Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

DMS-systemen

DMS-systemen (Documentmanagementsystemen) automatiseren het documentbeheerproces van de creatie tot de opslag en de distributie binnen een bedrijf. Zo wordt de efficiëntie verhoogd en de kosten van het bijhouden van papieren documenten en de rommel die je ervan hebt, verlaagd. Documentmanagementsystemen bieden oplossingen voor veel verschillende documentbehoeften. Dat betreft niet alleen niet-specifieke items in grote hoeveelheden, zoals standaardformulieren, maar ook zeer specifieke items in kleine hoeveelheden, zoals één-op-één correspondentie. Gebruik Capterra in Nederland om het juiste DMS-systeem voor jouw bedrijf te vinden. Zie ook: IT asset management software en kennismanagement software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie DMS-systemen met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven
307 resultaten
Confluence kan je enige bron van waarheid zijn. Gebruik de tool om informatie efficiënt op te slaan en over je hele organisatie te delen. Meer informatie over Confluence
Organisaties worden steeds digitaler. De dagen waarop er een papieren administratie over belangrijke documenten werd bijgehouden, zijn voorbij. Sluit je aan bij de digitale beweging door van Confluence je enige documentbeheersysteem te maken. Word efficiënter door één bron van waarheid te bouwen en met één klik belangrijke informatie binnen je organisatie te verspreiden. Meer informatie over Confluence

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
monday.com Work OS maakt het eenvoudig om alle documentprocessen in je organisatie te creëren, centraliseren, volgen en automatiseren. Meer informatie over monday.com
Met monday.com Work OS kun je alle documenten en formulieren op één plek creëren, opslaan en beheren. Automatiseer het creëren en goedkeuren van documenten om de efficiëntie te verhogen en fouten te minimaliseren, deel en werk in realtime samen aan documenten en maximaliseer de beveiliging door ze op één plek te centraliseren. Volg en bekijk eerdere bewerkingen via de zoekfunctie voor documenten en standaardiseer documentprocessen om je team op één lijn te houden. monday.com zorgt voor efficiënter documentbeheer in een werkruimte voor samenwerking. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Fluid Topics transformeert je technische documentatie tot gepersonaliseerde contentervaringen. Meer informatie over Fluid Topics
Fluid Topics is het toonaangevende platform voor het leveren van content (CDP) voor technische documentatie. De CDP is een softwareoplossing die alle soorten documentatie verzamelt en verenigt, ongeacht de oorspronkelijke bron en indeling. Vervolgens stuurt de CDP de relevante content naar digitale kanalen, apparaten en toepassingen, afgestemd op de behoeften en omgeving van de gebruiker. Meer informatie over Fluid Topics

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Nederland Lokaal product
WhiteVision

WhiteVision

(0) Nederland Lokaal product
Met onze oplossing kunt u inkoopfacturen, servicemeldingen, orderbevestigingen, bestelbonnen of leveringsbonnen snel verwerken. Meer informatie over WhiteVision
Wilt u inkomende documenten op een efficiënte, eenvoudige manier verwerken en boeken naar uw ERP? WhiteVision biedt een oplossing. Met onze oplossing kunt u elke inkoopfactuur, servicemelding, orderbevestiging, bestelbon of afleverbon snel en eenvoudig verwerken. Zo heeft u de ruimte om u te richten op uitdagende taken waarmee u meer waarde toevoegt aan uw organisatie. Meer informatie over WhiteVision

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Simpele, eenvoudige, snelle, kosteneffectieve, collaboratieve en gebruiksvriendelijke aanpak om naleving van ISO 9001/14001/45001 te implementeren en handhaven. Meer informatie over Effivity
Effivity is een documentbeheersysteem dat al je documentbeheertaken automatiseert en al je documenten digitaliseert op één centrale locatie. Je kunt documenten herzien, goedkeuringen vragen voor wijzigingen, e-handtekeningen toevoegen, versiebeheer van elk document uitvoeren en een volledig auditspoor van je document zien. Maak je documentbeheer eenvoudig, snel, gemakkelijk, collaboratief en tijdbesparend. Meer informatie over Effivity

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Een eenvoudig softwaresysteem voor documentbeheer om je documenten te importeren, beheren, controleren en ondertekenen. Meer informatie over Orcanos
Orcanos software voor documentbeheer (DMS) is een onderdeel van het ALM- en QMS-platform van Orcanos en biedt een betaalbare cloudoplossing, die de organisatie in staat stelt om snel alle documentatie met betrekking tot planning, ontwerp, ontwikkeling, productie, service en nog veel meer te creëren, archiveren, traceren, zoeken, ondertekenen en controleren. Orcanos documentbeheer is een perfecte match voor gereguleerde sectoren, zoals medische apparatuur, waarmee de processen voor kwaliteitsbeheer en audits gemakkelijk en zonder risico's kunnen worden uitgevoerd. Meer informatie over Orcanos

