Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Digitale handtekening software

Digitale handtekening software (ook wel digital signature software genoemd) bevat oplossingen voor het veilig opslaan van handtekeningen via een cryptografische bewerking en toepassingen. Hiermee kunnen gebruikers een afbeelding van een handtekening elektronisch aan een document toevoegen. Deze oplossingen helpen het proces van het ondertekenen van documenten te versnellen en zorgen voor authenticiteit van de ondertekenaar. Gebruik Capterra om de juiste software voor digitaal ondertekenen voor jouw organisatie in Nederland te vinden. Zie ook: DMS-systemen.

Nederland Lokale producten weergeven

95 resultaten

PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk al je zakelijke documenten te maken, te bewerken, te verzenden, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Meer informatie over PandaDoc
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk zakelijke documenten te maken, te bewerken, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Ontdek een betere manier om professioneel ogende documenten te genereren. Sluit meer deals met een onbeperkt aantal elektronische handtekeningen, herbruikbare sjablonen, in-appbewerking, CRM-integratie, API's en 24/7 live ondersteuning door mensen. Onze gemiddelde gebruiker maakt een document in minder dan 4 minuten en meldt een stijging van 20% in het aantal gesloten deals. Voeg je bij 50.000 bedrijven die de documentenwerkstroom automatiseren, de pijplijn versnellen en meer deals binnenhalen! Meer informatie over PandaDoc

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Wettelijk bindende elektronische handtekeningen op het werk, thuis of onderweg. Meer informatie over Xodo Sign
Het idee achter eversign is om zowel kleine als grote bedrijven te helpen bij het maken van de digitale sprong en ze bij elke stap te begeleiden. Een groot aantal bedrijven heeft twijfels bij het beheren en verwerken van gevoelige gegevens zoals contracten en zakelijke overeenkomsten in de cloud. Daarom biedt deze oplossing een zeer veilig en goed gecontroleerd e-Signature-platform dat zijn tijd ver vooruit is wat betreft functionaliteit, maar toch betaalbaar blijft voor individuen en het MKB. Daarnaast is het voor grote bedrijven flexibel en efficiënt. Meer informatie over Xodo Sign

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
DocuSign verandert de manier van zakendoen door iedereen in staat te stellen om altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid transacties uit te voeren.
DocuSign verandert de manier van zakendoen doordat het meer dan 250.000 bedrijven en meer dan 100 miljoen gebruikers in 188 landen in staat stelt om overeenkomsten altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid te verzenden, ondertekenen en beheren. DocuSign vervangt afdrukken, faxen, scannen en het versturen van papieren documenten om zaken af te handelen. De technologie stelt organisaties van elke omvang, sector en geografie in staat om elke overeenkomst volledig digitaal te maken, om het bedrijf vooruit te helpen. Meer informatie over DocuSign

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Box is een modern platform voor contentbeheer dat transformeert hoe organisaties werken en samenwerken om sneller resultaten te bereiken.
Box werkt in elke browser en stelt je in staat om al je content moeiteloos online op te slaan en te beheren. Hiermee kun je ook bestanden direct delen en overal toegang krijgen tot documenten. Ongeacht welk apparaat je kiest, je krijgt snelle, gemakkelijke toegang tot documenten, projectplannen, presentaties en video's. Altijd de nieuwste pitch voor je klanten, zowel online als offline. Box maakt het gemakkelijk voor beheerders om een centraal overzicht van alle content en gebruikers in hun account te behouden via een krachtige beheerdersconsole. Meer informatie over Box

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Creëer, deel en onderteken documenten binnen enkele minuten met Jotform Sign. Automatiseer je workflow met juridisch bindende documenten.
Jotform Sign is de geautomatiseerde oplossing voor e-handtekeningen, ontworpen om je workflow te stroomlijnen. Met velddetectie, een intuïtieve ontwerpfunctie en integraties met geweldige automatiseringstools is Jotform Sign een zeer efficiënte manier om e-handtekeningen te verzamelen. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Cloudgebaseerde oplossing voor digitale ondertekening. Functies zijn onder andere workflowintegratie en erkenning door de rechtbank.
Cloudgebaseerde oplossing voor digitale ondertekening. Functies zijn onder andere workflowintegratie en erkenning door de rechtbank. Meer informatie over Dropbox Sign

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Gratis app om pdf-bestanden te beheren, alleen of in bulk, via het web. Je kunt pdf's binnen enkele seconden samenvoegen, comprimeren, splitsen en converteren.
Gratis app om pdf-bestanden te beheren, alleen of in bulk, via het web. iLovePDF biedt een toolkit om pdf's binnen enkele seconden samen te voegen, te comprimeren, splitsen, converteren, van watermerk te voorzien en te ontgrendelen. iLovePDF converteert ook van/naar hoofdprogramma's van Office zoals Power Point, Excel en Word. Meer informatie over iLovePDF

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Cloudgebaseerde oplossing die helpt bij het vastleggen van digitale ondertekening met behulp van mobiele apparaten op meerdere locaties.
EchoSign versnelt het ondertekenen van documenten met instant fax of e-handtekeningen. Meer informatie over Adobe Acrobat Sign

