Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

ITSM-software

ITSM-software, ook bekend als Information Technology Service Management-software, richt zich op het beheer van interne en externe IT-ondersteuning. Deze toepassingen begeleiden IT-organisaties bij het plannen, ontwerpen, ontwikkelen, leveren en ondersteunen van hun diensten. ITSM-tools omvatten gebieden als helpdesk en IT-service.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie ITSM-software met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven

103 resultaten

Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering. Meer informatie over Freshservice
Freshservice is een online ITSM-oplossing met een unieke aanpak. Het biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer en is de meest gebruiksvriendelijke app op dit gebied. Naast kernfuncties zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en bedrijfsmiddelen, kun je met Freshservice ook je kennisbank in de cloud zetten. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website! Meer informatie over JIRA Service Management
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
ConnectWise Manage helpt je bij het organiseren van je bedrijf rond één gecentraliseerd systeem, zodat je organisatie eenvoudig verbinding kan maken. Meer informatie over ConnectWise PSA
ConnectWise Manage is gemaakt voor bedrijven die technologie verkopen, onderhouden en ondersteunen. Het is het ideale platform voor bedrijfsvoering wereldwijd. Tegenwoordig vertrouwen meer dan 100.000 gebruikers op ConnectWise Manage om een grotere verantwoordelijkheid, operationele efficiëntie en winstgevendheid te bereiken. Het platform biedt een volledige integratie van automatisering van bedrijfsprocessen, helpdesk en klantenservice, verkoop, marketing, projectmanagement, cloudservices en bedrijfsanalyses die de bedrijfsactiviteiten op een ingrijpende manier stroomlijnen. Meer informatie over ConnectWise PSA

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Nederland Lokaal product
Op ITIL afgestemde software voor servicebeheer met een KPI-dashboard dat helpt de werklast van elke werknemer bij te houden en taken efficiënt toe te wijzen. Meer informatie over TOPdesk
TOPdesk cloudgebaseerde software helpt bedrijven hun klanten betere diensten aan te bieden. Met gebruiksvriendelijke ITSM-software en meer dan 20 jaar ervaring helpt deze software je incidenten te beheren, workflows te creëren en configuraties bij te houden. Maak je eindgebruikers zelfstandiger dankzij de self-serviceportal. Meer dan 4500 organisaties wereldwijd gebruiken TOPdesk al om de efficiëntie te verhogen en de klanttevredenheid te verbeteren. Ben je op zoek naar een uitstekende dienstverlening? Dit platform kan helpen. Meer informatie over TOPdesk

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
HaloITSM brengt alles wat je nodig hebt voor IT-ondersteuning samen op één centrale locatie. Meer informatie over HaloITSM
HaloITSM is een softwareoplossing voor de ITSM-service desk, speciaal ontworpen voor IT-servicebeheer. HaloITSM geeft je de kracht om alle IT-ondersteuning te beheren met krachtige ITIL-afgestemde out-of-the-box functionaliteit. Je kunt specifieke processen zoals verandering- en probleembeheer stroomlijnen en erover rapporteren. Afgestemd op je exacte vereisten, kan je IT afstemmen op de zakelijke behoeften in een allesomvattende, onbeperkte IT service desk-oplossing. Meer informatie over HaloITSM

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Atera is de ultieme alles-in-één RMM-software voor MSP's en IT-professionals. Vaste kosten met een onbeperkt aantal apparaten, zo eenvoudig is het. Probeer het gratis. Meer informatie over Atera
Verbeter je ITSM-praktijken (IT Service Management) met Atera, een alles-in-één oplossing voor MSP's en IT-afdelingen. De software voor ITSM van Atera biedt bewaking en beheer op afstand, PSA, externe toegang, patchbeheer, helpdesk, facturering en nog veel meer. Met het disruptieve tariefmodel van Atera kunnen IT-professionals hun bedrijf opschalen en tegelijkertijd eersteklas service blijven bieden. Alle abonnementen omvatten een onbeperkt aantal apparaten, dus je betaalt alleen per technicus. Probeer Atera vandaag nog gratis. Kom meer te weten over Atera. Meer informatie over Atera