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Beheer documenten en bedrijfsmiddelen met beveiliging op bedrijfsniveau. XaitPorter, een alles-in-één oplossing voor documentautomatisering en co-auteurschap. Meer informatie over XaitPorter
Beheer documenten en documentmiddelen met beveiliging op bedrijfsniveau met behulp van XaitPorter, een toonaangevende alles-in-één oplossing voor documentautomatisering en co-auteurschap. Met XaitPorter kun je documenten creëren en bewerken met veel secties en subsecties, elk met hun eigen auteur, recensent en goedkeurder, die elk hun individuele deadlines hebben. Hergebruik je content om de integriteit en productiviteit van het document te vergroten. XaitPorter geeft je ook de vrijheid om toegangsrechten te beheren en informatie te delen met je auteursteam. Meer informatie over XaitPorter

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
UnForm omvat printmanagement, e-aflevering, documentarchivering, workflow en scannen/beeldvorming. Meer informatie over UnForm
UnForm is een platformonafhankelijk softwareproduct dat grafisch verbeterde documenten maakt, levert, opslaat en ophaalt uit ERP-afdrukken. UnForm is een complete end-to-end oplossing voor documentbeheer. Het wordt gekoppeld op het moment van afdrukken om documenten in verschillende formaten te produceren voor afdrukken en elektronische bezorging. Exacte replica's van deze documenten kunnen worden opgeslagen in een beveiligd archief zodat gebruikers ze op een later tijdstip kunnen gebruiken via een webbrowserinterface of via krachtige REST en API's. Meer informatie over UnForm

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Cloudgebaseerde oplossing voor de distributie en controle van luchtvaartdocumenten. Meer informatie over Awery Documents Library
Awery Documents Library stelt bedrijven in staat om hun eigen distributiesysteem voor elektronische documenten en handleidingen uit te voeren met 100% naleving van luchtvaartregelgeving en -standaarden in 1 uur. De service biedt automatiseringsprocessen met betrekking tot de circulatie van documenten, revisiecontrole, beheer van documentgoedkeuring, productie van statusrapporten, verzending van herinneringen en meldingen via het web en iOS- en Android-toepassingen. Meer informatie over Awery Documents Library

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
FORDATA Virtual Data Room maakt een snelle, veilige en uitzonderlijk goed ondersteunde gegevensuitwisseling mogelijk, wat leidt tot betere transacties. Meer informatie over FORDATA VDR
Wij zijn de meest vertrouwde leverancier van virtuele datarooms in Europa, nummer één. FORDATA is meer dan alleen een platform voor het veilig delen van vertrouwelijke documenten. Onze expertise en succesvolle uitvoering van meer dan 1200 projecten hebben erkenning en goedkeuring gekregen van investeringsbankiers, investeringsassociates en advocaten. We willen dat elke transactie precies verloopt zoals je het gepland hebt. Door onze diensten te gebruiken, beloven we je werkcomfort, gemoedsrust en absolute veiligheid. Het #FORDATAteam staat voor JOU klaar. Meer informatie over FORDATA VDR

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
LogicalDOC is een intuïtieve en goed presterende oplossing die de kracht van documentbeheer voor grote ondernemingen biedt aan middelgrote bedrijven. Meer informatie over LogicalDOC
LogicalDOC helpt elk type organisatie over de hele wereld om controle te krijgen over documentbeheer, met speciale aandacht voor het snel ophalen van content en automatisering van bedrijfsprocessen. Met de oplossing kan je team elk gewenst aantal documenten maken, schrijven en coördineren. Met LogicalDOC verhoog je de samenwerking en productiviteit via de volgende generatie webinterface, integratie met Microsoft Office en Outlook en automatische import vanuit je gedeelde mappen. Meer informatie over LogicalDOC

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Automatiseer het opstellen en beheren van je documenten. Doe net als meer dan 120.000 gebruikers in meer dan 50 landen, van bekende advocatenkantoren tot Fortune 500-bedrijven zoals PwC. Meer informatie over Legito
Documentbeheer, slimme werkstromen en goedkeuringen; documentautomatisering en contractassemblage; geavanceerde elektronische handtekeningen. Alles onder één dak met Legito, je slimme documentwerkruimte. In minder dan twee uur is de out-of-the-box functie klaar om documenten te automatiseren die bijna zichzelf opstellen. Meer dan 120.000 gebruikers in 50 landen, van bekende advocatenkantoren en bedrijven gebruiken Legito om documenten te beheren, waaronder LexisNexis, Price Waterhouse Coopers, Skoda Auto en Societe Generale Group. Meer informatie over Legito

