Wat is Odoo?

Odoo biedt een pakket van volledig geïntegreerde, aanpasbare, open-source bedrijfstoepassingen. Deze alles-in-één softwareoplossing biedt de uitkomst voor de meeste zakelijke behoeften, zoals CRM, verkoop, project, productie, inventaris en boekhouding. Odoo voldoet aan de behoeften van bedrijven, ongeacht de omvang en het budget.

Wie gebruikt Odoo?

De open source software van Odoo biedt een uitkomst voor iedereen, van mensen die slechts een blog willen tot grote bedrijven die een volledige ERP nodig hebben. De software is flexibel en kan worden aangepast aan het MKB of grote ondernemingen.

Waar kan Odoo worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Windows (lokaal), Linux (lokaal), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Odoo
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2005
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, Bahrein, Bangladesh, België en nog 59 andere

Talen

Arabisch, Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits en nog 20 andere

prijzen van Odoo

Beginprijs:

US$ 20,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Ja, heeft een gratis versie

Odoo heeft een gratis versie en biedt een gratis proefperiode. Odoo heeft een betaalde versie vanaf US$ 20,00/maand.

Prijsmodellen vraag een gratis proefversie aan

Over de leverancier

  • Odoo
  • Gevestigd in San Francisco, VS
  • Opgericht in 2005
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Argentinië, Australië, Bahrein, Bangladesh, België en nog 59 andere

Talen

Arabisch, Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits en nog 20 andere

Video's en afbeeldingen van Odoo

Odoo Software - 1
Odoo Software - 2
Odoo Software - 3
Odoo Software - 4
Odoo Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Odoo-video
Odoo Software - 1
Odoo Software - 2
Odoo Software - 3
Odoo Software - 4
Odoo Software - 5

Functies van Odoo

  • 360-gradenfeedback
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonnementenbeheer
  • Activabeheersysteem voor bedrijven
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Afsprakenbeheer
  • Afstemmen van inkooporders
  • Annuleringsbeheer
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Backorderbeheer
  • Batchverwerking
  • Beheer van cadeaubonnen
  • Beheer van deelnemers
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productgegevens
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van supporttickets
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belastingberekening
  • Bestanden delen
  • Bestellingen bijhouden
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Betalingen verwerken
  • Brandstofbeheer
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsplanning
  • Cashbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Centrale boekhouding
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contentbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Contracten opstellen
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Documentbeheer
  • Documenten coderen en controleren
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Evenementplanning
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Feedbackbeheer
  • Financieel beheer
  • Financiële verslaglegging
  • Foutopsporing
  • GPS
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde offertes
  • Geautomatiseerde planning
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensextractie
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Geïntegreerde ontwikkelomgeving
  • Grafische gebruikersinterface
  • Grootboek
  • HR-beheer
  • Herhaalfacturering
  • Herinneringen
  • Ideeënbeheer
  • In- en uitchecken
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Inschrijving/onboarding
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanban-bord
  • Kansenbehee
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Kitting
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantensegmenten
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Leads vastleggen
  • Leadsegmentering
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Leveranciersbeheer
  • Live chatten
  • Magazijnbeheer
  • Marketingautomatisering
  • Materiaallijsten
  • Meerdere betaalopties
  • Meerdere valuta's
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Online winkelontwerp
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Ontwerpbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Orders afhandelen
  • Payrollbeheer
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Plannen
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Portefeuillebeheer
  • Predictief onderhoud
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Preventief onderhoud
  • Previewfunctionaliteit
  • Prijs- en kostenberekeningen
  • Prijsbeheer
  • Priorisering
  • Productcatalogus
  • Productconfigurator
  • Productidentificatie
  • Productieplanning
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projectplanning
  • Publicatieopties
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime bewerken
  • Realtime gegevens
  • Realtime updates
  • Registratiebeheer
  • Resourcebeheer
  • Retourbeheer
  • SEO-beheer
  • Sales- en operationsplanning
  • Samenwerkingstools
  • Schadevergoedingsbeheer
  • Segmentering
  • Servicegeschiedenis
  • Sjablonen
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sociale promotie
  • Sourcingbeheer
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Territoriumbeheer
  • Terugkerende orders
  • Testen van compatibiliteit
  • Tijd en aanwezigheid
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Trainingsbeheer
  • Transportbeheer
  • Uitgavenbeheer
  • VIN-lookup
  • Veranderingsbeheer
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Versiebheer
  • Vervoersbeheer
  • Verzendbeheer
  • Visualisatie
  • Volgen en analyseren van gebruik
  • Volgen van sollicitanten
  • Voltooiing bijhouden
  • Voor de detailhandel
  • Voor de verzekeringsbranche
  • Voor iPad-apparaten
  • Voor meerdere talen
  • Voor restaurants
  • Voor start-ups
  • Voorgedefinieerde sjablonen
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorspellen van de vraag
  • Vorderingenbeheer
  • WYSIWYG-editor
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werknemersdatabase
  • Werknemersprofielen
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken
  • Winkelwagen
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven voor Odoo