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
NinjaOne is een eenvoudige alles-in-één-oplossing voor IT-servicebeheer en monitoring op afstand die IT-professionals graag gebruiken. Meer informatie over NinjaOne
NinjaOne is een alles-in-één-platform voor IT-servicebeheer met een robuuste set functies om je te helpen met het ontwerpen, plannen, leveren, bedienen en beheren van IT-diensten. Je kunt netwerkapparaten beheren, waaronder Windows- en Mac-eindpunten, patching uitvoeren, op afstand toegang krijgen, antivirusscans implementeren en uitvoeren, scripts automatiseren op alle apparaten, websiteprestaties controleren en meer. Het is gebouwd op een eenvoudig en intuïtief, cloudgebaseerd platform waardoor je binnen 5 minuten aan de slag kunt, zonder servers. Meer informatie over NinjaOne

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Cloudgebaseerde oplossing waarmee bedrijven veilige toegang, IT-monitoring, beperkingen, auditlogboeken, onboarding en meer kunnen beheren. Meer informatie over Uniqkey
Uniqkey is de voorkeursoplossing voor zakelijk wachtwoordbeheer in Europa. Dat komt omdat het niet alleen een wachtwoordbeheerder is, maar een volledig pakket voor zakelijke toegangsbeveiliging. Europese bedrijven gebruiken Uniqkey om wachtwoordbeheer te vereenvoudigen, IT-controle terug te winnen en cyberrisico's op basis van wachtwoorden te verminderen. Alles-in-één-zeer-eenvoudig-te-gebruiken-tool. Met Uniqkey kunnen bedrijven het risico moeiteloos aanpakken. Krijg meer IT-controle. Creëer veiligere, snellere workflows. Dit alles door de manier waarop je bedrijf toegang en wachtwoorden beheert te vereenvoudigen. Meer informatie over Uniqkey

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Uitgebreide helpdeskprobleemvolging voor het leveren van volledige IT-ondersteuning voor eindgebruikers en klanten. Meer informatie over VIZOR IT Asset Management
Vizor is een uitgebreid helpdeskfoutenvolgsysteem voor het leveren van volledige IT-ondersteuning voor eindgebruikers en klanten. Functies omvatten krachtige e-mailintegratie, SLA-ondersteuning, kennisbank, teamwerk, automatische tickettoewijzing en een selfserviceportal. Vizor ServiceDesk is kant en klaar te gebruiken of kan eenvoudig worden aangepast aan jouw exacte vereisten. Beschikbaar op locatie of in de cloud. Klik hier om het uit te proberen. Meer informatie over VIZOR IT Asset Management

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Beheer moeiteloos al je ITSM-activiteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid
SysAid's bekroonde ITSM bevat alles wat je nodig hebt voor effectief IT-servicebeheer (ITSM) in één enkele ITIL-uitgelijnde oplossing. De ITSM van SysAid omvat een krachtige beheersmodule voor incident- en serviceaanvragen plus andere kernactiviteiten van ITIL, zoals probleembeheer en verandermanagement. Er zijn mogelijkheden inbegrepen voor activabeheer, samen met moderne must-haves voor IT-support zoals een zelfbedieningsportal voor eindgebruikers. Download vandaag nog een gratis proefversie of neem contact op om te zien wat SysAid voor jou kan betekenen. Meer informatie over SysAid

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Blijf op de hoogte van de voortgang en activiteit van je projecten. Coderen, testen en implementeren. Meer informatie over GitLab
Blijf op de hoogte van de voortgang en activiteit van je projecten. Coderen, testen en implementeren. Meer informatie over GitLab

