Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Workflow management systemen

Workflow management systemen coördineren de werkstroom en zorgen ervoor dat wijzigingen correct worden doorgevoerd. Workflow management systemen bieden een samenwerkingsomgeving waarin bedrijven hun processen eenvoudig kunnen volgen en beoordelen. Organisaties gebruiken workflow management software om hun bedrijfsomgeving te coördineren, onmiddellijke toegang tot nauwkeurige en actuele gegevens over projecten en prestaties te krijgen, wijzigingen in te plannen en te synchroniseren, en de effectiviteit van bedrijfsstrategieën te testen. Zie ook: business process management software, requirements management tools en project management tools.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Workflow management systemen met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven
267 resultaten
Bouw binnen enkele minuten je workflow met monday.com, bekroonde software zonder code die is ontworpen om teams te helpen beter samen te werken. Meer informatie over monday.com
Bouw binnen enkele minuten je workflow met monday.com, bekroonde software die is ontworpen om teams te helpen beter samen te werken. Dankzij de codevrije automatisering kun je de workflow van je team op de automatische piloot zetten, zodat iedereen zich kan concentreren op zinvol werk. Ondertussen zorgen aangepaste waarschuwingen, automatische statusupdates en projectstromen ervoor dat je teamleden op elkaar afgestemd blijven wat betreft prioriteiten, zodat je nooit je deadlines mist. Ga vandaag nog aan de slag met één van de vooraf gemaakte workflowsjablonen. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Jira is een volledige taakbeheertool voor teams die geweldige producten plannen en bouwen. Meer informatie over Jira
Jira is de workflowmanagementtool voor teams die geweldige producten plannen en bouwen. Duizenden teams kiezen Jira om problemen vast te leggen en te organiseren, werk toe te wijzen en teamactiviteiten te volgen. Aan je bureau of onderweg, met de nieuwe mobiele interface helpt Jira je team om de klus te klaren. Meer informatie over Jira

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Nederland Lokaal product
Automatiseer bedrijfsprocessen met Workflowmanagement in AFAS Software. Standaardiseer, structureer en optimaliseer efficiëntie. Ga ook slimmer werken! Meer informatie over AFAS Software
Automatiseer bedrijfsprocessen met AFAS Workflow Management. Zorg voor standaardisatie en structuur door ERP-software te verbinden met workflows. Bereik gestroomlijnde, efficiënte en vaak automatische processen, met duidelijk inzicht in de voortgang en verantwoordelijkheden. Ervaar de voordelen van een uitstekend workflow management systeem en ontdek wat het voor jouw organisatie kan betekenen. Kies voor AFAS! Meer informatie over AFAS Software

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Zoho Creator is software voor het beheer van automatiseringsworkflows waarmee je aangepaste, mobiel-klare apps bouwt om je bedrijf te runnen. Meer informatie over Zoho Creator
Zoho Creator biedt essentiële software en tools voor het beheer van automatiseringsworkflows waarmee je aangepaste apps bouwt; helemaal zelf, ongeacht je technische expertise. Wanneer elk bedrijfsproces uniek is en van elkaar verschilt, dan kan er onmogelijk één software zijn om alles op te lossen. Dit is de reden waarom 7 miljoen gebruikers over de hele wereld al 6 miljoen aangepaste toepassingen hebben gebouwd om hun unieke bedrijfsprocessen te beheren. Bekijk de casestudy's. Meer informatie over Zoho Creator

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Kissflow Workflow is toonaangevende end-to-end workflowsoftware die zowel gestructureerde als ongestructureerde workflows ondersteunt. Meer informatie over Kissflow
Kissflow Workflow is toonaangevende end-to-end workflowsoftware die zowel gestructureerde workflows (casusbeheer) als ongestructureerde workflows (BPM/procesbeheer) ondersteunt. Kissflow Workflow is een workflow zonder codering waarmee iedereen een geautomatiseerd proces kan creëren, een projectboard kan ontwerpen, een casusstroom kan afhandelen en kan samenwerken aan werkonderwerpen, en dit alles binnen één intelligent en gemakkelijk te integreren platform. Meer informatie over Kissflow

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk al je zakelijke documenten te maken, te bewerken, te verzenden, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Meer informatie over PandaDoc
PandaDoc is een alles-in-ééntool om snel en gemakkelijk zakelijke documenten te maken, te bewerken, te volgen en elektronisch te ondertekenen. Ontdek een betere manier om professioneel ogende documenten te genereren. Sluit meer deals met een onbeperkt aantal elektronische handtekeningen, herbruikbare sjablonen, in-appbewerking, CRM-integratie, API's en 24/7 live ondersteuning door mensen. Onze gemiddelde gebruiker maakt een document in minder dan 4 minuten en meldt een stijging van 20% in het aantal gesloten deals. Voeg je bij 50.000 bedrijven die de documentenwerkstroom automatiseren, de pijplijn versnellen en meer deals binnenhalen! Meer informatie over PandaDoc