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Gemakkelijke en snelle manier om je documenten online te laten ondertekenen met sjablonen, branding, teamfuncties, API en meer.
Digisigner is een cloudgebaseerd programma voor digitale handtekeningen dat wordt gebruikt om facturen te beveiligen en contracten te beheren of ondertekenen. Met DigiSigner kun je ingebouwde sjablonen en aangepaste brandingtools gebruiken om het uiterlijk van je handtekening geheel te ontwerpen op Windows en Mac. Gebruik een muis om je handtekening te ontwerpen of upload een afbeelding. Digisigner maakt ook gebruik van SSL-codering om de ondertekende documenten te beschermen en alles veilig te houden. Meer informatie over DigiSigner

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
eSignature is slechts een van de vele functies die van eFileCabinet een alles-in-één bedrijfsplatform maken.
eFileCabinet is een oplossing voor documentbeheer met een ingebouwde tool voor e-handtekeningen. Je kunt van iedereen op elk document digitale handtekeningen aanvragen via e-mail, waarbij bijna elk aspect van de transactie op maat wordt gemaakt. Kies waar je de handtekening op een formulier wilt hebben, evenals waar je het wilt opslaan. De tool is veilig en conform, compleet met auditdocumentatie en geautomatiseerde retentie-instellingen. eSignature is slechts een van de vele functies die van eFileCabinet een alles-in-één bedrijfsplatform maken. Meer informatie over Revver

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Een alles-in-één online pdf-editor, ingebouwde e-ondertekening en invulbare formulierenbouwer.
PDFfiller biedt een AVG-compatibele, online pdf-editor, een beheerder voor e-signatures en een invulbare pdf-formulierbouwer in één web-app. Bewerk en e-onderteken pdf-documenten online, maak invulbare pdf-formulieren en verstuur ze ter ondertekening. Deel documenten via e-mail of sociale media of host ze op de website van je bedrijf. Fax, print of verzend pdf's via USPS rechtstreeks vanuit je PDFfiller-account. Ontvang voltooide kopieën van verzonden en ondertekende pdf-formulieren en extraheer automatisch gegevens naar een Excel-bestand, CRM of database. Meer informatie over pdfFiller

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
De eerste pdf-software die je echt zult waarderen. Smallpdf beschikt over 18 pdf-tools in 24 talen en wordt vertrouwd door 25 miljoen maandelijkse gebruikers.
De eerste pdf-software die je echt zult waarderen. Smallpdf is vervaardigd in Zwitserland en beschikt over een uitgebreid pakket van 18 pdf-tools in 24 talen, met een wereldwijd gebruikersbestand van 100.000 bedrijven en meer dan 200 miljoen personen. Ontdek de perfecte mogelijkheid voor productieve, draagbare en kostenefficiënte oplossingen voor documentbeheer in je dagelijks leven. Meer informatie over Smallpdf

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Eenvoudigste en meest betaalbare e-handtekening! Creëer herbruikbare sjablonen en formulieren; gebruik URL, ingesloten eSign of volledig geïntegreerd met API's.
eSign Genie is de eenvoudigste en meest betaalbare juridisch bindende oplossing voor e-handtekeningen! Creëer documenten/herbruikbare sjablonen en verkrijg veilige digitale handtekeningen van enkelvoudige/meervoudige/bulkpartijen. Als je een robuuste en betrouwbare website/toepassingsintegratie met API's nodig hebt, of als je de beste bulkoplossing voor e-handtekeningen zoekt, is eSign Genie de beste keuze. Verzend snel en veilig contracten, afstandsverklaringen, NDA's en andere veelgebruikte formulieren via URL, ingesloten op een site of geïntegreerd in je toepassing met behulp van de API's. Meer informatie over Foxit eSign

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Dotloop is het toonaangevende online platform voor transactie- en productiviteitsoptimalisatie in onroerend goed.
Dotloop is het toonaangevende online platform voor transactie- en productiviteitsoptimalisatie in onroerend goed. Meer informatie over dotloop

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur.
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur. Meer informatie over HoneyBook

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Pdf-productiviteit en eSigning-tools voor elke kenniswerker.
De Nitro Productivity Suite combineert de nieuwste versie van Nitro Pro – de toonaangevende vervanging voor Adobe Acrobat – met Nitro Cloud, een nieuwe browsergebaseerde applicatie die onbeperkte elektronische handtekeningen en krachtige pdf-productiviteitstools biedt. Het levert een gebruiksvriendelijke, betaalbare oplossing waarmee bedrijven de digitale transformatie in de hele organisatie meetbaar kunnen versnellen. Meer informatie over Nitro

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
SignNow is een bekroonde oplossing voor e-handtekeningen die door miljoenen mensen wordt gebruikt om documenten op elk apparaat elektronisch te ondertekenen, verzenden en beheren.
SignNow is een bekroonde oplossing voor e-handtekeningen die door miljoenen mensen wordt gebruikt om documenten op elk apparaat te ondertekenen, verzenden en beheren. Gebruikers in grote ondernemingen gaven SignNow de eerste plaats in software voor grote ondernemingen met een gemiddelde tevredenheidsscore van 9,56 uit 10. Het product maakt gebruik van toonaangevende expertise op het gebied van beveiliging en betrouwbaarheid. Die beveiliging van wereldklasse is gekoppeld aan de meest geavanceerde mobiele en tabletervaring, tegen een prijs die je onmiddellijk ROI oplevert. Meer informatie over signNow

