GTM (Go-to-Market)-strategie
Een GTM-strategie (Go-To-Market) is een plan waarin wordt uiteengezet hoe een bedrijf verschillende marketingkanalen zal inzetten om klanten te binden. Een GTM-strategie is ook bedoeld om bedrijven te helpen een concurrentievoordeel te verkrijgen en om van hun doelgroep betalende klanten te maken. Een GTM-plan omvat een gedefinieerde doelmarkt, prijsbeslissingen en productaanbiedingen, welke kanalen moeten worden gebruikt, informatie over branding of rebranding en meer.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de GTM (Go-to-Market)-strategie
Een goede GTM-strategie kan voordelen opleveren zoals een kortere time-to-market, meer klanttevredenheid en lagere kosten. Het kan mkb-bedrijven ook helpen voorkomen dat productintroducties mislukken en een solide plan op te stellen voor toekomstige groei.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)