Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Klantenservice software

Klantenservice software stelt een organisatie in staat om klantrelaties en ondersteunende diensten te beheren en te volgen. Met klantenservice software kunnen organisaties de kwaliteit van hun interacties met klanten beheren en beoordelen, van het volgen van probleemoplossing tot rapportage van klachtenoplossing. Klantenservicetoepassingen helpen ook bij het beheer en de distributie van een interne kennisbank, waardoor medewerkers van de klantenservice de nodige informatie krijgen om klachten van klanten op te lossen. Zie ook: call center software, helpdesk software en kennismanagement software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Klantenservice software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven

215 resultaten

Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website! Meer informatie over JIRA Service Management
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Nederland Lokaal product
Het platform voor klantcommunicatie dat alle berichtenkanalen verenigt in één weergave. Maak klantcommunicatie eenvoudig. Meer informatie over Trengo
Ontdek Trengo, het platform voor klantcommunicatie dat alle berichtenkanalen verenigt in één weergave. Beantwoord berichten van traditionele kanalen zoals e-mail, VoIP en sms, maar ook moderne kanalen zoals WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram, Twitter, websitechat, Google Business-berichten, WeChat en Telegram vanaf één platform. Gebruik de krachtige samenwerkingsfuncties, automatiseer gesprekken met bots en meet klanttevredenheid via elk kanaal. Maak klantcommunicatie eenvoudig. Meer informatie over Trengo

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
nixi1: jouw alles-in-één-hub voor multi-channel communicatie. Beheer Facebook, Instagram en WhatsApp-chats, controleer KPI's en verhoog de efficiëntie. Meer informatie over nixi1
nixi1, een alles-in-één-tool voor chatbeheer, vereenvoudigt de bedrijfscommunicatie door WhatsApp, sms en Facebook Messenger te integreren. De 24/7 AI-ondersteuning zorgt voor snelle, nauwkeurige reacties. De oplossing is aanpasbaar aan verschillende CRM's, verbetert de werkstroom en ondersteunt werken op afstand. Ideaal voor bedrijven die prioriteit geven aan efficiënte klantinteracties en operationele efficiëntie. Meer informatie over nixi1

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Stel klantenservice centraal in uw bedrijf. Maak klanten tevredener, agenten zelfstandiger en uw bedrijf gezonder. Meer informatie over Zoho Desk
Zoho Desk de web-based klantenservice software van Zoho die bedrijven helpt bij het leveren van goede klantervaringen. Het doel is om klanten tevredener, agenten zelfstandiger en bedrijven gezonder te maken. Met Zoho Desk kunt u omnichannel support leveren, de productiviteit van agenten verbeteren, krachtige AI-mogelijkheden gebruiken, alledaagse taken automatiseren, live inzichten in prestaties krijgen en diepgaand integreren met diverse apps - en dat alles zonder een fortuin uit te geven. Meer informatie over Zoho Desk

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Gebruikersvriendelijke CRM software die je verkoop, marketing- en service processen optimaliseert. Meer informatie over SuperOffice CRM
SuperOffice CRM heeft één doel: om je te helpen meer klanten te vinden, te registreren en te behouden. De focus op het creëren van een eenvoudige en gebruiksvriendelijke CRM-oplossing helpt je productiever te worden. SuperOffice CRM kan worden geïntegreerd met alle Office-toepassingen en ondersteunt alle toonaangevende technologieplatforms. Beschikbaar op elk apparaat. Meer informatie over SuperOffice CRM

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Hou je team georganiseerd, ontwerp proactieve klantoplossingen en hou de tevredenheid van je klanten in de gaten met HubSpot Service Hub. Meer informatie over HubSpot Service Hub
HubSpot klantenservicesoftware maakt het eenvoudig om problemen van klanten snel, nauwkeurig en enthousiast op te lossen. Het bevat een ticketsysteem en automatisering om je georganiseerd te houden; een kennisbank waarmee klanten zichzelf kunnen helpen; livechat en bots voor snellere reactietijden; tools voor klantenfeedback en enquêtes, zodat je de tevredenheid van klanten kunt meten; en rapportage, zodat je voortdurend kunt blijven verbeteren. Registreer je vandaag nog gratis en probeer de klantenservicesoftware die zowel klanten als medewerkers tevreden stelt. Meer informatie over HubSpot Service Hub

