CX (Klantervaring)

CX of klantervaring verwijst naar de gedachten, gevoelens en percepties van klanten bij de interactie met een mkb-bedrijf en met de kanalen of producten van het bedrijf. Enkele voorbeelden van CX zijn de manier waarop klanten relaties ontwikkelen met organisaties of klanten die zich inschrijven voor gratis proefversies. Via deze interacties ontwikkelen klanten indrukken van organisaties. De ervaringen van klanten hebben invloed op hun gedrag en koopgewoonten: - Positieve ervaringen kunnen merktrouw stimuleren, de verkoop verbeteren en de productbekendheid bij doelgroepen vergroten. - Negatieve ervaringen kunnen resulteren in slechte mond-tot-mondreclame, negatieve PR en misgelopen inkomsten.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CX (Klantervaring)

Kleine bedrijven moeten strategieën ontwikkelen om de ervaringen te verbeteren, zoals interactie met klanten, het vastleggen van feedback en het oplossen van klantproblemen. Mkb-bedrijven moeten ernaar streven de klantervaring voortdurend te verbeteren met het oog op betere verkoopresultaten.

Gerelateerde termen