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Gebruiksvriendelijke en veilige oplossing voor bedrijven en professionals om documenten te ondertekenen en te verzenden voor ondertekening vanaf je telefoon en computer.
SignEasy is de eenvoudigste en snelste manier om documenten te ondertekenen of te verzenden voor ondertekening vanaf je smartphone, tablet en computer. Meer dan 40.000 kleine bedrijven en particulieren uit verschillende sectoren, zoals onroerend goed, juridische zaken, accountancy, verkoop en logistiek uit meer dan 150 landen gebruiken SignEasy om sneller deals te sluiten, kosten te besparen en klanten blij te maken door de noodzaak weg te halen om documenten af te drukken, te scannen of te faxen. Meer informatie over Signeasy

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Populairste alternatief voor Adobe® Acrobat®: PDFelement is een alles-in-één pdf-oplossing. Creëer, bewerk, converteer en onderteken pdf-bestanden op een betere manier.
PDFelement is de eenvoudigste manier om pdf-documenten te creëren, bewerken, converteren en ondertekenen op Windows en Mac. Dit alternatief voor Adobe Acrobat biedt pdf-functionaliteiten op ondernemingsniveau en permanente licenties. PDFelement wordt wereldwijd verkocht in 9 verschillende talen en is de alles-in-één pdf-oplossing voor alle soorten gebruikers, en de enige complete pdf-oplossing naast Adobe Acrobat die beschikbaar is op Windows, Mac, iOS, en Android. Meer informatie over PDFelement

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Qwilr helpt je om aantrekkelijke, intuïtieve verkoop- en marketingdocumenten te creëren die er indrukwekkend uitzien en kunnen worden geïntegreerd met je bedrijf.
Qwilr biedt een geheel nieuw perspectief voor de manier waarop je met je klanten communiceert. Het product helpt je om aantrekkelijke, intuïtieve verkoop- en marketingdocumenten te creëren die er indrukwekkend uitzien en naadloos kunnen worden geïntegreerd met je bedrijf. Profiteer van de volgende functies om voorstellen, offertes, rapporten en nog veel meer te creëren: interactieve tools voor prijsstelling, teamsamenwerking, merkregels, ingebouwde acceptatie, e-handtekeningen en e-betalingen, uitgebreide analyses, geavanceerde beveiliging, krachtige integraties en API's voor het massaal automatiseren van offertes. Meer informatie over Qwilr

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Docsketch is een uitgebreide tool voor elektronische handtekeningen die zich richt op het halveren van de doorlooptijd.
Docsketch is de manier om documenten te laten ondertekenen en de doorlooptijd van je documenten te versnellen. Elimineer fouten door Docsketch en de begeleide ondertekenervaring te gebruiken, waarmee ontvangers alle delen van je documenten kunnen invullen en ondertekenen. Eenvoudige automatisering van je elektronische handtekeningen is mogelijk met behulp van Template Links. Docsketch voldoet volledig aan alle Amerikaanse en internationale wetten voor elektronische handtekeningen. Meer informatie over SignWell

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
De betaalbare, veilige en eenvoudig te gebruiken oplossing voor elektronische handtekeningen. Het is tijd om afscheid te nemen van printers en scanners!
De visie is dat digitale handtekeningen niet langer een duur en moeilijk "high-end" product zijn, maar juist een gemakkelijk te gebruiken "commodity" die voor iedereen toegankelijk is. Dit platform stelt jou en je netwerk in staat om documenten ondertekend te krijgen. Eenvoudig, snel en juridisch bindend, met behoud van de hoogste beveiligingsnormen. De overeenkomsten die mensen tekenen, geven vorm aan de wereld waarin iedereen leeft en SignRequest is er trots op hier deel van uit te kunnen maken! Meer informatie over SignRequest

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Concord is de enige alles-in-één oplossing voor contractbeheer die is ontworpen om aan de behoeften van het hele bedrijf te voldoen.
De missie van Concord is om mensen en organisaties in staat te stellen meer overeenstemming te bereiken. Gedreven door de overtuiging dat overeenkomsten de basis zijn van alles, werd Concord ontworpen om de wrijvingen te verwijderen die overeenkomsten in de weg staan. Het radicaal eenvoudige contractbeheerplatform van Concord is ontworpen voor iedereen in elke organisatie. Tegenwoordig stelt Concord meer dan 400 bedrijven en 260.000 gebruikers in 132 landen in staat om hun overeenkomsten op één plek te creëren, samen te werken, te ondertekenen, op te slaan en te beheren. Meer informatie over Concord

