Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Helpdesk software

Met helpdesk software kunnen organisaties efficiënter communiceren met gebruikers. Helpdesk systemen kunnen helpen bij het beantwoorden van technische en functionele vragen. Dat wordt gedaan door verbeterde methodes voor het volgen van tickets, IT-beheer en klantenservice. Dankzij de integratie van deze elementen kan jouw klantenserviceteam eindgebruikers en klanten sneller en effectiever ondersteunen. Helpdesk tools kunnen ook de toevoer van nieuwe informatie van gebruikers vereenvoudigen. Dit draagt ook bij aan de bestaande kennis van een organisatie. Gebruik Capterra om de beste helpdesk software voor jouw organisatie in Nederland te vinden. Zie ook: callcenter software en klantenservice software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Helpdesk software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven
176 resultaten
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website! Meer informatie over JIRA Service Management
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Stel klantenservice centraal in uw bedrijf. Maak klanten tevredener, agenten zelfstandiger en uw bedrijf gezonder. Meer informatie over Zoho Desk
dener, agenten zelfstandiger en bedrijven gezonder te maken. Met Zoho Desk kunt u naadloze omnichannel support leveren, de productiviteit van agenten op schaal verbeteren, uw helpdesk aanpassen, krachtige AI-mogelijkheden gebruiken, alledaagse taken automatiseren, live inzichten in prestaties krijgen en diepgaand integreren met apps die u dagelijks gebruikt - en dat alles zonder een fortuin uit te geven. Meer informatie over Zoho Desk

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 50.000 bedrijven wereldwijd helpt om goede klantervaringen te creëren. Meer informatie over Freshdesk
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, web, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op te lossen via verschillende kanalen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Ninja ticketing is een flexibele en gebruiksvriendelijke IT-helpdeskoplossing met robuuste automatiseringen die technici efficiënter maken. Meer informatie over NinjaOne
NinjaOne vereenvoudigt IT-activiteiten, waardoor overbelaste IT-teams hun hele IT-portfolio efficiënt kunnen beheren en eindgebruikers vanaf elke locatie kunnen ondersteunen. Ninja ticketing is een flexibele en gebruiksvriendelijke IT-helpdeskoplossing met robuuste out-of-box automatiseringen die ervoor zorgen dat je technici meer tijd besteden aan het oplossen van problemen dan aan het beheren van tickets. Door ticketing te combineren met eindpuntbeheer, back-up en documentatie, verenigt NinjaOne je ondersteuningsworkflow en maakt het je helpdesk efficiënter. Meer informatie over NinjaOne

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Nederland Lokaal product
IT-servicemanagementoplossing die een gebruiksklare ITSM-tool combineert met interne experts – hier om service mogelijk te maken sinds 1993. Meer informatie over TOPdesk
TOPdesk is de enige ITSM-tool die een snelle implementatie combineert met persoonlijke begeleiding. Begin met gebruiksvriendelijke functies en best practices om tickets te beheren, assets te volgen en kennis te delen, zodat je eindgebruikers elke dag 5-sterren service ervaren. Dankzij onze stapsgewijze aanpak kunnen zelfs drukke serviceteams de chaos overwinnen en tijd vinden voor verbeteringen. Je hebt geen programmeerexpert nodig om de tool te onderhouden – beloofd. Meer hulp nodig? Onze 900 interne specialisten zijn slechts een telefoontje verwijderd. Meer informatie over TOPdesk

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Begin gratis met LiveAgent en bouw geweldige klantrelaties op met de ultieme helpdesktool voor bedrijven van elke omvang. Meer informatie over LiveAgent
LiveAgent is volledig uitgeruste helpdesksoftware die helpt bij het personaliseren van je interacties met klanten. Het combineert al je communicatiekanalen zoals e-mail, livechat, oproepen en sociale media in een gedeelde bedrijfsinbox en biedt een alles-in-één helpdeskoplossing. Sluit je aan bij bedrijven als BMW, Yamaha en Huawei in het bieden van klantenservice van wereldklasse. Meer informatie over LiveAgent

