Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Kanaalbeheer
Kanaalbeheer is het idee dat een bedrijf zich moet bezighouden met het beheer van zijn verschillende marketingstromen. Dit omvat persoonlijke interacties, sociale media, verkoopgesprekken, direct mail en meer. Door de grote breedte van marketingplatforms is een gecoördineerd beheer noodzakelijk.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Kanaalbeheer
Een bedrijf dat zich bezighoudt met kanaalbeheer, beheert zijn verschillende marketingcommunicatiekanalen, waardoor ze meer kunnen verkopen en nieuwe klanten kunnen aantrekken. De komst van sociale media heeft het beheer van kanalen moeilijker gemaakt. Als gevolg hiervan besteden veel bedrijven hun kanaalbeheeractiviteiten uit. Voorbeelden van kanaalbeheer zijn onder meer gegevensinvoer, het gebruik van klantrelatiebeheer en andere merkinspanningen.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)