Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Digitale handtekening software

Digitale handtekening software (ook wel digital signature software genoemd) bevat oplossingen voor het veilig opslaan van handtekeningen via een cryptografische bewerking en toepassingen. Hiermee kunnen gebruikers een afbeelding van een handtekening elektronisch aan een document toevoegen. Deze oplossingen helpen het proces van het ondertekenen van documenten te versnellen en zorgen voor authenticiteit van de ondertekenaar. Gebruik Capterra om de juiste software voor digitaal ondertekenen voor jouw organisatie in Nederland te vinden. Zie ook: DMS-systemen.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Digitale handtekening software met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven

108 resultaten

Veilig en juridisch bindend platform voor elektronische handtekeningen voor ondernemingen, ondersteunt de gekwalificeerde elektronische handtekening in overeenstemming met eIDAS. Meer informatie over MOXIS
MOXIS is het veiligste platform voor elektronische handtekeningen voor ondernemingen. De mobiele handtekening op afstand garandeert de hoogste juridische geldigheid - 100% eIDAS-conform en gelijkwaardig aan de handgeschreven handtekening. MOXIS is ontworpen als een bedrijfsoplossing en biedt tal van kenmerken en functies die voldoen aan de vereisten en behoeften van elke onderneming: zo kunnen rollen uit de actieve directory worden toegewezen en kunnen bedrijfsspecifieke workflows voor ondertekening worden geconfigureerd en automatisch worden uitgevoerd. Meer informatie over MOXIS

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Oneflow transformeert het verouderde contractproces in een prachtig verbonden digitale ervaring voor, tijdens en na ondertekening. Meer informatie over Oneflow
Oneflow automatiseert het hele contractproces van begin tot eind, allemaal op één plek. Het zet onhandige, statische overeenkomsten om in nuttige, digitale contracten. Creëer en werk rechtstreeks in de browser samen met aannemers. Onderteken met één klik. Beheer de levenscyclus en krijg contractinzichten. Naadloos geïntegreerd met je CRM. Processen en deals zijn sneller en beslissingen beter. Het is een eenvoudigere, soepelere en slimmere manier voor teams van alle soorten en maten om hun contracten af te handelen. Meer informatie over Oneflow

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Wettelijk bindende elektronische handtekeningen op het werk, thuis of onderweg. Meer informatie over Xodo Sign
Het idee achter eversign is om zowel kleine als grote bedrijven te helpen bij het maken van de digitale sprong en ze bij elke stap te begeleiden. Een groot aantal bedrijven heeft twijfels bij het beheren en verwerken van gevoelige gegevens zoals contracten en zakelijke overeenkomsten in de cloud. Daarom biedt deze oplossing een zeer veilig en goed gecontroleerd e-Signature-platform dat zijn tijd ver vooruit is wat betreft functionaliteit, maar toch betaalbaar blijft voor individuen en het MKB. Daarnaast is het voor grote bedrijven flexibel en efficiënt. Meer informatie over Xodo Sign

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk al je zakelijke documenten te maken, te bewerken, te verzenden, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Meer informatie over PandaDoc
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk zakelijke documenten te maken, te bewerken, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Ontdek een betere manier om professioneel ogende documenten te genereren. Sluit meer deals met een onbeperkt aantal elektronische handtekeningen, herbruikbare sjablonen, in-appbewerking, CRM-integratie, API's en 24/7 live ondersteuning door mensen. Onze gemiddelde gebruiker maakt een document in minder dan 4 minuten en meldt een stijging van 20% in het aantal gesloten deals. Voeg je bij 50.000 bedrijven die de documentenwerkstroom automatiseren, de pijplijn versnellen en meer deals binnenhalen! Meer informatie over PandaDoc

