RM (Relationship Manager)
"Een Relationship Manager (RM) is iemand in een organisatie die contacten onderhoudt met klanten, leveranciers, partners en investeerders. Een RM kan werken namens een hele organisatie of een afdeling zoals informatiediensten. Tot de rollen en verantwoordelijkheden van een RM behoren het onderhandelen van contracten, het onderhouden van bedrijfskritische communicatie en netwerken met professionals uit de sector en influencers. Een RM helpt bedrijven hun externe relaties en reputatie te verbeteren door middel van outreach, betrokkenheid en activiteiten in de gemeenschap. Typische vaardigheden van een RM zijn: - samenwerking; - kritisch denken; - organisatie; - ervaring in een verkoop- of marketingrol; - leiderschap; - probleemoplossing; - tijdsmanagement.”
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de RM (Relationship Manager)
Mkb-bedrijven kunnen RM's inhuren om de communicatie en samenwerking met andere organisaties te verbeteren. Een RM kan het eerste aanspreekpunt zijn voor klanten wanneer een mkb-bedrijf onderhandelt over contracten, nieuwe relaties aangaat of nieuwe investeringsmogelijkheden aantrekt.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)