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Ideaal voor bedrijven van elke omvang. Het is een tool voor het maken van formulieren waarmee gebruikers enquêteformulieren kunnen maken en tegelijkertijd inzendingen kunnen beoordelen. Meer informatie over Jotform
Ideaal voor bedrijven van elke omvang. Het is een tool voor het maken van formulieren waarmee gebruikers enquêteformulieren kunnen maken en tegelijkertijd inzendingen kunnen beoordelen. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk formulieren en andere zakelijke documenten te maken, te bewerken, te verzenden, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Meer informatie over PandaDoc
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk formulieren te maken, te bewerken, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Ontdek een betere manier om professioneel ogende formulieren te genereren. Sluit meer deals met een onbeperkt aantal elektronische handtekeningen, herbruikbare sjablonen, in-appbewerking, CRM-integratie en 24/7 live ondersteuning. Onze gemiddelde gebruiker maakt een formulier in minder dan 4 minuten en ziet een stijging van 20% in het aantal gesloten deals. Voeg je bij 50.000 bedrijven die formulieren automatiseren, de pijplijn versnellen en meer deals binnenhalen! Meer informatie over PandaDoc

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Bitrix24 is een gratis platform voor documentbeheer dat wereldwijd door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Beschikbaar in de cloud of op locatie. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 is een gratis platform voor documentbeheer dat wereldwijd door meer dan 12 miljoen bedrijven wordt gebruikt. Beschikbaar in de cloud en lokale versie (toegang tot open source-code). Persoonlijke, groeps- en bedrijfsschijf, bestandssynchronisatie, het delen van bestanden, mobiele toegang, online en offline documentbewerking, bewerken voor meerdere gebruikers, en meer. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
De beste online publicatietool als je moeiteloos catalogi, brochures, tijdschriften, portefeuilles en meer wilt creëren en publiceren. Meer informatie over Flipsnack
Flipsnack is een online, browsergebaseerd publicatieprogramma dat door mensen van over de hele wereld wordt gebruikt om digitale catalogi, tijdschriften, brochures, portfolio's, rapporten, fotoalbums, kranten en vele andere soorten publicaties te creëren en te publiceren. Hoe werkt het? Je hoeft alleen maar een pdf te uploaden en het wordt automatisch een prachtig online magazine, met effecten voor het omslaan van pagina's. Als alternatief kun je de online Design Studio gebruiken om je eigen online publicatie helemaal vanaf de grond te creëren. Meer informatie over Flipsnack

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Software voor documentbeheer en mediabibliotheek in één geïntegreerde, veilige en kosteneffectieve oplossing. Onbeperkt aantal gebruikers voor alle abonnementen. Meer informatie over Filecamp
Filecamp is een cloudgebaseerde oplossing voor documentbeheer die bedrijven helpt bij het organiseren en delen van hun digitale media, zoals afbeeldingen, video's en merkrichtlijnen. Filecamp biedt een onbeperkt aantal gebruikers voor alle abonnementen, waarbij elke gebruiker wordt geconfigureerd met zijn/haar eigen set van gebruikers- en maprechten. Unieke aangepaste merkopties zorgen ervoor dat je documentbeheersysteem overeenkomt met je merkgids. Meer dan 1000 merken uit meer dan 60 landen vertrouwen Filecamp met hun digitale middelen en merkrichtlijnen. Meer informatie over Filecamp

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Volg alle documentversies, revisies en goedkeuringen om aan regelgeving te voldoen. Meer informatie over Intellect QMS
Documentbeheer van Intellect is een softwareoplossing waarvan bewezen is dat het de documentbewerking en de algehele productiviteit met 90% verbetert. Met de oplossing voor het beheer van documentcontrole van Intellect kunnen gebruikers met de juiste toestemming documenten herzien, goedkeuringen vragen over wijzigingen en een volledig auditspoor bekijken van wie wat, wanneer en waar heeft goedgekeurd. Deze toepassingen zijn ontworpen door gecertificeerde kwaliteitsexperts en kunnen eenvoudig worden afgestemd met technologie voor slepen en neerzetten zonder code, om aan je exacte zakelijke behoeften te voldoen. Meer informatie over Intellect QMS