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Tool voor het bijhouden van problemen en agile projectmanagement van JetBrains. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack
Agile projectmanagementtool van JetBrains. YouTrack fungeert als één plek om je projecten te beheren, werk te plannen voor toekomstige releases, sprints en iteraties, en je dagelijkse taken, fouten en verzoeken van klanten bij te houden. Het spreekt jouw taal en is flexibel genoeg om jouw proces precies te volgen. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Asana is een gemakkelijke manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven. Meer informatie over Asana
Asana is een tool voor workflowbeheer die teams helpt bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana kun je al je werk op één plek verbinden en teams samenbrengen, waar dan ook. Van lijsten tot borden, tot agenda's en Gantt-diagrammen, organiseer het werk op jouw manier. Sluit je aan bij meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen die Asana gebruiken om meer gedaan te krijgen. Ga binnen enkele minuten aan de slag en probeer Asana. Meer informatie over Asana

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Afdrukbewerkingen kunnen worden verbeterd met behulp van tFLOW, een krachtige oplossing voor digitale workflowautomatisering en klantenservice. Meer informatie over tFLOW
Aleyant tFLOW vereenvoudigt moeilijke taken voor bestandsbeheer om de efficiëntie en productiedoorvoer te optimaliseren door online preflighting en samenwerking, automatische proefcreatie, bestandsinzending, activabeheer en projectmanagement, bestandscorrectie, automatische prepress, kleurbeheer, impositie en rapportage te bieden. Meer informatie over tFLOW

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Backlog geeft power aan je workflow door planning, tracking en codebeheer samen te voegen voor een naadloze taakorkestratie. Meer informatie over Backlog
Backlog is een tool voor workflow- en projectbeheer voor teams die een hogere productiviteit, groter overzicht en eenvoudige manier om projecten te volgen wensen. Ontwikkelingsteams kunnen samenwerken met de afdelingen voor ontwerp, marketing, IT en meer om sneller hoogwaardige projecten uit te brengen. Kernfuncties zijn onder meer projecten, Gantt-diagrammen, burndown-diagrammen, problemen, subtaken, watchlist, discussies, versiebeheer, bestanden delen, wiki's en foutopsporing. Update je projecten onderweg met iOS- en Android-apps. Meer informatie over Backlog

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Creatio biedt één platform voor het automatiseren van sectorworkflows en CRM zonder code, met honderden kant-en-klare apps en add-ons. Meer informatie over Studio Creatio
Creatio biedt één platform voor het automatiseren van sectorworkflows en CRM zonder code. Met de intelligente tools zonder code voor app-ontwikkeling en workflowautomatisering van het Creatio-platform kunnen bedrijven uit verschillende sectoren, evenals systeemintegrators en softwareontwikkelaars, digitale workflows ontwerpen voor hun specifieke zakelijke activiteiten. Met het Creatio-platform kun je het DNA van je bedrijf in een digitale vorm repliceren. Meer informatie over Studio Creatio

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
MaintainX is mobielgerichte software voor het digitaliseren van workflows en procedures die de efficiëntie en realtime inzichten bevordert. Meer informatie over MaintainX
MaintainX is mobielgerichte software voor het digitaliseren van workflows en procedures waardoor frontlijnteams weten wat ze moeten doen en hoe ze het moeten doen. De software kan het volgende digitaliseren en weghalen van het ouderwetse klembord: -veiligheidsprocedures; -milieuchecklists; -rapportage van gereedschap en meters; -onderhoudsprocedures; -audit-/inspectieworkflows; -trainingschecklists. Managers worden efficiëntere operators, omdat de software realtime zakelijke inzichten uit het veld levert. Meer informatie over MaintainX

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
GoodDay is een platform voor werkbeheer voor projecten, taken, producten, tijd en teams en voor productieve, transparante samenwerking. Meer informatie over GoodDay
GoodDay is een platform voor het beheren van werk, projecten, producten, taken, tijd en teams dat organisaties de beste hulpmiddelen biedt voor planning op hoog niveau. Het platform is afgestemd op hun dagelijkse werk en ondersteunt continue verbetering van alle processen op basis van transparantie, verantwoording, flexibiliteit en erkenning. Meer informatie over GoodDay

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
De Intellect-workflow kan moeiteloos worden aangepast via technologie op basis van slepen en neerzetten. Meer informatie over Intellect QMS
Intellect biedt een dynamische workflow als onderdeel van zijn oplossing voor bedrijfsprocesbeheer, een codevrij platform voor digitale transformatie en automatisering. De visie is om iedereen in staat te stellen te innoveren door een bekroond BPM-platform aan te bieden waarmee niet-programmeurs technologie op basis van slepen en neerzetten kunnen gebruiken om formulieren, workflows en rapportages te ontwikkelen. Meer informatie over Intellect QMS

