Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Lead nurturing
Lead nurturing is het proces van het opbouwen van een betekenisvolle relatie met een potentiële klant om die lead uiteindelijk om te zetten in een verkoop. Er zijn veel lead nurturing-technieken. Verkopers kunnen persoonlijk of telefonisch contact hebben met klanten die interesse hebben getoond. Digitale en geautomatiseerde methoden worden echter steeds populairder. Sociale media, chatbots, geautomatiseerde reacties op websites en blogs en op SEO gerichte content helpen allemaal om leads te creëren en te koesteren. E-mailmarketing wordt vaak gebruikt om leads op te volgen die interesse hebben getoond maar nog niet zijn overtuigd.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Lead nurturing
Kleine bedrijven moeten weten hoe ze leads moeten koesteren om ervoor te zorgen dat ze hun producten en services verkopen. Het begrijpen van socialemedia-analyse en het gebruik van tools zoals CRM's kan hierbij helpen.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)