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Vision Helpdesk biedt Help Desk, Satellite of Multi Company Help Desk en ITIL Service Desk softwaretools voor bedrijven van elke omvang. Meer informatie over Vision Helpdesk
Vision Helpdesk biedt softwaretools voor klantenservice - 1) Help Desk Software (Helpdesk met meerdere kanalen) 2) Satellite Help Desk (Helpdesk met meerdere merken) 3) Servicedesk (ITIL/ITSM PinkVerify gecertificeerd) Vision Helpdesk is de ALLES-IN-ÉÉN helpdesk voor klantenondersteuning waarmee je allerlei kanalen kunt beheren, zoals e-mail, webformulieren, Twitter, Facebook en telefoongesprekken, allemaal onder één dak. Vision Helpdesk wordt vertrouwd door meer dan 15.000 bedrijven over de hele wereld. Meer informatie over Vision Helpdesk

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Tidio is een helpdeskplatform waarmee je uitstekende klantenondersteuning kunt bieden en omzet kunt genereren met live chat en chatbots. Meer informatie over Tidio
Tidio is een krachtig alles-in-één helpdeskplatform dat je klantenondersteuning naar een hoger niveau brengt en helpt om meer omzet te genereren. Een gemakkelijk toegankelijke livechatwidget maakt je bedrijf 24/7 beschikbaar, terwijl door AI aangedreven chatbots je klanten in realtime betrokken maken, zodat je meer kunt verkopen. Bovendien kun je Messenger, Instagram, livechat en e-mail verbinden met Tidio multichannel en alle berichten vanaf één plek beantwoorden, ook op mobiel. Makkelijk te integreren met alle websites en platforms. Meer informatie over Tidio

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Vereenvoudiging van klantenondersteuning met behulp van AI-antwoorden op basis van eerdere tickets en verspreide kennis voor effectieve klantenservice op maat. Meer informatie over Deskhero
Deskhero maakt gebruik van AI om de klantenservice te verbeteren door antwoorden te creëren op basis van eerdere tickets en een uitgebreide kennisbank. Het platform levert tijdige en nauwkeurige antwoorden die op maat zijn gemaakt voor de unieke vraag van elke klant. Deskhero onderscheidt zich door de mogelijkheid om verschillende gegevensbronnen te gebruiken, waaronder documenten, websitecontent en historische e-mails. Deze methode verrijkt de interacties met klanten door te waarborgen dat de ondersteuning goed geïnformeerd is en effectief is afgestemd op hun behoeften. Meer informatie over Deskhero

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Een mooi en gebruikersvriendelijk CRM systeem wat aangepast is naar je wensen en behoeften voor een simpelere werkdag. Meer informatie over Lime CRM
Lime CRM wil bedrijven helpen in het managen van klantrelaties, zodat zij klantgericht kunnen werken en zo een magneet worden voor hun klanten. Dit doen we door Lime CRM precies aan te passen naar de wens van de klant, zowel in gebruiksgemak als functionaliteit. Lime CRM bewaart klanten, contacten, deals & campagnes op een centrale plek en kan verbinding maken met andere zakelijke toepassingen om dubbel werk te voorkomen. Lime CRM is naast laptop ook op tablet en telefoon beschikbaar, zowel in de cloud als op een eigen server. Meer informatie over Lime CRM

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
(Gamified helpdesk + middelenbeheer) - de complicaties = Freshservice. Bovendien is de servicedesk ook klaar voor ITIL! Meer informatie over Freshservice
Freshservice is een online ITIL-helpdesk met een unieke aanpak. De tool biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer zoals automatische detectie van nieuwe bronnen, krachtig configuratiebeheer en verbeterde impactanalyse. Met andere functies zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en kennis, past Freshservice perfect bij de IT-managementbehoeften van jouw organisatie. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Alles wat je helpdesk nodig heeft om tickets snel en gemakkelijk te sorteren en op te lossen. Ondersteund door toonaangevende, 24/7 technische ondersteuning. Meer informatie over Issuetrak
Wordt je service desk overspoeld met verzoeken vanuit alle kanten? Werk slimmer, werk tevredener en beheer het allemaal met geautomatiseerde helpdesksoftware die is ontworpen om tickets te ontvangen en te sorteren op één centrale locatie. Met tijdigheid, transparantie en volledig probleemoverzicht kunnen jij en je klanten altijd en overal op schema blijven. Meer informatie over Issuetrak

