Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Contract management software

Met contract management software kun je het opstellen en opvolgen van contracten en overeenkomsten automatiseren. Contract management software maakt het ook mogelijk om contractdocumenten in het hele bedrijf te delen en met verschillende documentversies te werken. Deze contract management systemen bieden vaak top-down controle over de contractstatus, belangrijke gegevens en verantwoordelijkheden van het personeel. Zie ook: CRM-systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Contract management software met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven
169 resultaten
Stroomlijn je contractbeheer met Contractbook: Opstellen, E-ondertekenen en Automatiseren - alles in één naadloos, geïntegreerd platform. Meer informatie over Contractbook
Contractbook is een uitgebreid platform voor contractbeheer dat ontworpen is om je hele contractlevenscyclus te stroomlijnen. Van het opstellen en onderhandelen tot het ondertekenen en opslaan, Contractbook biedt een AI-oplossing voor het efficiënt beheren van contracten. Slimme sjablonen stellen je in staat om snel contracten op te stellen, terwijl e-handtekeningen naadloze, veilige ondertekeningsprocessen bieden. Herinneringen zorgen ervoor dat je nooit een deadline mist en realtime samenwerkingstools verbeteren teamwork en communicatie. Met gecentraliseerde functies voor het opslaan en organiseren van contracten kun je eenvoudig al je contracten op één plek openen en beheren. Contractbook biedt ook integraties met tools als HubSpot, Slack en Salesforce, zodat je contractbeheer kunt integreren in je bestaande workflows. Contractbook helpt je om georganiseerd te blijven, de administratieve last te verminderen, naleving te garanderen en de algehele productiviteit te verbeteren. Meer informatie over Contractbook

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Winnaar van de "Editor's Choice" award. Automatiseer het genereren van contracten, goedkeuringen en rapportages met leveranciers en klanten. Vertrouwd door meer dan 3 miljoen gebruikers. Meer informatie over Agiloft
Agiloft is vijfvoudig winnaar van de "Editors' Choice Award" van PC Magazine en "Value Award" van Spend Matters. Het wordt geprezen als "het meest aanpasbare contractbeheersysteem op de markt". De flexibele technologie maakt het eenvoudig in te stellen en te gebruiken en het schaalbare platform ondersteunt alle goedkeuringsprocessen met geïntegreerde workflows, e-mailwaarschuwingen en contractgeneratie met één klik. Het is volledig audit-compatibel met ondersteuning voor HIPAA, SOX en CFR21. Begin vandaag met een gratis demo op maat. Meer informatie over Agiloft

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Juro is het alles-in-één platform voor contractautomatisering waarmee juridische en zakelijke teams de contractworkflow kunnen stroomlijnen. Meer informatie over Juro
Juro is het alles-in-één platform voor contractautomatisering waarmee juridische en zakelijke teams de contractworkflow kunnen stroomlijnen in één geïntegreerde werkruimte. Besteed minder tijd aan het werken met meerdere tools en stel je team in staat om sneller contracten te sluiten met zelfbedieningsautomatisering, samenwerkingsworkflows en een archief met veel gegevens. Meer informatie over Juro

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Complete Control is de effectieve manier om een volledig overzicht te behouden van kopers- en leverancierscontracten, leases, abonnementen en meer. Meer informatie over Complete Control
Complete Control is een compleet digitaal contractbeheersysteem dat CFO's, controllers en contractmanagers de controle geeft over de volledige contractlevenscyclus. Krijg controle over contracten, leases en abonnementen die verspreid zijn over het hele bedrijf en zorg dat je een volledig overzicht hebt van de kosten, activa en passiva. Betere budgettering en financiële planning. Meer controle over de cashflow. Snellere rapportage. Bespaar tijd, voorkom onnodige kosten en verminder stress. Meer informatie over Complete Control

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Krachtige en eenvoudig te gebruiken oplossing voor contractbeheer waarmee je al je contracten binnen handbereik hebt. Meer informatie over Trackado
Trackado is een krachtige, eenvoudige en mooie oplossing voor contractbeheer. Hou al je contracten op één plaats, verkrijg diepgaande financiële inzichten in je contractportfolio, bekijk alle contractgerelateerde mijlpalen in je kalender en ontvang geautomatiseerde meldingen voor belangrijke taken. Trackado is cloudgebaseerd, gehost in datacenters in Europa en biedt beveiliging via SSL en encryptie. Meer informatie over Trackado

