Wat is Odoo?

Odoo biedt een pakket van volledig geïntegreerde, aanpasbare, open-source bedrijfstoepassingen. Deze alles-in-één softwareoplossing biedt de uitkomst voor de meeste zakelijke behoeften, zoals CRM, verkoop, project, productie, inventaris en boekhouding. Odoo voldoet aan de behoeften van bedrijven, ongeacht de omvang en het budget.

Wie gebruikt Odoo?

De open source software van Odoo biedt een uitkomst voor iedereen, van mensen die slechts een blog willen tot grote bedrijven die een volledige ERP nodig hebben. De software is flexibel en kan worden aangepast aan het MKB of grote ondernemingen.

Waar kan Odoo worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Odoo
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2005

Ondersteuning voor Odoo

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, Bahrein, Bangladesh, België en nog 59 andere

Talen

Arabisch, Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits en nog 20 andere

prijzen van Odoo

Beginprijs:

Niet door leverancier verstrekt
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Odoo heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Odoo
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2005

Ondersteuning voor Odoo

  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, Bahrein, Bangladesh, België en nog 59 andere

Talen

Arabisch, Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits en nog 20 andere

Video's en afbeeldingen van Odoo

Odoo Software - 1
Odoo Software - 2
Odoo Software - 3
Odoo Software - 4
Odoo Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Odoo-video
Odoo Software - 1
Odoo Software - 2
Odoo Software - 3
Odoo Software - 4
Odoo Software - 5

Functies van Odoo

  • 360-gradenfeedback
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonnementenbeheer
  • Activabeheersysteem voor bedrijven
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Afsprakenbeheer
  • Afstemmen van inkooporders
  • Annuleringsbeheer
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Backorderbeheer
  • Batchverwerking
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van deelnemers
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productgegevens
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van supporttickets
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belastingberekening
  • Bestanden delen
  • Bestellingen bijhouden
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Betalingen verwerken
  • Brandstofbeheer
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsplanning
  • Cashbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Centrale boekhouding
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contentbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Contracten opstellen
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Documentbeheer
  • Documenten coderen en controleren
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Evenementplanning
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Feedbackbeheer
  • Financieel beheer
  • Financiële verslaglegging
  • Foutopsporing
  • GPS
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde offertes
  • Geautomatiseerde planning
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensextractie
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Geïntegreerde ontwikkelomgeving
  • Grafische gebruikersinterface
  • Grootboek
  • HR-beheer
  • Herhaalfacturering
  • Herinneringen
  • Ideeënbeheer
  • In- en uitchecken
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Inschrijving/onboarding
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanban-bord
  • Kansenbehee
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Kitting
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantensegmenten
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Leads vastleggen
  • Leadsegmentering
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Leveranciersbeheer
  • Live chatten
  • Magazijnbeheer
  • Markeren
  • Marketingautomatisering
  • Materiaallijsten
  • Meerdere betaalopties
  • Meerdere valuta's
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Online implementatie
  • Online winkelontwerp
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Ontwerpbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Orders afhandelen
  • Payrollbeheer
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Pipelinebeheer
  • Plannen
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Portefeuillebeheer
  • Predictief onderhoud
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Preventief onderhoud
  • Previewfunctionaliteit
  • Prijs- en kostenberekeningen
  • Prijsbeheer
  • Priorisering
  • Productcatalogus
  • Productconfigurator
  • Productidentificatie
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projectplanning
  • Publicatieopties
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime bewerken
  • Realtime gegevens
  • Realtime updates
  • Registratiebeheer
  • Resourcebeheer
  • Retourbeheer
  • SEO-beheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Samenwerkingstools
  • Schadevergoedingsbeheer
  • Segmentering
  • Servicegeschiedenis
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sociale promotie
  • Sourcingbeheer
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Territoriumbeheer
  • Terugkerende orders
  • Testen van compatibiliteit
  • Tijd en aanwezigheid
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Trainingsbeheer
  • Transportbeheer
  • Uitgavenbeheer
  • VIN-lookup
  • Veranderingsbeheer
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Versiebheer
  • Vervoersbeheer
  • Verzendbeheer
  • Visualisatie
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Volgen van sollicitanten
  • Voltooiing bijhouden
  • Voor de detailhandel
  • Voor de verzekeringsbranche
  • Voor iPad-apparaten
  • Voor meerdere talen
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voor restaurants
  • Voor start-ups
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorspellen van de vraag
  • Vorderingenbeheer
  • WYSIWYG-editor
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken
  • Winkelwagen
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven voor Odoo

Eenvoudige en visuele app voor productie- en inventarisbeheer ontworpen voor makers, ambachtslieden en fabrikanten die online verkopen (bijv. Shopify).
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Meer informatie over Zoho CRM
SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de meest eenvoudige manier. Meer informatie over SAP S/4HANA Cloud
SAP Business One is een compleet geïntegreerde business management oplossing voor het KMO die u volledig inzicht en controle geeft.
QuickBooks Online biedt boekhoudsoftware en een app voor kleine bedrijven waarmee je je bedrijf altijd en overal kunt beheren.
Open source-oplossing met HR-beheer, samenwerkingstools, voorraadbeheer, projectmanagement en CRM-mogelijkheden.
SYSPRO is een zeer schaalbare, binnen de sector ontworpen oplossing voor Enterprise Resource Planning (ERP).
SAP Concur biedt meer dan automatisering: een volledig verbonden uitgavenbeheeroplossing die met je bedrijf meegroeit.
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.

