Contactcentrum

Een contactcentrum is een bedrijfsafdeling dat fungeert als centraal punt van waaruit een bedrijf zijn klantinteracties via alle kanalen kan beheren, niet alleen telefoongesprekken met callcenters, maar ook webchat, e-mail en interactie via sociale media. Met de komst van sociale media verwachten klanten dat organisaties via al deze kanalen interactie bieden. Contactcentrums zorgen voor een effectieve klantenservice, technische ondersteuning en verkoopondersteuning. Samen met de integratie van CRM-strategieën bieden ze waardevolle inzichten in het gedrag van de klant, waardoor problemen snel worden opgelost, belangrijke prestatiegegevens worden vastgelegd, de algehele efficiëntie wordt verbeterd en succesvolle klantervaringen worden bevorderd.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Contactcentrum

Mkb’s profiteren van de softwarefuncties voor contactcentra zonder dat ze hoeven te migreren naar andere telefoonsystemen of de hoge kosten moeten maken voor de inzet van meerdere werknemers.

Gerelateerde termen