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
ITAM-software: volg de volledige levenscyclus van je hardware- en software-activa en profiteer van licenties, contracten, certificaten, verlengingsherinneringen en meer! Meer informatie over Device42
Het is nu nog makkelijker om al je IT- en non-IT-middelen bij te houden en te beheren. Met de software van Device42 kunnen bedrijven hun infrastructuur en alle onderlinge afhankelijkheden ontdekken, visualiseren en begrijpen, allemaal vanaf één dashboard. Volg de volledige levenscyclus van je activa en profiteer van softwarelicenties, servicecontracten, SSL-certificaten, verlengingsherinneringen en meer. Genereer mobielvriendelijke barcodes en QR-codes en profiteer van krachtige rapportage, een volledig auditspoor en een uitgebreide RESTful API. Meer informatie over Device42

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Nederland Lokaal product
Inserve is bedrijfssoftware voor IT-dienstverleners Meer informatie over Inserve
Inserve biedt complete bedrijfssoftware voor ICT-bedrijven, zonder het complex te maken. Zo krijg jij het overzicht terug op je servicedesk en hou je tijd over voor waardevol werk. Inserve biedt ticketing, assetbeheer, tijdregistratie, een offertemodule, projectbeheer, een klantportaal, een planbord en meer. Meer informatie over Inserve

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Alles wat IT-teams nodig hebben om tickets op te lossen en bedrijfsmiddelen te volgen, zonder stress. Ondersteund door toonaangevende, in de VS gebaseerde, 24/7 technische ondersteuning. Meer informatie over Issuetrak
Wanneer een werknemer inactief is vanwege technische problemen, verliest hij/zij de productiviteit, wat tot frustratie leidt. Issuetrak biedt de gemoedsrust die je IT-afdeling verdient: minder onderbrekingen, meer zichtbaarheid van gegevens en een snellere ticketoplossing. Maximaliseer de efficiëntie van je afdeling, of het nu een team van 1 of 100 is, en beheer je bedrijfsmiddelen moeiteloos met een bekroond platform. Cloud- en lokale hosting zijn beschikbaar. Meer informatie over Issuetrak

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Het SolarWinds® N-central® platform voor bewaking en beheer op afstand is ontworpen om complexe IT-netwerken moeiteloos te beheren. Meer informatie over N-central
Het SolarWinds N-central platform voor bewaking en beheer op afstand is ontworpen om managed service providers te helpen moeiteloos om te gaan met complexe netwerken. N-central bevat uitgebreide automatisering, diepgaande configuratiemogelijkheden en beveiligingsfuncties zoals antivirus- en patchbeheer en geïntegreerde back-up. Het is ontworpen om MSP-bedrijven te helpen bij het efficiënt beheren van ingewikkelde netwerken vanaf één eenvoudig te gebruiken platform. Meer informatie over N-central