Reviews over Odoo

Gemiddelde score

In totaal
4,1
Gebruiksgemak
3,9
Klantenservice
3,6
Functies
4,1
Waar voor je geld
4,0

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Bart
Owner in Nederland
Groothandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Odoo, een ware openbaring als je met andere paketten hebt gewerkt

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: - Positief, het heeft wat tijd gekost om iedereen op een lijn te krijgen
- Als je uit een spreadsheet gedreven omgeving komt ben je de flexibiliteit wel kwijt, dit geldt echter voor alle ERP systemen

Pluspunten:

- All-in-one, alle data in een systeem, geen koppelingen, geen download en upload - Gebruiksgemak - Flexibele rapportage

Minpunten:

- Financieel is wel even wennen zeker als je een ander pakket gewend bent - Implementatie tijd, door zijn geintegeerdheid moet je heel goed weten waar je mee bezig bent

Bobby
CEO in Nederland
Internet, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Bizar slechte klantenservice, eindgebruiker is nummertje.

3,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: Mijn persoonlijke ervaring is niet goed, Odoo gedraagt zich zeer arrogant, en komt niet met concrete oplossingen, eindgebruikers zijn de klos! Als je voor Odoo gaat, denk dan eerst goed na, test alles door, en betaal pas als alles werkt!

Pluspunten:

Functies, voor een goede prijs. Maar dan moet het wel werken zoals geadverteerd, en dat doet het niet.

Minpunten:

Je bent voor het koppelen van een webshop afhankelijk van een 3e partij, de connector waar wij mee werken werk vanaf dag 1 niet goed. De developer van deze connector heeft het bijltje erbij neer gelegd. En Odoo zelf, doet niks om de eindgebruiker te helpen, en verwijzen naar onze partner, die net als ons ook niks kan. Als je een platform aanbied met plugins van 3e partijen, controleer dan op zijn minst de kwaliteit, en als de developer zijn afspraken niet nakomt, dan verwijder je deze van het platform todat ze hun afspraken nagekomen zijn. Als je als eindgebruiker niet betaald word je meteen afgesloten, maar als je een flut-plugin online zet, dan mag je hier geld mee verdienen en je bent niet verplicht om service te verlenen en het probleem op te lossen. Bizar!

Nabin
Nabin
CEO in Nepal
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Complete set of business management software

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Odoo has helped us to automate our business process securely while leveraging more revenue.

Pluspunten:

The best part about Odoo is its open-source software which you can download and run on your private server, which makes it more secure and reliable. Odoo comes with integrated apps for CRM, eCommerce, accounting, PoS, and project management. The software is easy to implement with detailed documentation and active community support.

Minpunten:

The software is written in high-level open-source interpreted Python language. If the software was written in JAVA it would have been even better.

Overwogen alternatieven: SAP S/4HANA Cloud, Zoho CRM, Dynamics 365, NetSuite en Acumatica Cloud ERP

Redenen om voor Odoo te kiezen: Odoo can be implemented on-premise making it more reliable and secure.

Overgestapt van: NetSuite

Redenen om over te stappen op Odoo: Odoo is open source and can be hosted on-premise making it best for growing business.

Aninda
Chief Solution Architect in Bangladesh
Informatietechnologie en -diensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Awesome ERP Experience!

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Pluspunten:

It has all the modules/features integrated to run a business

Minpunten:

Support shall be more responsive and cost friendly

Overwogen alternatieven: Sage Intacct, NetSuite en Infor CRM

Redenen om voor Odoo te kiezen: PrideSys ERP feature development was very poor and slow to keep up the pace wit our business

Overgestapt van: Pridesys ERP

Redenen om over te stappen op Odoo: Oddo seemed to offer more features/functionalities at better cost

Alberto
CEO in Mexico
Entertainment, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Odoo is great except for the consultants and their sales team

3,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: I have to say that their sales teams have the only purpose of having the greater profit instead of find a solution for the Customer. Be careful with them. My wife bought 2 years of license and 50 hours of a consultant. After 3 hours the consultant said that the requirements of the project were not able in odoo. After 3 months they don't want to give our money back. It is sad to work with companies that have such little ethics.

Pluspunten:

The software is great. Every part of your business is going to be integrated in a web of information easy to access. Every payment is linked to the invoices and the invoices to the Sales Orders. The Inventory Management is easy to use and I think it is difficult to get something as good in the same price range.

Minpunten:

Their sales team just want to sell you more instead of listening to the customer requirements. I have been working with odoo for 4 years in my company. I made a presentation of some requirements that my wife's company needed to consider using odoo. The salesman said that every requirement was possible. Nevertheless, after we paid 50 hours of a consultant and 2 years of license the consultant said that the requirements were not possible. For me odoo is very difficult to rate. I had the great experience of my company in which the software worked well. Also, I have the experience of my wife's company that is a disaster. I think the problem is that the sales teams don't know the product and they are selling air. They should have a 5 hours package with a consultant to manage the feasibility of the project. My second experience with odoo was a complete scam and a lack of ethics from the company.

Overwogen alternatieven: Aspel SAE en Bind CRM

Redenen om over te stappen op Odoo: Value for money, I think odoo was better.