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Soda PDF Anywhere is de eerste volledig functionele PDF-oplossing die beschikbaar is als desktop- en webgebaseerde app.
Soda PDF Anywhere is de eerste volledig functionele PDF-oplossing die beschikbaar is als desktop- en webgebaseerde app. Gebruikers hebben de vrijheid om toegang te krijgen tot functies op elk apparaat met een webbrowser, waaronder desktops, laptops, smartphones en tablets. Het is uitgerust met innovatieve functies die speciaal zijn ontworpen om de productiviteit te verhogen, waaronder PDF-conversie, bewerkings-, beoordelings- en beveiligingstools, een gerenommeerde oplossing voor digitale handtekeningen, Bates-nummering, cloudintegratie en nog veel meer. Probeer het vandaag nog gratis! Meer informatie over Soda PDF

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Eenvoudige, veilige en snelle elektronische ondertekening van documenten door de toonaangevende leverancier van eSignature-software in het VK. Probeer Signable vandaag nog GRATIS!
Signable is de toonaangevende softwareleverancier voor elektronische handtekeningen in het VK. Deze oplossing wordt gebruikt door meer dan 6000 bedrijven in het VK, Europa en daarbuiten om documenten snel, veilig en rechtsgeldig te laten ondertekenen. Signable heeft een pakket dat bij elk bedrijf past, zonder kosten en met eenvoudige, duidelijke prijzen. Een plan dat perfect is voor jouw situatie, of je nu slechts enkele documenten of duizenden documenten wilt verzenden. Meld je vandaag nog aan voor een gratis proefperiode van 14 dagen en ga binnen 60 seconden aan de slag! Meer informatie over Signable

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Krachtige software voor contentbeheer waarmee je moeiteloos al je documenten en informatie kunt organiseren en beheren.
M-Files biedt een intelligent contentbeheerplatform van de volgende generatie dat de bedrijfsprestaties verbetert door mensen te helpen informatie effectiever te vinden en te gebruiken. Verbeter de workflow, verhoog het hergebruik van informatie, elimineer redundantie, beheer inhoud op veilige wijze en vermijd conflicten en gegevensverlies, in één enkele intuïtieve oplossing voor contentbeheer die kan worden geïntegreerd met Windows Explorer. Duizenden organisaties in meer dan 100 landen gebruiken M-Files voor het beheren van hun bedrijfsinformatie. Meer informatie over M-Files

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Formstack Sign is een perfecte oplossing voor iedereen die op zoek is naar een veelzijdige, veilige manier om online handtekeningen vast te leggen.
Als je nog steeds formulieren mailt, faxt of scant om handtekeningen te verzamelen, is het tijd voor een upgrade. Formstack Sign (voorheen InsureSign) is de perfecte oplossing voor iedereen die op zoek is naar een veelzijdige, veilige manier om online handtekeningen vast te leggen. Upload eenvoudig je document en voeg de informatie van je ondertekenaar toe, en Formstack Sign stuurt hem/haar een e-mail of sms met het te ondertekenen document. Dankzij flexibele ondertekening kunnen gebruikers hun formulieren invullen met een computer, tablet of mobiele telefoon. Meer informatie over Formstack Sign

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
ClientPoint voorheen Paperless Proposal. Profiteer van hogere succespercentages, kortere verkoopcycli en de bliksemsnelle creatie van voorstellen.
ClientPoint voorheen Paperless Proposal. Deze software helpt je aan meer omzet. Profiteer van hogere succespercentages, kortere verkoopcycli en bliksemsnelle creatie van voorstellen met deze positief beoordeelde oplossing voor verkoopbevordering. Creëer, verzend, beheer en volg snel boeiende multimedia e-brochures, voorstellen, prijs- en productoffertes, contracten, presentaties en meer. Integreert met Salesforce, Microsoft Dynamics, NetSuite, Hubspot, Zoho, Base, DocuSign, Sertifi en Right Signature. Meer informatie over ClientPoint

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Maak, verzend, e-onderteken en volg je documenten op een veilige manier met Better Proposals.
Better Proposals is een veilige oplossing voor elektronische handtekeningen waarmee je documenten kunt maken die er op elk apparaat geweldig uitzien. Met de intuïtieve en gebruiksvriendelijke editor kun je in enkele minuten voorstellen, contracten en meer maken, verzenden en volgen. Het toevoegen van meerdere ondertekenaars, het verifiëren van handtekeningen en het versturen van herinneringen is nu eenvoudiger dan ooit. Meer informatie over Better Proposals

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Tool voor elektronische handtekeningen waarmee bedrijven van elke omvang documenten kunnen delen met meerdere klanten om handgeschreven handtekeningen te verzamelen.
Tool voor elektronische handtekeningen waarmee bedrijven van elke omvang documenten kunnen delen met meerdere klanten om handgeschreven handtekeningen te verzamelen. Meer informatie over RightSignature

