Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
WFM (Workforce Management)
WFM (Workforce Management) is een systeem dat de productiviteit van medewerkers verbetert. WFM wordt gebruikt in een callcenteromgeving en voorspelt de personeelsbezetting op basis van factoren zoals het aantal inkomende oproepen en de beschikbaarheid van personeel. WFM kan het aantal medewerkers voorspellen dat nodig is om oproepen af te handelen op specifieke tijdstippen van de dag, de week of de maand, door historische belgegevens van een automatisch oproepverdelingssysteem te analyseren. Tot de functies van een WFM-systeem behoren rapportage, planning van medewerkers, planning van vergaderingen en vakanties.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de WFM (Workforce Management)
WFM is voordelig voor managers van kleine callcenters die de arbeidskosten willen verlagen zonder de productiviteit te beïnvloeden. Managers kunnen dit systeem gebruiken om de personeelsbezetting nauwkeurig te berekenen en ervoor te zorgen dat er genoeg werknemers zijn om oproepen af te handelen op drukke momenten zoals 's avonds of tijdens de vakantie.
Gerelateerde termen
- Verzuimbeheer
- Onbetaald verlof
- Onboarding
- Verloop
- Right-to-work
- ESS (Employee Self-Service)
- Antecedentenonderzoek
- Billijkheidstheorie
- Prestatiebeheer
- Diversiteit en inclusie
- Gamification
- COE (Center of Excellence)
- Opvolgingsplanning en -beheer
- Personeelsanalyse
- PIP (Performance Improvement Plan)
- Resourcegroep voor werknemers
- CHRO (Chief Human Resources Officer)
- 9-Box-model
- Bedrijfstoepassingen
- Analyse van mensen