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Nederland Lokaal product
Verbeter de first-time-right in de productie- en buitendiensttechniek met digitale werkinstructies, checklists en SOP's. Meer informatie over SwipeGuide
Bevorder uitmuntendheid van het personeel door middel van digitaal standaardwerk. Met het SwipeGuide-platform en de apps kunnen fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken de operationele kennis en prestaties van sites, lijnen en teams verbeteren. Klanten, waaronder Heineken, PepsiCo, Orkla en Coca-Cola, verbeteren de First-Time-Right (+26%) en het kennisbehoud verbetert met 25%. Digitaal standaardwerk stimuleert operationele uitmuntendheid. SwipeGuide levert het op een logische manier. Meer informatie over SwipeGuide

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Juro is het alles-in-één platform voor contract- en documentbeheer waarmee juridische en zakelijke teams de documentworkflow kunnen stroomlijnen. Meer informatie over Juro
Juro is het alles-in-één platform voor contract- en documentbeheer waarmee juridische en zakelijke teams hun documenten kunnen creëren, beheren, goedkeuren en bijhouden in één geïntegreerde werkruimte. Besteed minder tijd aan het werken met meerdere tools en stel je team in staat om sneller deals te sluiten met zelfbedieningsautomatisering, samenwerkingsworkflows en een archief met veel gegevens. Meer informatie over Juro

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Bied nauwkeurige PDF-weergave, annotatie, bewerking, creatie en generatie voor elk web-, mobiel, desktop- of serverframework of -toepassing. Meer informatie over Apryse PDF SDK
PDFTron SDK is een zeer uitgebreide MS en PDF SDK. Het is intern gebouwd om nauwkeurige en betrouwbare weergave te leveren aan je digitale inhoud van elke omvang en complexiteit. Het schaalt mee met je doelen, omdat de API's MS Office, CAD en mogelijkheden om samen te werken via video toevoegen aan je toepassing op Windows, Mac OS, Linux, Android, iOS en het web. De PDF SDK biedt nauwkeurige PDF-weergave, annotatie, bewerking, creatie en generatie voor elk web-, mobiel, desktop- of serverframework of toepassing. Meer informatie over Apryse PDF SDK

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
SlideHub helpt zakelijke professionals PowerPoint-voorstellen te stroomlijnen en de chaos in PowerPoint/Word/Excel en Outlook op te lossen. Meer informatie over SlideHub
SlideHub biedt een platform voor documentactiva over de hele Office-suite waarmee adviseurs betere voorstellen kunnen maken en de documentchaos kunnen oplossen. Naast het activaplatform biedt SlideHub een on-demand PowerPoint-service die kan worden geïntegreerd met het platform en waarmee klantspecifieke PowerPoint-activa snel kunnen worden geïmplementeerd. Meer informatie over SlideHub

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Bewaar en classificeer e-mails rechtstreeks vanuit Outlook 365 naar SharePoint en Teams. Meer informatie over Email Manager for Microsoft 365
E-mailregistratie en samenwerking vereenvoudigd. Een nieuwe kijk op het vastleggen en delen van kennisdossiers in het nieuwe tijdperk van Microsoft 365 mobility (voorheen Office 365). Sla vanaf elk apparaat Outlook-e-mails en -bijlagen op in de Microsoft 365-versie van SharePoint en Microsoft Teams. Deel links naar bestanden met collega's en archiveer meerdere e-mails en bijlagen tegelijk op deze samenwerkingsplatforms. Maak gebruik van de kracht van de geavanceerde functies van Microsoft voor gegevensbeheer door je content te taggen met labels. Meer informatie over Email Manager for Microsoft 365

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Breid je toepassingen en microservices uit met indrukwekkende pdf-capaciteiten. Open, wijzig, annoteer en optimaliseer pdf-bestanden. Meer informatie over RadaeePDF SDK
Gebruik RadaeePDF SDK in de toepassingen die je ontwikkelt voor je klanten en in je softwareproducten om functies voor pdf-bestandsbeheer uitgebreid en compleet te maken. Met je toepassingen kun je elk pdf-bestand weergeven, bewerken, annoteren en ondertekenen. Je microservices genereren pdf-/a-bestanden, converteren DOCX en optimaliseren bestanden en rapporten voor archivering en openen via het web. De tool is beschikbaar op Android, Windows UWP, iOS en Linux via systeemeigen talen en platformonafhankelijke frameworks. Meer informatie over RadaeePDF SDK