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Deepser is een helpdesk- en ticketing-oplossing die is ontwikkeld om ondersteuningsverzoeken, dagelijkse activiteiten en organisatieprocessen te optimaliseren. Meer informatie over Deepser
Deepser is moderne helpdesk- en ticketing-software met een interactieve webinterface. Hiermee kun je de klantenondersteuning efficiënt beheren, het gebruik van bedrijfsmiddelen optimaliseren en tijd besparen. Dankzij Deepser kun je moeiteloos servicegegevens meten, prestaties controleren met rapporten en dashboards, KPI's respecteren en de klanttevredenheid verbeteren. De software is intuïtief en eenvoudig aan te passen, modulair en schaalbaar, handig en afgestemd op je behoeften. Meer informatie over Deepser

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Zeer flexibel platform voor service desk en middelenbeheer met een gebruiksvriendelijke manier om met potentiële klanten te chatten. Meer informatie over Mint Service Desk
Mint Service Desk is een gratis krachtige tool die de functionaliteit van een servicedesk en middelenbeheer combineert in één. Het verschilt van andere helpdeskproviders door de aanpak van communicatie tussen medewerkers (die chatgericht is) en door de mogelijkheid om het op de infrastructuur van de klant te installeren zonder dat de klant een cloudgebaseerde service moet kopen. Belangrijkste kenmerken: - Flexibele structuur voor middelenbeheer - Ticketingsysteem geïntegreerd met middelenbeheer - E-mailintegratie - Aangepaste soorten tickets Meer informatie over Mint Service Desk

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Cloudgebaseerde tool voor IT-beheer met geïntegreerd patchbeheer, externe toegang, softwaredistributie en beheer van IT-middelen. Meer informatie over XEOX
XEOX is een uitgebreide, cloudgebaseerde oplossing voor beheer en monitoring op afstand met geoptimaliseerd patchbeheer, geïntegreerde externe toegang, naadloze software-implementatie, beheer van IT-middelen en meer. Hiermee kun je het IT-landschap van alle computers en servers binnen je organisatie centraal beheren en de voorraad en software bijhouden. Meer informatie over XEOX

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Alcea HelpDesk is een compleet traceersysteem met onder meer het traceren van problemen, een kennisbank, en contract- en kansenregistratie. Meer informatie over Alcea Helpdesk
Alcea HelpDesk maakt deel uit van een compleet traceersysteem waarmee bedrijven een concurrentievoordeel krijgen. Het is niet alleen een helpdesktool, het is een alles-in-één traceersysteem waarmee je organisatie snellere reactietijden kan bieden, de productiviteit kan verhogen en ervoor kan zorgen dat gemelde problemen worden aangepakt. Alcea HelpDesk gebruikt de krachtige workflowregels van Alcea om incidenten te markeren die onder de prestatienormen vallen en zorgt ervoor dat items met alarmmeldingen worden geëscaleerd. Meer informatie over Alcea Helpdesk

