Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Wat is Tidio?

Tidio is een krachtig alles-in-één helpdeskplatform dat je klantenondersteuning naar een hoger niveau brengt en helpt om meer omzet te genereren. Een gemakkelijk toegankelijke livechatwidget maakt je bedrijf 24/7 beschikbaar, terwijl door AI aangedreven chatbots je klanten in realtime betrokken maken, zodat je meer kunt verkopen.

Bovendien kun je Messenger, Instagram, livechat en e-mail verbinden met Tidio multichannel en alle berichten vanaf één plek beantwoorden, ook op mobiel. Makkelijk te integreren met alle websites en platforms.

Wie gebruikt Tidio?

Een communicator voor een breed scala van MKB-bedrijven over de hele wereld. Duizenden bedrijven gebruiken Tidio om te communiceren met hun klanten.

Waar kan Tidio worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Tidio
  • Gevestigd in London, VK
  • Opgericht in 2013

Ondersteuning voor Tidio

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, Chili en nog 17 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 2 andere

prijzen van Tidio

Beginprijs:

US$ 29,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Tidio heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Tidio heeft een betaalde versie vanaf US$ 29,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Tidio
  • Gevestigd in London, VK
  • Opgericht in 2013

Ondersteuning voor Tidio

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, Chili en nog 17 andere

Talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 2 andere

Video's en afbeeldingen van Tidio

Tidio Software - 1
Tidio Software - 2
Tidio Software - 3
Tidio Software - 4
Tidio Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Tidio-video
Tidio Software - 1
Tidio Software - 2
Tidio Software - 3
Tidio Software - 4
Tidio Software - 5

Functies van Tidio

  • AI/machine learning
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Augmented analytics
  • Autoresponders
  • Beheer van enquêtes/peilingen
  • Beheer van klantervaringen
  • CRM
  • Chatbot
  • Chatten/messaging
  • Codevrije ontwikkeling
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Consumentgericht chatten in realtime
  • E-mailbeheer
  • Engagement tracking
  • Enquêtes en feedback
  • Feedbackbeheer
  • Geautomatiseerde antwoorden
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevensverzameling via meerdere kanalen
  • Geotargeting
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenondersteuning
  • Klantgeschiedenis
  • Leadkwalificatie
  • Live chatten
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Mobiele toegang
  • Offline formulier
  • Overdrachten en routering
  • Personalisatie
  • Proactief chatten
  • Proces- en workflowautomatisering
  • Query-suggesties
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Sentimentanalyse
  • Toezicht houden op klachten
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Verwerking van natuurlijke taal (NLP)
  • Virtuele assistent
  • Voor meerdere talen
  • Vooraf geconfigureerde bot
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Tidio

Zendesk biedt een toonaangevende oplossing voor klantenservice.
Chattool waarmee je contact kunt maken met je klanten via een mobiele app of op je website. Ondersteunt chatgeschiedenis en prestatieanalyses.
Premium LiveChat en helpdesksoftware gebruikt door 26.000 bedrijven. Probeer LiveChat en verander je team in rocksterren in de klantenservice!
Zakelijke berichtenfunctie met meerdere kanalen zoals oproepen, online chatten, integraties met Facebook en nog veel meer. Alles wat je bedrijf nodig heeft.
's Werelds eerste platform voor klantberichten dat is gericht op bedrijfsgroei
Moderne live chat- en berichtoplossing ontworpen om persoonlijke communicatie tussen bedrijven en hun klanten te vereenvoudigen.
Begin gratis met LiveAgent en bouw geweldige klantrelaties op met de ultieme helpdesktool voor bedrijven van elke omvang. Meer informatie over LiveAgent
Jouw alles-in-één platform voor de helpdesk
Eén bron voor je contacten met livechat, helpdesk, kennisbank, e-mailmarketingautomatisering en meer.

Reviews over Tidio

Gemiddelde score

In totaal
4,7
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,6
Functies
4,6
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Youssef
Owner in België
Design en ontwerp, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Doet wat hij moet doen.

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Het verkeer monitoren van de website.

Pluspunten:

De chatbot heeft mij leads bezorgt terwijl ik aan het slapen was.

Minpunten:

De keuze uit abonnementen is mij niet heel duidelijk geweest.

Luke
Admin in Nederland
Marketing en reclame, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Top programma

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

Het is makkelijk te implementeren, te gebruiken en de gratis versie is niet met vervelende reclames of overdreven limieten. De app die gewoon te downloaden is werkt perfect, de meldingen zorgen dat je altijd snel reageert op (potentiële) klanten.

Minpunten:

Eigenlijk niks, het heeft alles dat ik nodig heb!

