E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer) verwijst naar manieren waarop je op internet gebaseerde technologieën zoals e-mail, berichtenforums, chatrooms en websites kunt toepassen om je marketing- en klantenservicedoelstellingen te verwezenlijken. E-CRM maakt gebruik van gegevens die met deze technologieën zijn verzameld, gecombineerd met interacties met klanten, om een geïndividualiseerde, meer bevredigende klantervaring te creëren en om marketing- en klantenserviceprocessen te stroomlijnen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
E-CRM-software is speciaal ontworpen om verkoop- en marketingstrategieën te integreren met de meest doeltreffende internettools en -technologieën. Voor bedrijven kunnen e-CRM-tools bijzonder nuttig zijn omdat ze gebruikmaken van e-mail, socialemediaberichten, kortingen en couponcodes om voor een meer geïndividualiseerde klantervaring te zorgen.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)