Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
CXM (Customer Experience Management)
Customer experience management richt zich op de klanten van een bedrijf, met als doel een grondig beeld te krijgen van die klanten en van wat voor hen belangrijk is. CXM vindt plaats door gegevens te verzamelen en te analyseren, en vervolgens de strategieën zo nodig aan te passen tot de klantervaring naar wens verloopt.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CXM (Customer Experience Management)
Customer experience management is essentieel voor mkb-bedrijven, maar het vereist een effectieve strategie om succesvol te zijn. De beste methode voor customer experience management varieert per sector, maar omvat meestal klantenenquêtes, grondige opleiding van werknemers en een nultolerantiebeleid voor slechte klantenservice. Indien correct geïmplementeerd, kan het leiden tot een grotere klantentrouw, betere online beoordelingen en meer mond-tot-mondreferenties.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)