Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Klantenservice software

Klantenservice software stelt een organisatie in staat om klantrelaties en ondersteunende diensten te beheren en te volgen. Met klantenservice software kunnen organisaties de kwaliteit van hun interacties met klanten beheren en beoordelen, van het volgen van probleemoplossing tot rapportage van klachtenoplossing. Klantenservicetoepassingen helpen ook bij het beheer en de distributie van een interne kennisbank, waardoor medewerkers van de klantenservice de nodige informatie krijgen om klachten van klanten op te lossen. Zie ook: call center software, helpdesk software en kennismanagement software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Klantenservice software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven
221 resultaten
Stel klantenservice centraal in uw bedrijf. Maak klanten tevredener, agenten zelfstandiger en uw bedrijf gezonder. Meer informatie over Zoho Desk
Zoho Desk de web-based klantenservice software van Zoho die bedrijven helpt bij het leveren van goede klantervaringen. Het doel is om klanten tevredener, agenten zelfstandiger en bedrijven gezonder te maken. Met Zoho Desk kunt u omnichannel support leveren, de productiviteit van agenten verbeteren, krachtige AI-mogelijkheden gebruiken, alledaagse taken automatiseren, live inzichten in prestaties krijgen en diepgaand integreren met diverse apps - en dat alles zonder een fortuin uit te geven. Meer informatie over Zoho Desk

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website! Meer informatie over JIRA Service Management
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Gebruikersvriendelijke CRM software die je verkoop, marketing- en service processen optimaliseert. Meer informatie over SuperOffice CRM
SuperOffice CRM heeft één doel: om je te helpen meer klanten te vinden, te registreren en te behouden. De focus op het creëren van een eenvoudige en gebruiksvriendelijke CRM-oplossing helpt je productiever te worden. SuperOffice CRM kan worden geïntegreerd met alle Office-toepassingen en ondersteunt alle toonaangevende technologieplatforms. Beschikbaar op elk apparaat. Meer informatie over SuperOffice CRM

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 50.000 bedrijven wereldwijd helpt om goede klantervaringen te creëren. Meer informatie over Freshdesk
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, web, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op te lossen via verschillende kanalen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Vision Helpdesk biedt tools voor een helpdesk, een helpdesk voor meerdere bedrijven, ITIL-service desk en livechat-software voor bedrijven van elke omvang. Meer informatie over Vision Helpdesk
Vision Helpdesk biedt softwaretools voor klantenservice - 1) Help Desk Software (Helpdesk met meerdere kanalen) 2) Satellite Help Desk (Helpdesk met meerdere merken) 3) Service Desk (PinkVerify-gecertificeerd ITIL/ITSM Help Desk) Vision Helpdesk is de ALLES-IN-ÉÉN helpdesk voor klantenondersteuning waarmee je allerlei kanalen kunt beheren, zoals e-mail, webformulieren, Twitter, Facebook en telefoongesprekken, allemaal onder één dak. Vision Helpdesk wordt vertrouwd door meer dan 8000 bedrijven over de hele wereld. Meer informatie over Vision Helpdesk

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
LiveAgent helpt bedrijven te gedijen in de klantenservice. Geweldige klantenservice begint met betere klantenservicesoftware. Meer informatie over LiveAgent
LiveAgent maakt gebruik van de kracht van een universele inbox, realtime livechat, een ingebouwd callcenter en een robuust klantenserviceportaal. Geavanceerde automatiseringsfuncties, regels en enorme hoeveelheden integraties creëren krachtige klantenservicesoftware voor bedrijven van elke omvang. Sluit je aan bij bedrijven als BMW, Yamaha en Huawei en bied klantenservice van wereldklasse. Begin je gratis proefversie, geen creditcard vereist. Meer informatie over LiveAgent

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
GreenRope biedt je een volledig pakket tools voor verkoop, marketing en klantenservice waarmee je je team kunt helpen om op maat gemaakte ondersteuning te leveren. Meer informatie over GreenRope
GreenRope Complete CRM integreert CRM, marketing automation en klantenserviceticketing in één platform en levert een uitgebreide oplossing waarmee je hele team echte resultaten kan behalen. Je team heeft een volledig pakket van klantenservicetools om geoptimaliseerde klantervaringen te leveren en te automatiseren via chat, ticketing, realtime updates, gegevensverzameling en naadloze overgangen tussen afdelingen. Dankzij een geïntegreerde CRM en klantenservice kan je team productiever en ondersteunend zijn. Meer informatie over GreenRope

