Wie gebruikt ISL Light Remote Desktop?

ISL Online-software wordt vertrouwd door IT-bedrijven van elke omvang, in alle sectoren, met name IT, gezondheidszorg, universiteiten, banken en overheidsinstellingen. De sterkste markten zijn Japan, Europa en de VS.

Wat is ISL Light Remote Desktop?

ISL Light is een webgebaseerde oplossing voor externe desktops, waarmee je elke Windows-, Mac- of Linux-computer binnen enkele seconden vanaf elke computer of elk mobiel apparaat kunt openen en beheren of ad hoc technische ondersteuning kunt bieden aan gebruikers van mobiele apparaten. Platform-onafhankelijke, veilige, snelle schermdeling, licentie ofwel cloudgebaseerd of lokaal.
Dankzij de uitgebreide aanpassingsopties kun je de software omvormen naar je eigen huisstijl en geavanceerde beveiligingsmaatregelen toepassen.

ISL Light Remote Desktop - Details

ISL Online

https://www.islonline.com/

Opgericht in 2003

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Geïnstalleerd - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Geïnstalleerd - Windows
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
ISL Light Remote Desktop-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

ISL Light Remote Desktop - prijsoverzicht

Zie de prijsinformatie

ISL Light Remote Desktop heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode.


Gratis versie

Nee

Functies van ISL Light Remote Desktop

  • Aanpasbare branding
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Callcenterbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailintegratie
  • Geautomatiseerde routing
  • Integratie van sociale media
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Netwerkcontrole
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software

  • Auditing van problemen
  • Capaciteitsbeheer
  • Compliancebeheer
  • Licentiebeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Patchbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van ICT-beheersoftware

  • Afdrukken op afstand
  • Bestandsoverdracht
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Externe toegang
  • Mobiele toegang
  • Probleemoplossing
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Samenwerking
  • Scherm delen
  • Schermopname
  • Toegang tot meerdere monitoren
  • Toegangsbeheer

Bekijk de volledige lijst van Remote desktop software

  • Annotaties / tekentools
  • Controlebeheer voor presentaties
  • Desktop/browser delen
  • Gericht/vergrendeld scherm delen
  • Mobiel scherm delen
  • Schermopname
  • Schermopname
  • Screen mirroring

Bekijk de volledige lijst van Software voor het delen van schermen

  • Bestanden delen
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Enquêtes en feedback
  • Realtime chatten
  • Scherm delen
  • Sessieoverdracht
  • Sessies opnemen

Bekijk de volledige lijst van Software voor ondersteuning op afstand

  • Activiteiten van werknemers monitoren
  • Beheer van vergaderingen
  • Elektronische handtekening
  • Externe ondersteuning
  • Externe toegang
  • Live chatten
  • Samenwerking
  • Softphone
  • Taakbeheer
  • Tijdzones bijhouden
  • Videochat
  • Webvergaderen

Bekijk de volledige lijst van Thuiswerksoftware

ISL Light Remote Desktop alternatieven

Meer alternatieven voor ISL Light Remote Desktop

Reviews van ISL Light Remote Desktop

5 van 223 reviews worden weergegeven

In totaal
4,7/5
Gebruiksgemak
4,7/5
Klantenservice
4,7/5
Functies
4,6/5
Waar voor je geld
4,5/5
Christian M.
CEO
Informatietechnologie en -diensten, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-5-2019

"Solid alternative to Teamviewer"

Opmerkingen: It was a positive experience for us so far. The software allows us to provide a professionally looking remote support service to mostly new and unknown users.

Pluspunten: We've just renewed our license for the third year. We're using it to provide remote tech support for our customers and it never let us down so far. Our support staff likes working with it. Certainly not looking back to Teamviewer again.

Minpunten: Two relatively small issues with it, last time we checked:
1. The chat identifies our staff as "Desk" and there is no way to change this. In TeamViewer we could set our identification to whatever we wanted (We had it set to "Firstname Lastname - Company" for clarity and personal touch).
2. It uses the chat like a log, so everything that happens while we're connected gets logged in the chat, and we feel it's difficult to carry on a conversation with someone with log output cluttering the chat.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-5-2019
David S.
Technical Manager
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-1-2020

"Great product that works!!!"

Pluspunten: This is a great product that just works, no messing, we give the customer the session code, connects very quickly and we can support our client's needs quickly and easily. I can set up unattended access so I can remote into my clients after they have gone home to fix issues so they don't have any downtime.

Minpunten: The only thing I have an issue with the software is when I am justing it on my tablet to give remote support, I am unable to pause it on the app or have multiple sessions open. I can do this on the desktop no problem.

Antwoord van de leverancier

van ISL Online op 10-2-2020

Thank you for your review!

Regarding the pausing of sessions on mobile devices - this is currently not possible. However, we have created a feature request ticket (internal ID REQ-1948) for this functionality to be developed and integrated.

I suggest you subscribe to our newsletter, follow our blog and social channels, so you'll be notified on the progress.

Best, ISL Online Team

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-1-2020
Andrew S.
IT Consultant
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-7-2020

"ISL Light has streamlined our business."

Opmerkingen: ISL has always been a pleasure to deal with. On the VERY few ocassions we have had an issue it was resolved quickly with knowledgeable support staff. I would highly recommend ISL for 'always on' connections and help desk support. We use the performance details often to help diagnose our clients problems, all integrated into the ISL platfrom. Brilliant!

Pluspunten: ISL Light is easy to implement and integrate into our website and daily business tasks. Our clients like the ability to have transparency when using the software and the tools it enables us as business to help them with.

Minpunten: A more lightweight client installer would be good but this is a small request as most clients can connect with our instructions over the phone.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 24-7-2020
Matjaž D.
Support/Development
Consumentenelektronica, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    1/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    2/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    0/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-7-2019

"ISL Light"

Opmerkingen: We mostly support people in the USA, Denmark, Arab emirates.

Pluspunten: slo support, multiple monitor connect is nice

Minpunten: I can not prepare a remote access in advance. I have to open software, generate session ID and then wait a really long time for the installer to tell the customer to download it. Generating link is nice, but I still need to be there at the beginning.
It is really confusing whenever session drops, sometimes it reconnects and writes some data into chat window? why chat window?
Whenever you have chat open and remote and also file transfer it is really hard to manage all those windows.
Audio chat would also be nice.
Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes.
Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature.

Antwoord van de leverancier

van ISL Online op 3-9-2019

"Audio chat would also be nice. "
Audio chat in an active session is possible.
You can check out the following guide which will show you how to use it: https://help.islonline.com/37390/230353

"Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes. "
Long connection times can be caused by a number of reasons (network issues, ports unavailable, ...) If you can reproduce this issue, we can help you see the exact reason why the connections take a long time. You are most welcome to visit our live chat so we can connect to one such computer and check the issue.

"Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature."
Since the session code (Session ID) contains a lot of important information about the session, each session code is unique. However, you are able to invite other operators into the session by using the 'Invite operator' option: https://help.islonline.com/37390/166673#invite-operator

Yours sincerely
Domen Vidmar
ISL Online Team

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-7-2019
Dario P.
CEO
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-7-2020

"Probably the best remote support software around"

Opmerkingen: It just works very well and it has made our support experience painless

Pluspunten: The possibility to self-host the server and to customize the product.
It is really easy to use even for "difficult customers".

Minpunten: It is not cheap, but it is even not too much expensive

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-7-2020