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Nederland Lokaal product
Mac-compatibele CRM-oplossing die een centrale locatie vormt voor het beheer van klanten, prospects, e-mail, agenda, taken en meer. Meer informatie over SpinOffice
Blijf in contact met je zakelijke contacten, werk samen als een team en breng je klanten, prospects en andere belanghebbenden samen met al je communicatie, activiteiten, documenten en bestanden in een gedeelde database. Meer informatie over SpinOffice

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Vision Helpdesk biedt tools voor een helpdesk, een helpdesk voor meerdere bedrijven, ITIL-service desk en livechat-software voor bedrijven van elke omvang. Meer informatie over Vision Helpdesk
Vision Helpdesk biedt softwaretools voor klantenservice - 1) Help Desk Software (Helpdesk met meerdere kanalen) 2) Satellite Help Desk (Helpdesk met meerdere merken) 3) Service Desk (PinkVerify-gecertificeerd ITIL/ITSM Help Desk) Vision Helpdesk is de ALLES-IN-ÉÉN helpdesk voor klantenondersteuning waarmee je allerlei kanalen kunt beheren, zoals e-mail, webformulieren, Twitter, Facebook en telefoongesprekken, allemaal onder één dak. Vision Helpdesk wordt vertrouwd door meer dan 8000 bedrijven over de hele wereld. Meer informatie over Vision Helpdesk

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Je kunt livechat binnen slechts 5 minuten instellen op je website. Praat met je websitebezoekers vanaf je pc, tablet of mobiele telefoon. Vergroot je omzet! Meer informatie over HelpOnClick
Het HelpOnClick-team doet zijn best om de software te creëren waarmee verkopers gemakkelijk met hun websitebezoekers kunnen communiceren. Eenvoudige en intuïtieve livechat en helpdesk zorgen ervoor dat klanten zich kunnen concentreren op de belangrijkste punten: meer verkopen en betere klantenondersteuning. De HelpOnClick livechat-software bevat de volgende kernfuncties: Realtime monitoring van het verkeer Virtuele chatmedewerker Aanpasbare pictogrammen en tekstberichten Integratie in Facebook Integratie in belangrijke CRM-, CMS- en helpdesksystemen Meer informatie over HelpOnClick

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Tidio is een klantenserviceplatform dat livechat en chatbots combineert om de klantenondersteuning te verbeteren en meer omzet te genereren. Meer informatie over Tidio
Tidio is het alles-in-één klantenserviceplatform dat je klantenondersteuning verbetert en je omzet verhoogt. Een gemakkelijk toegankelijke livechatwidget maakt je bedrijf 24/7 beschikbaar, terwijl door AI aangedreven chatbots je klanten in realtime betrokken maken, zodat je meer kunt verkopen. Bovendien kun je Messenger, livechat en e-mail verbinden met Tidio multichannel en alle berichten vanaf één plek beantwoorden, ook op mobiel. Makkelijk te integreren met alle websites en platforms. Meer informatie over Tidio

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Communiceer problemen automatisch en gemakkelijk met teamleden op meerdere afdelingen via alle apparaten. Reageer, los op, meld. Probeer vandaag nog een demo! Meer informatie over Issuetrak
Klanten kunnen hun zorgen gemakkelijk kenbaar maken via e-mail, mobiele apparaten of een webportaal. Bedrijfsregels om problemen snel en automatisch naar het juiste team te routeren. Neem contact op met je klanten met meldingen over updates en oplossingen. Communiceer problemen met teamleden op meerdere afdelingen wanneer nodig. Gebruik sjablonen om veelvoorkomende problemen in te dienen en een zelfbedieningskennisbank te creëren voor toekomstige problemen. Hou het management tevreden met automatisch gegenereerde rapporten die via e-mail worden afgeleverd. Reageer, los op, meld. Meer informatie over Issuetrak

