SolarWinds Service Desk

Wie gebruikt SolarWinds Service Desk?

Uitermate geschikt voor bedrijven van elke omvang op elke locatie, met geavanceerde IT-organisaties die superieure service willen bieden aan hun interne klanten (werknemers en interne andere vragenstellers).

Wat is SolarWinds Service Desk?

Samanage is de IT-helpdesk met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen. De servicedesk vereenvoudigt complexe taken, automatiseert de basistaken, en biedt een groot aantal meetwaarden, rapporten en configuraties zonder overweldigend te zijn. Met Samanage kun je moeiteloos het ITIL-framework volgen, bereik je snellere oplossingen voor tickets, verbeter je SLA's en verspil je minder tijd aan het steeds herhalen van dezelfde taak. Lever snellere en slimmere diensten en maak een eind aan het doorlopend blussen van vuurtjes.

SolarWinds Service Desk - Details

SolarWinds

https://www.solarwinds.com/service-desk

Opgericht in 2007

SolarWinds Service Desk-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

SolarWinds Service Desk - prijsoverzicht

SolarWinds Service Desk heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. SolarWinds Service Desk betaalde versie vanaf US$ 19,00/maand.


Beginprijs

US$ 19,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

SolarWinds Service Desk - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van SolarWinds Service Desk

  • Automatische apparaatherkenning
  • Beheer van IT-assets
  • Configuratiebeheer
  • Gegevensvisualisatie
  • Impactbeheer
  • In kaart brengen van relaties
  • Licentiebeheer
  • Prestatie bewaken
  • Veranderingsbeheer

Bekijk de volledige lijst van CMDB-software

  • Aanpasbare branding
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Callcenterbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailintegratie
  • Geautomatiseerde routing
  • Integratie van sociale media
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Macros/Templated Responses
  • Netwerkcontrole
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software

  • Auditing van problemen
  • Capaciteitsbeheer
  • Compliancebeheer
  • Licentiebeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Patchbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van ICT-beheersoftware

  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-asset management software

  • Beheer van IT-assets
  • Contractbeheer
  • Incidentenbeheer
  • Kennisbeheer
  • Releasebeheer
  • Servicecatalogus
  • Servicerapportage
  • Ticketbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van IT-service software

  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software

  • Auditing van problemen
  • Dashboard
  • Escalatiebeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Opdrachtenbeheer
  • Projectbeheer
  • Taakbeheer
  • Terugkerende problemen
  • Uitgifteplanning

Bekijk de volledige lijst van Issue tracking software

  • Afstandsbediening
  • Beheer van IT-assets
  • CMDB
  • Incidentenbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kennisbank
  • Mobiele toegang
  • SLA-beheer
  • Veranderingsbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Servicedesk software

SolarWinds Service Desk alternatieven

Meer alternatieven voor SolarWinds Service Desk

Reviews van SolarWinds Service Desk

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,6
Klantenservice 4,7
Functies 4,4
Waar voor je geld 4,5

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Patrick B.
IT Supervisor
Biotechnologie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-8-2018

"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"

Opmerkingen: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Pluspunten: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Minpunten: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-8-2018
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Milieudiensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-12-2019

"Huge Upgrade"

Opmerkingen: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Pluspunten: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Minpunten: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-12-2019
Asim M.
Service Desk Manager
Management non-profit organisaties, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-10-2020

"Excellent ITSM tool"

Opmerkingen: Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best practises.

Pluspunten: Ease of use and customisation. Customer services

Minpunten: Reporting is limited. Even customisation in reporting is limited

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-10-2020
Geverifieerde reviewer
Service Desk Administrator
Magazijnen/opslag, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-10-2018

"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"

Opmerkingen: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Pluspunten: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Minpunten: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-10-2018
Jeffrey J.
Support Supervisor
Nutsbedrijven, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-9-2020

"New to SolarWinds Service Desk--Perfect fit for us!"

Opmerkingen: I am Super Happy with this software. I am the administrator and I love having the ability to make changes and customization on the fly. The user friendliness of it is well above our previous software we used.

Pluspunten: Efficiency--There are so many things that can be updated from the main page that lists your incidents. Very easy to learn and to use.

Minpunten: Integration with Active Directory. We were able to setup Single Sign-On, but it wasn't as smooth as I would've liked. But it does work, so it's not really a con, just the complexity of it was a little more than the rest of the setup.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-9-2020