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
ContractSafe helpt bedrijven om ondertekende contracten beter te organiseren en te voorkomen dat ze belangrijke datums missen zonder veel tijd of geld te spenderen.
Organiseer je contracten eenvoudig en betaalbaar. Ongelofelijk eenvoudig in gebruik en te beheren. Zoek en vind elk document (zelfs scans) in seconden. AI haalt belangrijke informatie op voor installatie. E-mailherinneringen zodat jij nooit vergeet om een belangrijk contract te verlengen (of te annuleren). Werk samen met je hele team – met onbeperkte gebruikers. Geen implementatie of configuratie, dus je kunt meteen aan de slag. Ontdek waarom klanten een vijfsterrenbeoordeling geven. Meer informatie over ContractSafe

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
GoFormz is een eenvoudige, snelle en zeer betaalbare manier om je formulieren en administratieve verwerking te digitaliseren.
Leg gegevens elektronisch vast met mobiele formulieren die er precies hetzelfde uitzien als je papieren formulieren. GoFormz is een eenvoudige en snelle manier om je bestaande formulieren en documenten om te zetten naar identieke, digitale versies (of om volledig nieuwe te maken). Vul je mobiele formulieren online in of op mobiele apparaten. Je kunt nieuwe gegevenstypen opnemen (zoals gps, kaarten en afbeeldingen), ze in de cloud bewaren en in realtime toegang tot gegevens krijgen. Je kunt GoFormz zelfs verbinden met je andere bedrijfssystemen (zoals ServiceMax, Box, Zapier en meer). Meer informatie over GoFormz

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Practice Ignition is een krachtige manier om je klantgerichte bedrijf te runnen. Voorstellen, contracten, facturering, business intelligence +
Practice Ignition is een krachtige manier om je klantgerichte bedrijf te runnen. Maak en volg voorstellen met ingebouwde contracten en opdrachtbevestigingen, stuur je klanten een factuur met variabele betalingsopties (terugkerend, eenmalig, enz.) en krijg belangrijke zakelijke inzichten allemaal op één plaats. Vervolgens kan je je boekhoud- en workflowtaken automatiseren door middel van integraties. Practice Ignition helpt je meer klanten binnen te halen, de cashflow te verbeteren, on-boarding van klanten te stroomlijnen en het succes van je bedrijf te voorspellen. Meer informatie over Ignition

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Automatiseer het proces van het verzamelen van informatie en documenten van je klanten met de eenvoudige en veilige interface.
FileInvite automatiseert het proces voor het verzamelen van informatie en documenten van je klanten. Het proces is eenvoudig gemaakt dankzij de beveiligde interface. Het enige wat je hoeft te doen is een FileInvite aan te maken en verzenden met de informatie die je nodig hebt. De klant uploadt de bestanden vervolgens naar een beveiligd portal waar je de ingediende informatie kunt goedkeuren of afwijzen. Met FileInvite kun je herinneringen en sjablonen instellen en synchroniseren met je favoriete cloudopslag zoals Google Drive. Stuur vandaag nog een FileInvite! Meer informatie over FileInvite

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Professionele voorstelsoftware. Maak met gemak mooie voorstellen. Maak indruk op uw klanten en win meer projecten.
Professionele voorstelsoftware. Maak met gemak mooie voorstellen. Maak indruk op uw klanten en win meer projecten. Met Prospero kunt u vanaf elk apparaat prachtige voorstellen maken, hun prestaties volgen en ze digitaal laten ondertekenen door uw klanten. Kies uit verschillende kant-en-klare inhoud en sjablonen, sla uw eigen secties en sjablonen op, bespaar veel tijd en integreer met betalings-, CRM- en factureringstools. U kunt ook uw teamleden uitnodigen en machtigingen en rollen instellen. Meer informatie over Prospero

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Citrix Workspace is een uniforme, veilige en digitale werkruimte die de ervaring van medewerkers organiseert, begeleidt en transformeert.
Citrix Workspace is een digitale werkruimte-oplossing - een verenigd, veilig, intelligent werkplatform dat de belangrijkste gegevens die gebruikers nodig hebben om tijdig beslissingen te nemen en samen te werken met anderen organiseert, begeleidt en automatiseert. Een aangepaste interface organiseert essentiële gegevens, taken en tools in een gepersonaliseerde stroom, zodat gebruikers zich op hun werk kunnen concentreren en de productiviteit en betrokkenheid van werknemers kunnen worden verhoogd. Nooit meer wisselen tussen verschillende apps of irrelevante informatie en activiteiten uitziften. Meer informatie over Citrix Workspace

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Beveiligde ondertekening bespaart bedrijven tijd en moeite door hun papieren formulieren te vervangen door een PKI-versleutelde digitale ondertekeningsoplossing.
Cloudgebaseerde oplossing voor digitale formulieren en ondertekening waarmee gebruikers online kunnen ondertekenen of anderen kunnen uitnodigen om elektronische formulieren met een merknaam in te vullen en te ondertekenen met tablets of pc's. Het systeem verwerkt herinneringen, toont de voortgang in realtime en controleert het ondertekeningsproces. De technologie voor digitale handtekeningen van PKI garandeert de authenticiteit van ondertekenaars en formulieren, en het systeem voldoet wereldwijd aan de wetten voor elektronische handtekeningen en garandeert geldigheid en wettelijke afdwingbaarheid. Meer informatie over Secured Signing

