Wie gebruikt Odoo?

De open source software van Odoo biedt een uitkomst voor iedereen, van mensen die slechts een blog willen tot grote bedrijven die een volledige ERP nodig hebben. De software is flexibel en kan worden aangepast aan het MKB of grote ondernemingen.

Wat is Odoo?

Odoo biedt een pakket van volledig geïntegreerde, aanpasbare, open-source bedrijfstoepassingen. Deze alles-in-één softwareoplossing biedt de uitkomst voor de meeste zakelijke behoeften, zoals CRM, verkoop, project, productie, inventaris en boekhouding. Odoo voldoet aan de behoeften van bedrijven, ongeacht de omvang en het budget.

Odoo - Details

Odoo

https://www.odoo.com

Opgericht in 2005

Odoo - Prijsoverzicht

Odoo vanaf US$ 20,00/maand. Odoo heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Hieronder vindt u extra prijsinformatie voor Odoo.

Beginprijs

US$ 20,00/maand

Gratis versie

Ja

Gratis proef

Ja

Implementatie

Geïnstalleerd - Mac

Cloud, SaaS, Web

Geïnstalleerd - Windows

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Odoo

Abonnementenbeheer software
Aanmaningsbeheer
Abonnementenbeheer
Annuleringsbeheer
Belastingbeheer
Inkomstenverantwoording
Kortings- en couponbeheer
Productcatalogus
Registratiebeheer
Terugkerende facturering
Testbeheer
Veiligstellingsmiddel inkomsten
Volgen en analyseren van gebruik
Zelfserviceportal
Accountancybedrijven
Beheer van vaste activa
Belastingbeheer
Debiteuren
Factureren
Fondsadministratie
Inkooporders
Nonprofits
Onkosten bijhouden
Overheidsinstellingen
Payrollbeheer
Projectadministratie
Toetsing van bankgegevens
CRM
Factureren
Financieel beheer
Inkoop
Leveranciersbeheer
Marketingmanagement
Orderbeheer
Personeelsbeheer
Plannen
Prestatiemeetwaarden
Projectbeheer
Tijd en onkosten bijhouden
Trainingsbeheer
Voorraadbeheer
Documenten opslaan
E-mailmarketing
Integratie van marketingautomatisering
Integratie van sociale media
Interne chatintegratie
Kalender-/herinneringssysteem
Leadscoring
Mobiele toegang
Offertes en voorstellen
Segmentering
Taakbeheer
Territoriumbeheer
Compliance bijhouden
Elektronische handtekening
Inkoopzijde (leveranciers)
Levensduurbeheer van contracten
Overheidscontracten
Specialiteitencontracten
Verkoopzijde (klanten)
Versiebheer
Voltooiing bijhouden
Voorgedefinieerde sjablonen
Workflowbeheer
Zoeken in gehele tekst
1099-voorbereiding
Afstemmen van inkooporders
Cashbeheer
Controle van goedkeuringsbeheer
Elektronische geldoverdracht
Factuurverwerking
Fraudedetectie
Gegevensextractie
Leveranciersbeheer
Terugkerende betalingen
Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
Uitschrijven van cheques
Waarschuwing bij dubbele betaling
Activabeheersysteem voor bedrijven
CRM
Distributiebeheer
Financieel beheer
HR-beheer
Inkooporderbeheer
Magazijnbeheer
Orderbeheer
Projectbeheer
Rapportage en analyse
Supply-chainbeheer
Voorraadbeheer
Aanmaningsbeheer
Aanpasbare facturen
Belastingcalculator
Betalingen verwerken
Contactendatabase
Factureren per uur
Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
Facturering van onvoorziene gevallen
Factureringsportal
Meerdere valuta's
Mobiele betalingen
Online betalingen
Online facturering
Projectfacturering
Bandenbeheer
Brandstofbeheer
GPS-tracking
Inspectiebeheer
Kilometerstanden bijhouden
Motorvoertuigenpark
Onderhoudsbeheer
Personeelsbeheer
Rapportage van incidenten
Routering
VIN-lookup
Verzendbeheer
Voorraadbeheer
Werkorderbeheer
360-gradenfeedback
Aanstellen (van personeel)
Beheer van verlofuren
Beheer van voordelen
Payrollbeheer
Prestatiebeheer
Schadevergoedingsbeheer
Tijd- en aanwezigheidsbeheer
Volgen van sollicitanten
Werknemersdatabase
Werknemersprofielen
Wervingsbeheer
Zelfserviceportal
Documentbeheer
Kwaliteitsbeheer
Leveranciersbeheer
Materiaallijsten
Offertebeheer
Orderbeheer
Productplanning
Rapportage en analyse
Supply-chainbeheer
Veiligheidsbeheer
Voorraadbeheer
Backorderbeheer
Beheer van speciale bestellingen
Bestellingen bijhouden
Catalogusbeheer
Orderinvoer
Orders afhandelen
Retourbeheer
Terugkerende orders
Vervoersbeheer
Voorraadbeheer
Beheer van productgegevens
Compliancebeheer
Documentbeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Ontwerpbeheer
Projectbeheer
Veranderingsbeheer
Vereistenbeheer
Aanmaningsbeheer
Betalingen verwerken
Betalingsuitstel
Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
Herhaalfacturering
Meerdere valuta's
Terugkerende facturering voor meerdere perioden
Zelfserviceportal
Beheer van vaste activa
Catalogusbeheer
Contractbeheer
Factuurverwerking
Inkooporderbeheer
Leveranciersbeheer
Ontvangst- en wegzetbeheer
Sourcingbeheer
Uitgavenbeheer
Voorraadbeheer
Vorderingenbeheer
Import- en exportbeheer
Leveranciersbeheer
Magazijnbeheer
Orders afhandelen
Sales- en operationsplanning
Transportbeheer
Uitwisseling van elektronische gegevens
Vervoersbeheer
Voorraadbeheer
Vraagplanning
Beheer van meerdere kanalen
Beheer van productievoorraad
Beheer van retailvoorraad
Kitting
Leveranciersbeheer
Magazijnbeheer
Mobiele toegang
Nabestellingbeheer
Productidentificatie
Prognose
Rapportage en analyse
Voorraadoptimalisatie
Waarschuwingen/Meldingen
In- en uitchecken
Itembeheer
Kosten bijhouden
Leveranciersbeheer
Nabestellingbeheer
Prognose
SKU- en UPC-codes
Serienummers volgen
Streepjescodes/RFID
Voorraad bijhouden
Voorraadoptimalisatie
3PL-beheer
Inkoop
Kwaliteitsbeheer
Multilocatie
Ontvangst- en wegzetbeheer
Orderbeheer
Prognose
Realtime synchronisatie
Retourbeheer
Streepjescodes/RFID
Vervoersbeheer
Voorraadbeheer
Automatisch bijwerken
Bestemmingspagina's en webformulieren
Enquêtes opstellen
Inhoud importeren en exporteren
Online winkelontwerp
Realtime bewerken
SEO-beheer
Slepen en neerzetten
Tools voor online reserveren
Voorgedefinieerde sjablonen
Beheer van meerdere winkels
CRM
E-mailmarketing
Gegevensbeveiliging
Kitting
Marketing via meerdere kanalen
Mobiele toegang
Promotiebeheer
Retourbeheer
Reviewbeheer
SEO-beheer
Sjablonen
Voorraadbeheer