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Ga van klantfeedback naar actie zonder maar wat te raden. Lumoa analyseert feedback in meer dan 60 talen en in real time. Meer informatie over Lumoa
De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig NPS (Net Promoter Score), CSAT (Customer Satisfaction Score), online beoordelingen en andere meetinstrumenten om te beoordelen hoe tevreden hun klanten zijn. Maar wat ze missen is een manier om te weten te komen welke acties de cijfers naar boven of naar beneden halen. Lumoa is een oplossing voor feedbackanalyse die elke interactie met je klanten bekijkt en je vertelt wat je vervolgens moet doen om je bedrijf te laten groeien. Meer informatie over Lumoa

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Nederland Lokaal product
Mac-compatibele CRM-oplossing die een centrale locatie vormt voor het beheer van klanten, prospects, e-mail, agenda, taken en meer. Meer informatie over SpinOffice
Blijf in contact met je zakelijke contacten, werk samen als een team en breng je klanten, prospects en andere belanghebbenden samen met al je communicatie, activiteiten, documenten en bestanden in een gedeelde database. Meer informatie over SpinOffice

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Een mooi en gebruikersvriendelijk CRM systeem wat aangepast is naar je wensen en behoeften voor een simpelere werkdag. Meer informatie over Lime CRM
Lime CRM wil bedrijven helpen in het managen van klantrelaties, zodat zij klantgericht kunnen werken en zo een magneet worden voor hun klanten. Dit doen we door Lime CRM precies aan te passen naar de wens van de klant, zowel in gebruiksgemak als functionaliteit. Lime CRM bewaart klanten, contacten, deals & campagnes op een centrale plek en kan verbinding maken met andere zakelijke toepassingen om dubbel werk te voorkomen. Lime CRM is naast laptop ook op tablet en telefoon beschikbaar, zowel in de cloud als op een eigen server. Meer informatie over Lime CRM

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Het is een oplossing voor beheer van de klantcommunicatie waarmee bedrijven klantgegevens, leads, berichten via meerdere kanalen, enz. kunnen beheren. Meer informatie over Qiscus
Het is een oplossing voor beheer van de klantcommunicatie waarmee bedrijven klantgegevens, leads, berichten via meerdere kanalen, enz. kunnen beheren. Meer informatie over Qiscus

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Beslissingsboomgestuurde interactieve handleidingen die op de meeste CRM-systemen kunnen worden aangesloten. Volg bedrijfsprocessen op een interactieve manier. Meer informatie over Yonyx
Yonyx is een cloudgebaseerd platform voor het maken van beslissingsboomgestuurde interactieve handleidingen die op de meeste CRM-systemen kunnen worden aangesloten. Yonyx-gidsen helpen gebruikers bedrijfsprocessen op een interactieve manier te volgen - of het nu gaat om probleemoplossing, klantenservice, telemarketing of self-service door klanten. Yonyx helpt de kwaliteit en consistentie te verbeteren van de door een organisatie geleverde service - resulterend in verbeterde CSAT, lagere kosten en hogere omzet door beter klantenbehoud en snellere acquisitie. Meer informatie over Yonyx

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Communiceer problemen automatisch en gemakkelijk met teamleden op meerdere afdelingen via alle apparaten. Reageer, los op, meld. Probeer vandaag nog een demo! Meer informatie over Issuetrak
Klanten kunnen hun zorgen gemakkelijk kenbaar maken via e-mail, mobiele apparaten of een webportaal. Bedrijfsregels om problemen snel en automatisch naar het juiste team te routeren. Neem contact op met je klanten met meldingen over updates en oplossingen. Communiceer problemen met teamleden op meerdere afdelingen wanneer nodig. Gebruik sjablonen om veelvoorkomende problemen in te dienen en een zelfbedieningskennisbank te creëren voor toekomstige problemen. Hou het management tevreden met automatisch gegenereerde rapporten die via e-mail worden afgeleverd. Reageer, los op, meld. Meer informatie over Issuetrak

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Met Sales Cloud laat jij je teams beter presteren door verkooprocessen te automatiseren en administratieve taken weg te nemen.
Sales Cloud is een aanpasbaar CRM-platform dat met je meegroeit. Ontvang realtime klantinformatie en -activiteit op één plek, plus inzichten met dashboards en rapporten. Maak verbinding met duizenden zakelijke toepassingen om je CRM uit te breiden naar elke afdeling. Of kies Salesforce Essentials voor kleine bedrijven om klantrelaties te beheren en sneller te groeien. Het is eenvoudig in te stellen, eenvoudig te gebruiken en groeit mee met je bedrijf. Gebruik klantinzichten om op een intelligente manier prioriteiten te stellen en breng je tijd door waar het verschil maakt. Meer informatie over Salesforce Sales Cloud