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Zendesk biedt een toonaangevende oplossing voor klantenservice.
Zendesk bouwt helpdesk software voor betere klantrelaties. Onze producten geven bedrijven de mogelijkheid om betrouwbaarder, flexibeler en meer schaalbaar te zijn. Ze helpen de communicatie te verbeteren en enorme hoeveelheden gegevens te doorgronden. Bovenal werken ze samen om interacties te veranderen in duurzame relaties. Meer dan 200.000 bedrijven zoals Uber, Groupon, Box, Airbnb en Disney gebruiken Zendesk om hun ondersteuningskosten te verlagen en de productiviteit en klanttevredenheid te verhogen. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
BeyondTrust Remote Support (voorheen Bomgar Remote Support) biedt veilige toegang tot en ondersteuning van elk apparaat of systeem, waar ook ter wereld.
BeyondTrust Remote Support (voorheen Bomgar Remote Support) maakt veilige, directe ondersteuning op afstand mogelijk voor klanten die Windows, Mac, Android, iOS of andere apparaten gebruiken, al dan niet op een zakelijk netwerk. Gebruikers kunnen eindsystemen repareren of problemen oplossen met behulp van scherm delen, besturing op afstand, onbeheerde toegang, het delen van bestanden, annotaties en het delen van camera's op mobiele apparaten. Realtime chat, standaard scripts, samenwerking en escalatietools verbeteren de efficiëntie van technici. Meer informatie over BeyondTrust Remote Support

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Premium LiveChat en helpdesksoftware gebruikt door 26.000 bedrijven. Probeer LiveChat en verander je team in rocksterren in de klantenservice!
Premium LiveChat en helpdesksoftware voor bedrijven. LiveChat maakt van supportteams rocksterren in de klantenservice. Klanten waarderen het als antwoorden op hun vragen binnen enkele seconden binnenkomen. Win de harten van je klanten met geweldige klantenservice via LiveChat - sluit je aan bij meer dan 26.000 bedrijven uit meer dan 150 landen en probeer LiveChat nu! Meer informatie over LiveChat

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
's Werelds eerste platform voor klantberichten dat is gericht op bedrijfsgroei
Intercom bouwt een pakket van boodschapgerichte producten voor bedrijven om de groei gedurende de levenscyclus van de klant te versnellen. Deze oplossing biedt een compleet groeiplatform voor marketing, verkoop en ondersteuning. De meest succesvolle bedrijven ter wereld, zoals Atlassian, Shopify en New Relic, gebruiken Intercom om groei te stimuleren via chat, bots en gepersonaliseerde klantcommunicatie. Meer informatie over Intercom

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Bitrix24 de populairste gratis helpdesk- en contactcentersoftware die wordt geleverd met CRM. Gebruikt door 12 miljoen bedrijven in de cloud en on-premises.
Bitrix24 is gratis software voor helpdesks en contactcenters die wordt geleverd met CRM. Gebruikt door 12 miljoen bedrijven in een cloudgebaseerde of lokale versie (toegang tot open source-code). Met dit gratis omnichannel contactcenter kun je met je klanten communiceren via e-mail, telefoon, live chat, sociale netwerken en mobiele berichten. 100% gratis voor een onbeperkt aantal gebruikers. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten.
EngageBay is een eenvoudig, betaalbaar, alles-in-één platform voor marketing automation waarmee kleine bedrijven en startups webbezoekers kunnen werven, betrokken maken, koesteren en omzetten in tevreden klanten. Verzamel leads via formulieren voor het genereren van leads en pop-ups, maak webbezoekers betrokken via aantrekkelijke bestemmingspagina's, onderhoud het contact met hen via boeiende e-mails en automatiseer je marketingtrechter via marketing automation, allemaal vanuit één gebruiksvriendelijk platform. Meer informatie over EngageBay CRM

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Helpdesksoftware gebouwd voor business-to-business klantenondersteuning. Verlaag de kosten en verbeter tegelijkertijd klanttevredenheid.
TeamSupport is de enige helpdesksoftware die gebouwd is voor business-to-business. Eenvoudige prijsniveaus bieden alle functies die je nodig hebt in B2B: een robuuste klantendatabase, omnichannel-ondersteuning, taakbeheer, SLA-beheer, rapportage en statistieken, volledig aanpasbaar en meer. Het is meer dan een ticketsysteem – het is een compleet helpdeskpakket dat de communicatie vereenvoudigt om uitzonderlijke klantenservice te bieden. TeamSupport schaalt met je mee en helpt de focus terug te krijgen op je klanten, waar het thuishoort. Meer informatie over TeamSupport

