
Wie gebruikt SolarWinds Service Desk?
Uitermate geschikt voor bedrijven van elke omvang op elke locatie, met geavanceerde IT-organisaties die superieure service willen bieden aan hun interne klanten (werknemers en interne andere vragenstellers).
Wat is SolarWinds Service Desk?
Samanage is de IT-helpdesk met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen. De servicedesk vereenvoudigt complexe taken, automatiseert de basistaken, en biedt een groot aantal meetwaarden, rapporten en configuraties zonder overweldigend te zijn. Met Samanage kun je moeiteloos het ITIL-framework volgen, bereik je snellere oplossingen voor tickets, verbeter je SLA's en verspil je minder tijd aan het steeds herhalen van dezelfde taak. Lever snellere en slimmere diensten en maak een eind aan het doorlopend blussen van vuurtjes.
SolarWinds Service Desk - Details
SolarWinds ITSM
https://www.solarwinds.com/service-desk
Opgericht in 2007











SolarWinds Service Desk - prijsoverzicht
SolarWinds Service Desk heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. SolarWinds Service Desk betaalde versie vanaf US$ 19,00/maand.
Beginprijs
US$ 19,00/maand
Gratis versie
Nee
Gratis proef
Ja
SolarWinds Service Desk - implementatie en ondersteuning
Ondersteuning
- 24/7 (contact met medewerker)
- Kantooruren
- Online
Implementatie
- Cloud, SaaS, Web
Training
- Persoonlijk
- Live online
- Webinars
- Documentatie
Functies van SolarWinds Service Desk
CMDB-software
- Automatische apparaatherkenning
- Beheer van IT-assets
- Configuratiebeheer
- Gegevensvisualisatie
- Impactbeheer
- In kaart brengen van relaties
- Licentiebeheer
- Prestatie bewaken
- Veranderingsbeheer
Helpdesk software
- Aanpasbare branding
- Beheer van IT-assets
- Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
- Callcenterbeheer
- Communicatie via meerdere kanalen
- Documenten opslaan
- E-mailintegratie
- Geautomatiseerde routing
- Integratie van sociale media
- Interactie bijhouden
- Kennisbankbeheer
- Macro's/reacties via sjablonen
- Netwerkcontrole
- Rapportage en analyse
- Realtime chatten
- Ticketbeheer
- Toegang en controle op afstand
- Waarschuwingen / Escalatie
- Workflowconfiguratie
- Zelfserviceportal
ICT-beheersoftware
- Auditing van problemen
- Capaciteitsbeheer
- Compliancebeheer
- Licentiebeheer
- Onderhoudsplanning
- Patchbeheer
- Toegang en controle op afstand
- Toegangsopties/machtigingen
- Voorraadbeheer
IT-asset management software
- Auditbeheer
- Compliance bijhouden
- Configuratiebeheer
- Contract- en licentiebeheer
- Inkoopbeheer
- Kosten bijhouden
- Leveranciersbeheer
- Onderhoudsbeheer
- Voorraadbeheer
- Vorderingenbeheer
IT-service software
- Beheer van IT-assets
- Contractbeheer
- Incidentenbeheer
- Kennisbeheer
- Releasebeheer
- Servicecatalogus
- Servicerapportage
- Ticketbeheer
- Zelfserviceportal
ITSM-software
- Assets volgen
- Beschikbaarheidsbeheer
- Configuratiebeheer
- Contract- en licentiebeheer
- Incidentenbeheer
- Probleembeheer
- Projectbeheer
- Veranderingsbeheer
- Versie- en implementatiebeheer
- Zelfserviceportal
Issue tracking software
- Auditing van problemen
- Dashboard
- Escalatiebeheer
- Kennisbankbeheer
- Opdrachtenbeheer
- Projectbeheer
- Taakbeheer
- Terugkerende problemen
- Uitgifteplanning
Servicedesk software
- Afstandsbediening
- Beheer van IT-assets
- CMDB
- Incidentenbeheer
- Inkoopbeheer
- Kennisbank
- Mobiele toegang
- SLA-beheer
- Veranderingsbeheer
- Zelfserviceportal
SolarWinds Service Desk alternatieven
Meer alternatieven voor SolarWinds Service DeskReviews van SolarWinds Service Desk
Lees alle reviewsTotaalscore
Gemiddelde score

Patrick B.
-
Totaalscore5 /5
-
Gebruiksgemak5 /5
-
Functies en functionaliteit4 /5
-
Klantenondersteuning5 /5
-
Waar voor je geld5 /5
-
Waarschijnlijkheid van aanbeveling
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 30-8-2018
"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"
Opmerkingen: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!
Pluspunten: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.
Minpunten: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 30-8-2018

Dillon K.
-
Totaalscore4 /5
-
Gebruiksgemak5 /5
-
Functies en functionaliteit3 /5
-
Klantenondersteuning5 /5
-
Waar voor je geld5 /5
-
Waarschijnlijkheid van aanbeveling
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 4-12-2019
"Huge Upgrade"
Opmerkingen: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.
Pluspunten: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.
Minpunten: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 4-12-2019
Geverifieerde reviewer
-
Totaalscore3 /5
-
Gebruiksgemak5 /5
-
Functies en functionaliteit4 /5
-
Klantenondersteuning3 /5
-
Waar voor je geld4 /5
-
Waarschijnlijkheid van aanbeveling
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 10-10-2018
"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"
Opmerkingen: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.
Pluspunten: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.
Minpunten: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 10-10-2018
Adrian T.
-
Totaalscore5 /5
-
Gebruiksgemak5 /5
-
Functies en functionaliteit5 /5
-
Klantenondersteuning4 /5
-
Waar voor je geld4 /5
-
Waarschijnlijkheid van aanbeveling
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 29-10-2020
"Easy to use service desk, with many great features"
Pluspunten: I like the amount of information that the agent gathers and reports back to the service desk. Having an abundance of information at my hands makes my job infinitely easier.
Minpunten: Sometimes the agent will report software that no longer exists on the device. This can cause some inaccuracies.
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 29-10-2020
Asim M.
-
Totaalscore5 /5
-
Gebruiksgemak5 /5
-
Functies en functionaliteit5 /5
-
Klantenondersteuning5 /5
-
Waar voor je geld5 /5
-
Waarschijnlijkheid van aanbeveling
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 19-10-2020
"Excellent ITSM tool"
Opmerkingen: Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best practises.
Pluspunten: Ease of use and customisation. Customer services
Minpunten: Reporting is limited. Even customisation in reporting is limited
- Bron van de reviewer
- Beoordeeld op 19-10-2020