Wat is Freshservice?

Freshservice is een online ITSM-oplossing met een unieke aanpak. Het biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer en is de meest gebruiksvriendelijke app op dit gebied. Naast kernfuncties zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en bedrijfsmiddelen, kun je met Freshservice ook je kennisbank in de cloud zetten.

Wie gebruikt Freshservice?

De klanten van Freshservice zijn onder meer MSP's, financiële organisaties, onderwijsinstellingen en verschillende overheidsorganisaties.

Freshservice-video
Freshservice Software - 1 Freshservice Software - 2 Freshservice Software - 3 Freshservice Software - 4 Freshservice Software - 5

Twijfel je over Freshservice? Vergelijk met een populair alternatief

Freshservice

4,5 (488)
Freshservice
US$ 19,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
133
28
4,5 (488)
4,4 (488)
4,6 (488)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Waar voor je geld
Klantenservice
Meeste beoordelingen
US$ 7,50
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
153
20
4,0 (12.718)
4,3 (12.718)
4,2 (12.718)
Waarom krijg ik dit te zien?

Alternatieven voor Freshservice

Gesponsord
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis! Meer informatie over Jira
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren. Meer informatie over Freshdesk
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website! Meer informatie over JIRA Service Management
Het helpt beheerders bij het automatiseren, standaardiseren, beveiligen en controleren van hun Windows-netwerk. Desktop Central ondersteunt nu ook MDM.
Aanpasbare oplossing omvat projectmanagement, CRM en servicedesk met geïntegreerde urenregistratie en facturering die vanuit dezelfde database worden uitgevoerd.
Zendesk stelt bedrijven in staat om uitstekende klantenondersteuning te bieden via meerdere kanalen, waaronder e-mail, chat, telefoon en sms.
Een open source-systeem voor klantenondersteuning dat binnenkomende ondersteuningsverzoeken organiseert, beheert en archiveert.
Help desk software that enables client partners to resolve clients queries. The software can be deployed on-premise or in the cloud.
All-inclusive omnichannel system for customer services and support. The low price, top features, and customization offer a great value.
Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard.
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
ServiceNow Customer Service Management is built for the digitally connected service economy.
Op ITIL afgestemde software voor servicebeheer met een KPI-dashboard dat helpt de werklast van elke werknemer bij te houden en taken efficiënt toe te wijzen.
SAAS-platform dat servicebeheer op ondernemingsniveau biedt via geautomatiseerde routing, waarschuwingen, interactietracking en meer.
iTop is an easy service management tool made to help you deliver better services. It is available in two offers : On-premise and SaaS.
ServiceNow automatiseert je dagelijkse ondersteuningstaken en helpt je elke werkeenheid te volgen, meten en verwerken. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar.
Verlaag het uitgavenpakket voor softwarelicenties, IT-overhead en software-auditrisico met Cherwell Asset Management.
Kayako – Eenvoudige livechat om snel verbinding te maken voor klantenservice via apparaten en platforms.
Ticketingsoftware voor de helpdesk waarmee je geen gedoe meer hebt en je vragen over klantenondersteuning eenvoudig kunt beheren vanaf meerdere kanalen.
Fraaie helpdesk-software, zowel beschikbaar als "SaaS" en "lokaal". Houdt problemen van je klanten bij, integreert volledig met je e-mail.

Reviews over Freshservice

Gemiddelde score

In totaal
4,5
Gebruiksgemak
4,5
Klantenservice
4,6
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,4

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Brad
Brad
Application Support Manager
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Hoger onderwijs, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great Overall SASS for IT

4,0 2 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Erick
Erick
Client Technologies Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Automotive, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Probably the best tool for Help Desk Management

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

Pluspunten:

The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

Minpunten:

The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

Sarah
Sarah
System Administrator in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

You can do a lot of great things with Freshservice

4,0 5 maanden geleden

Opmerkingen: Complete platform for IT service management and reporting on client needs. It gives me the ability to develop material that can be provided as assistance to customers, as well as report back internally to the team and to top board management.

Pluspunten:

I appreciate that it is not only affordable, but also demonstrates a lot of value due to the fact that it comes with a lot of features considering how much it costs. FreshService is capable of competing with ServiceNow in terms of IT service management, and I am accustomed to utilizing ServiceNow.

Minpunten:

The constraints placed on portal design, in addition to the requirement of having HTML coding skills. I have not been able to determine whether or not it is possible for us to have parent portal sites that include kid pages, and the process of developing these pages will require experience in coding.

Paul
Lean System Analyst in VK
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

FreshService is Great but not consistent

4,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: It's amazing! it's just hard for me to hand over some of the responsibility due to the steep learning curve. Support could really do with arranging time to speak to you instead of email tennis, support can be slow but some agents are stella!

Pluspunten:

The way it can be used to report on bottlenecks and problem areas as well and programmed to tackle them is a game changer. It's great but you do have to know what changes impact others and I think it could be made more clear even for those with experience it wouldn't hurt and for those learning it would speed up the learning curve a lot.

Minpunten:

Inconsistencies in user interface. Menus and options and ways of changing things differs on newer or older modules. Also the Employee Onboarding is great but a pain to adjust if you wish to change the Stakeholder order and initiators. Also linking to AD groups for requesters and agents would be ideal.

Chris
IT Technician in Australië
Schoolleiding, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great software, spotty support

3,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: I have had several tickets so far where the second level support team have sworn could not work or told me that the functionality is not possible, forcing me to push back on them. At this point they suddenly realise that the product can actually do what I have said all along it should, only a bug is in the way. On at least one occuration, they acknowledged a bug, spent weeks ignoring it, then when I asked for an update swore it wasn't a bug at all and I was just doing things wrong.... thus forcing me to escalate the case. In fact, on one occassion they submitted a set of incorrect repro steps, then blamed *me* for the mistake they made and told me there wasn't any problem!

Pluspunten:

FreshService is one of those frustrating products where the potential is so high and overall execution is done very well, but is let down by ridiculous bugs and even worse support. If Fresh could get to grips with this then I'd score them *very* highly. Unfortunately, they have not proven to be able to achieve this.

Minpunten:

Reporting is dire. Bugs galore in modules you would not expect. Obvious features are missing, you try to work around them... and encounter a bug.

Olly
Senior IT Operations Specialist in VK
Computersoftware, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Best ITSM / ESM tool out there

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: We are solving 1200 tickets a week with a team of 22, and automating resolution of 320 tickets a week using workflow automator. We were able to get up and running with Freshservice with only 3 months for planning, build and implementation.

Pluspunten:

- Very little initial configuration needed - features work out-of-the-box - User experience (UX) very very good - modern, quick and easy to use, looks great - Workflow automations and orchestrations allow significant and valuable automation with little work - Sandbox mode allows safely making and testing changes, and syncing them into production easily - Ticket approvals system works very logically and very well

Minpunten:

- Sandbox sync sometimes fails and needs Freshworks support intervention - Only the main requester can access the ticket, and it's not possible to add others to see the ticket - No first-party SSO integration - we have to use a 3rd party plugin for SSO & SCIM which only syncs user attributes when they re-login - Agent permissions are not granular enough to allow us to lock down the number of admins as much as we want - WYSIWYG editor has quite a few quirks around new lines and styling