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Oplossing voor digitale ondertekening waarmee bedrijven verzoeken voor e-handtekeningen kunnen verzenden en herbruikbare sjablonen voor elektronische handtekeningen kunnen delen. Meer informatie over Fill
Oplossing voor digitale ondertekening waarmee bedrijven verzoeken voor e-handtekeningen kunnen verzenden en herbruikbare sjablonen voor elektronische handtekeningen kunnen delen. Meer informatie over Fill

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
JetBrains Space is een volledig geïntegreerde toolchain die de pijplijn voor softwareontwikkeling, communicatie en projectmanagement met elkaar verbindt. Meer informatie over Space
Space is een volledig geïntegreerde toolchain die de softwareontwikkelingspijplijn verbindt met communicatie en projectmanagement. Met Space kun je alle dossiers met betrekking tot je project toegankelijk en zichtbaar maken voor het projectteam en andere leden van je organisatie. Organiseer je persoonlijke documenten met behulp van een handige mapstructuur. Werk aan concepten en deel ze met je collega's voor gezamenlijke bewerking voordat je ze naar projectdocumenten verplaatst of ze naar de blog publiceert. Meer informatie over Space

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
ShareGate, de out-of-the-box beheeroplossing voor Microsoft 365 die gewoon werkt. Meer informatie over ShareGate
Van grote migraties tot dagelijkse activiteiten via Teams en op SharePoint. ShareGate is de out-of-the-box beheeroplossing voor Microsoft 365 die gewoon werkt. ShareGate verandert M365 in een veilige omgeving voor samenwerking en wordt vertrouwd door meer dan 75.000 IT-beheerders. Begin binnen enkele minuten met het opschonen van je tenants, bouw je managementstrategie op waarbij je je richt op best practices en automatiseer self-service met gebruikers die de beperkingen respecteren die je hebt ingesteld. Meer informatie over ShareGate

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Met de Document Control Software van Intelex kun je je documenten efficiënter beheren, de productiviteit verhogen en naleving garanderen. Meer informatie over Intelex Document Control Software
Het beheren van je documenten is nog nooit zo eenvoudig geweest. Met het documentbeheersysteem van Intelex kun je je documenten efficiënter beheren, de productiviteit verhogen en naleving garanderen. Automatiseer al je documentgerelateerde processen met de gebruiksvriendelijke tools die nodig zijn om je documenten veilig te uploaden, te bewerken en te delen in je hele organisatie, en de naleving van voorschriften en normen te vereenvoudigen. Probeer het gratis. Meer informatie over Intelex Document Control Software

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Maak persoonlijk contact met klanten in 100 talen via 6 kanalen. Meer informatie over Perfect Doc Studio
Platform voor klantcommunicatie waarmee bedrijven met klanten kunnen communiceren met gepersonaliseerde content via 6 kanalen en in meer dan 100 talen Meer informatie over Perfect Doc Studio

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Cloudgebaseerde AI-tool waarmee bedrijven ongestructureerde gegevens kunnen verwerken via ML-, OCR- en NLP-technologieën. Meer informatie over Augmatrix
Cloudgebaseerde AI-tool waarmee bedrijven ongestructureerde gegevens kunnen verwerken via ML-, OCR- en NLP-technologieën. Meer informatie over Augmatrix

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
NAGIX stelt organisaties in staat om grote hoeveelheden documenten efficiënt en automatisch om te zetten in volledig toegankelijke PDF's Meer informatie over Nagix
NAGIX is een geavanceerd digitaal toegankelijk documentsysteem waarmee organisaties efficiënt en automatisch! zet grote hoeveelheden documenten om in UA-compatibele, toegankelijke PDF's, ten behoeve van slechtzienden en in overeenstemming met wet- en regelgeving die organisaties verplicht om hun klanten toegankelijke formulieren en documenten te verstrekken. Meer informatie over Nagix

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Oplossing voor documentbeheer waarmee bedrijven documenten kunnen maken, opslaan, openen, delen en beheren. Meer informatie over SmartPoint DMS
Oplossing voor documentbeheer waarmee bedrijven documenten kunnen maken, opslaan, openen, delen en beheren. Meer informatie over SmartPoint DMS

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Webgebaseerde app ontworpen om spreadsheets en documenten online op te slaan, te maken en te bewerken. Er zijn sjablonen, grafieken en opmerkingen beschikbaar.
Webgebaseerde app ontworpen om spreadsheets en documenten online op te slaan, te maken en te bewerken. Er zijn sjablonen, grafieken en opmerkingen beschikbaar. Meer informatie over Google Docs

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Platform voor het delen van bestanden waarmee gebruikers contacten, foto's, video's, presentaties, opnames en meer kunnen opslaan en delen.
Platform voor het delen van bestanden waarmee gebruikers contacten, foto's, video's, presentaties, opnames en meer kunnen opslaan en delen. Meer informatie over Google Drive