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Het platform van Fluix stroomlijnt de documentenstroom en communicatie tussen je mobiele medewerkers, klanten en backoffice. Meer informatie over Fluix
Fluix is een gebruiksvriendelijke softwareoplossing zonder code die bedrijven helpt documenten te digitaliseren en routinetaken te automatiseren, allemaal op één plek. Dit platform lost de pijnpunten op van kantoor- en veldteams die sneller willen leveren en veilige, betrouwbare gegevens willen verzamelen, terwijl veiligheid en naleving de topprioriteiten blijven. Fluix is toegankelijk via de native app voor iOS, Android of via een webbrowser. Maak je team productiever en je bedrijf efficiënter. VOOR TEAMS VAN MEER DAN 10 GEBRUIKERS. Meer informatie over Fluix

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Portal aangestuurd door jouw gegevens. Verbind Airtable of Google Spreadsheets voor een directe portal om contact te leggen met je klanten en team. Meer informatie over Stacker
Portal aangestuurd door jouw gegevens. Verbind Airtable of Google Spreadsheets voor een directe portal om contact te leggen met je klanten, met je partners te communiceren en je team te ondersteunen. Meer informatie over Stacker

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Met awork werkt jouw team beter en gelukkiger samen: Projecten beheren, middelen plannen, tijden bijhouden. 2000+ teams houden van awork. Probeer het nu. Meer informatie over awork
awork is automatisch projectmanagement voor teams. Het bundelt taken in lijsten, Kanbanborden en Gantt-diagrammen. Slimme meldingen houden je op de hoogte - zelfs volledig geautomatiseerd: op de automatische piloot. Maak aangepaste projectsjablonen, taakbundels en dashboard-widgets. awork heeft integraties voor Slack, agenda's en factureringstools en geïntegreerde urenregistratie - ook via app. Als eerste AVG-compliante alternatief uit Duitsland houdt awork providers uit Silicon Valley bij en zet het tegelijkertijd nieuwe benchmarks op. Meer informatie over awork

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
De eenvoudigste manier om chaos te elimineren, op elk apparaat. Centraliseer workflow, proces, beleid en naleving om als een geoliede machine te draaien. Probeer het gratis. Meer informatie over beSlick
Process Bliss elimineert de chaos van het runnen van een bedrijf, waardoor teams het elke keer weer goed kunnen doen. Met Process Bliss kun je eenvoudige maar krachtige werkstroomprocessen creëren, die overgaan in checklist-uitvoering van bedrijfstaken. Bedrijfswerkzaamheden zijn gemakkelijk te bekijken om succes en kansen bij te houden voor procesverbetering. Je runt je bedrijf op één plek, het is gemakkelijk te delen en je hebt een volledig auditspoor van alles wat er gebeurt. Boek je gratis demo voor een proefperiode van 14 dagen. Meer informatie over beSlick

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Het digitale bedrijfsplatform van Interfacing: bouw nauwkeurige eenvoudige tot complexe workflow-apps, snel: in dagen en weken, niet maanden. Meer informatie over Digital Business Transformation Suite
Het digitale bedrijfsplatform van Interfacing is ideaal om veel sneller nauwkeurige eenvoudige tot complexe workflow-apps met weinig code te bouwen. Je team kan sneller en met grotere nauwkeurigheid en efficiëntie onbeperkte workflows creëren, stroomlijnen, testen, automatiseren en implementeren. Implementeer snel apps, van consumentengerichte tot backend complexe kritieke bedrijfssystemen, in uren, niet dagen. Meer informatie over Digital Business Transformation Suite

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Nederland Lokaal product
Sensus BPM Online is de juiste keuze voor jou! Een praktisch communicatieplatform dat samenwerking en communicatie zal inspireren. Meer informatie over Sensus BPM Online
Eenvoudig of complex: ongeacht de complexiteit van een proces moet iedereen ermee kunnen werken. Sensus BPM Online is ontwikkeld met één ding voor ogen: eenvoud. Waar het bedrijfsproces ook om draait, iedereen moet ermee kunnen werken. Of je nu bepaalde werkmethoden beschrijft of taken en verantwoordelijkheden in kaart wilt brengen, Sensus BPM Online geeft je medewerkers inzicht in één oogopslag. Meer informatie over Sensus BPM Online

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Google Workspace eenvoudig gemaakt. Automatiseer je processen op Google Workspace zonder ook maar één regel code te schrijven. Ga gratis aan de slag. Meer informatie over zenphi
Workflowautomatisering zonder code voor Google Workspace. Of het nu gaat om een eenvoudige Gmail Mail Merge met behulp van Sheets en Docs, Approval Workflows of een complex proces voor onboarding van medewerkers in meerdere stappen, met zenphi kun je het automatiseren met een paar sleep- en neerzetacties. Geen code vereist. zenphi is ontworpen en ontwikkeld op Google Cloud en is handmatig vervaardigd voor Google Workspace. Een geavanceerde en robuuste backend wordt verborgen door een intuïtieve en gebruiksvriendelijke front-end, waardoor iedereen zijn processen onmiddellijk kan automatiseren. Meer informatie over zenphi