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Bitrix24 is de toonaangevende gratis oplossing voor clientbeheer (CRM) en klantenservice die wereldwijd door 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 is de toonaangevende gratis oplossing voor clientbeheer (CRM) en klantenservice die wereldwijd door 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Cloudgebaseerde/mobiele/open source versies beschikbaar. Multichannel klantenservice met ondersteuning van e-mail, telefonie, website livechat, Facebook, Instagram, Viber, WhatsApp, Skype, Slack en andere mobiele berichtenplatforms. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
GreenRope biedt je een volledig pakket tools voor verkoop, marketing en klantenservice waarmee je je team kunt helpen om op maat gemaakte ondersteuning te leveren. Meer informatie over GreenRope
GreenRope Complete CRM integreert CRM, marketing automation en klantenserviceticketing in één platform en levert een uitgebreide oplossing waarmee je hele team echte resultaten kan behalen. Je team heeft een volledig pakket van klantenservicetools om geoptimaliseerde klantervaringen te leveren en te automatiseren via chat, ticketing, realtime updates, gegevensverzameling en naadloze overgangen tussen afdelingen. Dankzij een geïntegreerde CRM en klantenservice kan je team productiever en ondersteunend zijn. Meer informatie over GreenRope

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Tribe is een cloudgebaseerd online community-platform dat is ontworpen om klantenondersteuning op te schalen, self-service te bevorderen en feedback te verzamelen. Meer informatie over Bettermode
Tribe is een modern en cloudgebaseerd community-platform dat is ontworpen om je klanten met elkaar te verbinden en in hun kracht te zetten, zodat ze elkaar kunnen helpen. Stel je klanten in staat om oplossingen voor hun problemen te vinden, self-service te bevorderen, feedback te verzamelen en klantensucces en -retentie te stimuleren. Gebruik de modulaire community-engine van Tribe, directe integratie met derde partijen, widgets en de API om bloeiende klantenondersteuningscommunity's te bouwen. Meer informatie over Bettermode

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
ConnectWise Control biedt de mogelijkheid om apparaten te bekijken en te ondersteunen vanaf elke locatie met een internetverbinding. Meer informatie over ConnectWise ScreenConnect
ConnectWise Control (voorheen ScreenConnect) is een volledig functionele oplossing voor ondersteuning op afstand. De software geeft je de mogelijkheid om apparaten op afstand te bekijken en te ondersteunen vanaf elke locatie met een internetverbinding. Als technicus, ongeacht of je nu in de eerste plaats de persoonlijke computers van je klanten of een enorme bedrijfsinfrastructuur ondersteunt, kun je door de mogelijkheid om problemen snel en effectief op te lossen tijd besparen en de klanttevredenheid verbeteren. Meer informatie over ConnectWise ScreenConnect

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
HaloCRM is een cloudgebaseerde klantenserviceoplossing voor bedrijven van elke omvang. Meer informatie over HaloCRM
HaloCRM is een krachtige klantenservice-oplossing, ontworpen voor groeiende teams die behoefte hebben aan een allesomvattende tool die onbeperkt kan worden geschaald. Het omnichannel-platform van Halo CRM heeft geen verborgen kosten of vergrendelde functies en biedt geavanceerde rapportage, self-servicefuncties, automatisering, website-integratie, virtuele medewerkers en nog veel meer. HaloCRM is snel te lanceren, te beheersen en te schalen en kan je klantcommunicatie flexibel centraliseren met krachtige, maar intuïtieve functionaliteit om uitzonderlijke klanttevredenheid te stimuleren. Meer informatie over HaloCRM

