Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud

door Salesforce

Wie gebruikt Salesforce Service Cloud?

Bedrijven die behoefte hebben aan een service-as-a-software-oplossing voor CRM en helpdeskbeheer.

Wat is Salesforce Service Cloud?

Met de helpdesktoepassingen van Salesforce hoef je niet te investeren in ondersteuningscentra over de hele wereld. In plaats daarvan krijg je over de hele wereld ultramoderne helpdesksoftware die 24/7 in de cloud draait. Met de helpdeskoplossingen van Salesforce krijg je alle voordelen van zakendoen in de cloud, inclusief automatische updates, drie keer per jaar nieuwe functies en geen gedoe met infrastructuur.

Salesforce Service Cloud - Details

Salesforce

http://www.salesforce.com/

Opgericht in 1999

Salesforce Service Cloud - Prijsoverzicht

Salesforce Service Cloud vanaf US$ 25,00/maand. Salesforce Service Cloud heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Hieronder vindt u extra prijsinformatie voor Salesforce Service Cloud.

Beginprijs

US$ 25,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Salesforce Service Cloud

Call center software
Campagnebehee
Escalatiebeheer
Gemengd callcenter
Handmatig kiessysteem
Inbound callcenter
Interactive Voice Response (IVR)
Oproepen opnemen
Oproepregistratie
Oproepscripts
Outbound callcenter
Predictief kiezen
Progressief kiessysteem
Rapportage en analyse
Realtime chatten
Wachtrijbeheer
Aanpasbare branding
Beheer van IT-assets
Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
Communicatie via meerdere kanalen
Documenten opslaan
E-mailintegratie
Geautomatiseerde routing
Interactie bijhouden
Kennisbankbeheer
Netwerkcontrole
Realtime chatten
Ticketbeheer
Waarschuwingen / Escalatie
Zelfserviceportal
Afsprakenbeheer
Callcenterbeheer
E-mailbeheer
Enquêtes en feedback
Integratie van sociale media
Kennisbank
Live chatten
Prestatiemeetwaarden
Virtuele assistent
Waarschuwingen / Escalatie
Wachtrijbeheer
Workflowbeheer
Zelfserviceportal
Aanpasbare branding
Geotargeting
Gestandaardiseerde antwoorden
Integratie van derden
Offline formulier
Overdrachten en routering
Proactief chatten
Scherm delen
Websitebezoekers bijhouden
Aanpasbaar dashboard
Automatisering van bedrijfsprocessen
Compliance bijhouden
Documentbeheer
Formulierbeheer
Grafische workfloweditor
Integraties van derden
Kalenderbeheer
Mobiele toegang
No-code
Taakbeheer
Toegangsopties/machtigingen
Workflowconfiguratie

Reviews van Salesforce Service Cloud

5 van 457 reviews worden weergegeven

In totaal
4.4/5
Gebruiksgemak
4/5
Klantenservice
4.2/5
Functies
4.4/5
Waar voor je geld
4.1/5
Romy A.
Recruiter
Werving en selectie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-8-2018

"SalesForce is the best web-based platform to do Sales, BD and Recruiting!"

Opmerkingen: SalesForce is a great tool that will help small to big companies in driving revenue, and helping each company drive results and performance to each client in their business development, recruiting and lead generation efforts in just a short span of time.

Pluspunten: We've been using SalesForce for roughly 3 years now, and it helped us drive great ROIs due to its easy usage in terms of data entry, categorizing each client or candidate, and also the functionality it provides such as mass emails that we can add HTML codes to make it look personalized or targeted, and also the option that let us see if a client or candidate already opened the email we sent. Our Academy, BD, and Recruiting department drove great revenue because of this, and SalesForce did a great job in helping us drive sales, and place candidates to our clients in a short span of time.

Minpunten: What I least like about SalesForce is its downtimes. The only drawback I experience from SalesForce is the time to time down time it causes, but that was just minimal and not often so no harm really made.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-8-2018
Patrick C.
Vice President - Sales
Financiële dienstverlening, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2018

"Salesforce makes it easy to maintain a large group of sales prospects and integrates with outlook"

Opmerkingen: I really like the ease of use with this CRM and the fact that it integrates with our other softwares. We operate as a sales unit, so it is essential that we are aware of what other members of the team are doing at all times, and where they stand on different leads, territories, etc. It eliminates the need for additional forms of communication, documents, spreadsheets, you name it. This is essential for any sales team out there, regardless of industry.

Pluspunten: We are a sales and distribution company for a number of investment companies that run mutual funds, hedge funds etc. We have a GIANT list of prospects and trying to manage all of that in excel spreadsheets would be a nightmare when you consider that we operate as a team and not on an individual basis. It's easy enough to use and integrates well with outside software, such as outlook and excel. Great product for sales teams**.

Minpunten: I'm really not a fan of the lack of a genuine support system. If you have any issues, your only option is to email the support team and they have not been very helpful in my experience. Unless you pay for the top tier of salesforce, there's no phone number that you can call. I wish they had a decent tutorial and moreover, there are some no brainer adjustments that could really improve the CRM, such as mass email integration. Perhaps there is a way, but the fact that I have not been able to figure it out or get a decent answer from support speaks to their support system.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2018
Kulia P.
Rooms control
Horeca, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-2-2020

"Love it"

Opmerkingen: Overall experience is awesome. I still use this software often

Pluspunten: I use this software for work, it’s very useful and easy to use. It’s good for uploading documents and sharing them.

Minpunten: I do not have anything about this software that I don’t like. Like states it’s very easy to use and good for work.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-2-2020
Marcus B.
Scope evaluator
Vastgoed, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-3-2020

"Great tool"

Opmerkingen: This software has changed the way we schedule and run our daily routes.

Pluspunten: We implemented this software in our scheduling and it has drastically cut down on our field teams travel times. Very helpful.

Minpunten: There are a lot of forms to fill out to get the software running correctly. 6 months in and we still are battling some bugs.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-3-2020
Harry F.
President
Computernetwerken, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    2/5
  • Gebruiksgemak
    2/5
  • Functies en functionaliteit
    1/5
  • Klantenondersteuning
    1/5
  • Waar voor je geld
    2/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 21-2-2020

"NOT a good SERVICE TICKETING SYSTEM"

Opmerkingen: very clomzy and not effective.

Pluspunten: its nice in its design. it can properly relate cases to client records

Minpunten: This software lacks the necessary tools to properly communicate with your customers. Customers can respond to closed tickets without getting notifications.
team isn't notified when a new ticket comes in.
overall lightening experience is a SLOW moving vehicle, wast's our teams time.
the list goes on and on
One answer to all of our issues is that we need a SALESFORCE DEVELOPER to customize the thing for us. so unless you have a small fortune to spend on Developers to customize it to your need go with a normal ticketing system that was designed ground up for this purpose. similar to the product that salesforce bought and then killed DESK.com

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 21-2-2020