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Servicebeheer vereist volledige zichtbaarheid van bedrijfsmiddelen. Stroomlijn activiteiten met bedrijfsmiddelentracering die door duizenden organisaties wordt vertrouwd. Meer informatie over EZOfficeInventory
Transformeer servicebeheer met naadloos geïntegreerde, cloudgebaseerde bedrijfsmiddelentracering voor je helpdesk. Verbeter de dienstverlening, versnel het oplossen van problemen, verminder de uitvaltijd en verhoog de productiviteit van je team door alle IT-middelen en softwarelicenties in een centrale database bij te houden. Behoud volledig inzicht in je IT-landschap met volledig levenscyclusbeheer van bedrijfsmiddelen, inkooporders, onderhoud, gebruiksoptimalisatie. Out-of-the-box integraties met Zendesk, Jira, SCCM, JAMF en andere platforms via API. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Zendesk Support is de toonaangevende, cloudgebaseerde ITSM-oplossing gebouwd op basis van het CMDB-concept.
Zendesk bouwt helpdesk software voor betere klantrelaties. Onze producten geven bedrijven de mogelijkheid om betrouwbaarder, flexibeler en meer schaalbaar te zijn. Ze helpen de communicatie te verbeteren en enorme hoeveelheden gegevens te doorgronden. Bovenal werken ze samen om interacties te veranderen in duurzame relaties. Meer dan 200.000 bedrijven zoals Uber, Groupon, Box, Airbnb en Disney gebruiken Zendesk om hun ondersteuningskosten te verlagen en de productiviteit en klanttevredenheid te verhogen. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren.
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, internet, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op verschillende kanalen op te lossen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Zoho Assist biedt een eenvoudige en duidelijke gebruikersinterface om overal ter wereld verbinding te maken met externe computers.
Zoho Assist, je one-stop oplossing voor remote support, het delen van schermen en toegang op afstand, helpt je om toegang te krijgen tot de desktop van je klanten of je scherm te delen en onbeheerde computers moeiteloos te beheren. Ga vandaag nog aan de slag met een van de meest veilige, betrouwbare en betaalbare softwareproducten in de sector. Geen installatie vooraf nodig. Ondersteuning beschikbaar voor meerdere platforms. Werkt op verschillende apparaten. Ondersteunt alle belangrijke webproxy's en firewalls. Meer informatie over Zoho Assist

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Helpdesksoftware gebouwd voor business-to-business klantenondersteuning. Verlaag de kosten en verbeter tegelijkertijd klanttevredenheid.
TeamSupport is de enige helpdesksoftware die gebouwd is voor business-to-business. Eenvoudige prijsniveaus bieden alle functies die je nodig hebt in B2B: een robuuste klantendatabase, omnichannel-ondersteuning, taakbeheer, SLA-beheer, rapportage en statistieken, volledig aanpasbaar en meer. Het is meer dan een ticketsysteem – het is een compleet helpdeskpakket dat de communicatie vereenvoudigt om uitzonderlijke klantenservice te bieden. TeamSupport schaalt met je mee en helpt de focus terug te krijgen op je klanten, waar het thuishoort. Meer informatie over TeamSupport

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Met Service Cloud bied je snelle en productieve service via de telefoon, e-mail, webchat of social media.
Met Service Cloud ondersteun je klanten op ieder kanaal, op elk moment. Help je serviceteams efficiënter te werken met geïntegreerde AI en chatbots. Laat je klanten gebruik maken van selfserviceportals voor directe ondersteuning, waar ze ook zijn. Van out-of-the-box tot volledig aanpasbare service: vind de beste oplossing die past bij jouw bedrijf. Meer informatie over Salesforce Service Cloud

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Het helpt beheerders bij het automatiseren, standaardiseren, beveiligen en controleren van hun Windows-netwerk. Desktop Central ondersteunt nu ook MDM.
Webgebaseerde software voor Windows desktopmanagement die helpt bij het beheren van duizenden desktops vanaf één centrale locatie. Het kan desktops zowel in LAN als via WAN beheren. Het automatiseert normale desktopbeheeractiviteiten zoals het installeren van software, patches en servicepacks, en standaardiseert de desktops door het toepassen van uniforme configuraties zoals achtergronden, snelkoppelingen, printers, enz. Simpel gezegd, het helpt beheerders bij het automatiseren, standaardiseren, beveiligen en controleren van hun Windows-netwerk. Meer informatie over ManageEngine Endpoint Central

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
Bespaar kostbare tijd en sta jezelf toe om snellere en slimmere diensten te leveren met de ITSM-oplossing die de meeste recensies en de hoogste beoordelingen heeft.
Samanage is de IT-helpdesk met de meeste recensies en de best beoordeelde ITSM-oplossing. De servicedesk vereenvoudigt complexe taken, automatiseert de basistaken, en biedt een groot aantal meetwaarden, rapporten en configuraties zonder overweldigend te zijn. Met Samanage kun je moeiteloos het ITIL-framework volgen, bereik je snellere oplossingen voor tickets, verbeter je SLA's en verspil je minder tijd aan het steeds herhalen van dezelfde taak. Lever snellere en slimmere diensten en maak een eind aan het doorlopend blussen van vuurtjes. Meer informatie over SolarWinds Service Desk