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Dropbox Business is de veilige oplossing voor het delen en opslaan van bestanden – geliefd bij werknemers en vertrouwd door IT-beheerders. Ga vandaag nog gratis aan de slag!
Dropbox Business is een centrale werkruimte die teams helpt georganiseerd te blijven en hun werk soepel te laten verlopen. Alle content van je team bevindt zich op één plek, waardoor je gemakkelijk kunt samenwerken en je kunt concentreren op het werk dat ertoe doet. Dropbox Business wordt wereldwijd vertrouwd door meer dan 300.000 zakelijke teams en meer dan 50% van de Fortune 500 om zijn toonaangevende bestandssynchronisatie, samenwerking en uitgebreide beheer- en beveiligingsfuncties die worden opgeschaald naarmate teams groeien. Meer informatie over Dropbox Business

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Een reeks samenwerkingsproducten voor teams en kleine bedrijven. Webconferenties, bestandsdeling en planning in de cloud.
Een reeks samenwerkingsproducten voor teams en kleine bedrijven. Webconferenties, bestandsdeling en planning in de cloud. Meer informatie over Google Workspace

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Een geïntegreerd pakket met toepassingen omvat e-mail, agenda en adresboek die 24/7 toegankelijk zijn via internet.
Microsoft 365 is meer dan alleen Word, Excel, PowerPoint en Outlook. Het biedt krachtige services zoals zakelijke e-mail, online opslag en teamworkoplossingen waar je vanaf overal toegang toe hebt. Breng teams en middelen samen met oplossingen zoals Microsoft Teams en Skype voor Bedrijven, waardoor het samenwerken productiever en aangenamer wordt, ongeacht waar deelnemers zich bevinden. Meer informatie over Microsoft 365

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Webgebaseerde software waarmee je bestanden en foto's kunt openen en delen op pc, Mac, Android en iOS.
Webgebaseerde software waarmee je bestanden en foto's kunt openen en delen op pc, Mac, Android en iOS. Meer informatie over OneDrive

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
DocuSign verandert de manier van zakendoen door iedereen in staat te stellen om altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid transacties uit te voeren.
DocuSign verandert de manier van zakendoen doordat het meer dan 250.000 bedrijven en meer dan 100 miljoen gebruikers in 188 landen in staat stelt om overeenkomsten altijd, overal en op elk apparaat met vertrouwen en zekerheid te verzenden, ondertekenen en beheren. DocuSign vervangt afdrukken, faxen, scannen en het versturen van papieren documenten om zaken af te handelen. De technologie stelt organisaties van elke omvang, sector en geografie in staat om elke overeenkomst volledig digitaal te maken, om het bedrijf vooruit te helpen. Meer informatie over DocuSign

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Box is een platform voor het beheer van documenten, bedrijfsmiddelen en content.
Upgrade je strategie voor informatiebeheer met het lokale levenscyclusbeheer dat je organisatie nodig heeft om risico's te verminderen zonder de productiviteit te beïnvloeden. Stroomlijn hoe je de levenscyclus van de content beheert die bedrijfsprocessen aandrijft met flexibele retentieschema's, behoud voor verdedigbare ontdekking en dispositiebeheer. Meer informatie over Box

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Toepassingen en bureaublad delen en bekijken, annotatietools, chatberichten, webdia's en whiteboards.
Toepassingen en bureaublad delen en bekijken, annotatietools, chatberichten, webdia's en whiteboards. Meer informatie over Microsoft SharePoint

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Wrike is software voor samenwerking die wordt gebruikt voor documentbeheer met visuele controle, realtime samenwerking en Kanbanborden.
Wrike is software voor werkmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Stroomlijn je documentbeheer met cloudgebaseerde, in-context bestandsopslag. Deel documenten binnen aangepaste aanvraagformulieren en taken, verkort je goedkeuringscycli met visuele controle en tag snel teamgenoten voor eventuele bestandsverzoeken. Versnel je levering dankzij de meer dan 400 integraties van Wrike, inclusief andere documentbeheersystemen. Documenten zijn gemakkelijk te vinden en taakdiscussies en updates zijn binnen enkele seconden zichtbaar. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
De app waarmee je elk Microsoft Word-document, Excel-spreadsheet en Powerpoint-bestand kunt maken, bewerken en bekijken.
De app waarmee je elk Microsoft Word-document, Excel-spreadsheet en Powerpoint-bestand kunt maken, bewerken en bekijken. Meer informatie over LibreOffice

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
BIM 360 is de perfecte tool voor project-, veld- en BIM-managers om de levering te versnellen, geld te besparen en risico's te verminderen.