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
WaiverSign is een zeer gemakkelijke digitale ontheffingsoplossing voor jou en je klanten. Snelle installatie, direct ophalen en uitstekende ondersteuning.
Je klanten zullen het gebruiksgemak van WaiverSign waarderen. Je bespaart tijd en geld en kunt binnen enkele seconden je ondertekende documenten moeiteloos ophalen uit de beveiligde opslag. Je krijgt ook belangrijke demografische gegevens, een contactbeheersysteem, tools voor gebeurtenisbeheer, automatische meldingen en meer. Stuur vandaag nog je ontheffing en dit platform zal het voor je voorbereiden om het ondertekeningsproces uit te proberen. Meer informatie over WaiverSign

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
De kantoorautomatiseringsoplossingen van DocuWare bieden slimme digitale workflow- en documentcontrole voor aanzienlijke productiviteitswinsten.
Kantoorautomatiseringsoplossingen die slimme digitale workflow- en documentbeheer bieden en een nieuw tempo instellen voor de productiviteit van werknemers en bedrijfsprestaties. Flexibele integratie, mobiel en uiterst gebruiksvriendelijk met compromisloze cloudservices. Met name geschikt voor het digitaliseren, automatiseren en transformeren van belangrijke processen met meer dan 500.000 tevreden gebruikers bij 18.000 bedrijven in 70 landen. Meer informatie over DocuWare

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
ECM-oplossing die geïntegreerd documentbeheer, bedrijfsprocesbeheer en archiefbeheer combineert.
OnBase enterprise content management-software combineert geïntegreerd documentbeheer, bedrijfsprocesbeheer en archiefbeheer in één applicatie. OnBase kan worden gebruikt als een gehoste of on-premises-oplossing, waarmee organisaties bedrijfsprocessen kunnen automatiseren en de tijd en kosten voor het uitvoeren van belangrijke bedrijfsfuncties kunnen verminderen door het beheer en de controle van inhoud. Meer informatie over OnBase

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Contractproducten van Conga helpen bij het automatiseren en vereenvoudigen van het contractproces binnen je organisatie.
Conga stelt je in staat om contractprocessen moeiteloos aan te pakken en te beheren. Als je pas aannemer bent of een volwassen contractbeheerproces wilt verbeteren, dan kan Conga je helpen. De contractoplossingen helpen je bij het automatiseren van belangrijke contractprocessen om je bedrijf snellere cyclustijden, minder risico's en tevreden klanten te geven. Conga biedt bewezen contractoplossingen die voldoen aan jouw zakelijke behoeften. Meer informatie over Conga Contracts

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
OneSpan Sign is de oplossing voor elektronische handtekeningen.
OneSpan Sign (voorheen eSignLive door VASCO) is de oplossing voor elektronische handtekeningen. Gereguleerde industrieën en topanalistenbedrijven erkennen OneSpan Sign's oplossing om het hoogste niveau van beveiliging en compliance in balans te brengen met gebruiksgemak terwijl elk proces wordt geautomatiseerd. OneSpan Sign heeft meer dan 20 jaar ervaring in het leveren van e-handtekeningen aan organisaties van elke omvang, waaronder banken, verzekeraars en overheidsinstellingen. Meer informatie over OneSpan Sign

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Uw gratis, papierloze en moeiteloze e-handtekening oplossing. Onderteken in minder dan 30 seconden, overal, altijd en op elk apparaat.
SignFree is een baanbrekend e-handtekening platform dat een gratis, papierloos en duurzaam alternatief biedt voor traditionele documenten onderteken methoden. Met SignFree kunt u onbeperkt documenten in minder dan 30 seconden overal, altijd en op elk apparaat ondertekenen. Door de noodzaak om documenten af te drukken, te scannen en per post te versturen te elimineren, kunt u uw ecologische voetafdruk aanzienlijk verminderen en helpen om de planeet te redden. Meer informatie over SignFree

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Contractbook is efficiënt contractbeheer voor moderne bedrijven; je kunt al je contracten in één digitaal platform creëren, ondertekenen en bewaren.
Contractbook betekent efficiënt contractbeheer voor moderne bedrijven. Je kunt al je juridische documenten in één digitaal platform creëren, ondertekenen en opslaan om de transparantie te vergroten, naleving te garanderen en waardevolle tijd te besparen. Er is ook een klantgericht platform waar juridische professionals de contracten van hun klanten gedurende de gehele levenscyclus digitaal, efficiënt en veilig controleren en beheren. Het platform maakt nauwere samenwerking mogelijk, evenals nieuwe inkomstenstromen en bedrijfsmodellen. Meer informatie over Contractbook

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Veilig online ondertekenen, opslaan en beheren van wettelijk bindende documenten. Gebruik de DocVerify-oplossing voor e-handtekeningen om documenten elektronisch te ondertekenen
Een oplossing voor elektronische handtekeningen en digitale ondertekening die onder andere de integratie van verkoopcycli versnelt, documentbeheer ondersteunt en de bedrijfskosten vermindert. Gebruik DocVerify om documenten altijd en overal elektronisch te ondertekenen. Daarnaast kunnen notarissen via het e-Notarisplatform van DocVerify snel en eenvoudig elektronische notarisdiensten of notarisdiensten op afstand uitvoeren. Meer informatie over DocVerify

