Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
CRM (Klantrelatiebeheer)
CRM is een systeem voor het strategisch beheer van interacties, klantgedrag en klantervaringen, met name in onlinemarketing. CRM is erop gericht om het gebruik van resources door klanten te analyseren voor het verbeteren van toekomstige ervaringen en hogere winsten. Daarbij gaat het meestal om software die activiteiten bijhoudt zoals het openen van e-mails, het klikken op links, het bezoeken van een website en verkopen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CRM (Klantrelatiebeheer)
Een CRM-systeem is algemeen beschikbaar voor bedrijven van elke omvang en soort die klantprofielen en gegevens willen bewaren voor toekomstig gebruik. Deze tools fungeren als een informatiecentrum en zijn gemakkelijk toegankelijk voor meerdere teamleden. Een CRM kan zelfs voor de kleinste bedrijven de moeite waard zijn als een waardevolle, nauwkeurige en tijdbesparende manier om klanten te beheren en bedrijven te laten groeien.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)