Met Sales Cloud laat jij je teams beter presteren door verkooprocessen te automatiseren en administratieve taken weg te nemen. Meer informatie over Salesforce Sales Cloud
SAP Business One is een compleet geïntegreerde business management oplossing voor het KMO die u volledig inzicht en controle geeft.
SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de meest eenvoudige manier. Meer informatie over SAP S/4HANA Cloud
On-premise open-source solution that streamlines all ERP, CRM and SCM operations.
Open source-oplossing met HR-beheer, samenwerkingstools, voorraadbeheer, projectmanagement en CRM-mogelijkheden.
Sugar helpt verkoop-, marketing- en serviceteams om hun volledige potentieel te bereiken in alles wat ze doen.
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
SAP Concur biedt meer dan automatisering: een volledig verbonden uitgavenbeheeroplossing die met je bedrijf meegroeit.
HubSpot CRM is de 100% gratis, flexibele en intuïtieve CRM waar je verkoopteam dol op zal zijn. Meer informatie over HubSpot CRM

Reviews over Odoo

Gemiddelde score

In totaal
4,1 (455)
Gebruiksgemak
3,9 (455)
Klantenservice
3,6 (455)
Functies
4,0 (455)
Waar voor je geld
4,0 (455)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Bart S.
Owner in Nederland
Groothandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Odoo, een ware openbaring als je met andere paketten hebt gewerkt

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: - Positief, het heeft wat tijd gekost om iedereen op een lijn te krijgen
- Als je uit een spreadsheet gedreven omgeving komt ben je de flexibiliteit wel kwijt, dit geldt echter voor alle ERP systemen

Pluspunten:

- All-in-one, alle data in een systeem, geen koppelingen, geen download en upload - Gebruiksgemak - Flexibele rapportage

Minpunten:

- Financieel is wel even wennen zeker als je een ander pakket gewend bent - Implementatie tijd, door zijn geintegeerdheid moet je heel goed weten waar je mee bezig bent

Bobby V.
CEO in Nederland
Internet, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Bizar slechte klantenservice, eindgebruiker is nummertje.

3,0 4 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Mijn persoonlijke ervaring is niet goed, Odoo gedraagt zich zeer arrogant, en komt niet met concrete oplossingen, eindgebruikers zijn de klos! Als je voor Odoo gaat, denk dan eerst goed na, test alles door, en betaal pas als alles werkt!

Pluspunten:

Functies, voor een goede prijs. Maar dan moet het wel werken zoals geadverteerd, en dat doet het niet.

Minpunten:

Je bent voor het koppelen van een webshop afhankelijk van een 3e partij, de connector waar wij mee werken werk vanaf dag 1 niet goed. De developer van deze connector heeft het bijltje erbij neer gelegd. En Odoo zelf, doet niks om de eindgebruiker te helpen, en verwijzen naar onze partner, die net als ons ook niks kan. Als je een platform aanbied met plugins van 3e partijen, controleer dan op zijn minst de kwaliteit, en als de developer zijn afspraken niet nakomt, dan verwijder je deze van het platform todat ze hun afspraken nagekomen zijn. Als je als eindgebruiker niet betaald word je meteen afgesloten, maar als je een flut-plugin online zet, dan mag je hier geld mee verdienen en je bent niet verplicht om service te verlenen en het probleem op te lossen. Bizar!

Nabin P.
Nabin P.
CEO in Nepal
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Complete set of business management software

5,0 12 maanden geleden

Opmerkingen: Odoo has helped us to automate our business process securely while leveraging more revenue.

Pluspunten:

The best part about Odoo is its open-source software which you can download and run on your private server, which makes it more secure and reliable. Odoo comes with integrated apps for CRM, eCommerce, accounting, PoS, and project management. The software is easy to implement with detailed documentation and active community support.

Minpunten:

The software is written in high-level open-source interpreted Python language. If the software was written in JAVA it would have been even better.

Overwogen alternatieven: SAP S/4HANA Cloud, Zoho CRM, Dynamics 365, NetSuite en Acumatica Cloud ERP

Redenen om voor Odoo te kiezen: Odoo can be implemented on-premise making it more reliable and secure.

Overgestapt van: NetSuite

Redenen om over te stappen op Odoo: Odoo is open source and can be hosted on-premise making it best for growing business.

Juan P.
CEO in Panama
Computer- en netwerkbeveiliging, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Time for the Business

5,0 10 maanden geleden

Opmerkingen: We like Odoo because it helps to the automation of our business giving us the opportunity, to concentrate our efforts on the core of our business and not in other aspects that are important but not the core

Pluspunten:

the best is that is easy to use even we can use all the features Odoo from a smartphone, so it is virtually designed to be used by any person of any age, we have a user of 75 years using it like he was born with this technology

Minpunten:

it could be the accounting module that is a little bit tricky but once it is set up everything you can RUN everything smooth.

Overwogen alternatieven: Zoho CRM

Redenen om voor Odoo te kiezen: PC CLOUD does not have the online features that Odoo has and our business takes us to have a platform that we can access from anywhere, any time with any kind of device.

Redenen om over te stappen op Odoo: Because the connection between all Odoo app's and the big community of developers.

Federico A.
Federico A.
CFO in Uruguay
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Bankwezen, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

The best Free ERP in the market

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: It was a challenge at first but once you develop properly the tool it really helps your business consolidate, control and support operations.

Pluspunten:

I liked that it is module based, which means that you can use as many modules as your organization's needs grow. Its free version is robust and allows many useful features. You can easily integrate other services and is good step from Spreadsheets,

Minpunten:

Since it is an open source product you do need a specialized team to plan, monitor develop a good installation. Once you try to pass to a paid version, you need to really pay attention to the tricky fees and choose a plan to minimize costs.