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Nederland Lokaal product
Kies AFAS voor veilig en snel digitaal ondertekenen. Geïntegreerd, rechtsgeldig en tijdbesparend. Stap nu over op digitaal ondertekenen! Meer informatie over AFAS Software
Kies voor veilig, snel en eenvoudig digitaal ondertekenen met AFAS. Onze geïntegreerde oplossing biedt volledige digitalisering en automatisering voor een toekomstbestendig bedrijf. Bespaar tijd door rechtsgeldige handtekeningen digitaal te zetten, zonder het gedoe van printen, tekenen en scannen. Met een audit trail voor volledige bewijskracht is de e-handtekening in AFAS net zo betrouwbaar als een handgeschreven krabbel. Stap nu over op digitaal ondertekenen! Meer informatie over AFAS Software

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Onderteken, verzend en beheer documenten elektronisch met behulp van de software voor digitale ondertekening met uitgebreide functies en integratie van Zoho-apps. Meer informatie over Zoho Sign
Zoho Sign is een veilige, cloudgebaseerde app voor digitale ondertekening waarmee je zakelijk papierwerk kunt ondertekenen of ze wettelijk kunt laten ondertekenen door anderen, en de documenten volledig online kunt volgen en beheren. Je kunt moeiteloos workflows voor e-handtekeningen creëren, ondertekenaars verifiëren en herinneringen verzenden. Het biedt ook aangepaste merkopties en geavanceerde functies zoals sjablonen, bulkverzending, persoonlijke ondertekening en ondertekening op basis van formulieren. Je kunt documenten onderweg ondertekenen via de mobiele apps en deze integreren met andere apps met behulp van REST API's. Meer informatie over Zoho Sign

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
DocuSign verandert de manier van zakendoen door iedereen in staat te stellen om altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid transacties uit te voeren.
DocuSign verandert de manier van zakendoen doordat het meer dan 250.000 bedrijven en meer dan 100 miljoen gebruikers in 188 landen in staat stelt om overeenkomsten altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid te verzenden, ondertekenen en beheren. DocuSign vervangt afdrukken, faxen, scannen en het versturen van papieren documenten om zaken af te handelen. De technologie stelt organisaties van elke omvang, sector en geografie in staat om elke overeenkomst volledig digitaal te maken, om het bedrijf vooruit te helpen. Meer informatie over Docusign

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Box is een modern platform voor contentbeheer dat transformeert hoe organisaties werken en samenwerken om sneller resultaten te bereiken.
Box werkt in elke browser en stelt je in staat om al je content moeiteloos online op te slaan en te beheren. Hiermee kun je ook bestanden direct delen en overal toegang krijgen tot documenten. Ongeacht welk apparaat je kiest, je krijgt snelle, gemakkelijke toegang tot documenten, projectplannen, presentaties en video's. Altijd de nieuwste pitch voor je klanten, zowel online als offline. Box maakt het gemakkelijk voor beheerders om een centraal overzicht van alle content en gebruikers in hun account te behouden via een krachtige beheerdersconsole. Meer informatie over Box

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Creëer, deel en onderteken documenten binnen enkele minuten met Jotform Sign. Automatiseer je workflow met juridisch bindende documenten.
Jotform Sign is de geautomatiseerde oplossing voor e-handtekeningen, ontworpen om je workflow te stroomlijnen. Met velddetectie, een intuïtieve ontwerpfunctie en integraties met geweldige automatiseringstools is Jotform Sign een zeer efficiënte manier om e-handtekeningen te verzamelen. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Gratis app om pdf-bestanden te beheren, alleen of in bulk, via het web. Je kunt pdf's binnen enkele seconden samenvoegen, comprimeren, splitsen en converteren.
Gratis app om pdf-bestanden te beheren, alleen of in bulk, via het web. iLovePDF biedt een toolkit om pdf's binnen enkele seconden samen te voegen, te comprimeren, splitsen, converteren, van watermerk te voorzien en te ontgrendelen. iLovePDF converteert ook van/naar hoofdprogramma's van Office zoals Power Point, Excel en Word. Meer informatie over iLovePDF