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
App voor ondersteuning op afstand die is ontworpen om binnen enkele seconden verbinding te maken met clientcomputers om veilig on-demand of onbeheerde ondersteuning te leveren.
De best beoordeelde toepassing voor ondersteuning op afstand die is ontworpen voor het leveren van directe onbeheerde en on-demand ondersteuning aan klanten overal ter wereld. FixMe.IT biedt vanaf slechts $ 25 per maand afhandeling van meerdere sessies, onbeperkte on-demand ondersteuning en toegang tot 150 onbeheerde machines. Andere belangrijke functies zijn onder meer branding, navigatie via meerdere schermen, tweeweg delen van het bureaublad, bestandsoverdracht, tekenhulpmiddelen, sessie-opnames, rapportage en nog veel meer. Meer informatie over FixMe.IT

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
IT Glue is een bekroond documentatieplatform dat IT-providers helpt om de verspilde tijd bij het zoeken naar informatie drastisch te verminderen.
MSP's zweren bij IT Glue en gaven het de afgelopen twee jaar meer dan 30 onderscheidingen in de sector. Met één blik zie je waarom. IT Glue automatiseert en structureert de documentatie die je nodig hebt om je klanten van dienst te zijn. De resultaten: 50% of meer van de tijd die je technici verspillen met zoeken naar informatie is geëlimineerd. Het verminderen van tijdverspilling leidt tot verhoogde productiviteit, betere klantenservice en uiteindelijk tot hogere marges. Meld je aan voor een demo en ontdek waarom IT Glue een essentieel onderdeel is van elke MSP-stack. Meer informatie over IT Glue

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Servicecatalogus
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Configuratiebeheer
  • Releasebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Beheer van supporttickets
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Activiteiten volgen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie

Kopersgids voor ITSM-software

Wat is ITSM-software?

ITSM-software helpt bij het beheer van interne en externe IT-ondersteuning. Deze ITSM-tools helpen zowel IT-teams binnen organisaties als MSP's (Managed Service Providers) bij het plannen, ontwerpen, ontwikkelen, bewaken en ondersteunen van de continue levering van IT-diensten. ITSM-software omvat bijna alle aspecten van IT-management, waaronder software release en deployment management, incident management, bug tracking, ticketing, change management en kennismanagement.

De voordelen van ITSM-software

  • Verbeterde operationele efficiëntie: een van de belangrijkste functies van ITSM-software is de standaardisatie van IT-praktijken, waardoor gebruikers een beleid kunnen opstellen dat een gereguleerde en veilige IT-omgeving binnen hun organisatie mogelijk maakt. Dit beschermt de organisatie tegen zowel interne als externe gegevensbedreigingen en verhoogt de productiviteit via een optimaal gebruik van digitale middelen.
  • Verbeterde klantenservice: effectief gebruik van ITSM-software vermindert de reactietijd van klanten door ondersteuningsteams te helpen best practices te volgen en tegelijkertijd klanten te helpen. Managers kunnen dergelijke ITSM-tools gebruiken om hun klantproblemen op te sporen en de beste beschikbare middelen te identificeren om ze op te lossen.
  • Verminderde stilstandtijd door het voorkomen van incidenten: voorspellende analysemodules binnen ITSM-software helpen IT-teams bij het identificeren van mogelijke problemen voordat deze zich voordoen. Realtime monitoring van netwerken en hardwarecomponenten, evenals kwetsbaarheidsanalyse, helpt organisaties de nodige maatregelen uit te voeren om schade te voorkomen of te minimaliseren. Organisaties kunnen de hulp van ITSM-oplossingen inroepen om zich voor te bereiden op grote inspanningen op het gebied van probleempreventie, waardoor de totale stilstandtijd wordt verminderd.