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Cloudgebaseerde en lokale projectmanagementoplossing waarmee bedrijven van elke omvang notities, taken, projecten, databases en meer kunnen beheren.
Cloudgebaseerde en lokale projectmanagementoplossing waarmee bedrijven van elke omvang notities, taken, projecten, databases en meer kunnen beheren. Meer informatie over Notion

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Gratis app om pdf-bestanden te beheren, alleen of in bulk, via het web. Je kunt pdf's binnen enkele seconden samenvoegen, comprimeren, splitsen en converteren.
Gratis app om pdf-bestanden te beheren, alleen of in bulk, via het web. iLovePDF biedt een toolkit om pdf's binnen enkele seconden samen te voegen, te comprimeren, splitsen, converteren, van watermerk te voorzien en te ontgrendelen. iLovePDF converteert ook van/naar hoofdprogramma's van Office zoals Power Point, Excel en Word. Meer informatie over iLovePDF

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Bluebeam Revu introduceert veelgevraagde nieuwe functies en verbeteringen voor het automatiseren en versnellen van kritieke werkprocessen.
Bluebeam Studio biedt een pdf-oplossing voor gebruikers die pdf-bestanden willen maken, bewerken en markeren en in realtime of op elk moment met projectpartners willen samenwerken. Meer informatie over Bluebeam Revu

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Deze oplossing voor documentbeheer transformeert je kantoor met geavanceerde automatisering en tools voor het delen van bestanden.
eFileCabinet kan ervoor zorgen dat letterlijk al je documenten zichzelf archiveren. Het is een oplossing voor documentbeheer die geavanceerde OCR, veilige bestandsuitwisseling en krachtige workflowautomatiseringstools combineert om de manier waarop je bedrijf met papierwerk omgaat te transformeren. Het systeem van eFileCabinet gebruikt OCR-sjablonen om elk type document dat je gebruikt te herkennen. Wanneer je iets scant of uploadt, weet het systeem dus hoe het genoemd en waar het gearchiveerd moet worden. Haal documenten onmiddellijk op met behulp van trefwoorden in het document. Raak nooit meer een document kwijt. Meer informatie over Revver

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
Een alles-in-één online pdf-editor, ingebouwde e-ondertekening en invulbare formulierenbouwer.
PDFfiller biedt een AVG-compatibele, online pdf-editor, een beheerder voor e-signatures en een invulbare pdf-formulierbouwer in één web-app. Bewerk en e-onderteken pdf-documenten online, maak invulbare pdf-formulieren en verstuur ze ter ondertekening. Deel documenten via e-mail of sociale media of host ze op de website van je bedrijf. Fax, print of verzend pdf's via USPS rechtstreeks vanuit je PDFfiller-account. Ontvang voltooide kopieën van verzonden en ondertekende pdf-formulieren en extraheer automatisch gegevens naar een Excel-bestand, CRM of database. Meer informatie over pdfFiller

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag
De eerste pdf-software die je echt zult waarderen. Smallpdf beschikt over 18 pdf-tools in 24 talen en wordt vertrouwd door 25 miljoen maandelijkse gebruikers.
De eerste pdf-software die je echt zult waarderen. Smallpdf is vervaardigd in Zwitserland en beschikt over een uitgebreid pakket van 18 pdf-tools in 24 talen, met een wereldwijd gebruikersbestand van 100.000 bedrijven en meer dan 200 miljoen personen. Ontdek de perfecte mogelijkheid voor productieve, draagbare en kostenefficiënte oplossingen voor documentbeheer in je dagelijks leven. Meer informatie over Smallpdf

Functies

  • Samenwerkingstools
  • Bestanden delen
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Versiebeheer
  • Archiveren en retentie
  • Documentenclassificatie
  • Documenten genereren
  • Bestandsconversie
  • Elektronische handtekening
  • Bestandsherstel
  • Compliance bijhouden
  • Beveiligde gegevensopslag

Kopersgids voor DMS-systemen

Wat zijn DMS-systemen?

DMS-systemen helpen gebruikers bij het maken, opslaan en delen van documenten, van standaardformulieren en contracten tot persoonlijke correspondentie. Deze toepassingen bevatten functionaliteiten zoals het vastleggen van afbeeldingen, doorzoeken van documenten en toegangsbeheer waarmee gebruikers eenvoudig door zakelijke documenten kunnen navigeren.

Wat zijn de voordelen van DMS-systemen?

DMS-systemen kunnen de digitale transformatie van je bedrijf ondersteunen door de noodzaak van handmatig papierwerk te elimineren.