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Docsketch is een uitgebreide tool voor elektronische handtekeningen die zich richt op het halveren van de doorlooptijd.
Docsketch is de manier om documenten te laten ondertekenen en de doorlooptijd van je documenten te versnellen. Elimineer fouten door Docsketch en de begeleide ondertekenervaring te gebruiken, waarmee ontvangers alle delen van je documenten kunnen invullen en ondertekenen. Eenvoudige automatisering van je elektronische handtekeningen is mogelijk met behulp van Template Links. Docsketch voldoet volledig aan alle Amerikaanse en internationale wetten voor elektronische handtekeningen. Meer informatie over SignWell

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Cloudgebaseerde oplossing voor digitale ondertekening. Functies zijn onder andere workflowintegratie en erkenning door de rechtbank.
Cloudgebaseerde oplossing voor digitale ondertekening. Functies zijn onder andere workflowintegratie en erkenning door de rechtbank. Meer informatie over Dropbox Sign

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Gemakkelijke en snelle manier om je documenten online te laten ondertekenen met sjablonen, branding, teamfuncties, API en meer.
Digisigner is een cloudgebaseerd programma voor digitale handtekeningen dat wordt gebruikt om facturen te beveiligen en contracten te beheren of ondertekenen. Met DigiSigner kun je ingebouwde sjablonen en aangepaste brandingtools gebruiken om het uiterlijk van je handtekening geheel te ontwerpen op Windows en Mac. Gebruik een muis om je handtekening te ontwerpen of upload een afbeelding. Digisigner maakt ook gebruik van SSL-codering om de ondertekende documenten te beschermen en alles veilig te houden. Meer informatie over DigiSigner

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
eSignature is slechts een van de vele functies die van eFileCabinet een alles-in-één bedrijfsplatform maken.
eFileCabinet is een oplossing voor documentbeheer met een ingebouwde tool voor e-handtekeningen. Je kunt van iedereen op elk document digitale handtekeningen aanvragen via e-mail, waarbij bijna elk aspect van de transactie op maat wordt gemaakt. Kies waar je de handtekening op een formulier wilt hebben, evenals waar je het wilt opslaan. De tool is veilig en conform, compleet met auditdocumentatie en geautomatiseerde retentie-instellingen. eSignature is slechts een van de vele functies die van eFileCabinet een alles-in-één bedrijfsplatform maken. Meer informatie over Revver

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Een alles-in-één online pdf-editor, ingebouwde e-ondertekening en invulbare formulierenbouwer.
PDFfiller biedt een AVG-compatibele, online pdf-editor, een beheerder voor e-signatures en een invulbare pdf-formulierbouwer in één web-app. Bewerk en e-onderteken pdf-documenten online, maak invulbare pdf-formulieren en verstuur ze ter ondertekening. Deel documenten via e-mail of sociale media of host ze op de website van je bedrijf. Fax, print of verzend pdf's via USPS rechtstreeks vanuit je PDFfiller-account. Ontvang voltooide kopieën van verzonden en ondertekende pdf-formulieren en extraheer automatisch gegevens naar een Excel-bestand, CRM of database. Meer informatie over pdfFiller

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
De eerste pdf-software die je echt zult waarderen. Smallpdf beschikt over 18 pdf-tools in 24 talen en wordt vertrouwd door 25 miljoen maandelijkse gebruikers.
De eerste pdf-software die je echt zult waarderen. Smallpdf is vervaardigd in Zwitserland en beschikt over een uitgebreid pakket van 18 pdf-tools in 24 talen, met een wereldwijd gebruikersbestand van 100.000 bedrijven en meer dan 200 miljoen personen. Ontdek de perfecte mogelijkheid voor productieve, draagbare en kostenefficiënte oplossingen voor documentbeheer in je dagelijks leven. Meer informatie over Smallpdf

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Eenvoudigste en meest betaalbare e-handtekening! Creëer herbruikbare sjablonen en formulieren; gebruik URL, ingesloten eSign of volledig geïntegreerd met API's.
eSign Genie is de eenvoudigste en meest betaalbare juridisch bindende oplossing voor e-handtekeningen! Creëer documenten/herbruikbare sjablonen en verkrijg veilige digitale handtekeningen van enkelvoudige/meervoudige/bulkpartijen. Als je een robuuste en betrouwbare website/toepassingsintegratie met API's nodig hebt, of als je de beste bulkoplossing voor e-handtekeningen zoekt, is eSign Genie de beste keuze. Verzend snel en veilig contracten, afstandsverklaringen, NDA's en andere veelgebruikte formulieren via URL, ingesloten op een site of geïntegreerd in je toepassing met behulp van de API's. Meer informatie over Foxit eSign