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
eFax Corporate® vervangt de behoefte aan faxhardware en laat je medewerkers vanaf elk apparaat faxen per e-mail verzenden en ontvangen.
eFax Corporate is een veilige faxservice in de cloud waarmee bedrijven faxen per e-mail kunnen verzenden en ontvangen vanaf elk apparaat, of dit nu een pc, laptop, smartphone of tablet is. Dit platform helpt veel bedrijven kosten te besparen, de overhead van het management te verlagen en de productiviteit te verhogen met behoud van naleving van de regelgeving en verbetering van de beveiliging. eFax Corporate gebruikt TLS-versleuteling en AES 256-bit-versleuteling voor faxen in doorvoer en in rusttoestand. eFax is ook HIPAA-compatibel. Meer informatie over eFax

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Voor mensen die op zoek zijn naar een slim online portal om online inzendingen en aanvragen te ontvangen (van klanten, huurders, nieuwe medewerkers, partners, enz).
Clust is alles-in-één onboardingsoftware voor moderne bedrijven. Het stelt professionals en teams in staat om zonder moeite online inzendingen te verzamelen, te beoordelen, goed te keuren en te delen. Clust wordt vertrouwd door duizenden bedrijfseigenaren vanwege zijn unieke reeks functies die variëren van slimme documentverzameling, een online formulierontwerpfunctie en geautomatiseerde herinneringen of juridisch bindende e-handtekeningen, en is een zeer eenvoudige tool voor een betere onboarding. Probeer het 15 dagen gratis, geen creditcard vereist, geen verplichting. Meer informatie over Clustdoc

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
PDCflow maakt het gemakkelijk voor je klanten om met één klik te ondertekenen en een betaling aan je uit te voeren. Veilige e-handtekeningen, eBill en betalingen.
PDCflow-software biedt je bedrijf de mogelijkheid om eSignatures te combineren met betalingen, foto-uploads en andere aangepaste workflows. Stuur een document via tekst of e-mail om handtekeningen sneller dan ooit te ontvangen. De veilige leveringsmethode van PDCflow beschermt de privacy van de consument door ervoor te zorgen dat documenten de juiste persoon bereiken. Dubbele authenticatie, wettelijke handtekening en gedetailleerd auditrapport beschermen je bedrijf. Meer informatie over PDCflow

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Online formulierenplatform dat ondertekeningsoplossingen biedt via responsgegevens, samenvattingsrapport en authenticatie.
Online formulierenplatform dat ondertekeningsoplossingen biedt via responsgegevens, samenvattingsrapport en authenticatie. Meer informatie over Signmee

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen
Oneflow transformeert het verouderde contractproces in een prachtig verbonden digitale ervaring voor, tijdens en na ondertekening.
Oneflow automatiseert het hele contractproces van begin tot eind, allemaal op één plek. Het zet onhandige, statische overeenkomsten om in nuttige, digitale contracten. Creëer en werk rechtstreeks in de browser samen met aannemers. Onderteken met één klik. Beheer de levenscyclus en krijg contractinzichten. Naadloos geïntegreerd met je CRM. Processen en deals zijn sneller en beslissingen beter. Het is een eenvoudigere, soepelere en slimmere manier voor teams van alle soorten en maten om hun contracten af te handelen. Meer informatie over Oneflow

Functies

  • Herinneringen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Bestanden delen
  • Documenten opslaan
  • Gegevensbeveiliging
  • Aanpasbare branding
  • Audittrail
  • Aanpasbare sjablonen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Ondertekening door meerdere partijen

Kopersgids voor Digitale handtekening software

Wat is digitale handtekening software?

​Software voor digitaal ondertekenen (ook wel software voor elektronische handtekeningen en/of e-handtekeningsoftware) zorgt voor het veilig vastleggen van handtekeningen door middel van cryptografie. Met deze systemen kunnen gebruikers elektronisch een afbeelding van een handtekening aan een document bevestigen. Oplossingen voor digitaal ondertekenen verifiëren de identiteit van de ondertekenaar en versnellen het algemene proces voor het ondertekenen van documenten. Het wordt ook wel digital signature software genoemd.

Wat zijn de voordelen van digitale handtekening software?