Hieronder staan enkele voordelen van het gebruik van een DMS-systeem:

  • Overal en altijd toegang tot documenten.
  • Samenwerken door middel van het delen van bestanden.
  • Het beschermen van bedrijfskritieke documenten tegen ongeoorloofde toegang, cybercriminaliteit, ransomware en natuurrampen.
  • Verlaging van de kosten voor het opslaan van fysieke documenten.

Welke algemene functies hebben DMS-systemen?

  • Documenten vastleggen: het gebruikmaken van beeldregistratietechnologie om gedrukte documenten te digitaliseren. Geavanceerde platforms bieden functionaliteit voor OCR (optical character reader, optische lezer) en zoeken.
  • Het opslaan van documenten: het opslaan, openen, delen en bewerken van documenten via een gemeenschappelijk platform.
  • Zoeken in volledige tekst: het zoeken naar relevante bestanden en documenten door trefwoorden in een zoekvak te typen.
  • Toegang/toestemming beheren: het beheren van de toegangsrechten tot documenten voor bepaalde personen of een groep, en bepalen wie er documenten kan bekijken en/of bewerken.
  • Tools voor samenwerking: het delen van documenten met personen of een groep mensen, en hen in staat stellen om documenten te bewerken en opmerkingen toe te voegen.
  • Documentarchief: het creëren van een gecentraliseerde opslagplaats voor het opslaan van vertrouwelijke en gearchiveerde gegevens voor toekomstig gebruik.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van DMS-systemen?

  • Integratiecapaciteiten: om optimaal gebruik te maken van een DMS-systeem, moeten gebruikers deze integreren met andere belangrijke bedrijfssystemen zoals software voor boekhouding, customer relationship management (CRM), en HR. Deze integraties helpen je niet alleen om gebruik te maken van de capaciteiten voor het opslaan en delen van documenten binnen het DMS-systeem, maar stellen je ook in staat om een tekstzoekopdracht voor documenten binnen het hele bedrijf uit te voeren. Zo helpt een integratie van een DMS-systeem met een boekhoudoplossing gebruikers bij het indexeren en opslaan van boekhoudkundige en financiële documenten, wat nuttig is voor de toegang tot documenten tijdens interne of externe audits.
  • Gegevensbeveiliging: kleine bedrijven worden geconfronteerd met zowel externe bedreigingen voor de gegevensbeveiliging (zoals hacking en inbreuken op de gegevensbeveiliging) als interne bedreigingen voor de gegevensbeveiliging (zoals diefstal door werknemers). Omdat het DMS-systeem de opslagplaats is van belangrijke zakelijke documenten, is dit systeem veel gevoeliger voor een inbreuk op de gegevensbeveiliging. Om elk gegevensverlies te vermijden moet je ervoor zorgen dat het DMS-systeem dat je selecteert is uitgerust met de nieuwste beveiligingsprotocollen en -methoden. Deze omvatten beveiliging via 256-bit Advanced Encryption Standard (AES) en versleuteling door middel van SSL/TLS (Secure Sockets Layer/Transport Layer Security).
  • Behoeften voor het scannen en de beeldverwerking van documenten: het scannen en de beeldverwerking van documenten helpt gebruikers doordat ze papieren documenten kunnen scannen en deze vervolgens indexeren met behulp van een reeks trefwoorden. Digitale opslag in combinatie met nauwkeurige indexering helpt gebruikers bij het zoeken naar deze documenten. Sommige producten bieden ook OCR (optical character recognition, optische tekenherkenning), waarmee gebruikers handgeschreven documenten kunnen omzetten naar een digitaal formaat. Voor kopers die veel met fysieke documentatie werken, moet de shortlist producten met deze functionaliteit bevatten.
  • Bedrijven willen een nauwere integratie tussen project management tools en DMS-systemen: binnen een bedrijf strekt de samenwerking zich uit over verschillende teams. Om de operationele efficiëntie te verbeteren, stappen bedrijven over op geïntegreerde tools die tijd en moeite besparen bij het schakelen tussen verschillende programma's. Daarom willen bedrijven hun project management tools integreren met het DMS-systeem, zodat gebruikers tijdens het werken aan een project hun documenten kunnen delen.
  • De toekomst van documentbeheer is mobiel: met een toename in het gebruik van mobiele apparaten zijn mobiele capaciteiten een prioriteit voor kleine bedrijven De verwachting is dat leveranciers steeds meer mobiele diensten zullen aanbieden, zoals mobiele responsieve interfaces, mobiele apps en klantportals.