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
De Customer Service Suite van Freshwork - een AI-first, omnichannel-oplossing die gespreksondersteuning en ticketingmogelijkheden combineert. Meer informatie over Freshworks Customer Service Suite
Stap in de toekomst van de klantenservice met het Customer Service Suite van Freshwork, een AI-first, alles-in-één-oplossing. De Customer Service Suite biedt een naadloze ervaring op verschillende kanalen, van geautomatiseerde self-service tot gespreksondersteuning door medewerkers, plus geavanceerd ticketingbeheer voor problemen die samenwerking tussen teams vereisen. Het klantenservicepakket biedt ook bruikbare inzichten voor leiders. De Customer Service Suite van Freshwork bouwt voort op de bewezen staat van dienst met omnichannel-ondersteuning van wereldklasse. Meer informatie over Freshworks Customer Service Suite

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Met Sales Cloud laat jij je teams beter presteren door verkooprocessen te automatiseren en administratieve taken weg te nemen.
Sales Cloud is een aanpasbaar CRM-platform dat met je meegroeit. Ontvang realtime klantinformatie en -activiteit op één plek, plus inzichten met dashboards en rapporten. Maak verbinding met duizenden zakelijke toepassingen om je CRM uit te breiden naar elke afdeling. Of kies Salesforce Essentials voor kleine bedrijven om klantrelaties te beheren en sneller te groeien. Het is eenvoudig in te stellen, eenvoudig te gebruiken en groeit mee met je bedrijf. Gebruik klantinzichten om op een intelligente manier prioriteiten te stellen en breng je tijd door waar het verschil maakt. Meer informatie over Salesforce Sales Cloud

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Krijg de vrijheid om je eigen verbluffende website voor e-commerce te maken, precies zoals jij het wilt – en helemaal gratis.
Maak gratis een aantrekkelijke, professionele website met de website-ontwerpfunctie van Wix. Er zijn een aantal verschillende manieren waarop je je site kunt bouwen: Wix Artificial Design Intelligence, Wix Editor en Wix Code. Deze oplossing is geschikt voor iedereen, of je nu voor het eerst een site bouwt of al een echte pro bent. Met Wix ADI bouw je een unieke site met professionele tekst, afbeeldingen en meer. Wix Editor geeft je ontwerpvrijheid met geavanceerde functionaliteit en eenvoudig slepen en neerzetten. En met Wix Code kun je een ultramoderne website en apps creëren. Meer informatie over Wix

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Voer gesprekken met iedereen via elke desktop, browser, mobiele telefoon of videoapparaat overal ter wereld.
Elke maand vertrouwen 113 miljoen professionals op WebEx om samen te werken en projecten sneller vooruit te helpen. Nu kunnen teams met iedereen samenwerken, vanuit een browser, een mobiel apparaat of een videosysteem. WebEx Meeting Center biedt geïntegreerde audio-, video- en contentuitwisseling. Hou gesprekken privé met zeer veilige WebEx-vergaderingen van de Cisco-samenwerkingscloud. Meer informatie over Webex

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Microsoft Dynamics is een lijn van geïntegreerde, aanpasbare bedrijfsmanagementoplossingen waarmee jouw mensen met meer vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen. Microsoft Dynamics werkt net als vertrouwde Microsoft-producten, waardoor de implementatie soepel verloopt en de risico's die komen kijken bij nieuwe oplossingen worden verminderd. Deze oplossingen automatiseren en stroomlijnen financiële, klantrelatie- en supply chain-processen op een manier die bijdraagt aan zakelijk succes. Meer informatie over Dynamics 365

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Zendesk Support is dé toonaangevende helpdesk software voor betere klanttevredenheid.
Zendesk bouwt helpdesk software voor betere klantrelaties. Onze producten geven bedrijven de mogelijkheid om betrouwbaarder, flexibeler en meer schaalbaar te zijn. Ze helpen de communicatie te verbeteren en enorme hoeveelheden gegevens te doorgronden. Bovenal werken ze samen om interacties te veranderen in duurzame relaties. Meer dan 200.000 bedrijven zoals Uber, Groupon, Box, Airbnb en Disney gebruiken Zendesk om hun ondersteuningskosten te verlagen en de productiviteit en klanttevredenheid te verhogen. Meer informatie over Zendesk Suite