Reactie Tidio

4 jaar geleden

Hi there, Thank you so much for the kind and motivating review! We appreciate it very much :)

Steven
Steven
system technique in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Managementconsulting, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Quick response to the customer

4,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: Sometimes when customers communicated through chat, they had to wait the time that the flow of conversations at the time required to be attended to. Since Tidio was implemented, they do not have to wait because the answers are automatic and are understandable, giving a solution to the question

Pluspunten:

It has been a fabulous tool to be able to resolve customer queries through live chat much faster, many times without the need to transfer to an advisor. Frequently asked questions that are easy to answer are done by the AI, which reduces the flow of conversations. It helps improve the productivity of operators by being able to focus on more special cases that require more attention

Minpunten:

No, there is nothing to dislike about Tidio, the whole process has been fabulous, which benefits the company

María
Content creator in Spanje
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

So far so good

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Used to solve:- Last step customer conversion- Abandoned cart marketing/ lead generation (via emails)

Pluspunten:

I've been using it for 3 days, I really like the ease to use and to install, it allows me to be on the go and still reply to customers. Also the chatbot workflow is very extensive and customizable.

Minpunten:

That said ther is a MASSIVE miss for me on the chat: I would like to send voice notes directly, I've been selling on social media for over 2 years and there is nothing the customers like more than to receive a tailor made audio message for them, also for me it's so useful and fast (more so when I'm on the go.

Eerder overwogen alternatieven: WhatsApp

Redenen om over te stappen op Tidio: Chatbot was trash, and whatsapp is VERY comfortable for me, but it adds an extra screen switching (to start the chat you have to redirect to whatsapp), also it exposes the customer to giving their phone number (which they maybe wouldn't want to do) lastly it would leave no option for PC users, because they don't have whatsapp.

Fon
Fon
CPO in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Support team is like waiting for Christmas

1,0 vorig jaar

Opmerkingen: I got sucked into the Tidio marketing, got excited, decided to add it to our website, and then it would not connect to my domain. I followed the available tutorials, but still couldn't connect it to our domain. I asked for support days ago, and it's been crickets.

Pluspunten:

Not sure. I can't even get the app working, and the support team has been unavailable for days - another bad sign.

Minpunten:

I least like never getting a response from the support team. I can't even tell if this is a good app on not.

Daniel
Director in VK
Papier- en bosbouwproducten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

Tidio for eCommerce

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: So far so good. Don't have any complaints.

Pluspunten:

A very simple signup and login process.Fast facilities, ease of use.No code required, very deliverable.

Minpunten:

There's quite a few tools to get through at the moment so haven't had the chance to fully analyse the downsides. Subscriptions are always a pain, but that comes with the software territory.l

Bonnie
Owner in VS
Entertainment, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

A must-have for businesses that rely on online sales

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: We have used facebook widgets and similar in the past but Tidio has been leaps and bounds ahead of that. The analytics and the tracking of user behavior is on point. The ease of creating chat bots and canned responses and the overall look and presentation of the widget, as well as seamless integration with Wordpress makes us feel like it's going to be great for business. We are still in the free trial and have already received one booking because the customer was able to ask for a discount code through chat. We love it.

Pluspunten:

I love being able to create our own chat bots to answer customer questions quickly and easily. Being able to track their behaviors, re-marketing return visitors to the site and initiate conversations based on what they are looking at. Many people won't call to ask a question and prefer to chat and being able to have that capability and do it effectively is going to change the way we do our online sales.

Minpunten:

The templates have not been entirely helpful for us as we are a unique industry (escape rooms). Most of what I've done I have had to set up manually from scratch. Luckily, that has been pretty easy to do. If it integrated with our booking software Resova it would also open up so much for us.

Eerder overwogen alternatieven: Zipwhip en Heymarket

Redenen om over te stappen op Tidio: We saw it used on another business's website and really enjoyed it. Signed up for the free trial and loved ease of use.

Sydney
Sydney
Information Technology Engineer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

A Catalyst for AI-driven Customer Service and Support.

5,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: It is possible to convert our web visitors/leads into more loyal customers with Tidio.I'm impressed with the way Tidio integrates well with multiple tools that I'm already using in our organization.

Pluspunten:

It is simple to communicate and engage with our web visitors and customers through live chat.It offers 24/7 customer support.It is possible to respond to our customers inquiries with Tidio AI Chatbot.It is possible to solve our customers problems faster with Tidio.

Minpunten:

Tidio provides excellent customer support and services hence I have nothing to complain about.

Margaret
Owner in VS
E-learning, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

The Tideo Chat Experience

4,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: It was good because I synced it to my computer, phone and tablet. I set it to notify me with a ding, so that in most circumstances I would know if someone needed assistance. It isn't an AI chat experience that answers general questions, so emails are used to communicate for all basic information as well as more detailed info.

Pluspunten:

It helped me to communicate with my customers when I wasn't able to be online.

Minpunten:

It is a little difficult to use at first. The learning curve was lengthy for me. Also, I had computer security problems because I was using it with Wordpress and I didn't have a good security running. If using with Wordpress, security must be good and kept up to date. I later found a good free system that solved my problems.

