Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

Wat is SolarWinds Service Desk?

Samanage is de oplossing voor het beheer van IT-middelen en IT-service die de meeste recensies en de hoogste beoordelingen heeft. Deze software draait niet alleen om het produceren van statistieken, gegevens en rapporten (ook al levert het die allemaal!). Het draait om het vereenvoudigen van complexe taken en het automatiseren van elementaire taken. Volg moeiteloos je hardware, software, contracten, inkooporders, licenties en garanties allemaal op één plek. Bespaar kostbare tijd en maak het jezelf mogelijk om snellere en slimmere diensten te leveren, zodat je een eind kunt maken aan het doorlopend blussen van vuurtjes.

Wie gebruikt SolarWinds Service Desk?

Uitermate geschikt voor bedrijven van elke omvang op elke locatie, met geavanceerde IT-organisaties die superieure service willen bieden aan hun interne klanten (werknemers en interne andere vragenstellers).

SolarWinds Service Desk Software - 1
SolarWinds Service Desk Software - 2
SolarWinds Service Desk Software - 3
SolarWinds Service Desk Software - 4
SolarWinds Service Desk Software - 5

Twijfels over SolarWinds Service Desk? Vergelijk met een populair alternatief

SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk

4,6 (572)
US$ 39,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
96
26
4,6 (572)
4,5 (572)
4,6 (572)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 25,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
199
22
4,1 (761)
4,1 (761)
4,2 (761)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor SolarWinds Service Desk

Salesforce Service Cloud
Functies met hoogste score
Contactendatabase
Klantgeschiedenis
Rapportage en analyse
KACE
Functies met hoogste score
Automatische patchcommando's
Patchbeheer
Toegangsopties/machtigingen
BMC Helix ITSM
Functies met hoogste score
Incidentenbeheer
Probleembeheer
Veranderingsbeheer
ConnectWise ScreenConnect
Functies met hoogste score
Onbeheerde toegang
Scherm delen
Toegang en controle op afstand
ServiceNow
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Incidentenbeheer
Ticketbeheer
Help Scout
Functies met hoogste score
Beheer van supporttickets
Kennisbankbeheer
Ticketbeheer
TeamSupport
Functies met hoogste score
Interactie bijhouden
Ticketbeheer
Waarschuwingen/escalatie
FootPrints
Functies met hoogste score
Probleembeheer
Veranderingsbeheer
Waarschuwingen/escalatie
Spiceworks Cloud Help Desk
Functies met hoogste score
Incidentenbeheer
Ticketbeheer
Waarschuwingen/escalatie

Reviews over SolarWinds Service Desk

Gemiddelde score

In totaal
4,6
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,6
Functies
4,4
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Krishna
Krishna
Human Resources Generalist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

It is simple to implement, administer, and update

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: In my opinion, web-based program solutions are the way of the future, and SolarWinds is right there with them. I truly mean it when I say I'd want to switch to SolarWinds because of the ease with which everything can be done from a web browser.

Pluspunten:

I like that we can measure time, open rates, add project and task users, and connect files to our projects and tasks. This is a must-have for me in my current position. It's a great way to stay on top of tasks. All task updates are sent to you in real time. Support and asset management use cases are at the bleeding edge of this technology here. An good solution that meets the majority of ITSM criteria is available.

Minpunten:

The task arrangement for submitting new tickets might be a little complicated at times. Most users won't be able to see or realize how much backend setup is required, thus someone has to do it or teach them.

Sarah
Sarah
System Administrator in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

An excellent tool for service management

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: For the most part, Solarwinds Service Desk is utilized for automating incident generation through integration and reducing the amount of human work required. Custom dashboards make it possible to see the weekly, monthly, and yearly trends in various types of tickets, such as incidents, requests, changes, and issues, and to perform analysis.

Pluspunten:

It offers a wide range of functions, such as incident tools and an employee support site. In addition, the user interface is simple and clear. To reassign requests, learn about what happened, and access the information you need is simple. I no longer have to worry about maintaining the backend systems. Instead of getting bogged down in making sure all systems are up-to-date, we can concentrate on our business and providing excellent customer support.

Minpunten:

When a ticket is being updated, the user is not informed that the ticket is in the process of being updated. Moreover, the fact that the search engine does not provide slack binding should be stressed more strongly. During the dynamic page refresh, the page becomes unresponsive.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Streamlining IT Support for Small Businesses

5,0 4 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

SolarWinds Service Desk has significantly improved my small business's IT management by providing a user-friendly platform for addressing and resolving issues. The easy-to-use platform allows me to quickly track tickets, and automate repetitive tasks, saving me time and effort. The software integrates well with other tools, and the insightful reports help me stay informed about my team's performance and make data-driven decisions to improve our service delivery.

Minpunten:

SolarWinds Service Desk's advanced features require some learning, dedicate time to explore its capabilities.

Dan
IT Manager in VK
Duurzaamheid en milieu, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

On-Premise product thatrequires some hefty configuration

2,0 vorig jaar

Opmerkingen: We needed a product that did not cost much and would obey ITIL standards.The tool does the above, but it requires vast knowledge on how to set up, admin and implement changes.The end users seemed to go along with the tool, but when basic changes needed to be made, you always looked for the one person who knew how the original setup was done, as it was the only way of making the changes safely.

Pluspunten:

I like the securityI like the interfaceI think it's a fairly good value as we bought a perpetual license.ROI is fairly good.

Minpunten:

It is hard to configure, relying on the command line to do many things and not easy to train admin users on administrating this tool.

Assi
Application Developer in VS
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Handling IT Issues Easily

5,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

From asset tracking to IT management, this tool has all we need The deployment process is quite straightforward and the customer support is amazing.

Minpunten:

Quite helpful and no worthy complaints to list.