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Cloudgebaseerde AI-tool waarmee bedrijven ongestructureerde gegevens kunnen verwerken via ML-, OCR- en NLP-technologieën. Meer informatie over Augmatrix
Cloudgebaseerde AI-tool waarmee bedrijven ongestructureerde gegevens kunnen verwerken via ML-, OCR- en NLP-technologieën. Meer informatie over Augmatrix

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Helpt bij het stroomlijnen van documentworkflows, naleving en meer voor klinische onderzoeken. Meer informatie over Florence eBinders
Digitaliseer al je studiemapworkflows met Florence eBinders™ en bied externe toegang voor het opstarten, bewaken en beoordelen van brongegevens voor je sponsors. eBinders wordt vertrouwd door 10.000 onderzoekslocaties over de hele wereld. Creëer, bewerk, distribueer, verzamel, onderteken en beoordeel alle sitebestanden van onderzoekers, elektronische logboeken en deelnemersmappen elektronisch binnen één platform. Versnel het opstarten van het onderzoek met maar liefst 40%. Meer informatie over Florence eBinders

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Nederland Lokaal product
FieldBuddy

FieldBuddy

(0) Nederland Lokaal product
FieldBuddy is een cloud-oplossing om het uitvoeren van in- en externe servicewerkzaamheden te managen, van melding tot factuur. Meer informatie over FieldBuddy
FieldBuddy brengt het serviceproces onder controle, van melding tot facturatie. Geschikt voor binnen- en buitendienst. Workflows voor terugkerende werkzaamheden. Leest barcodes en QR-codes. Terugmelding van uren en spare parts op de tablet. Een pdf-factuur kan direct worden uitgeprint. Integreert met backoffice- en ERP-systemen. Enkele features: contracten, planning, technische documentatie en handleidingen, apparaathistorie, facturatie, materiaalbeheer met meerdere voorraadlocaties. Meer informatie over FieldBuddy

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
een visuele samenwerkingstool waarmee je op een leuke, flexibele en lonende manier een gedeeld perspectief kunt creëren voor je team.
Teams van verkoop en marketing tot HR en operations kunnen Trello ontwerpen en aanpassen aan hun unieke behoeften en werkstijlen. En met meer dan 100 integraties met andere belangrijke tools zoals Google Drive, Slack en Jira is Trello een levendige projecthub van samenwerking tussen teams, waar het werk ook moet gebeuren. Trello geeft plezier aan teamwork door het transparant te maken en te zorgen dat gemakkelijk kan worden gedeeld met verschillende groepen en teams. Meer informatie over Trello

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
Groepschat alleen is niet voldoende. Basecamp combineert *alle* tools die teams nodig hebben op één plek: berichtenborden, planningen, takenlijsten, groepschat, documenten en bestandsopslag en meer. In plaats van dat alles overal is verspreid, bevindt alles waar je aan werkt zich op één gestroomlijnde, georganiseerde plek. Iedereen zal weten wat te doen. Niets zal er nog door de mazen van het net glippen. Je weet altijd precies wat er aan de hand is. Meer informatie over Basecamp

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. ClickUp is de snelstgroeiende app van 2019.
ClickUp is één app die alle andere apps vervangt. Het is het werk van de toekomst. Meer dan alleen taakbeheer – ClickUp biedt documenten, herinneringen, doelen, agenda's, planning en zelfs een inbox. ClickUp is volledig aanpasbaar en werkt voor elk type team, zodat alle teams dezelfde app kunnen gebruiken voor planning, organisatie en samenwerking. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Microsoft Visio is een innovatieve diagramoplossing die helpt bij het visualiseren van gegevensgestuurde bedrijfsprocesstromen en meer.
Microsoft Visio is een diagramoplossing met een robuuste bibliotheek van ingebouwde en externe sjablonen en vormen, capaciteiten voor gegevensconnectiviteit en geïntegreerde samenwerkingstools. Maak indrukwekkende visualisaties met behulp van de meegeleverde vormen en startbestanden. Samenwerking nodig? Bewerk via een webbrowser tegelijk met collega's online opgeslagen diagrammen, om veilig en moeiteloos met anderen samen te werken. Koppel zelfs diagrammen aan realtime gegevens om snel beslissingen te nemen. Meer informatie over Visio