Lydia
Teacher in Oeganda
Detailhandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Tidio is smart in customer support

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Helps me respond to customers who contact us with questions

Pluspunten:

Easy to install on any website even when you do not have technical knowledge by using the html code snippets

Minpunten:

Pricing to remove branding is still too expensive

Tigaiza
Research Assistant in Oeganda
Research, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Easy and faster in resolving issues

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: I use the tool to offer chat on my personal smaller website

Pluspunten:

The interface and Lyro AI solves questions faster and accurately

Minpunten:

Pricing of the solution as the tool is too expensive to use

Bahat
Web developer in Oeganda
Computersoftware, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Cheap live chat software

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: I use Tidio on a small scale to respond to customer's questions through live chat

Pluspunten:

AI and chatbots are so easier to use to offer auto-responses to customers using intent data and the quick phrases make responding to questions more easier

Minpunten:

Sometimes the notification would failt to pop up making me miss chats in real time

timothy
quality controller in Oeganda
Farmaceutica, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

UNQIUE

4,0 vorig jaar

Pluspunten:

Easiest way of attending to clients in the shortest time at ago

Minpunten:

Delay in approvaling accounts and disable them without giving a clear reason

viv
chief people officer in Oeganda
Kleding en mode, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

support 24/7

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

customer support is very super to extent of reponding at any time

Minpunten:

slowly on loading hence needs some update for the best experience

ofwono
Operator CCR in Oeganda
Bouwmaterialen, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Simple and Fast

4,0 vorig jaar

Pluspunten:

Provides the cheapest platform to communicate to clients effectively

Minpunten:

The support team does not respond to inquiries in time and has slow software loading

Mwiraguzu
Content creator in Oeganda
Omroepen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

canned responses makes it easy

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

The interface is clean enough, they have canned responses that makes it easy for me to respond to questions

Minpunten:

Pricing is high where you even pay to remove branding on the software

Abel
software engineer in VS
Administratie, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Good live chat tool

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

Software has a good interface for chatting with clients in the application

Minpunten:

Pricing is expensive to use per month per user

Kenneth
Communication Professional in Oeganda
Omroepen, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Tidio simplifies my working remotely

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: I use the Tidio social medial integrations to respond to questions from clients online and the live chat to resolve their cases on time

Pluspunten:

Tidio has unique features like canned responses that help me respond to clients faster than normal, as well the live typing context also helps me realize the client's issue faster for quicker responses. Overall, Tidio has fair pricing compared to other live chat software tool

Minpunten:

The mobile application does not sync up well with the desktop application and the mobile application, consumes a lot of phone battery much as you can optimize, it requires running in the background which drains a lot of battery

Luz
Sales Development Representative in Spanje
Automotive, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

for the firsts steps on the company it is really good

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

I like how chat is handled, is easy to set up and speak with clients

Minpunten:

As far as I know, could have more functionallities.

Edson
CEO in Colombia
E-learning, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great chatbot and live chat for the customer seervice and sales.

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: We have been using Tidio since 3 years ago and is one of our main tools to give customer support and get new clients.

Pluspunten:

Very easy to learn and very competitive price

Minpunten:

They should allow the agents to delete messages in cause some error while they were whirting or uploading the worg file.

Kutosi Ivan
software engineer in Oeganda
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

best live chat alternative

5,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

Tidio is fast due to canned responses while chatting with clients, live typing insights are super real magic

Minpunten:

The software does not have the ticketing system and knowledgebase

Ugo
Directeur in Frankrijk
Evenementenbureaus, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Outdoormix Festival review

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Very good, easy to install and use for me and all my team. It's really benefict to be reactive on customer asks and they feel it.

Pluspunten:

The fact to easely synchronise all my chat and asks from customer between messenger, instagram and my 2 website.

Minpunten:

The fact to be quickly over the chatbot limit and the differnt price option doesn't really correspond to my needs.

Adam
Business Director in VK
Detailhandel, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Very helpful tool

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Overall is brilliant app and best way to connect with my potential customers. I would recommend this platform for every small e-commerce business.

Pluspunten:

Tidio is definitely the best way to connect to my clients via website. I can quickly engage with my potential customers thanks to this amazing app. It's very easy to install. Just copy and paste the code on my home page no coding skills are required. Brilliant platform especially for small business.

Minpunten:

I am satisfied with the platform overall.

Nayef
Ceo in Turkije
Online media, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Recommended for every e-commerce store

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Recommended for every website especially the E-commerce stores

Pluspunten:

Easy to use with very good UX/UIProfessional and helpful Supportthe sync and connection between the social media accounts is really good

Minpunten:

more plans for starters or the small businesses to mix the live chat and chatbots in the same plan

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Professionele training en coaching, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Get Tidio if you want to stay connected to your clients and are using a WordPress website

5,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

Chatting live and seamlessly with clients and site visitors.

Minpunten:

Not much. Maybe the fact that I tried reaching the customer support team for a live chat but kept chatting with a bot with no way to type what I want.Also, this review form is too long!