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Service Cloud 360, een populair klantenserviceplatform, stelt bedrijven in staat om naadloze betrokkenheid te stimuleren van de klant.
Service Cloud, het klantenserviceplatform voor bedrijven van elke omvang, ondersteunt elke servicemedewerker, van het contactcenter tot het veld, met innovatieve tools, uniforme gegevens en geïntegreerde training om klantenservice van wereldklasse te leveren die de klanttevredenheid stimuleert. Via elk kanaal, of het nu gaat om messaging, communities, chat, telefoon, persoonlijk contact of IoT-signalen, stelt Service Cloud Trailblazers in staat om mensgerichte service te leveren die persoonlijk, intelligent en vertrouwd is. Meer informatie over Salesforce Service Cloud

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse
Met ISL Light software voor ondersteuning op afstand kun je een externe computer of een mobiel apparaat besturen. Het is platformonafhankelijk, veilig, snel, aanpasbaar.
ISL Light is een webgebaseerde oplossing voor externe desktops, waarmee je elke Windows-, Mac- of Linux-computer binnen enkele seconden vanaf elke computer of elk mobiel apparaat kunt openen en beheren of ad hoc technische ondersteuning kunt bieden aan gebruikers van mobiele apparaten. Platform-onafhankelijke, veilige, snelle schermdeling, licentie ofwel cloudgebaseerd of lokaal. Dankzij de uitgebreide aanpassingsopties kun je de software omvormen naar je eigen huisstijl en geavanceerde beveiligingsmaatregelen toepassen. Meer informatie over ISL Light

Functies

  • Toegangsopties/machtigingen
  • Geautomatiseerde routing
  • Samenwerkingstools
  • Zelfserviceportal
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Realtime meldingen
  • Workflowbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Rapportage en analyse

Kopersgids voor Helpdesk software

Wat is helpdesk software?

Helpdesk software helpt organisaties efficiënter te reageren op gebruikers. Deze systemen helpen bij het beantwoorden van technische en functionele vragen door het bieden van verbeterde methodologieën voor het volgen van tickets, IT-beheer en ondersteuning van de klantenservice.

Door deze elementen te integreren, verbetert de helpdesk software het vermogen van de afdeling klantenservice om snelle en effectieve ondersteuning te bieden aan medewerkers, eindgebruikers en klanten. Helpdesk systemen vereenvoudigen ook de doorstroming van nieuwe informatie van gebruikers. Zo dragen ze bij aan de bestaande kennisbasis van een organisatie. Helpdesk software wordt ook wel IT-ticketingsystemen genoemd.

Wat zijn de voordelen van helpdesk software?

  • Verhogen van de klanttevredenheid. Hoge tevredenheid leidt tot een beter totaalproduct, meer klantentrouw en -behoud en meer omzet. Een van de belangrijkste manieren om klanttevredenheid te bereiken is het verbeteren van de algehele klantenservicebeleving. Helpdesk systemen zorgen ervoor dat klanten gerichte, op maat gemaakte ondersteuning krijgen en dat hun problemen niet over het hoofd worden gezien.
  • Verbeteren van de productiviteit van de werknemers. Wanneer het wordt gebruikt als een interne IT-ondersteuningstool, kan het helpdesk systeem zorgen voor meer uptime voor interne technologiesystemen en kan het IT-teams helpen inkomende verzoeken om hulp beter op te volgen en te beheren. Onderzoek toont aan dat helpdesk systemen invloed hebben op de oplostijd van tickets, de productiviteit en de tevredenheid van vertegenwoordigers.

Welke algemene functies heeft helpdesk software?