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet, een online platform voor het uitvoeren van werkzaamheden, ondersteunt projectbeheer en taaksamenwerking die herdefinieert hoe teams samenwerken. Door de gebruiksvriendelijke interface, in combinatie met het delen van bestanden, Gantt-diagrammen, Kanban-weergave en functies voor werkautomatisering is Smartsheet snel uitgegroeid tot een favoriete zakelijke app voor productiviteit. *2015 Google Marketplace-app van het jaar *2015 Microsoft O365-app van het jaar *Gartner Cool Vendor 2015 - project- en portfoliomanagement Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Zapier is automatisering voor drukbezette mensen. Het verplaatst automatisch informatie tussen je webtoepassingen, zodat je je kunt concentreren op je belangrijkste werk.
Zapier geeft je superkrachten op het internet om de webtoepassingen die je gebruikt te integreren en te automatiseren, van Asana tot Zoho CRM. Meer informatie over Zapier

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Wrike is software voor workflowbeheer met aangepaste workflows, gedeelde dashboards, Gantt-diagrammen, Kanbanborden en geautomatiseerde goedkeuringen.
Wrike is software voor werkmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Stroomlijn je documentbeheer met cloudgebaseerde, in-context bestandsopslag. Deel documenten binnen aangepaste aanvraagformulieren en taken, verkort je goedkeuringscycli met visuele controle en tag snel teamgenoten voor eventuele bestandsverzoeken. Versnel je levering dankzij de meer dan 400 integraties van Wrike, inclusief andere documentbeheersystemen. Documenten zijn gemakkelijk te vinden en taakdiscussies en updates zijn binnen enkele seconden zichtbaar. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Deze online diagramtoepassing maakt het eenvoudig om professionele diagrammen te creëren en te delen.
Deze online diagramtoepassing maakt het eenvoudig om professionele diagrammen te creëren en te delen. Van systeemontwerp tot brainstorming tot projectmanagement, dit platform ondersteunt al je communicatie- en samenwerkingsbehoeften. Daarom kiezen miljoenen gebruikers voor Lucidchart. Meer informatie over Lucidchart

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Cloudgebaseerde en lokale projectmanagementoplossing waarmee bedrijven van elke omvang notities, taken, projecten, databases en meer kunnen beheren.
Notion is de alles-in-één werkruimte voor notities, projectmanagement, documenten en samenwerking. Tienduizenden teams en bedrijven over de hele wereld gebruiken het om hun werknemers op één plek op de hoogte te houden en samen te laten werken. Door al het werk en alle kennis samen te brengen en het zeer aanpasbaar te maken, creëert Notion focus en transparantie en kunnen teams van elke omvang hun tools consolideren, tijd besparen en de productiviteit bevorderen. Meer informatie over Notion

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Airtable combineert een intuïtieve spreadsheetinterface met bestandsbijlagen, kanbanborden, kalenders en andere krachtige functies.
Airtable is het alles-in-één samenwerkingsplatform dat de flexibiliteit van een spreadsheetinterface combineert met uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen, kanbankaartstapels, kalenders en rapportage. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Cloud Platform is een set van modulaire cloudgebaseerde diensten waarmee je alles kunt maken, van eenvoudige websites tot complexe toepassingen.
Cloud Platform is een set van modulaire cloudgebaseerde diensten waarmee je alles kunt maken, van eenvoudige websites tot complexe toepassingen. Meer informatie over Google Cloud

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Workfront maakt het eenvoudig om individuele onderdelen van een robuuste ondernemingswerkstroom te creëren, te implementeren en te automatiseren.
Het ritme van een georganiseerde workflow vormt het hart van een productief team en dit bepaalt wat ze kunnen produceren. Workfront maakt het creëren, implementeren en automatiseren van de afzonderlijke stukken van een productieve workflow zeer eenvoudig, en met ingebouwde rapportagefunctionaliteit kunnen managers moeiteloos de sterke en zwakke punten van hun workflows beoordelen wanneer de behoeften en verantwoordelijkheden veranderen. Krijg de tool die je nodig hebt om verzoeken te ontvangen, projecten te plannen en werk uit te voeren in elk deel van je onderneming. Meer informatie over Adobe Workfront

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Populair online whiteboardplatform voor samenwerking waar teams hun werk gedaan krijgen.
Miro is een populair whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Creëer een eenvoudige manier om het proces te beheren en sneller te herhalen, zonder beperkingen. Werk samen en hou iedereen in je team op één lijn en op de hoogte, organiseer je workflow online, volg de voortgang en hou iedereen in je team op dezelfde pagina. Verken meer dan 250 sjablonen en interactieve frameworks om snel met je team te gaan samenwerken. Meer informatie over Miro

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf.
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks kun je duizenden dollars per jaar besparen vergeleken met vergelijkbare oplossingen. Vind de oplossing voor je middelgrote bedrijf met QuickBooks. Meer informatie over QuickBooks Online Advanced

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Teamwork is een toepassing voor werkmanagement voor teams van elke omvang en uit elke sector, zodat je efficiënter, georganiseerd en tevreden kunt werken.
Teamwork is een intuïtieve tool voor werkmanagement die je niet in de weg staat en je teamleden de gelegenheid geeft zich te concentreren op de zaken die ertoe doen. Teamwork heeft alles wat je nodig hebt om effectief samen te werken, deadlines te halen en hoogwaardige resultaten te behalen. Meer informatie over Teamwork.com

