Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

Wat is SolarWinds Service Desk?

Samanage is de IT-helpdesk met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen. De servicedesk vereenvoudigt complexe taken, automatiseert de basistaken, en biedt een groot aantal meetwaarden, rapporten en configuraties zonder overweldigend te zijn. Met Samanage kun je moeiteloos het ITIL-framework volgen, bereik je snellere oplossingen voor tickets, verbeter je SLA's en verspil je minder tijd aan het steeds herhalen van dezelfde taak. Lever snellere en slimmere diensten en maak een eind aan het doorlopend blussen van vuurtjes.

Wie gebruikt SolarWinds Service Desk?

Uitermate geschikt voor bedrijven van elke omvang op elke locatie, met geavanceerde IT-organisaties die superieure service willen bieden aan hun interne klanten (werknemers en interne andere vragenstellers).

SolarWinds Service Desk Software - 1
SolarWinds Service Desk Software - 2
SolarWinds Service Desk Software - 3
SolarWinds Service Desk Software - 4
SolarWinds Service Desk Software - 5

Twijfels over SolarWinds Service Desk? Vergelijk met een populair alternatief

SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

4,6 (568)
US$ 19,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
96
26
4,6 (568)
4,5 (568)
4,6 (568)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 29,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
58
7
4,6 (1.894)
4,6 (1.894)
4,4 (1.894)

Andere goede alternatieven voor SolarWinds Service Desk

ConnectWise ScreenConnect
Functies met hoogste score
Onbeheerde toegang
Scherm delen
Toegang en controle op afstand
ServiceNow Customer Service Management
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Kennisbankbeheer
Taakbeheer
Cherwell Service Management
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Ondersteuningstickets bijhouden
Waarschuwingen/escalatie
Spiceworks
Functies met hoogste score
Incidentenbeheer
Ticketbeheer
Waarschuwingen/escalatie
BMC Helix ITSM
Functies met hoogste score
Incidentenbeheer
Probleembeheer
Veranderingsbeheer
Help Scout
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
E-mailbeheer
Ticketbeheer
TeamSupport
Functies met hoogste score
Interactie bijhouden
Ticketbeheer
Waarschuwingen/escalatie
ServiceNow
Functies met hoogste score
Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
Incidentenbeheer
Ticketbeheer
FootPrints
Functies met hoogste score
Beschikbaarheidsbeheer
Veranderingsbeheer
Waarschuwingen/escalatie

Reviews over SolarWinds Service Desk

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,6
Functies
4,4
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Krishna
Krishna
Human Resources Generalist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

It is simple to implement, administer, and update

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: In my opinion, web-based program solutions are the way of the future, and SolarWinds is right there with them. I truly mean it when I say I'd want to switch to SolarWinds because of the ease with which everything can be done from a web browser.

Pluspunten:

I like that we can measure time, open rates, add project and task users, and connect files to our projects and tasks. This is a must-have for me in my current position. It's a great way to stay on top of tasks. All task updates are sent to you in real time. Support and asset management use cases are at the bleeding edge of this technology here. An good solution that meets the majority of ITSM criteria is available.

Minpunten:

The task arrangement for submitting new tickets might be a little complicated at times. Most users won't be able to see or realize how much backend setup is required, thus someone has to do it or teach them.

Hossam
Hossam
Network Infrastructure & Operations Manager in Saoedi-Arabië
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Detailhandel, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Hossam's SolarWinds Service Desk Review

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: My overall experience with SolarWinds is very positive, although we have switched to another system due to budget issues, yet i still prefer it.

Pluspunten:

SolarWinds Service Desk is easy to use & what i like most about it is its dashboard customization feature, as i can be able to monitor my team's ticket status all day long, without having to look into the tickets of other teams, and being SolarWinds, it gives me the ability to view it in appealing charts, and reporting & notification is well maintained.

Minpunten:

The least i like about it is its cost in relative to other ticketing systems in the market.

Omkar
Software engineer in India
Computernetwerken, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Solarwinds service desk used to monitor and manage our network infrastructure

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: Solarwinds service desk is used and responsible for solarwinds services like syslog and traps services etc.

Pluspunten:

Solarwinds service desk is used to manage and handle our network entirely with its amazing alert generating features.

Minpunten:

Nothing to be like least in solarwinds, it is best to manage and handle network alerts and if anything went wrong or any issue with our network devices it os generating alerts and alarms for the same.

Dan
IT Manager in VK
Duurzaamheid en milieu, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

On-Premise product thatrequires some hefty configuration

2,0 9 maanden geleden

Opmerkingen: We needed a product that did not cost much and would obey ITIL standards.The tool does the above, but it requires vast knowledge on how to set up, admin and implement changes.The end users seemed to go along with the tool, but when basic changes needed to be made, you always looked for the one person who knew how the original setup was done, as it was the only way of making the changes safely.

Pluspunten:

I like the securityI like the interfaceI think it's a fairly good value as we bought a perpetual license.ROI is fairly good.

Minpunten:

It is hard to configure, relying on the command line to do many things and not easy to train admin users on administrating this tool.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Solarwinds has an excellent ticketing system

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: It's been a long time since I last logged a help desk ticket. I think they've made some amazing improvements to their service, and now they can hold their own against JIRA and their entire suite.

Pluspunten:

Users can see where their requests are in the IT department's queue, and the department can stay organized. A revolutionary advance in Service Desk/Help Desk ticketing systems. Enabled IT support staff to generate user-specific support tickets with greater specificity. They all fulfilled different functions.

Minpunten:

The SolarWinds app did not provide the end user with many options to create their own ticket. We switched to local JIRA because it used to avoid self-service.