Salesforce Service Cloud

Wie gebruikt Salesforce Service Cloud?

Bedrijven die behoefte hebben aan een service-as-a-software-oplossing voor CRM en helpdeskbeheer.

Wat is Salesforce Service Cloud?

Met de helpdesktoepassingen van Salesforce hoef je niet te investeren in ondersteuningscentra over de hele wereld. In plaats daarvan krijg je over de hele wereld ultramoderne helpdesksoftware die 24/7 in de cloud draait. Met de helpdeskoplossingen van Salesforce krijg je alle voordelen van zakendoen in de cloud, inclusief automatische updates, drie keer per jaar nieuwe functies en geen gedoe met infrastructuur.

Salesforce Service Cloud - Details

Salesforce

http://www.salesforce.com/

Opgericht in 1999

Salesforce Service Cloud-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Salesforce Service Cloud - prijsoverzicht

Salesforce Service Cloud heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Salesforce Service Cloud betaalde versie vanaf US$ 25,00/maand.


Beginprijs

US$ 25,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Salesforce Service Cloud - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Salesforce Service Cloud

  • Campagnebehee
  • Escalatiebeheer
  • Gemengd callcenter
  • Handmatig kiessysteem
  • Inbound callcenter
  • Interactive Voice Response (IVR)
  • Oproepen opnemen
  • Oproepregistratie
  • Oproepscripts
  • Outbound callcenter
  • Predictief kiezen
  • Progressief kiessysteem
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Wachtrijbeheer

Bekijk de volledige lijst van Callcenter software

  • Aanpasbare branding
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Callcenterbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailintegratie
  • Geautomatiseerde routing
  • Integratie van sociale media
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Netwerkcontrole
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software

  • Afsprakenbeheer
  • Callcenterbeheer
  • E-mailbeheer
  • Enquêtes en feedback
  • Integratie van sociale media
  • Kennisbank
  • Live chatten
  • Prestatiemeetwaarden
  • Virtuele assistent
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Wachtrijbeheer
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Klantenservice software

  • Aanpasbare branding
  • Geotargeting
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Integratie van derden
  • Offline formulier
  • Overdrachten en routering
  • Proactief chatten
  • Scherm delen
  • Websitebezoekers bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Live chat software

Salesforce Service Cloud alternatieven

Meer alternatieven voor Salesforce Service Cloud

Reviews van Salesforce Service Cloud

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4
Klantenservice 4,2
Functies 4,4
Waar voor je geld 4,1

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Jordan C.
Salesforce Product Manager
Informatietechnologie en -diensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8-8-2019

"Awesome Ticketing System"

Opmerkingen: Users are really more productive than previous tool

Pluspunten: With Service Cloud, we have a complete overview on our Customers. From Lead to Case, we can log all customers activities and be proactive for their needs.

Minpunten: Often, you must adapt your process to the tool, not the tool to your process and that's the hardest part of Salesforce implementation. Also, multiple administrators can destroy your organization.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8-8-2019
Jennifer B.
Executive Assistant
Financiële dienstverlening, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-11-2019

"Everything I need on one page"

Opmerkingen: I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly where each prospect/opportunity is in the sales process, who the contact is and information about the company all on one screen. With the links that let me get more information about each of those areas, it's a seamless process.

Pluspunten: I love that, compared to Salesforce Classic, I can see all of the information about the Prospect or Client that I need all on one page. I don't have to go from one page to another

Minpunten: It's not like any of the other CRMs that our sales team has used so there was a bit of a training curve for some of them.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-11-2019
Justin G.
Manager
Bankwezen, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23-9-2020

"Great product for servicing customers"

Pluspunten: I work in internal operations and find SSC to be the most versatile tool in our arsenal. There is just so much that it can do and Salesforce is always looking for ways to continue to expand on its capabilities.

Minpunten: The learning curve, but this is why they offer trainings/certifications.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23-9-2020
Harry F.
President
Computernetwerken, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    2 /5
  • Gebruiksgemak
    2 /5
  • Functies en functionaliteit
    1 /5
  • Klantenondersteuning
    1 /5
  • Waar voor je geld
    2 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 21-2-2020

"NOT a good SERVICE TICKETING SYSTEM"

Opmerkingen: very clomzy and not effective.

Pluspunten: its nice in its design. it can properly relate cases to client records

Minpunten: This software lacks the necessary tools to properly communicate with your customers. Customers can respond to closed tickets without getting notifications.
team isn't notified when a new ticket comes in.
overall lightening experience is a SLOW moving vehicle, wast's our teams time.
the list goes on and on
One answer to all of our issues is that we need a SALESFORCE DEVELOPER to customize the thing for us. so unless you have a small fortune to spend on Developers to customize it to your need go with a normal ticketing system that was designed ground up for this purpose. similar to the product that salesforce bought and then killed DESK.com

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 21-2-2020
Patrick C.
Vice President - Sales
Financiële dienstverlening, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2018

"Salesforce makes it easy to maintain a large group of sales prospects and integrates with outlook"

Opmerkingen: I really like the ease of use with this CRM and the fact that it integrates with our other softwares. We operate as a sales unit, so it is essential that we are aware of what other members of the team are doing at all times, and where they stand on different leads, territories, etc. It eliminates the need for additional forms of communication, documents, spreadsheets, you name it. This is essential for any sales team out there, regardless of industry.

Pluspunten: We are a sales and distribution company for a number of investment companies that run mutual funds, hedge funds etc. We have a GIANT list of prospects and trying to manage all of that in excel spreadsheets would be a nightmare when you consider that we operate as a team and not on an individual basis. It's easy enough to use and integrates well with outside software, such as outlook and excel. Great product for sales teams**.

Minpunten: I'm really not a fan of the lack of a genuine support system. If you have any issues, your only option is to email the support team and they have not been very helpful in my experience. Unless you pay for the top tier of salesforce, there's no phone number that you can call. I wish they had a decent tutorial and moreover, there are some no brainer adjustments that could really improve the CRM, such as mass email integration. Perhaps there is a way, but the fact that I have not been able to figure it out or get a decent answer from support speaks to their support system.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2018