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Voer gesprekken met iedereen via elke desktop, browser, mobiele telefoon of videoapparaat overal ter wereld.
Elke maand vertrouwen 113 miljoen professionals op WebEx om samen te werken en projecten sneller vooruit te helpen. Nu kunnen teams met iedereen samenwerken, vanuit een browser, een mobiel apparaat of een videosysteem. WebEx Meeting Center biedt geïntegreerde audio-, video- en contentuitwisseling. Hou gesprekken privé met zeer veilige WebEx-vergaderingen van de Cisco-samenwerkingscloud. Meer informatie over Webex Suite

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Microsoft Dynamics is een lijn van geïntegreerde, aanpasbare bedrijfsmanagementoplossingen waarmee jouw mensen met meer vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen. Microsoft Dynamics werkt net als vertrouwde Microsoft-producten, waardoor de implementatie soepel verloopt en de risico's die komen kijken bij nieuwe oplossingen worden verminderd. Deze oplossingen automatiseren en stroomlijnen financiële, klantrelatie- en supply chain-processen op een manier die bijdraagt aan zakelijk succes. Meer informatie over Dynamics 365

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Zendesk Support is dé toonaangevende helpdesk software voor betere klanttevredenheid.
Zendesk bouwt helpdesk software voor betere klantrelaties. Onze producten geven bedrijven de mogelijkheid om betrouwbaarder, flexibeler en meer schaalbaar te zijn. Ze helpen de communicatie te verbeteren en enorme hoeveelheden gegevens te doorgronden. Bovenal werken ze samen om interacties te veranderen in duurzame relaties. Meer dan 200.000 bedrijven zoals Uber, Groupon, Box, Airbnb en Disney gebruiken Zendesk om hun ondersteuningskosten te verlagen en de productiviteit en klanttevredenheid te verhogen. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
ConnectWise Control biedt de mogelijkheid om apparaten te bekijken en te ondersteunen vanaf elke locatie met een internetverbinding.
ConnectWise Control (voorheen ScreenConnect) is een volledig functionele oplossing voor ondersteuning op afstand. De software geeft je de mogelijkheid om apparaten op afstand te bekijken en te ondersteunen vanaf elke locatie met een internetverbinding. Als technicus, ongeacht of je nu in de eerste plaats de persoonlijke computers van je klanten of een enorme bedrijfsinfrastructuur ondersteunt, kun je door de mogelijkheid om problemen snel en effectief op te lossen tijd besparen en de klanttevredenheid verbeteren. Meer informatie over ConnectWise ScreenConnect

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Met LiveChat kun je realtime gesprekken voeren met je klanten terwijl ze op je website zijn.
LiveChat biedt een kosteneffectieve manier voor je ondersteuningsteam om tijdens het gehele klantentraject een geweldige ervaring te bieden. Het maakt de klantenservice efficiënter doordat je in staat bent meerdere chatsessies tegelijkertijd te houden, standaardantwoorden op veelgestelde vragen te sturen, chatcodes toe te voegen, chat-transcripties te bekijken en via het chatvenster bestanden naar klanten te sturen. Meer informatie over LiveChat

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
NetSuite is een top cloud-ERP en biedt de zichtbaarheid en controle om slimme beslissingen te nemen en vol vertrouwen te groeien.
NetSuite is een alles-in-één bedrijfsbeheersoftware voor de cloud, waarmee ruim 37.000 organisaties hun bedrijf effectiever kunnen runnen. NetSuite automatiseert kernprocessen en biedt realtime inzicht in operationele en financiële prestaties. Met één geïntegreerd pakket aan applicaties voor o.a. boekhouding, orderverwerking, voorraadbeheer, productie en supply chain geeft NetSuite bedrijven duidelijk inzicht in hun data en de volledige controle over hun bedrijf. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing.
Odoo biedt een pakket van volledig geïntegreerde, aanpasbare, open-source bedrijfstoepassingen. Deze alles-in-één softwareoplossing biedt de uitkomst voor de meeste zakelijke behoeften, zoals CRM, verkoop, project, productie, inventaris en boekhouding. Odoo voldoet aan de behoeften van bedrijven, ongeacht de omvang en het budget. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
's Werelds eerste platform voor klantberichten dat is gericht op bedrijfsgroei
Intercom bouwt een pakket van boodschapgerichte producten voor bedrijven om de groei gedurende de levenscyclus van de klant te versnellen. Deze oplossing biedt een compleet groeiplatform voor marketing, verkoop en ondersteuning. De meest succesvolle bedrijven ter wereld, zoals Atlassian, Shopify en New Relic, gebruiken Intercom om groei te stimuleren via chat, bots en gepersonaliseerde klantcommunicatie. Meer informatie over Intercom

