Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud

door Salesforce

Wie gebruikt Salesforce Service Cloud?

Bedrijven die behoefte hebben aan een service-as-a-software-oplossing voor CRM en helpdeskbeheer.

Wat is Salesforce Service Cloud?

Met de helpdesktoepassingen van Salesforce hoef je niet te investeren in ondersteuningscentra over de hele wereld. In plaats daarvan krijg je over de hele wereld ultramoderne helpdesksoftware die 24/7 in de cloud draait. Met de helpdeskoplossingen van Salesforce krijg je alle voordelen van zakendoen in de cloud, inclusief automatische updates, drie keer per jaar nieuwe functies en geen gedoe met infrastructuur.

Salesforce Service Cloud - Details

Salesforce

http://www.salesforce.com/

Opgericht in 1999

Salesforce Service Cloud - Prijsoverzicht

Salesforce Service Cloud heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Salesforce Service Cloud betaalde versie vanaf US$ 25,00/maand.

Beginprijs

US$ 25,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Salesforce Service Cloud

Callcenter software
Campagnebehee
Escalatiebeheer
Gemengd callcenter
Handmatig kiessysteem
Inbound callcenter
Interactive Voice Response (IVR)
Oproepen opnemen
Oproepregistratie
Oproepscripts
Outbound callcenter
Predictief kiezen
Progressief kiessysteem
Rapportage en analyse
Realtime chatten
Wachtrijbeheer
Aanpasbare branding
Beheer van IT-assets
Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
Communicatie via meerdere kanalen
Documenten opslaan
E-mailintegratie
Geautomatiseerde routing
Interactie bijhouden
Kennisbankbeheer
Netwerkcontrole
Realtime chatten
Ticketbeheer
Waarschuwingen / Escalatie
Zelfserviceportal
Afsprakenbeheer
Callcenterbeheer
E-mailbeheer
Enquêtes en feedback
Integratie van sociale media
Kennisbank
Live chatten
Prestatiemeetwaarden
Virtuele assistent
Waarschuwingen / Escalatie
Wachtrijbeheer
Workflowbeheer
Zelfserviceportal
Aanpasbare branding
Geotargeting
Gestandaardiseerde antwoorden
Integratie van derden
Offline formulier
Overdrachten en routering
Proactief chatten
Scherm delen
Websitebezoekers bijhouden
Aanpasbaar dashboard
Automatisering van bedrijfsprocessen
Compliance bijhouden
Documentbeheer
Formulierbeheer
Grafische workfloweditor
Integraties van derden
Kalenderbeheer
Mobiele toegang
No-code
Taakbeheer
Toegangsopties/machtigingen
Workflowconfiguratie

Reviews van Salesforce Service Cloud

5 van 445 reviews worden weergegeven

In totaal
4,4/5
Gebruiksgemak
4/5
Klantenservice
4,2/5
Functies
4,4/5
Waar voor je geld
4,1/5
Jordan C.
Salesforce Product Manager
Informatietechnologie en -diensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8-8-2019

"Awesome Ticketing System"

Opmerkingen: Users are really more productive than previous tool

Pluspunten: With Service Cloud, we have a complete overview on our Customers. From Lead to Case, we can log all customers activities and be proactive for their needs.

Minpunten: Often, you must adapt your process to the tool, not the tool to your process and that's the hardest part of Salesforce implementation. Also, multiple administrators can destroy your organization.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8-8-2019
Jennifer B.
Executive Assistant
Financiële dienstverlening, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-11-2019

"Everything I need on one page"

Opmerkingen: I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly where each prospect/opportunity is in the sales process, who the contact is and information about the company all on one screen. With the links that let me get more information about each of those areas, it's a seamless process.

Pluspunten: I love that, compared to Salesforce Classic, I can see all of the information about the Prospect or Client that I need all on one page. I don't have to go from one page to another

Minpunten: It's not like any of the other CRMs that our sales team has used so there was a bit of a training curve for some of them.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-11-2019
Elizabeth F.
Grant Coordinator
Detailhandel, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-6-2020

"Easy to Use"

Opmerkingen: Great for tracking contacts

Pluspunten: The number of things you can track with this product

Minpunten: Needed some time to understand how to move between screens and related informaiton

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-6-2020
Brie R.
Technical Merchant Services
Financiële dienstverlening, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    3/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    4/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-12-2018

"Customer Support Tool"

Pluspunten: Salesforce is very expansive and can be a powerful tool if it is setup correctly. The resources required (time and money) for the investment of this is....steep.

Minpunten: The same thing I like the most is the same thing I like the least. Salesforce is very expansive. It makes finding and understanding buttons complex, and making changes are complex. With the custom interface I have to use on a daily basis, I find many redundancies. There are typically 2-4 ways to do the same function on the view I'm looking at for Customer Support to assist with customer cases. The UX/UI looks outdated, and the setup is not intuitive. For example, email threads are hard to read and comments from associates on the emails get buried and are not easily viewable. For my line of work, this makes it difficult as I need to often read an entire flow of a conversation with a customer and then read critical notes an associate has left for me. Reporting on metrics (tickets resolved, etc) has also been a bear to learn and difficult to even find in how to set up.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-12-2018
Patrick C.
Vice President - Sales
Financiële dienstverlening, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2018

"Salesforce makes it easy to maintain a large group of sales prospects and integrates with outlook"

Opmerkingen: I really like the ease of use with this CRM and the fact that it integrates with our other softwares. We operate as a sales unit, so it is essential that we are aware of what other members of the team are doing at all times, and where they stand on different leads, territories, etc. It eliminates the need for additional forms of communication, documents, spreadsheets, you name it. This is essential for any sales team out there, regardless of industry.

Pluspunten: We are a sales and distribution company for a number of investment companies that run mutual funds, hedge funds etc. We have a GIANT list of prospects and trying to manage all of that in excel spreadsheets would be a nightmare when you consider that we operate as a team and not on an individual basis. It's easy enough to use and integrates well with outside software, such as outlook and excel. Great product for sales teams**.

Minpunten: I'm really not a fan of the lack of a genuine support system. If you have any issues, your only option is to email the support team and they have not been very helpful in my experience. Unless you pay for the top tier of salesforce, there's no phone number that you can call. I wish they had a decent tutorial and moreover, there are some no brainer adjustments that could really improve the CRM, such as mass email integration. Perhaps there is a way, but the fact that I have not been able to figure it out or get a decent answer from support speaks to their support system.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-5-2018