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Een modulair platform dat drie oplossingen voor juridische zaken combineert in één gebruiksvriendelijke toepassing: beheer van materie, documenten en kennis. Meer informatie over Knowliah
Knowliah is een modulair platform dat in één gebruiksvriendelijke toepassing de drie oplossingen combineert waarnaar juridische teams op zoek zijn: Beheer van juridische zaken (materie) Document-/e-mailbeheer Kennisbeheer/zoeken Volg automatisch de ontwikkelingen van zaken. Bewaar documenten en e-mails veilig binnen slechts 2 tot 15 seconden en laat het geautomatiseerde contextualisatiesysteem vervolgens op de achtergrond werken, zodat de informatie later kan worden gevonden wanneer nodig, en uitgesloten wanneer het niet is vereist. Meer informatie over Knowliah

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
DocuSign verandert de manier van zakendoen door iedereen in staat te stellen om altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid transacties uit te voeren.
DocuSign verandert de manier van zakendoen doordat het meer dan 250.000 bedrijven en meer dan 100 miljoen gebruikers in 188 landen in staat stelt om overeenkomsten altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid te verzenden, ondertekenen en beheren. DocuSign vervangt afdrukken, faxen, scannen en het versturen van papieren documenten om zaken af te handelen. De technologie stelt organisaties van elke omvang, sector en geografie in staat om elke overeenkomst volledig digitaal te maken, om het bedrijf vooruit te helpen. Meer informatie over Docusign

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Creëer, deel en onderteken documenten binnen enkele minuten met Jotform Sign. Automatiseer je workflow met juridisch bindende documenten.
Jotform Sign is de geautomatiseerde oplossing voor e-handtekeningen, ontworpen om je workflow te stroomlijnen. Met velddetectie, een intuïtieve ontwerpfunctie en integraties met geweldige automatiseringstools is Jotform Sign een zeer efficiënte manier om e-handtekeningen te verzamelen. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Stroomlijn het beheer van aannemers met Deel, verminder de administratieve tijd en risico's en verhoog de tevredenheid van je team.
Deel Contractor Management biedt bedrijven een oplossing op maat, gericht op het verminderen van de administratieve lasten en het beperken van nalevingsrisico's. Het platform is ideaal voor het MKB en het middensegment van de markt en vereenvoudigt het beheer van wereldwijde aannemers door belastingformulieren, betalingsprocessen en wettelijke naleving te automatiseren. Het platform zorgt voor een bevredigende ervaring voor zowel managers als aannemers, ondersteund door robuuste functies en voordelen. Met Deel kunnen bedrijven zich richten op hun groei met behoud van een hoge tevredenheid van het team, ondersteund door solide sociaal bewijs en de steun van experts. Meer informatie over Deel

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk contracten en andere zakelijke documenten te maken, te bewerken, te verzenden, te volgen en elektronisch te ondertekenen.
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk contracten te maken, te bewerken, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Ontdek een betere manier om professioneel ogende overeenkomsten te genereren. Sluit meer deals met een onbeperkt aantal elektronische handtekeningen, herbruikbare sjablonen, in-appbewerking, CRM-integratie, API's en 24/7 live ondersteuning door mensen. Onze gemiddelde gebruiker maakt een contract in minder dan 4 minuten en meldt een stijging van 20% in het aantal gesloten deals. Voeg je bij 50.000 bedrijven die het contractbeheer automatiseren, de pijplijn versnellen en meer deals binnenhalen! Meer informatie over PandaDoc

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Bespaar tijd door facturen op te nemen, contracten te scannen, documenten goed te keuren en een papierloos bedrijf te worden met Odoo Sign.
Verbeter wervingsprocessen, verkort de verkoopcyclus en hou alle contracten met Odoo bij. Deze gebruiksvriendelijke en volledig geïntegreerde oplossing voor elektronische handtekeningen is een snelle en eenvoudige manier om documenten te verzenden, ondertekenen en goed te keuren. Bereid contracten voor door blokken te slepen en neer te zetten die door de partijen moeten worden voltooid, verzend binnen enkele seconden handtekeningverzoeken, volg de status van verzonden contracten en upload PDF-bestanden. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
CaptivateIQ is een toonaangevende leverancier van webgebaseerde oplossingen voor verkoopcompensatie voor bedrijven.
CaptivateIQ is een toonaangevende leverancier van webgebaseerde oplossingen voor verkoopcompensatie voor bedrijven. Het platform stelt bedrijven in staat om hun commissieproces moeiteloos te automatiseren en hun teams een betere zichtbaarheid te bieden met robuuste rapportages. De unieke op modellering gebaseerde aanpak van het ontwerp van de verkoopbeloning biedt ongeëvenaarde flexibiliteit voor het verwerken van elk commissieplan en biedt realtime inzicht in berekeningen voor snellere controles en implementatie. Meer informatie over CaptivateIQ