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Zoho Assist biedt een eenvoudige en duidelijke gebruikersinterface om overal ter wereld verbinding te maken met externe computers.
Zoho Assist, je one-stop oplossing voor remote support, het delen van schermen en toegang op afstand, helpt je om toegang te krijgen tot de desktop van je klanten of je scherm te delen en onbeheerde computers moeiteloos te beheren. Ga vandaag nog aan de slag met een van de meest veilige, betrouwbare en betaalbare softwareproducten in de sector. Geen installatie vooraf nodig. Ondersteuning beschikbaar voor meerdere platforms. Werkt op verschillende apparaten. Ondersteunt alle belangrijke webproxy's en firewalls. Meer informatie over Zoho Assist

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
Bitrix24 is de toonaangevende gratis oplossing voor clientbeheer (CRM) en klantenservice die wereldwijd door 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt.
Bitrix24 is de toonaangevende gratis oplossing voor clientbeheer (CRM) en klantenservice die wereldwijd door 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Cloudgebaseerde/mobiele/open source versies beschikbaar. Multichannel klantenservice met ondersteuning van e-mail, telefonie, website livechat, Facebook, Instagram, Viber, WhatsApp, Skype, Slack en andere mobiele berichtenplatforms. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten.
EngageBay is eenvoudige, betaalbare, alles-in-één CRM-software voor marketing, sales en ondersteuning waarmee kleine bedrijven en startups webbezoekers kunnen werven, betrekken, koesteren en omzetten in tevreden klanten. EngageBay biedt gratis live-chatsoftware om gepersonaliseerde één-op-één ondersteuning te bieden aan elke klant met behulp van een eenvoudige en krachtige gratis live-chatsoftware. - Dit alles vanaf één gebruikersvriendelijk platform. Meer informatie over EngageBay CRM

Functies

  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Callcenterbeheer
  • CRM
  • Wachtrijbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Kennisbankbeheer
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Gespreksanalyse

Kopersgids voor Klantenservice software

Wat is klantenservice software?

Klantenservice software is een ticketsysteem dat vragen van klanten documenteert, volgt en oplost. Het verzamelt klantverzoeken van meerdere kanalen, zoals telefoon, e-mail, live chat en sociale media, in één portaal, zodat medewerkers de vragen snel en eenvoudig kunnen beantwoorden.

De software maakt het mogelijk dat meerdere medewerkers aan elk ticket werken, waardoor het makkelijker wordt voor verschillende afdelingen om samen te werken aan het oplossen van de vragen van de klant. De tool biedt ook gedetailleerde rapporten en inzichten in de interactie met de klant, waardoor organisaties de kwaliteit van hun klantenservice kunnen beoordelen.

De voordelen van klantenservice software

Klantenservice software ondersteunt bedrijven bij het beheren en onderhouden van een relatie met klanten. De oplossing kan je helpen de volgende voordelen te realiseren:

  • Het verzamelen van klantvragen vanuit meerdere kanalen: klantenservice software verzamelt klantvragen van meerdere platformen in één stroom. Of het nu gaat om een telefoontje naar de hulplijn, een e-mail naar het supportteam of een opmerking op een socialmediapagina, de tool genereert een ticket voor elke klantvraag. Deze tickets worden automatisch toegevoegd aan de centrale stream, zodat er geen enkele vraag onbeantwoord blijft.
  • Het verminderen van de tijd die medewerkers besteden aan elke vraag: de software biedt een gemakkelijk doorzoekbare database om snel te kunnen zoeken. Medewerkers kunnen leden van andere teams taggen of het ticket doorsturen naar het juiste team, waardoor de klant naar de beste afdeling wordt geleid. De gestandaardiseerde antwoorden, eenvoudig bewerkbare sjablonen en de mogelijkheid om tegelijkertijd te reageren op meerdere vragen verkorten de oplostijd van het ticket.
  • Het vergroten van de klanttevredenheid door snellere oplossing van het probleem: de software stelt gebruikers in staat om elk ticket met voorrang aan te pakken en de wachttijd te verminderen. Het organiseert ook de workflow voor het oplossen van tickets en stelt medewerkers in staat om tegelijkertijd aan tickets te werken. Dit verkort de resolutiecyclus en verbetert de klanttevredenheid.
  • Het krijgen van inzicht in de prestaties van het team: klantenservice software biedt analytische mogelijkheden, met aanpasbare rapporten en dashboards, die inzicht geven in de prestaties van je support team. Ontdek hoelang het team nodig heeft om te reageren, hoe druk de medewerkers het op bepaalde dagen van de week hebben en wat de veelgestelde vragen zijn. Deze informatie kan je helpen bij het managen van medewerkers, het verbeteren van hun responstijd en het verhogen van hun productiviteit.

Algemene functies van klantenservice software

  • Kennisbank: het bouwen en beheren van een gecentraliseerde, doorzoekbare opslagplaats van informatie met betrekking tot frequente en eerder gestelde vragen en de antwoorden daarop.
  • Support ticketing: het volgen van interacties en het automatisch genereren van tickets voor vragen van klanten en serviceaanvragen.
  • Multikanaalcommunicatie: het beheren van inkomende en uitgaande klantcommunicatie op meerdere kanalen, waaronder e-mail, telefoon, live chat en sociale media.
  • Beheer van wachtrijen: het beheren van de wachtrij van de tickets om aan de behoeften van het team te voldoen en het controleren van de wachttijd voor inkomende verzoeken die niet zijn doorgestuurd.
  • Livechat: het chatten met klanten om hun vragen in realtime op te lossen.
  • Beheer van afspraken: het plannen en beheren van interacties met klanten.

Overwegingen bij de aankoop van klantenservice software

  • De bruikbaarheid van de oplossing: een slechte UX (User Experience) is slecht voor de zaken. De tool mag de medewerkers niet vertragen en de reactietijd niet verlengen. Probeer een oplossing daarom voordat je hem koopt eerst uit en zorg ervoor dat de UI/UX niet te ingewikkeld of te rommelig is voor je medewerkers. Ze moeten het immers elke dag gebruiken en zouden het met plezier moeten doen.
  • Integratie met bestaande apps van derden: hoewel de meeste software integreert met andere toepassingen van derden, is het toch verstandig om goed te kijken of de oplossing en/of prijs van je voorkeur de integratie met de andere oplossingen die je gebruikt ondersteunt. Het kan immers duur en pijnlijk zijn als je er na aankoop achter komt dat de software je toepassingen niet ondersteunt.
  • Omnichannel-klantenondersteuning: hiermee kun je alles centraliseren en is het gemakkelijk om meerdere communicatiekanalen te beheren. Maar niet alle bedrijven hoeven het te doen. Als je klanten meestal contact opnemen via chat of e-mail, kies dan voor een klantenservice-oplossing die de optie biedt die je nodig hebt, zodat je niet hoeft te betalen voor kanalen die niet optimaal worden benut.
  • Chatbots om de klantenservice te verbeteren: verkopers gebruiken chatbots om vragen van klanten in realtime zonder een ticket op te lossen. De technologie kan interacties als een mens simuleren en eenvoudige vragen beantwoorden over werktijden, contactgegevens, statusupdates en dergelijke. Het raadt ook relevante secties van artikelen in de kennisbank aan - wanneer een klant bijvoorbeeld niet weet hoe hij zijn wachtwoord moet resetten, zal de chatbot hem naar een stapsgewijze beschrijving van het proces leiden. Bedrijven die gebruikmaken van chatbots meldden een verlaging van 70% van het aantal vragen via telefoon, chat of e-mail.
  • AI om de efficiëntie van de medewerkers te vergroten: aanbieders van klantenservice software maken gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) om medewerkers slimmer te laten werken. Sommigen gebruiken het om automatisch tickets te taggen, te categoriseren en te indexeren om gemakkelijk te kunnen zoeken, terwijl anderen AI gebruiken om het niveau van urgentie van de klant te bepalen en chat-antwoorden te voorspellen. AI kan ook wijzigingen in bestaande artikelen aanbevelen op basis van de manier waarop klanten hun problemen communiceren, waardoor antwoorden in de toekomst makkelijker te vinden en te begrijpen zijn.