  • Efficiënte workflow voor handtekeningen: handmatig beheer van het ondertekenen van documenten kan tijdrovend zijn. Handmatige methoden vereisen het volgen van meerdere mensen die een document moeten ondertekenen, en vereisen vaak dat gebruikers het document handmatig van de ene naar de andere ondertekenaar sturen. Met software voor digitaal ondertekenen kunnen gebruikers een workflow ontwerpen met behulp van verschillende routelogica, zoals parallel (ondertekend door meerdere ondertekenaars in een bepaalde volgorde), serie (ondertekend door meerdere ondertekenaars in een specifieke volgorde), en gemengd (combinatie van serie- en parallelle methoden). Gebruikers kunnen ook de realtime status van de benodigde handtekeningen op een dashboard volgen.
  • Vereenvoudigen van de naleving van documentnormen/-eisen: afhankelijk van het type moeten bedrijven ervoor zorgen dat hun documenten aan bepaalde normen/eisen voldoen en onder andere watermerken, certificaten van voltooiing en de bekendmaking van handtekeningen bevatten. Niet-naleving kan leiden tot verwerping van contracten. Een programma voor digitale handtekeningen vereenvoudigt de naleving van deze normen door ze op het punt van gebruik af te dwingen. Zo genereren programma's voor digitaal ondertekenen automatisch certificaten van voltooiing zodra elke transactie is voltooid. Sommige oplossingen bieden ook auditsporen aan, waarbij documentactiviteiten van begin tot eind worden geregistreerd (inclusief het doorsturen, printen, ondertekenen en weigeren van een ondertekenaar).
  • Snellere sluiting van de overeenkomst: het beheer van papieren handtekeningworkflows vergt een aanzienlijke hoeveelheid tijd om het document fysiek van de ene naar de andere geadresseerde te verplaatsen, en de vereiste hoeveelheid werk voor de follow-up kan overweldigend zijn. Het proces wordt nog ingewikkelder als documenten over steden en landen moeten worden gestuurd. Software voor digitaal ondertekenen vereenvoudigt dit proces door gebruikers documenten digitaal te laten ondertekenen met behulp van verschillende verificatiemethoden, waardoor transacties en het sluiten van transacties sneller verlopen.

Welke algemene functies heeft digitale handtekening software?

  • Authenticatie: het bepalen en verifiëren van de identiteit van de ondertekenaars en hun handtekening via e-mail, sms, een telefoontje, social media profielen en geolokalisering.
  • Elektronische handtekening: het ondertekenen van documenten binnen het softwaresysteem en het waarborgen dat alleen de beoogde/gevraagde ontvanger het document ondertekent.
  • Auditspoor: het volgen van veranderingen in het document, het bekijken van de tijdstempels voor wijzigingen en het verifiëren van eventuele wijzigingen in het documenteigendom.
  • Mobiele handtekening: het vastleggen van een handtekening via een mobiele app of een webgebaseerde interface.
  • Ondertekening door meerdere partijen: het delen van documenten met meerdere gebruikers en het verzamelen van meerdere handtekeningen via een serie- of parallelle volgorde of een combinatie daarvan.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van digitale handtekening software?

  • Authenticatiemethoden: wat de software voor digitaal ondertekenen veilig maakt, zijn de authenticatiemethoden. Deze oplossingen bieden een aantal authenticatiemethoden, waaronder e-mail, toegangscode, telefoon- en sociale-mediaprofielen. Sommige producten bieden ook geolokalisatieverificatie, waarbij de gps-coördinaten op het punt van handtekening worden vastgelegd en de ondertekenaars worden gevalideerd op basis van de locatie. Kopers van software voor digitaal ondertekenen moeten hun beleid en behoeften op het gebied van authenticatie bepalen en dienovereenkomstig een shortlist van producten opstellen.
  • Mobiele app: naarmate bedrijven mobiele personeelsbestanden blijven opbouwen, worden mobiele toepassingen steeds meer een noodzaak. Deze apps stellen gebruikers in staat om verschillende taken onderweg uit te voeren, waardoor het bedrijfsleven als geheel sneller en efficiënter kan werken. Met mobiele oplossingen voor digitaal ondertekenen kunnen gebruikers foto's maken van fysieke documenten en contracten, deze converteren naar pdf's en direct toewijzen aan ondertekenaars. Ondertekenaars kunnen documenten bekijken die op hun handtekening wachten en het proces binnen de mobiele app afronden. Bedrijven die een mobiel personeelsbestand hebben of aan het opbouwen zijn, moeten producten evalueren die deze functionaliteit bevatten.
  • Wearable technologieën treden toe tot de markt voor digitale handtekeningen: vanwege een verhoogd risico op handtekeningfraude zijn bedrijven op zoek naar veiligere oplossingen voor digitaal ondertekenen. Een van die oplossingen is het gebruik van wearable technologie. Softwareleveranciers zijn begonnen met het coderen van cryptografische sleutels in slimme chips en het inbedden van deze chips in wearable apparaten. Wanneer deze chips via bluetooth met mobiele apparaten zijn verbonden, dienen ze als bewijs van de identiteit van de ondertekenaar. Aangezien kleine bedrijven steeds vaker gebruikmaken van wearable technologie, is de verwachting dat de populariteit van deze identificatiemethode de komende vijf jaar zal toenemen.
  • Blockchain is de toekomst van software voor digitaal ondertekenen: de vraag naar sterkere beveiligingsprotocollen is ook de drijvende kracht achter de toepassing van blockchaintechnologie. Software voor digitaal ondertekenen met blockchain maakt gebruik van openbare en privé-sleutels van ondertekenaars om contracten te authenticeren. Aangezien alle bijbehorende transactie-informatie beschikbaar is op een openbaar gedistribueerd netwerk waar meerdere entiteiten de handtekeningen authenticeren, is het aantal gevallen van fraude aanzienlijk verminderd.