Reviews van Odoo

5 van 341 reviews worden weergegeven

In totaal
4.2/5
Gebruiksgemak
4/5
Klantenservice
3.7/5
Functies
4.1/5
Waar voor je geld
4.2/5
Raymond C.
CEO
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23-12-2017

"We liked them so much we Partnered with them"

Opmerkingen: All of my systems and customer data are centralized in one easy to use system

Pluspunten: As a former Netsuite and Salesforce partner, our clients demanded more in the form of ease of use, mobility and functionality without breaking the bank. We started off by migrating ourselves off of our Netsuite system. This move simplified all of our daily work lives so much, we brought this solution to our client base. From Professional Services, Manufacturing and Warehouse operations, Odoo was an excellent fit and an extremely good value. The company improves the software almost daily and with thousands of prebuilt apps in their app store, adding major functionality and workflow is simple. Also the open nature of the code makes it the absolute most flexible ERP/CRM/MRP software on the market.
Odoo maintains a few versions Community(Free) and Hosted(Saas) and Enterprise(Self Hosted). We recommend either Hosted or Enterprise(Most Recommended) for business. The Community edition is mostly for developers to have an easy way to learn the basics. The Enterprise edition is packed with additional advanced features necessary for production use, and is supported by Odoo and the Odoo Partner Channel.
Any company in the search for an ERP system should include Odoo in their list.

Minpunten: Documentation needs improvement. Most documents and answers are not centralized but scattered between Youtube, and Odoo Community and GitHub although they have been building a training portal.

Antwoord van de leverancier

van Odoo op 26-12-2017

Thanks for the review VCloud9 team! We are excited to hear how your experience with other ERP systems like Netsuite has helped to identify key value indicators when doing software implementation. We look forward to continuously adding value to your projects in the future!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23-12-2017
Thabo P.
Managing Director
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    2/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    3/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8-5-2018

"Extensive ERP for a small to medium sized business."