Algemene functies van ITSM-tools

  • Verandermanagement: het volgen, bewaken en beheren van alle veranderingen/transities in IT-services.
  • Incidentbeheer: het helpen van ondersteuningsteams bij het identificeren, oplossen en herstellen van ongeplande onderbrekingen van de dienstverlening.
  • Probleemoplossing: het identificeren en oplossen van de onderliggende oorzaak van incidenten en het voorkomen van toekomstige incidenten.
  • Configuratiebeheer: het bewaken en onderhouden van configuraties van IT-componenten (bijv. servers, routers, switcher-configuratie-informatie, software) en het ervoor zorgen dat alle apparaten met dezelfde versie en configuratie-instellingen werken.
  • Selfserviceportal: het gebruiken van een platform waarmee eindgebruikers de IT-beheerders kunnen bereiken en tickets kunnen indienen, hun klachtenstatus kunnen volgen en nog veel meer.
  • Contract-/licentiebeheer: het volgen en bewaken van contracten/licenties die zijn toegewezen aan product- of serviceaanbiedingen om aan de eisen te blijven voldoen.

Overwegingen bij de aankoop van ITSM-tools

  • Integratie met bestaande systemen: ITSM-software moet alle softwareoplossingen, netwerken en apparatuur binnen een organisatie monitoren, waarbij de software gegevens uit alle onderling verbonden toepassingen in realtime moet halen. Dit wordt over het algemeen bereikt door de mogelijkheid om te integreren met andere bedrijfstoepassingen, waardoor ITSM-software de gezondheid van alle systemen kan bewaken. Alvorens een aankoop te doen, moeten de kopers van software het vermogen van ITSM-systemen om te integreren met hun bestaande toepassingen en infrastructuur beoordelen om ervoor te zorgen dat de software toegang kan krijgen tot de vereiste gegevens.
  • Totale eigendomskosten: de markt is verzadigd met honderden ITSM-tools en een directe vergelijking is moeilijk te maken, zowel door het aantal beschikbare oplossingen als door de manier waarop deze verschillen. Na het samenstellen van een shortlist van software die aan hun specifieke behoeften voldoet, dienen softwarekopers de prijsmodellen zorgvuldig te evalueren en zich ervan verzekeren dat er geen verborgen kosten zijn en/of dat de uiteindelijke prijs de eventuele kosten voor extra inzet, modules, capaciteit, gegevensopslag, verwerking en integratie omvat.
  • Chatbots zullen het servicemanagement veranderen: chatbots kunnen snel reageren op vragen van klanten zonder menselijke tussenkomst. Volgens een Capterra-onderzoek kunnen kleine bedrijven aanzienlijke operationele en kostenvoordelen behalen door het implementeren van gesprekschatbots. De komende jaren zullen chatbots beginnen met het leveren van basisondersteuning via ITSM-oplossingen aan klanten en medewerkers, terwijl ze gebruikmaken van geavanceerde tools, zoals slim zoeken, slimme e-mails en slim ticketing.
  • Voorspellende klantenservice: machine learning en kunstmatige intelligentie (AI) zullen de komende jaren innovatieve toepassingen bieden op het gebied van servicemanagement. Grote vooruitgang op het gebied van virtuele persoonlijke assistenten, aanbevelingsmotoren en fysieke apparaten, zoals drones en robots, zullen de adoptie stimuleren. Volgens een Capterra-onderzoek zal meer dan de helft van de kleine bedrijven in de komende één tot twee jaar AI-technologie gaan gebruiken. Je kunt verwachten dat, naarmate de adoptie toeneemt, AI-toepassingen het traditionele personeelsbestand ondersteunen en de productiviteit verhogen.