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur.
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur. Meer informatie over HoneyBook

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering.
Freshservice is een online ITSM-oplossing met een unieke aanpak. Het biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer en is de meest gebruiksvriendelijke app op dit gebied. Naast kernfuncties zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en bedrijfsmiddelen, kun je met Freshservice ook je kennisbank in de cloud zetten. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Gebruiksvriendelijke en veilige oplossing voor bedrijven en professionals om documenten te ondertekenen en te verzenden voor ondertekening vanaf je telefoon en computer.
SignEasy is de eenvoudigste en snelste manier om documenten te ondertekenen of te verzenden voor ondertekening vanaf je smartphone, tablet en computer. Meer dan 40.000 kleine bedrijven en particulieren uit verschillende sectoren, zoals onroerend goed, juridische zaken, accountancy, verkoop en logistiek uit meer dan 150 landen gebruiken SignEasy om sneller deals te sluiten, kosten te besparen en klanten blij te maken door de noodzaak weg te halen om documenten af te drukken, te scannen of te faxen. Meer informatie over Signeasy

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Populairste alternatief voor Adobe® Acrobat®: PDFelement is een alles-in-één pdf-oplossing. Creëer, bewerk, converteer en onderteken pdf-bestanden op een betere manier.
PDFelement is de eenvoudigste manier om pdf-documenten te creëren, bewerken, converteren en ondertekenen op Windows en Mac. Dit alternatief voor Adobe Acrobat biedt pdf-functionaliteiten op ondernemingsniveau en permanente licenties. PDFelement wordt wereldwijd verkocht in 9 verschillende talen en is de alles-in-één pdf-oplossing voor alle soorten gebruikers, en de enige complete pdf-oplossing naast Adobe Acrobat die beschikbaar is op Windows, Mac, iOS, en Android. Meer informatie over PDFelement

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Platform voor bedrijfsvoering dat wordt geleverd met CRM, HRM, financieel beheer en projectmanagement.
Platform voor bedrijfsvoering dat wordt geleverd met CRM, HRM, financieel beheer en projectmanagement. Meer informatie over Agiled

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Beheer en volg projecten, bespaar tijd en neem sterkere beslissingen met gegevens uit één bron, altijd en overal.
Quick Base is de eenvoudigste manier om projecten in de cloud te beheren, wat het project ook is en waar je teams zich ook bevinden. Het flexibele platform van Quick Base biedt alle functies die je nodig hebt om taken toe te wijzen, workflows te automatiseren en inzichtelijke rapporten te genereren voor zelfs de meest complexe projecten. Meer informatie over Quickbase

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Webgebaseerde oplossing voor het volgen van werkorders, preventief onderhoud, voorspellend onderhoud, activabeheer en voorraadbeheer.
Maintenance Connection is een browsergebaseerde SaaS-toepassing die is gebouwd voor realtime onderhoud en beheer van bedrijfsmiddelen. Met zijn configureerbare interface, flexibele bedrijfsautomatisering, mobiele/veld-app en RESTful API biedt Maintenance Connection een unieke hybride van een computerized maintenance management system (CMMS) en Enterprise Asset Management (EAM) dat is gebouwd om te communiceren met de software toolchain terwijl organisatiebrede samenwerking wordt bevorderd. Meer informatie over Maintenance Connection

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Stroomlijn je verkoopproces met aantrekkelijk ontworpen voorstellen waarmee je sneller deals kunt sluiten. Gratis proefperiode van 14 dagen.
Proposify is een eenvoudige manier om winnende voorstellen te leveren. Bespaar meer dan 2 uur in vergelijking met Word, InDesign of Google Docs. Onbeperkte toegang tot een galerij van aantrekkelijke sjablonen met vooraf geschreven tekst voor een verscheidenheid aan diensten. Alle sjablonen kunnen worden aangepast aan jouw bedrijf en merkeigen taalgebruik. Dit product is de favoriete tool voor verkopers en ondernemers, omdat het begrijpt hoe de verkoop werkt. Dit product begrijpt de uitdagingen van bedrijfsgroei. Elke functie is ontworpen om je een stap dichter bij de definitieve klantondertekening te brengen. Meer informatie over Proposify