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 50.000 bedrijven wereldwijd helpt om goede klantervaringen te creëren.
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, web, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op te lossen via verschillende kanalen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
Met LiveChat kun je realtime gesprekken voeren met je klanten terwijl ze op je website zijn.
LiveChat biedt een kosteneffectieve manier voor je ondersteuningsteam om tijdens het gehele klantentraject een geweldige ervaring te bieden. Het maakt de klantenservice efficiënter doordat je in staat bent meerdere chatsessies tegelijkertijd te houden, standaardantwoorden op veelgestelde vragen te sturen, chatcodes toe te voegen, chat-transcripties te bekijken en via het chatvenster bestanden naar klanten te sturen. Meer informatie over LiveChat

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken
LiveAgent helpt bedrijven te gedijen in de klantenservice. Geweldige klantenservice begint met betere klantenservicesoftware.
LiveAgent maakt gebruik van de kracht van een universele inbox, realtime livechat, een ingebouwd callcenter en een robuust klantenserviceportaal. Geavanceerde automatiseringsfuncties, regels en enorme hoeveelheden integraties creëren krachtige klantenservicesoftware voor bedrijven van elke omvang. Sluit je aan bij bedrijven als BMW, Yamaha en Huawei en bied klantenservice van wereldklasse. Begin je gratis proefversie, geen creditcard vereist. Meer informatie over LiveAgent

Functies

  • Waarschuwingen/escalatie
  • Live chatten
  • Zelfserviceportal
  • Klantendatabase
  • Wachtrijbeheer
  • Callcenterbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • E-mailbeheer
  • Workflowbeheer
  • Realtime meldingen
  • Rapportage en statistieken

Kopersgids voor Klantenservice software

Wat is klantenservice software?

Klantenservice software is een ticketsysteem dat vragen van klanten documenteert, volgt en oplost. Het verzamelt klantverzoeken van meerdere kanalen, zoals telefoon, e-mail, live chat en sociale media, in één portaal, zodat medewerkers de vragen snel en eenvoudig kunnen beantwoorden.

De software maakt het mogelijk dat meerdere medewerkers aan elk ticket werken, waardoor het makkelijker wordt voor verschillende afdelingen om samen te werken aan het oplossen van de vragen van de klant. De tool biedt ook gedetailleerde rapporten en inzichten in de interactie met de klant, waardoor organisaties de kwaliteit van hun klantenservice kunnen beoordelen.

De voordelen van klantenservice software

Klantenservice software ondersteunt bedrijven bij het beheren en onderhouden van een relatie met klanten. De oplossing kan je helpen de volgende voordelen te realiseren:

  • Het verzamelen van klantvragen vanuit meerdere kanalen: klantenservice software verzamelt klantvragen van meerdere platformen in één stroom. Of het nu gaat om een telefoontje naar de hulplijn, een e-mail naar het supportteam of een opmerking op een socialmediapagina, de tool genereert een ticket voor elke klantvraag. Deze tickets worden automatisch toegevoegd aan de centrale stream, zodat er geen enkele vraag onbeantwoord blijft.
  • Het verminderen van de tijd die medewerkers besteden aan elke vraag: de software biedt een gemakkelijk doorzoekbare database om snel te kunnen zoeken. Medewerkers kunnen leden van andere teams taggen of het ticket doorsturen naar het juiste team, waardoor de klant naar de beste afdeling wordt geleid. De gestandaardiseerde antwoorden, eenvoudig bewerkbare sjablonen en de mogelijkheid om tegelijkertijd te reageren op meerdere vragen verkorten de oplostijd van het ticket.
  • Het vergroten van de klanttevredenheid door snellere oplossing van het probleem: de software stelt gebruikers in staat om elk ticket met voorrang aan te pakken en de wachttijd te verminderen. Het organiseert ook de workflow voor het oplossen van tickets en stelt medewerkers in staat om tegelijkertijd aan tickets te werken. Dit verkort de resolutiecyclus en verbetert de klanttevredenheid.
  • Het krijgen van inzicht in de prestaties van het team: klantenservice software biedt analytische mogelijkheden, met aanpasbare rapporten en dashboards, die inzicht geven in de prestaties van je support team. Ontdek hoelang het team nodig heeft om te reageren, hoe druk de medewerkers het op bepaalde dagen van de week hebben en wat de veelgestelde vragen zijn. Deze informatie kan je helpen bij het managen van medewerkers, het verbeteren van hun responstijd en het verhogen van hun productiviteit.