Opmerkingen: Having everything in one app is the major benefit to me. I don't have to use different software for Sales and Purchases; for Contacts; fr Projects etc. Another benefit for me is the ability to attach documents to each transaction for tax purposes at the end of the financial year.

Pluspunten: Odoo is an Opensource ERP with a free Community Edition and a paid Enterprise edition. It is packed with features like Accounting, Project Management, Customer Management, Employee & Recruitment Management, Inventory & Warehouse, Sales and Purchase and POS to name a few.
I like the Dashboard where one can get an bird's eye view of the status of any task or activity that needs attention. Plenty of additional modules (called Apps) are also available on the Odoo Store.
Odoo uses Postgresql as database. It offers plenty of customisation options. Some countries' standard Chart of Accounts are available by default, or you can create your own. Overall a very useful ERP.

Minpunten: I'm reviewing the Community Edition: On the downside, it has a relatively big learning curve. Setup and initial configuration is crucial. I would have liked to choose between mySQL and Postgresql as some hosting providers does not offer Postgresql. Some minor frustrations is the fact that an invoice can only be created after a quotation, then an order. I would've liked to be able to enter an invoice without an quote or order; for example monthly regular contractual invoices. Having said that, depending on how your business work, it might not affect you that much. Secondly, recording expenses is cumbersome - expenses are recorded either through the employer expense module (which is not always related to an employer, like rent), or through billing. Either way, you need to create a "product or service" for expenses before entering them. Where and how you enter them, also affects your expense reporting. I would also like to see more reporting options like traditional desktop apps. Customer support for the Community Edition are limited to the forums and some manuals for older editions.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 8-5-2018
Alián R.
Software Engineer & Business Development Manager
Informatietechnologie en -diensten, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25-2-2020

"Excellent ERP to manage your business operations"

Opmerkingen: We used to use spreadsheets before switching to Odoo and the savings in time and effort, plus the accuracy of the information is the main value we receive. Particularly, the Recruitment module helps us to configure an Application Tracking System, and now, we have visibility over KPIs that before was not possible. The implementation of an extension of the CRM module allow us to customize easily the system to our needs too.

Pluspunten: Odoo provides my company with all the modules needed to manage the business. It is easy to set up, intuitive and the modules are well integrated.

Minpunten: The Community edition provides a lot of built-in features, but since version 9, Odoo has been moving features from Community version to Enterprise, so I could see some of them, which I was using, unavailable in recent versions.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 25-2-2020
Carlos benjamin G.
IT Manager
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    2/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-3-2020

"Great ERP and the Cheapest of them all"

Opmerkingen: It is Great, Cheap, Easy to use, Easy to Setup, a Great ERP with a lot of things that you can change.

Pluspunten: It is very easy to use, you can see that the uSer Interface is done to be used by anyone, it is easy to setup, and in Timing against others, it is Awesome.

Minpunten: The Support is Slow, you need to wait a lot for something to be resolved (in Mexico).

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-3-2020
Geverifieerde reviewer
Sales & Marketing Manager
Industriële automatisering, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    2/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    2/5
  • Waar voor je geld
    4/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 15-3-2019

"The Untameable beast"

Opmerkingen: Odoo has sped up our Manufacturing process a great deal and has certainly automated most of our processed from sales quotation to automated PO sending to suppliers. We are now able to manufacture 5 times what we used to without getting lost amidst paperwork and project references - the system is brilliant at organsing each process of the Manufacturing process which for a small company like us, was vital. On the downside, as the review name suggests, at times the system has been like an immense beast, impossible to tame. Often small issues we would have would uncover much larger ones that would then require development work to be done by Odoo themselves then incurring a large bill and not much of a solution either. The support from HQ was generally quite poor with most questions being answered with a bill to foot the cost or just plain 'I don't now' answers from supposed 'Odoo Experts'. The system works a treat for the most part, but it has taken us years to get close to a working solution and often have wondered whether all the individual work we have done to make it work were worth it. The daunting tasks like making edits to core aspects of the system can be likened to tiptoeing on egg shells next to a sleeping monster - break something, and all hell will break loose!

Pluspunten: Odoo is extremely flexible for the most part. The Studio app was a great plus for our company as it allowed us to slightly tweak the in-built native apps provided by odoo in order to suit our needs On the purchasing app, we amended the default view so that we could see from the dashboard the status of all orders and whether they had been delivered or not. This saved a load of time for our logistics team in knowing which orders were late and which needed chasing up with our suppliers.

Minpunten: Odoo is a beast. The system is so versatile that sometimes, just clicking on the 'view code' option is enough to make your eyes water. Coming from a not very web-dev-savvy background, I was often left rather disgruntled by the number of times I couldn't do edits myself as they required some manipulation of core coding or python code.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 15-3-2019