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Dotloop is het toonaangevende online platform voor transactie- en productiviteitsoptimalisatie in onroerend goed.
Dotloop is het toonaangevende online platform voor transactie- en productiviteitsoptimalisatie in onroerend goed. Meer informatie over dotloop

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur.
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur. Meer informatie over HoneyBook

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Pdf-productiviteit en eSigning-tools voor elke kenniswerker.
De Nitro Productivity Suite combineert de nieuwste versie van Nitro Pro – de toonaangevende vervanging voor Adobe Acrobat – met Nitro Cloud, een nieuwe browsergebaseerde applicatie die onbeperkte elektronische handtekeningen en krachtige pdf-productiviteitstools biedt. Het levert een gebruiksvriendelijke, betaalbare oplossing waarmee bedrijven de digitale transformatie in de hele organisatie meetbaar kunnen versnellen. Meer informatie over Nitro Pro

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
SignNow is een bekroonde oplossing voor e-handtekeningen die door miljoenen mensen wordt gebruikt om documenten op elk apparaat elektronisch te ondertekenen, verzenden en beheren.
SignNow is een bekroonde oplossing voor e-handtekeningen die door miljoenen mensen wordt gebruikt om documenten op elk apparaat te ondertekenen, verzenden en beheren. Gebruikers in grote ondernemingen gaven SignNow de eerste plaats in software voor grote ondernemingen met een gemiddelde tevredenheidsscore van 9,56 uit 10. Het product maakt gebruik van toonaangevende expertise op het gebied van beveiliging en betrouwbaarheid. Die beveiliging van wereldklasse is gekoppeld aan de meest geavanceerde mobiele en tabletervaring, tegen een prijs die je onmiddellijk ROI oplevert. Meer informatie over airSlate SignNow

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Gebruiksvriendelijke en veilige oplossing voor bedrijven en professionals om documenten te ondertekenen en te verzenden voor ondertekening vanaf je telefoon en computer.
SignEasy is de eenvoudigste en snelste manier om documenten te ondertekenen of te verzenden voor ondertekening vanaf je smartphone, tablet en computer. Meer dan 40.000 kleine bedrijven en particulieren uit verschillende sectoren, zoals onroerend goed, juridische zaken, accountancy, verkoop en logistiek uit meer dan 150 landen gebruiken SignEasy om sneller deals te sluiten, kosten te besparen en klanten blij te maken door de noodzaak weg te halen om documenten af te drukken, te scannen of te faxen. Meer informatie over Signeasy

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Populairste alternatief voor Adobe® Acrobat®: PDFelement is een alles-in-één pdf-oplossing. Creëer, bewerk, converteer en onderteken pdf-bestanden op een betere manier.
PDFelement is de eenvoudigste manier om pdf-documenten te creëren, bewerken, converteren en ondertekenen op Windows en Mac. Dit alternatief voor Adobe Acrobat biedt pdf-functionaliteiten op ondernemingsniveau en permanente licenties. PDFelement wordt wereldwijd verkocht in 9 verschillende talen en is de alles-in-één pdf-oplossing voor alle soorten gebruikers, en de enige complete pdf-oplossing naast Adobe Acrobat die beschikbaar is op Windows, Mac, iOS, en Android. Meer informatie over PDFelement

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
De veilige oplossing voor het delen en opslaan van bestanden, gebouwd voor bedrijven. Met geavanceerde, compliance-ondersteunende beveiliging.
ShareFile is de veilige oplossing voor het delen en opslaan van bestanden, gebouwd voor bedrijven. Met geavanceerde, compliance-ondersteunende beveiliging en bewezen veilige infrastructuur biedt het een op maat gemaakt, met een wachtwoord beveiligd online portaal met onbeperkte bestandsopslag in de cloud en de mogelijkheid om bestanden tot 100 GB te verzenden naar klanten en collega's, vanaf elke computer of elk mobiel apparaat. ShareFile is de keuze voor bedrijven die behoefte hebben aan het stroomlijnen van workflows en betere gegevensbeveiliging. Meer informatie over ShareFile