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
De snelste, eenvoudigste en meest waardevolle software voor workflowbeheer. Automatiseer alles, van het eerste klantcontact tot uitbetaling.
mHelpDesk is een eenvoudige en krachtige softwareoplossing voor je dispatch waarbij alles wordt geautomatiseerd, van het eerste klantcontact tot de uitbetaling. Klanten profiteren van mobiele en online tools met ongeëvenaarde prestaties, betrouwbaarheid en functionaliteit. De beste tools zijn verpakt in een uiterst eenvoudig te gebruiken en betaalbaar pakket waarvoor geen grote investering vooraf is vereist. Bovendien zijn er interne productexperts beschikbaar om je meteen aan de slag te helpen. Meer informatie over mHelpDesk

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Bitrix24 is eenvoudige en betaalbare workflowbeheersoftware die beschikbaar is als cloudgebaseerde en lokale versie met toegang tot open source-code.
Als je op zoek bent naar gratis of betaalbare BPM-software (beheer van de workflow), ben je aan het juiste adres. De prijs is niet het enige voordeel van Bitrix24. Je krijgt een set standaard bedrijfsprocessen die geen installatie vereisen, zoals verlofaanvragen, zakenreizen, uitgaven, aankopen en algemene verzoeken (interne helpdesk). Deze zijn gebaseerd op jouw bedrijfsstructuur en kunnen indien nodig eenvoudig worden aangepast. Met de ontwerpfunctie voor bedrijfsprocessen kun je elk aangepast bedrijfsproces creëren. Cloudgebaseerd, mobiel en open source. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
UiPath is een RPA-leider met oplossingen voor topbedrijven die hun bedrijfsprocessen op één plek willen automatiseren en beheren.
De UiPath RPA levert een krachtige workflow-ontwerper die opties biedt voor zeer configureerbare workflow-regels. UiPath is intuïtief, flexibel en eenvoudig te schalen op basis van de hoeveelheid werk. Het systeem verwerkt alle soorten gegevens die zijn opgeslagen in een gestructureerd formaat en kan elke toepassing manipuleren, net als een mens. Gebruikers kunnen een logische grafische weergave van workflowprocessen opstellen zonder enige codeer- of scriptingvaardigheden, of een krachtige recorder gebruiken om workflows vast te leggen en deze automatisch te bepalen. Meer informatie over UiPath

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
LiquidPlanner is de enige tool voor werkstroombeheer met voorspellende planning om zich dynamisch aan veranderingen aan te passen en onzekerheid te beheersen.
LiquidPlanner is een oplossing voor werkstroombeheer aangedreven door een voorspellende planningsengine waarmee teams nauwkeurige projecttijdlijnen kunnen voorspellen, de toewijzing van mensen binnen het portfolio kunnen optimaliseren en zich snel kunnen aanpassen aan veranderingen. Gebruik voorspellende planning om scenariomodellen te maken, knelpunten in de capaciteit en risico's in realtime op te sporen en ervoor te zorgen dat teams het belangrijkste werk uitvoeren. Plan werk, voorspel de toekomst en presteer boven verwachting met LiquidPlanner. Meer informatie over LiquidPlanner

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
BigTime is de software waarmee grote adviesbureaus kunnen budgetteren en hun belangrijkste bedrijfsmiddel kunnen bijhouden en factureren: tijd.
Adviesbureaus hebben meer nodig dan alleen een urenstaat. Ze hebben een systeem nodig dat budgettering, projectplanning/-uitvoering, teamcommunicatie, taakbeheer, resource management, facturering en projectfinanciën verenigt. BigTime biedt hele team de tools die ze nodig hebben om factureerbaar werk tijdig en binnen het budget op te leveren, waardoor hun klanten profiteren van een gemiddelde toename van de brutomarges van 25% en een substantiële toename van de omzet en verwijzingsinkomsten. Neem contact op met het verkoopteam voor meer informatie. Meer informatie over BigTime

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Process Street is een modern platform voor procesbeheer voor teams.
Organiseer en optimaliseer de terugkerende workflows van je bedrijf met automatisering van Process Street. Maak robuuste checklists en pas ze eenvoudig aan met de mogelijkheid om rich media op te nemen, taken en vervaldatums toe te wijzen, voorwaardelijke logica te gebruiken en te integreren met de tools die je teams al gebruiken. Houd de voortgang bij en beheer je workflows van voor tot achter, allemaal in één tool, waardoor de productiviteit van je team toeneemt. Meer informatie over Process Street

