E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)

E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer) verwijst naar manieren waarop je op internet gebaseerde technologieën zoals e-mail, berichtenforums, chatrooms en websites kunt toepassen om je marketing- en klantenservicedoelstellingen te verwezenlijken. E-CRM maakt gebruik van gegevens die met deze technologieën zijn verzameld, gecombineerd met interacties met klanten, om een geïndividualiseerde, meer bevredigende klantervaring te creëren en om marketing- en klantenserviceprocessen te stroomlijnen.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)

E-CRM-software is speciaal ontworpen om verkoop- en marketingstrategieën te integreren met de meest doeltreffende internettools en -technologieën. Voor bedrijven kunnen e-CRM-tools bijzonder nuttig zijn omdat ze gebruikmaken van e-mail, socialemediaberichten, kortingen en couponcodes om voor een meer geïndividualiseerde klantervaring te zorgen.

Gerelateerde termen