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer
Qwilr helpt je om aantrekkelijke, intuïtieve verkoop- en marketingdocumenten te creëren die er indrukwekkend uitzien en kunnen worden geïntegreerd met je bedrijf.
Qwilr biedt een geheel nieuw perspectief voor de manier waarop je met je klanten communiceert. Het product helpt je om aantrekkelijke, intuïtieve verkoop- en marketingdocumenten te creëren die er indrukwekkend uitzien en naadloos kunnen worden geïntegreerd met je bedrijf. Profiteer van de volgende functies om voorstellen, offertes, rapporten en nog veel meer te creëren: interactieve tools voor prijsstelling, teamsamenwerking, merkregels, ingebouwde acceptatie, e-handtekeningen en e-betalingen, uitgebreide analyses, geavanceerde beveiliging, krachtige integraties en API's voor het massaal automatiseren van offertes. Meer informatie over Qwilr

Functies

  • Status bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Sjabloonbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Audittrail
  • Gegevensbeveiliging
  • Workflowbeheer
  • Bestanden delen
  • Ondertekening door meerdere partijen
  • Herinneringen
  • Documentbeheer

Kopersgids voor Digitale handtekening software

Wat is digitale handtekening software?

​Software voor digitaal ondertekenen (ook wel software voor elektronische handtekeningen en/of e-handtekeningsoftware) zorgt voor het veilig vastleggen van handtekeningen door middel van cryptografie. Met deze systemen kunnen gebruikers elektronisch een afbeelding van een handtekening aan een document bevestigen. Oplossingen voor digitaal ondertekenen verifiëren de identiteit van de ondertekenaar en versnellen het algemene proces voor het ondertekenen van documenten. Het wordt ook wel digital signature software genoemd.

Wat zijn de voordelen van digitale handtekening software?

  • Efficiënte workflow voor handtekeningen: handmatig beheer van het ondertekenen van documenten kan tijdrovend zijn. Handmatige methoden vereisen het volgen van meerdere mensen die een document moeten ondertekenen, en vereisen vaak dat gebruikers het document handmatig van de ene naar de andere ondertekenaar sturen. Met software voor digitaal ondertekenen kunnen gebruikers een workflow ontwerpen met behulp van verschillende routelogica, zoals parallel (ondertekend door meerdere ondertekenaars in een bepaalde volgorde), serie (ondertekend door meerdere ondertekenaars in een specifieke volgorde), en gemengd (combinatie van serie- en parallelle methoden). Gebruikers kunnen ook de realtime status van de benodigde handtekeningen op een dashboard volgen.
  • Vereenvoudigen van de naleving van documentnormen/-eisen: afhankelijk van het type moeten bedrijven ervoor zorgen dat hun documenten aan bepaalde normen/eisen voldoen en onder andere watermerken, certificaten van voltooiing en de bekendmaking van handtekeningen bevatten. Niet-naleving kan leiden tot verwerping van contracten. Een programma voor digitale handtekeningen vereenvoudigt de naleving van deze normen door ze op het punt van gebruik af te dwingen. Zo genereren programma's voor digitaal ondertekenen automatisch certificaten van voltooiing zodra elke transactie is voltooid. Sommige oplossingen bieden ook auditsporen aan, waarbij documentactiviteiten van begin tot eind worden geregistreerd (inclusief het doorsturen, printen, ondertekenen en weigeren van een ondertekenaar).
  • Snellere sluiting van de overeenkomst: het beheer van papieren handtekeningworkflows vergt een aanzienlijke hoeveelheid tijd om het document fysiek van de ene naar de andere geadresseerde te verplaatsen, en de vereiste hoeveelheid werk voor de follow-up kan overweldigend zijn. Het proces wordt nog ingewikkelder als documenten over steden en landen moeten worden gestuurd. Software voor digitaal ondertekenen vereenvoudigt dit proces door gebruikers documenten digitaal te laten ondertekenen met behulp van verschillende verificatiemethoden, waardoor transacties en het sluiten van transacties sneller verlopen.

