Wat is JIRA Service Management?

Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten.

Wie gebruikt JIRA Service Management?

IT-teams. Groeiende bedrijven die geen e-mails meer willen gebruiken voor ondersteuning, op zoek zijn naar een oplossing die snel kan worden geïmplementeerd, systemen willen consolideren en één platform voor IT willen gebruiken.

Waar kan JIRA Service Management worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Windows (lokaal), Linux (lokaal), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Atlassian
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2013
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Armenië, Australië, Azerbeidzjan, Belarus en nog 45 andere

Talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 12 andere

prijzen van JIRA Service Management

Beginprijs:

US$ 20,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

JIRA Service Management heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. JIRA Service Management heeft een betaalde versie vanaf US$ 20,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Atlassian
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2013
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Albanië, Armenië, Australië, Azerbeidzjan, Belarus en nog 45 andere

Talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels en nog 12 andere

Video's en afbeeldingen van JIRA Service Management

JIRA Service Management Software - 1
JIRA Service Management Software - 2
JIRA Service Management Software - 3
JIRA Service Management Software - 4
JIRA Service Management Software - 5
Nog 6 andere bekijken
JIRA Service Management-video
JIRA Service Management Software - 1
JIRA Service Management Software - 2
JIRA Service Management Software - 3
JIRA Service Management Software - 4
JIRA Service Management Software - 5

Functies van JIRA Service Management

  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Audittrail
  • Back-up en herstel
  • Backlog-beheer
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Bugs/problemen opsporen
  • Capaciteitsbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle en beheer op afstand
  • Dashboard
  • E-mailbeheer
  • Feedbackbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Helpdeskbeheer
  • IT-reporting
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Klantenondersteuning
  • Kosten bijhouden
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Mobiele toegang
  • Netwerkcontrole
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Patchbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Problemen bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Realtime rapportage
  • Releasebeheer
  • Routering
  • Samenwerkingstools
  • Servicecatalogus
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Tekstbewerking
  • Ticketbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Veranderingsbeheer
  • Voor meerdere talen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wachtrijbeheer
  • Widgets
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor JIRA Service Management

Op ITIL afgestemde software voor servicebeheer met een KPI-dashboard dat helpt de werklast van elke werknemer bij te houden en taken efficiënt toe te wijzen. Meer informatie over TOPdesk
Zendesk stelt bedrijven in staat om uitstekende klantenondersteuning te bieden via meerdere kanalen, waaronder e-mail, chat, telefoon en sms. Meer informatie over Zendesk
Met Service Cloud bied je snelle en productieve service via de telefoon, e-mail, webchat of social media. Meer informatie over Salesforce Service Cloud
SummitAI helps enterprises dramatically reduce the cost and complexity of IT Management while improving efficiency and productivity.
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering. Meer informatie over Freshservice
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren. Meer informatie over Freshdesk
Stel klantenservice centraal in je bedrijf. Maak vertegenwoordigers productiever, managers invloedrijker en geef klanten meer mogelijkheden. Meer informatie over Zoho Desk
Helpdeskondersteuningssoftware en tool voor asset management omvat kennisbanken, SLA-management, ticket-tracking, voorraadbeheer.
Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid

Reviews over JIRA Service Management

Gemiddelde score

In totaal
4,4 (306)
Gebruiksgemak
4,2 (306)
Klantenservice
4,3 (306)
Functies
4,3 (306)
Waar voor je geld
4,2 (306)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Josemaria G.
Josemaria G.
Vice Director for External Affairs in Filipijnen
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
E-learning, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

From the Trusted Atlassian

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: In a crowded space for helpdesk apps, Jira Service Desk stood out because of the company that backs it up, its family of related apps and, the current integrations with existing third-party apps out there. Jira SD is well worth trying out.

Pluspunten:

From the same company of my favorite and trusted apps like Trello and Jira... We then gave Jira Service Desk a try. The user interface has a modern look and feel and is intuitive enough even for a novice user or admin. It has a pretty standard set of tools to run your usual IT Helpdesk and Support roles straight out of the box (Incident management, Problem, Change, SLA management, etc.). In fact, you can set up your helpdesk well within an hour (of course not counting the per company nitty-gritty). Default setup works, but it's also super customizable based on your company needs. The Dashboard has all the at-a-glance metrics, statistics and graphs to keep you up to speed with the overall status. Again, coming from Atlassian, it has a ton of possibilities in terms of integration with other apps. I feel the constant stream of dev improvements and updates.

Minpunten:

Even though I mentioned that the third party apps can be easily integrable, we find the documentation for creating one's own integration apps a bit lacking. Also, the creation of tickets can be more streamlined or simplified (perhaps with the minimum number of fields and button clicks) to make it easier or faster to create and then further details can follow.

Ashish V.
Senior Architect in Canada
Verzekeringen, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Life Savior tool for Agile Projects

4,0 4 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: JIRA is becoming one shop all for all project management needs.
It also act as a tracking warehouse for all project management and IT management activities in current agile world.
Scrum meeting actions and stories are easy to browse compared to other existing tools on premise.
JIRA is also efficient to manage code control versioning easily by rapidly varying requirements.
It saves a huge cost for placeholder for our IT Asset management when migrated from traditional software

Pluspunten:

JIRA service management is very use friendly software in day to day project activities. JIRA has been excellent tracking tool for testing bugs, defects easily during entire project cycle. It is very effective place holder for IT asset management and project management phases. JIRA has capabilities to integrate with multiple ITSM management tools and reporting tools for effective reports and dashboarding.

Minpunten:

New changes for html pages take little more time for loading when moved to production. Version controlling sometimes create hiccups during rollback period.

Overwogen alternatieven: Confluence

Redenen om voor JIRA Service Management te kiezen: JIRA is more user friendly and easy to mange across enterprise compared to Excel. Macros behaviors were pain points during maintenance but JIRA resulted as cost effective tool for corporates model.

Overgestapt van: Microsoft Excel

Redenen om over te stappen op JIRA Service Management: It is more cost effective and user friendly software compared to Confluence. It is easy to track for scrum stories and follow agile approach to avoid standard documentation hours

Daniel C.
Application Support Analyst in Australië
Nutsbedrijven, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Administrator

3,0 2 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

The product is easy to use and user friendly

Minpunten:

The product cannot integrate with the existing company project and incident management application

Geverifieerde reviewer
Senior Operations Engineer in India
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Financiële dienstverlening, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Service Management Tool Anybody Can Use

5,0 3 maanden geleden

Pluspunten:

The ease of use and anybody can use the tool for Ticketing, project management, issue tracking, dashboards etc...

Minpunten:

The options are at times clumsy and confuse the end users when the data is too much.

Overwogen alternatieven: ServiceNow

Redenen om voor JIRA Service Management te kiezen: The cost was too high and we couldn't afford the price for the project budget.

Overgestapt van: Track-It!

Geverifieerde reviewer
Software developer in Polen
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Excellent project management tool

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: I have been working with JIRA Service Management for 4 years now and I found out that every process connected to software development can be easily described and tracked using this tool. I have also used the ticketing system a lot and found it very intuitive and always found what I needed.

Pluspunten:

It's the best tool for project management I have worked with. It's best at tracking progress of user stories and tasks, but works well also as a ticketing system and time tracking application. It is easy to track multiple projects at once thank to a possibility to create dashboards and groups for each of them. It can also be integrated with confluence in order implement an integrated knowledge base.

Minpunten:

The text editor could be improved, as well as some features could be implemented to make the user stories and filtering management a bit more user-friendly and provide better user experience.