Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Werknemerservaring
De werknemerservaring verwijst naar medewerkersbetrokkenheid en hoe werknemers omgaan met hun werkgever en hoe ze zowel die interacties als de grotere context eromheen interpreteren. Dit vormt een bredere werknemerservaring die op zijn beurt informeert hoe zij zich gedragen en handelen op het werk, inclusief hun wens om bij een bedrijf te blijven en de algehele productiviteit (of het gebrek daaraan).
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Werknemerservaring
Focussen op het opbouwen van een positieve werknemerservaring kan kleine en middelgrote bedrijven helpen om werknemers gelukkig, gezond en betrokken te houden, wat een positief effect kan hebben op retentie en motivatie.
Gerelateerde termen
- Verzuimbeheer
- Onbetaald verlof
- Onboarding
- Verloop
- Right-to-work
- ESS (Employee Self-Service)
- Antecedentenonderzoek
- Billijkheidstheorie
- Prestatiebeheer
- Diversiteit en inclusie
- Gamification
- COE (Center of Excellence)
- Opvolgingsplanning en -beheer
- Personeelsanalyse
- PIP (Performance Improvement Plan)
- Resourcegroep voor werknemers
- CHRO (Chief Human Resources Officer)
- 9-Box-model
- Bedrijfstoepassingen
- Analyse van mensen