Klantenservice en -ondersteuning

Klantenservice en -ondersteuning is de afdeling die verantwoordelijk is voor het behandelen van klachten, problemen en vragen van consumenten. De afdeling ondersteunt klanten ook na de aankoop van een product of service door vragen over producten te beantwoorden, technische problemen op te lossen, maar ook problemen zoals vertraagde leveringen of slecht functionerende producten. Klantenservice en -ondersteuningsteams kunnen face-to-face met klanten communiceren of via telefoon, e-mail, live chat, sociale media en andere technologieën.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Klantenservice en -ondersteuning

Een mkb-bedrijf kan een klantenservice en -ondersteuningsteam samenstellen om de verwachtingen van de klant te beheren, klachten op te lossen, de reputatie te verbeteren door voor klanten te zorgen en meer consumenten door verkoop- en marketingpijplijnen te leiden. Klantenservice en -ondersteuning zijn twee van de meest kritieke functies voor mkb-bedrijven, omdat het behouden van klanten vaak leidt tot bedrijfsgroei.

Gerelateerde termen