Algemene functies van klantenservice software

  • Kennisbank: het bouwen en beheren van een gecentraliseerde, doorzoekbare opslagplaats van informatie met betrekking tot frequente en eerder gestelde vragen en de antwoorden daarop.
  • Support ticketing: het volgen van interacties en het automatisch genereren van tickets voor vragen van klanten en serviceaanvragen.
  • Multikanaalcommunicatie: het beheren van inkomende en uitgaande klantcommunicatie op meerdere kanalen, waaronder e-mail, telefoon, live chat en sociale media.
  • Beheer van wachtrijen: het beheren van de wachtrij van de tickets om aan de behoeften van het team te voldoen en het controleren van de wachttijd voor inkomende verzoeken die niet zijn doorgestuurd.
  • Livechat: het chatten met klanten om hun vragen in realtime op te lossen.
  • Beheer van afspraken: het plannen en beheren van interacties met klanten.

Overwegingen bij de aankoop van klantenservice software

  • De bruikbaarheid van de oplossing: een slechte UX (User Experience) is slecht voor de zaken. De tool mag de medewerkers niet vertragen en de reactietijd niet verlengen. Probeer een oplossing daarom voordat je hem koopt eerst uit en zorg ervoor dat de UI/UX niet te ingewikkeld of te rommelig is voor je medewerkers. Ze moeten het immers elke dag gebruiken en zouden het met plezier moeten doen.
  • Integratie met bestaande apps van derden: hoewel de meeste software integreert met andere toepassingen van derden, is het toch verstandig om goed te kijken of de oplossing en/of prijs van je voorkeur de integratie met de andere oplossingen die je gebruikt ondersteunt. Het kan immers duur en pijnlijk zijn als je er na aankoop achter komt dat de software je toepassingen niet ondersteunt.
  • Omnichannel-klantenondersteuning: hiermee kun je alles centraliseren en is het gemakkelijk om meerdere communicatiekanalen te beheren. Maar niet alle bedrijven hoeven het te doen. Als je klanten meestal contact opnemen via chat of e-mail, kies dan voor een klantenservice-oplossing die de optie biedt die je nodig hebt, zodat je niet hoeft te betalen voor kanalen die niet optimaal worden benut.
  • Chatbots om de klantenservice te verbeteren: verkopers gebruiken chatbots om vragen van klanten in realtime zonder een ticket op te lossen. De technologie kan interacties als een mens simuleren en eenvoudige vragen beantwoorden over werktijden, contactgegevens, statusupdates en dergelijke. Het raadt ook relevante secties van artikelen in de kennisbank aan - wanneer een klant bijvoorbeeld niet weet hoe hij zijn wachtwoord moet resetten, zal de chatbot hem naar een stapsgewijze beschrijving van het proces leiden. Bedrijven die gebruikmaken van chatbots meldden een verlaging van 70% van het aantal vragen via telefoon, chat of e-mail.
  • AI om de efficiëntie van de medewerkers te vergroten: aanbieders van klantenservice software maken gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) om medewerkers slimmer te laten werken. Sommigen gebruiken het om automatisch tickets te taggen, te categoriseren en te indexeren om gemakkelijk te kunnen zoeken, terwijl anderen AI gebruiken om het niveau van urgentie van de klant te bepalen en chat-antwoorden te voorspellen. AI kan ook wijzigingen in bestaande artikelen aanbevelen op basis van de manier waarop klanten hun problemen communiceren, waardoor antwoorden in de toekomst makkelijker te vinden en te begrijpen zijn.