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
De werkmanagementsoftware van Mavenlink centraliseert en prioriteert alle zakelijke communicatie en acties op één handige locatie.
Mavenlink biedt krachtige software en diensten om organisaties te helpen online zaken te doen. Dit maakt het eenvoudiger om dingen voor elkaar te krijgen, klanten tevreden te houden en winstgevend te groeien. De werkmanagementsoftware combineert geavanceerd projectmanagement, resourceplanning, samenwerking en financiële hulpmiddelen. Het stelt bedrijven in staat om hun productiviteit beter te begrijpen en strategische actie te ondernemen om de winstgevendheid te verhogen – allemaal op één plek. Meer informatie over Kantata

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Elimineer de rompslomp van het beheer van aannemers voor toegangsverzoeken, inducties, vergunningen, SWMS of een workflow om je faciliteit te beveiligen.
Hou de naleving van je personeel in realtime up-to-date. Elimineer de rompslomp van het beheer van aannemers voor toegangsverzoeken, inducties, vergunningen, SWMS (safe work method statement) of een workflow om je faciliteit te beveiligen en te beschermen. Internationaal vertrouwd door JLL, Vodafone, GE, Comcast, DHL, Qantas en duizenden andere organisaties. Meer informatie over Sine

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur.
HoneyBook stroomlijnt en automatiseert de ervaring van je klant, van aanvraag tot eindfactuur. Meer informatie over HoneyBook

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Favro is een alles-in-één app voor planning en samenwerking waarmee teams ideeën effectief kunnen plannen, volgen en beheren.
Favro is een uitgebreide tool voor projectmanagement en samenwerking waarmee ontwikkelaars, marketeers en leidinggevenden ideeën snel en moeiteloos kunnen plannen, volgen en evolueren. Favro is ontworpen om te voldoen aan de grootte en behoeften van elk project en stelt gebruikers in staat om functies en populaire integraties toe te voegen als en wanneer ze die nodig hebben. Met teamborden, schaalbare achterstanden en geaggregeerde rapporten naast ingebouwde ondersteuning voor Kanban en SCRUM, biedt Favro een eenvoudige maar robuuste projectmanagementoplossing voor bedrijven. Meer informatie over Favro

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden
Nifty automatiseert projectupdates en resource-inzichten met dynamisch werkstroombeheer. Roadmap, taken, documenten, bestanden, chat en meer!
Nifty automatiseert projectupdates en resource-inzichten met automatisch werkstroombeheer. Beheer taken, hou mijlpalen van projecten bij, communiceer met teamgenoten, maak samenwerkingsdocumenten, deel en bespreek bestanden en nog veel meer in de gecentraliseerde werkruimte! Met het beste van communicatie, cloudopslag en werkstroomsamenwerking in één tool kun je je werkdag en al je abonnementen samenbrengen in één browsertabblad. Meer informatie over Nifty

Functies

  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Rapportage en analyse
  • Grafische workfloweditor
  • Documentbeheer
  • Compliance bijhouden
  • No-code
  • Taakvoortgang bijhouden

Kopersgids voor Workflow management systemen

Wat zijn workflow management systemen?

Workflow management systemen coördineren de stroom van dagelijkse werkzaamheden en zorgen voor een goede uitvoering van de bedrijfsprocessen. Deze systemen bieden een samenwerkingsomgeving waarmee gebruikers hun processen moeiteloos kunnen controleren en evalueren.

Workflow management systemen helpen bedrijven bij:

  • het coördineren van meerdere projecten en teamleden;
  • het onderhouden van nauwkeurige en actuele project- en prestatiegegevens;
  • het synchroniseren van wijzigingen in meerdere agenda's (zoals Outlook, Google Agenda en iCal);
  • het testen van de effectiviteit van bedrijfsstrategieën.

De voordelen van workflow management systemen

  • Efficiënt goedkeuringsbeheer: in het huidige collaboratieve zakelijke klimaat omvatten bijna alle processen het beheer van goedkeuringen. Dit betekent dat vertragingen in het goedkeuringsproces leiden tot vertragingen in het gehele proces en een verminderde efficiëntie. Workflow management systemen automatiseren verschillende stadia van het goedkeuringsproces door gebruikers goedkeuringsaanvragen te laten indienen, goedkeurders toe te wijzen en deadlines vast te stellen. Na het opstellen van goedkeuringsaanvragen sturen deze systemen automatisch e-mailmeldingen naar de verantwoordelijke partijen.
  • Effectieve samenwerking aan processen: de meeste processen op de werkplek omvatten teambrede samenwerking, samenwerking tussen afdelingen en samenwerking tussen organisaties. Het handmatig beheren van deze samenwerkingsprocessen op basis van verschillende methoden is tijdrovend en omslachtig. Workflow management systemen helpen gebruikers hun samenwerkingsprocessen te ontwerpen, aan te passen en te controleren met behulp van aangepaste formulieren, processtromen, portals voor aanvragen voor proceswijziging en goedkeuringsbeheer.
  • Verbeterde zichtbaarheid van de teamprestaties: workflow management systemen fungeren als een gecentraliseerde opslagplaats voor procesgerelateerde gegevens, waaronder lopende taken, in behandeling zijnde en voltooide goedkeuringen en voltooide taken. Workflow management systemen gebruiken deze informatie voor het maken van rapporten over de procesprestaties binnen een bedrijf. Managers kunnen ook KPI's voor hun teamleden implementeren en medewerkers beoordelen op vooraf vastgestelde kenmerken, zoals tijdigheid en efficiëntie.