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Gebruik het Nintex-procesplatform om contracten gemakkelijker te voltooien, deals sneller te sluiten en tijd vrij te maken voor andere zaken.
Gebruik de Nintex-platforms om contracten gemakkelijker te voltooien, deals sneller te sluiten en tijd vrij te maken voor andere zaken. Door contractprocessen van begin tot eind te automatiseren, kan je organisatie de productiviteit stimuleren, de compliance verhogen, de bedrijfsresultaten verbeteren en je verkopers helpen. Meer informatie over Nintex Process Platform

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Hiermee kunnen aannemers projecten plaatsen, bieduitnodigingen verzenden, informatie delen met onderaannemers en meerdere teamleden beheren.
PlanHub is gratis software voor de bouwplanruimte en biedbeheer waarmee algemene aannemers projecten kunnen plaatsen, biedingsuitnodigingen kunnen verzenden, en informatie kunnen delen met onderaannemers, leveranciers en verkopers. Er is geen limiet op het aantal gebruikers per bedrijf. Onderaannemers kunnen zich gratis registreren en beginnen met een gratis proefversie om projecten te bekijken, projectspecificaties te downloaden en een bod in te dienen. Nadat de gratis proefversie is vervallen kan de gebruiker kiezen voor een PlanHub Basic-abonnement of upgraden naar PlanHub Premier. Meer informatie over PlanHub

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Concord is de enige alles-in-één oplossing voor contractbeheer die is ontworpen om aan de behoeften van het hele bedrijf te voldoen.
De missie van Concord is om mensen en organisaties in staat te stellen meer overeenstemming te bereiken. Gedreven door de overtuiging dat overeenkomsten de basis zijn van alles, werd Concord ontworpen om de wrijvingen te verwijderen die overeenkomsten in de weg staan. Het radicaal eenvoudige contractbeheerplatform van Concord is ontworpen voor iedereen in elke organisatie. Tegenwoordig stelt Concord meer dan 400 bedrijven en 260.000 gebruikers in 132 landen in staat om hun overeenkomsten op één plek te creëren, samen te werken, te ondertekenen, op te slaan en te beheren. Meer informatie over Concord

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams
Het populaire platform voor digitale projectoplevering dat teams verbindt om de wereld te bouwen. Vertrouwd door meer dan 5 miljoen gebruikers.
Aconex van Oracle is het populaire platform voor digitale projectoplevering dat teams verbindt om de wereld te bouwen. Met meer dan 5 miljoen gebruikers en met een projectwaarde van meer dan $ 1 biljoen in meer dan 70 landen, verbindt Aconex van Oracle eigenaren, aannemers en hun projectteams in de bouw-, infrastructuur-, en energie- en grondstoffensector, en biedt het projectbrede zichtbaarheid en controle tussen verschillende organisaties die samenwerken aan hun projecten. Meer informatie over Oracle Aconex

Functies

  • Elektronische handtekening
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Versiebeheer
  • Workflowbeheer
  • Samenwerken in teams

Kopersgids voor Contract management software

Contract management software stelt organisaties van alle soorten en maten in staat om contracten op te stellen, op te slaan en te beheren gedurende hun hele levenscyclus. Deze systemen helpen gebruikers bij het opstellen van contracten, het definiëren van voorwaarden en het bijhouden van kritieke mijlpalen. Een goed georganiseerd contract management platform stelt bedrijven in staat om hun relaties met leveranciers, werknemers en klanten efficiënt te beheren naarmate hun bedrijf groeit.