  • Kennisbasisbeheer: het verstrekken van een doorzoekbare opslagplaats van veelvoorkomende vragen/kwesties en eerder opgeloste problemen die openbaar toegankelijk zijn voor klanten of gereserveerd zijn voor intern gebruik.
  • Bijhouden van tickets en uitgiftes: het bijhouden van interacties en automatiseren van het probleemoplossingsproces.
  • Waarschuwingen/escalatie: het verstrekken van geautomatiseerde e-mail- of sms-waarschuwingen die ervoor zorgen dat dringende problemen snel worden gecommuniceerd, en van escalatie waardoor problemen doorverwezen kunnen worden naar managers.
  • Self-service portal: het in staat stellen van klanten en medewerkers om hun eigen tickets te traceren, problemen zelf op te lossen via de kennisbank en te communiceren met servicemedewerkers.
  • Beheer van SLA (service level agreement, dienstverleningsovereenkomst): het creëren, volgen en toepassen van de juiste service level agreement op de juiste klant of locatie.

De helpdesk software directory van Capterra filtert op functie(s) om alleen opties te bekijken die voldoen aan de zakelijke behoeften, wat kan helpen de software shortlist te verkorten.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van helpdesk software?

  • Integratie met bestaande klantentools. Als het bedrijf al een CRM-systeem heeft, dient ervoor gezorgd te worden dat elk helpdesk systeem dat wordt overwogen compatibel is met dat systeem. Als de systemen niet kunnen integreren, zal er niet alleen dubbel werk gedaan worden, maar kunnen er ook gegevens verloren gaan wanneer tussen de systemen geschakeld wordt.
  • Probeer het uit alvorens het te kopen. Zoals bij elke aankoop van software, kan er worden geprofiteerd van proefperiodes en gratis training voordat er een geldelijke verbintenis wordt aangegaan. Veel helpdesk tools zijn volledig cloudgebaseerd, waardoor een eenvoudigere testrit mogelijk is.
  • Wees realistisch over het budget en de totale eigendomskosten. In vergelijking met andere bedrijfssoftware is helpdesk software niet bijzonder duur. Dat betekent echter niet dat het spotgoedkoop is. Uit onderzoek is gebleken dat de kopers van helpdesk software in een jaar tijd gemiddeld 1.200 dollar meer uitgaven dan ze hadden verwacht. Het is een goed idee om een idee te krijgen van de totale eigendomskosten alvorens zich te verbinden aan een systeem.

Een groot deel van de veranderingen en ontwikkelingen binnen de klantenservice en -ondersteuning zijn gerelateerd aan helpdesk software. Hier volgen enkele trends in de helpdesk technologie die de aanschaf toekomstbestendig maken:

  • Sprekende gebruikersinterface en helpdesk chatbots. Alexa en Siri hebben het idee gepopulariseerd van een sprekende gebruikersinterface - gebruik van stem en natuurlijke taal om een computer te bedienen of informatie uit een computer op te halen. Klantenserviceteams zijn nu al aan het experimenteren met chatbots en andere tijdbesparende tools. De verwachting is dat er meer ondersteuning zal zijn voor spraakgestuurde UI's die klanten helpen hun eigen problemen op te lossen en toegang te krijgen tot kennisbanken. Volgens onderzoek maakt 68% van de kleine en middelgrote ondernemingen (MKB's) gebruik van of is van plan om binnen de komende één tot twee jaar gebruik te maken van sprekende gebruikersinterfaces.
  • AI en "anticiperende klantenservice". AI (artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) en machine learning zijn momenteel hot topics in bijna elke sector en hebben intrigerende toepassingen in het domein van helpdesk systemen. Zo kunnen machinale learning algoritmen die zijn getraind op basis van klantgegevens en servicetickets anticiperende klantenservice mogelijk maken. Dat heeft als gevolg dat de problemen van een klant opgelost kunnen worden voordat de klant weet dat er problemen zijn. Volgens een Capterra-onderzoek gebruikt 53% van de MKB's AI-technologie of is van plan deze in de komende één tot twee jaar te gaan gebruiken.

We hopen dat je nu een beter beeld hebt van helpdesk oplossingen. Bekijk het volgende artikel als je meer wilt weten over dit soort software:

Wil je meer welke gratis helpdesk tools er zijn die als beste beoordeeld zijn? Lees meer over de genoemde producten en hun functies.