Welke algemene functies heeft digitale handtekening software?

  • Authenticatie: het bepalen en verifiëren van de identiteit van de ondertekenaars en hun handtekening via e-mail, sms, een telefoontje, social media profielen en geolokalisering.
  • Elektronische handtekening: het ondertekenen van documenten binnen het softwaresysteem en het waarborgen dat alleen de beoogde/gevraagde ontvanger het document ondertekent.
  • Auditspoor: het volgen van veranderingen in het document, het bekijken van de tijdstempels voor wijzigingen en het verifiëren van eventuele wijzigingen in het documenteigendom.
  • Mobiele handtekening: het vastleggen van een handtekening via een mobiele app of een webgebaseerde interface.
  • Ondertekening door meerdere partijen: het delen van documenten met meerdere gebruikers en het verzamelen van meerdere handtekeningen via een serie- of parallelle volgorde of een combinatie daarvan.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van digitale handtekening software?

  • Authenticatiemethoden: wat de software voor digitaal ondertekenen veilig maakt, zijn de authenticatiemethoden. Deze oplossingen bieden een aantal authenticatiemethoden, waaronder e-mail, toegangscode, telefoon- en sociale-mediaprofielen. Sommige producten bieden ook geolokalisatieverificatie, waarbij de gps-coördinaten op het punt van handtekening worden vastgelegd en de ondertekenaars worden gevalideerd op basis van de locatie. Kopers van software voor digitaal ondertekenen moeten hun beleid en behoeften op het gebied van authenticatie bepalen en dienovereenkomstig een shortlist van producten opstellen.
  • Mobiele app: naarmate bedrijven mobiele personeelsbestanden blijven opbouwen, worden mobiele toepassingen steeds meer een noodzaak. Deze apps stellen gebruikers in staat om verschillende taken onderweg uit te voeren, waardoor het bedrijfsleven als geheel sneller en efficiënter kan werken. Met mobiele oplossingen voor digitaal ondertekenen kunnen gebruikers foto's maken van fysieke documenten en contracten, deze converteren naar pdf's en direct toewijzen aan ondertekenaars. Ondertekenaars kunnen documenten bekijken die op hun handtekening wachten en het proces binnen de mobiele app afronden. Bedrijven die een mobiel personeelsbestand hebben of aan het opbouwen zijn, moeten producten evalueren die deze functionaliteit bevatten.
  • Wearable technologieën treden toe tot de markt voor digitale handtekeningen: vanwege een verhoogd risico op handtekeningfraude zijn bedrijven op zoek naar veiligere oplossingen voor digitaal ondertekenen. Een van die oplossingen is het gebruik van wearable technologie. Softwareleveranciers zijn begonnen met het coderen van cryptografische sleutels in slimme chips en het inbedden van deze chips in wearable apparaten. Wanneer deze chips via bluetooth met mobiele apparaten zijn verbonden, dienen ze als bewijs van de identiteit van de ondertekenaar. Aangezien kleine bedrijven steeds vaker gebruikmaken van wearable technologie, is de verwachting dat de populariteit van deze identificatiemethode de komende vijf jaar zal toenemen.
  • Blockchain is de toekomst van software voor digitaal ondertekenen: de vraag naar sterkere beveiligingsprotocollen is ook de drijvende kracht achter de toepassing van blockchaintechnologie. Software voor digitaal ondertekenen met blockchain maakt gebruik van openbare en privé-sleutels van ondertekenaars om contracten te authenticeren. Aangezien alle bijbehorende transactie-informatie beschikbaar is op een openbaar gedistribueerd netwerk waar meerdere entiteiten de handtekeningen authenticeren, is het aantal gevallen van fraude aanzienlijk verminderd.