Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
BDR (Business Development Representative)
Een BDR (Business Development Representative) is een vertegenwoordiger die zich voornamelijk richt op het ontwikkelen van leads via tactieken als cold calling, netwerken of interactie via sociale media. Ze voeren ook activiteiten zoals marktonderzoek uit. Anders dan een traditionele verkoopvertegenwoordiger, is de BDR niet gericht op het sluiten van een deal met een potentiële lead. In plaats daarvan heeft de BDR als doel om leads door te geven aan een meer ervaren lid van het verkoopteam, zoals een account executive, om de meest veelbelovende leads te converteren en te finaliseren.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de BDR (Business Development Representative)
Het uitvoeren van taken zoals marktonderzoek en het ontwikkelen van leads kan voor een mkb-bedrijf een van de meest tijdrovende dagelijkse taken zijn. Naarmate het bedrijf groeit, kan het nodig zijn om een BDR aan te nemen om deze taken uit te voeren, zodat eigenaren, CEO's of de meest ervaren verkoopvertegenwoordigers zich kunnen concentreren op andere aspecten van het bedrijf.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)