Algemene functies van workflow management systemen

  • Automatisering van bedrijfsprocessen: het ontwerpen van procesworkflows met behulp van een interface op basis van slepen en neerzetten. Gebruikers kunnen formulieren toevoegen om de gegevens voor elke stap van het proces vast te leggen.
  • Taakbeheer: het creëren van standaard takenlijsten en checklists voor verschillende processtappen en het in realtime bijhouden van de voortgang van taken.
  • Workflowconfiguratie: het bepalen van de volgorde van fasen (bijvoorbeeld goedkeuring, beoordeling, enz.) binnen een proces en het ontwerpen van processtromen.
  • Toegangsbeheer/machtigingen: het beheren van gegevenstoegang voor personen of groepen op basis van hun hiërarchie of afdeling.
  • Controle van het goedkeuringsproces: het beheren van goedkeuringen in verschillende fasen; de verantwoordelijke partijen worden op de hoogte gebracht wanneer er goedkeuringsaanvragen worden gegenereerd.
  • Agendabeheer: het bijhouden van einddatums voor activiteiten en taken met behulp van een agenda. Gebruikers kunnen deze informatie synchroniseren met agendatools zoals Outlook en Google Agenda.

Overwegingen bij de aankoop van workflow management systemen

  • Rapportage en analyse: workflow management systemen vereenvoudigen de werklast van managers door het verstrekken van realtime prestatierapporten over verschillende processtappen, zoals in uitvoering, beoordeling en goedkeuring. Deze systemen kunnen ook inzichten voor procesverbetering bieden door gebruikers te helpen bij het identificeren van knelpunten en het elimineren van redundanties. Door de software gegenereerde rapporten volgen en tonen ook de prestaties van individuele medewerkers en teams, en helpen managers bij het ontwerpen van trainingsplannen. Bedrijven moeten hun behoeften op het gebied van rapportage en analyse duidelijk definiëren en aan de hand daarvan verschillende workflow management tools evalueren.
  • WYSIWYG formulierenontwerpfunctie: procesgegevens vormen de kern van workflow management systemen. Deze gegevens verzekeren niet alleen bij elke stap de kwaliteit van de producten, maar bieden de gebruikers ook zinvolle inzichten voor de verbetering van prestaties. Dit betekent dat het efficiënt vastleggen van gegevens van cruciaal belang is voor workflow management systemen. Met behulp van formulierontwerpfuncties op basis van WYSIWYG (What You See Is What You Get, je krijgt wat je ziet) kunnen gebruikers formulieren aanmaken met aangepaste velden, lettertypes, formaten en lay-outs. Deze functionaliteit stelt gebruikers ook in staat om proceslogica te implementeren (bijvoorbeeld: op basis van een specifieke formulierselectie wordt één proces automatisch doorgestuurd voor goedkeuring), en zorgt ervoor dat voor elke fase de verplichte velden worden ingevuld. Bedrijven met onvoldoende capaciteiten voor het vastleggen van gegevens moeten op zoek gaan naar workflow management systemen die deze functionaliteit bieden.
  • Machine learning bevordert de automatisering in workflow management: machine learning helpt gebruikers bij het ontwerpen van workflows en processen met minimale betrokkenheid van mensen. Met behulp van door machine learning ondersteunde oplossingen kunnen marketeers geautomatiseerde workflows voor hun campagnes creëren, en andere gebruikers kunnen voor elke procesfase geautomatiseerde takenlijsten en procesformulieren aanmaken. De invoering van machine learning door kleine en middelgrote bedrijven (het MKB) blijft groeien. Uit onderzoek van Capterra blijkt dat 53% van het MKB deze technologie momenteel gebruikt of van plan is deze in de komende twee jaar in hun bedrijf te gaan gebruiken.
  • Chatbots zullen een grotere rol spelen in workflow management systemen: chatbots zijn gespreksinterfaces die de menselijke communicatie simuleren en gebruikers helpen met basisfuncties. Via chatbots kunnen gebruikers hun taken automatiseren met behulp van schriftelijke aanwijzingen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld een chatbot opdracht geven om binnen een proces een nieuwe workflow of taak aan te maken zonder handmatig door de oplossing te navigeren. Met de toenemende invoering van chatbots in het MKB kan worden verwacht dat er de komende jaren meer functionaliteiten voor chatbots in workflow management systemen zullen verschijnen.