De voordelen van contract management software

  • Verbeterde productiviteit: het opstellen van contracten is een vervelende, tijdrovende taak die bij elke stap redactie en juridisch toezicht vereist. De meeste bedrijven hebben geen tijd te verliezen, en contract management software kan de efficiëntie van het opstellen van contracten verbeteren door middel van vooraf opgestelde contractsjablonen die met minimale aanpassingen kunnen worden gebruikt om aan de behoeften van het bedrijf te voldoen. Dit bespaart tijd en moeite en stelt bedrijven in staat om in minder tijd over te gaan tot het delen en ondertekenen.
  • Georganiseerde opslag: bedrijven moeten veel contracten opslaan, beheren en ophalen, wat een operationele nachtmerrie kan zijn als de papieren kopieën worden opgeslagen en doorzocht. Contract management software verlicht deze last door contracten op te slaan in een digitale, georganiseerde opslagplaats. Gebruikers kunnen met een paar toetsaanslagen en -klikken het hele archief doorzoeken en zelfs filteren op naam, datum, partij, regio, transactiewaarde en meer.
  • Beperken van risico's: volgens Gartner worden 60 tot 80% van de B2B-deals nu via contracten beheerd. Dit betekent dat contractbreuk of het missen van deadlines niet alleen leidt tot omzetverlies, maar ook het imago van een merk schaadt. Ander onderzoek suggereert dat ineffectief contract management kan leiden tot een verlies van maximaal 9,2% van de jaarlijkse omzet, een aanzienlijk verlies ongeacht de omvang van het bedrijf. Een goed geïmplementeerd contract management systeem helpt alle belanghebbenden om te voldoen aan alle overeengekomen voorwaarden en om de belangrijkste contractmijlpalen/deadlines bij te houden. Deze systemen kunnen ook onvoorziene risico's beperken door belanghebbenden te waarschuwen om contracten te verlengen vóór een vervaldatum en om onderbreking van de dienstverlening te voorkomen.

Algemene functies van contract management software

  • Opstellen van contracten: het vaststellen van de algemene voorwaarden van een contract.
  • Documentbeheer: het beheren van contracten en gerelateerde documenten in een goed gecategoriseerde volgorde.
  • Beheer van de werkstroom: het instellen, toewijzen, uitvoeren en op volgorde controleren van de bedrijfsactiviteiten.
  • Beheer van de levenscyclus van contracten: het beheren van alle workflows die betrokken zijn bij de levenscyclus van een contract, van het opstellen tot aan de onderhandeling en de ondertekening tot aan de afloop of verlenging ervan.
  • Voltooiing: het bijhouden van alle contractmijlpalen en het controleren of alle voorwaarden volgens het contract zijn geïmplementeerd/voltooid.
  • Zoeken in volledige tekst: het zoeken naar contracten en gerelateerde documenten (en de inhoud daarvan) met behulp van een tekststring.

Overwegingen bij de aankoop van contract management software

  • Beveiliging van contractgegevens: contracten zijn kritieke activa van elk bedrijf, wat betekent dat hun veiligheid en beveiliging van het grootste belang is voor de organisatie. De meeste contract management software op de markt is cloudgebaseerd, wat betekent dat het essentieel is om de databeveiligingsstandaarden van elke oplossing die op de shortlist staan te evalueren, evenals de beveiligingsstandaarden van de softwareleverancier. Evalueer of de software voldoet aan de relevante sectorspecifieke normen en bepaal of de leverancier zijn clouddiensten in stand houdt met adequate backup- en recovery-diensten.
  • Full-text zoekmogelijkheden, en rapporteringsniveaus: geavanceerde oplossingen voor contract management moeten niet alleen kunnen zoeken naar contracten en gerelateerde documenten, maar ook naar content binnen deze documenten door middel van full text-gebaseerde zoekopdrachten. Zoek naar een oplossing die contractuele gegevens kan analyseren en relevante inzichten kan presenteren via een analytics dashboard dat niet alleen de belangrijkste contractuele voorwaarden weergeeft, maar ook deadlines en missiekritische mijlpalen bijhoudt. In het ideale geval moet het systeem de gebruikers op de hoogte kunnen brengen als het afwijkingen in de uitvoering van een contract vaststelt.
  • Kunstmatige intelligentie en machine learning zullen de contracten verbeteren: verkopers van contract management software zijn begonnen met het toevoegen van AI en machine learning capaciteiten aan hun oplossingen. AI kan de algemene voorwaarden in een concept analyseren en met slimmere clausules en zinnen komen om sterkere contracten te creëren. AI kan ook helpen bij het verbeteren van de doorzoekbaarheid van contracten en contractuele gegevens wanneer er duizenden contracten moeten worden doorzocht.
  • Contracten worden complexer dan ooit tevoren: bedrijven breiden zich uit naar nieuwe gebieden, breken tientallen jaren oude tradities van zakendoen en nemen extra stappen om deals te sluiten. Hierdoor is de vraag naar meer gepersonaliseerde contracten, met diverse contractmodellen en licentiemogelijkheden, toegenomen. De verwachting is dat deze trend om verder te gaan dan de traditionele "one-size-fits-all" contractmodellen zich zal voortzetten.