Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Lead Nurturing Software

Lead nurturing software helpt marketing- en verkoopprofessionals om van prospects klanten te maken.

Nederland Lokale producten weergeven
55 resultaten
Lusha is een alles-in-één-oplossing voor verkoopinformatie waarmee je op grote schaal prospects kunt werven en de verkoop kunt versnellen met minder werk. Meer informatie over Lusha
Maak gebruik van de kracht van prospectie van Lusha voor het snel en eenvoudig genereren van leads. Blijf moeiteloos op de hoogte van al je accounts en leads met behulp van aanpasbare waarschuwingen voor taakwijzigingen en intentiegegevens. Lusha is AVG- en CCPA-conform en ISO-27701-geaccrediteerd. Het platform blijft op de hoogte van veranderende privacy- en beveiligingsvoorschriften, zodat je altijd binnen enkele seconden geverifieerde e-mails en veilige doorkiesnummers kunt vinden voor besluitvormers die voldoen aan je ideale klantprofiel. Meer informatie over Lusha

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Genereer hete leads en koester ze tot je ze sluit met de ultramoderne verkooptool van Pipedrive. Meer informatie over Pipedrive
Pipedrive is een slimme verkooptool die geavanceerde technologie, interne verkoopkennis en openbare bronnen combineert om hot leads te genereren en deze te ontwikkelen tot het moment van afsluiting. Laat de ultramoderne functies en krachtige automatiseringen je helpen om met je prospects in contact te komen en je interacties met hen te prioriteren, zodat er geen lead koud wordt. Probeer Pipedrive 14 dagen gratis. Geen CC vereist. Meer informatie over Pipedrive

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Alles-in-één automatiseringstool met mogelijkheden voor sourcing, outreach, gegevensverrijking, kandidaatvolgsysteem/CRM, databasebeheer en synchronisatie. Meer informatie over Jobin.cloud
Jobin.cloud is een alles-in-één automatiseringstool om mensen te vinden en te betrekken. Volledige profielen en automatische import van je leads omvatten rol, bedrijf, carrièregeschiedenis, vaardigheden, prestaties, om zeer gepersonaliseerde berichtencampagnes, e-mailreeksen en voorwaardelijke outreach aan te passen, ook met LinkedIn-verbindingsverzoeken. Filter, volg en beheer leads in automatisch bijgewerkte opslagplaatsen. E-mailzoeker. Wijs leads toe aan pijplijnen en houd al je gesprekken bij met tijdlijnen, tags en notities. Meer informatie over Jobin.cloud

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Alle marketingtools, functies en deskundige begeleiding die je nodig hebt om te slagen, allemaal op één plek. Creëer vandaag nog je gratis website.
Of je nu meer klanten wilt bereiken, meer producten wilt verkopen of gewoon je passie met de wereld wilt delen, Constant Contact heeft alle tools, functies en deskundige begeleiding die je nodig hebt om online te gaan en online te groeien, allemaal op één plek. Creëer vandaag nog je gratis website. Meer informatie over Constant Contact

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Krijg alle tools die je nodig hebt onder één dak om online betere klantrelaties op te bouwen.
Brevo biedt bedrijven de mogelijkheid om relaties op te bouwen en te laten groeien door middel van marketing automation, e-mailcampagnes, transactionele e-mails en sms-berichten. Waarom is dit product anders dan andere? Brevo wordt aangedreven door een klanttevredenheidsteam van wereldklasse en biedt tariefplannen die een lach op je gezicht toveren. Het platform combineert een robuuste reeks diensten binnen een enkele gebruiksvriendelijke oplossing. Veel plezier! Meer informatie over Brevo

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Infusionsoft van Keap - voordelig, krachtig alles-in-één-platform voor CRM, verkoop en marketing automation om je bedrijf te laten groeien.
Infusionsoft van Keap wordt vertrouwd door meer dan 200.000 gebruikers en biedt eenvoudige, krachtige alles-in-één-software voor CRM, marketing en verkoopautomatisering om je bedrijf te laten groeien. Integreer met de apps die je gebruikt om je hele bedrijfsproces te stroomlijnen en te automatiseren, gepersonaliseerde service te leveren en meer deals te sluiten. Prijzen vanaf $ 23 per maand. Meer informatie over Keap

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Bitrix24 is de populairste gratis software voor het bijhouden en ontwikkelen van leads die wordt gebruikt door 12 miljoen bedrijven. Cloudgebaseerd, mobiel, open source.
Bitrix24 is de populairste gratis software voor het bijhouden en ontwikkelen van leads die wordt gebruikt door 12 miljoen bedrijven. Cloudgebaseerd, mobiel, open source. Gratis e-mailmarketing, triggeren van e-mails, sms-marketing, Facebook en Google retargeting. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
EngageBay biedt eenvoudige, betaalbare alles-in-één marketingsoftware om leads te verwerven, betrokken te maken, te onderhouden en af te sluiten.
EngageBay is eenvoudige, betaalbare, alles-in-één CRM-software voor marketing en sales waarmee kleine bedrijven en startups webbezoekers kunnen werven, betrekken, koesteren en omzetten in tevreden klanten. Verzamel leads via formulieren voor het genereren van leads en pop-ups, betrek webbezoekers via aantrekkelijke bestemmingspagina's, koester deze leads via boeiende e-mails en automatiseer je marketingtrechter via marketing automation - dit alles vanaf één gebruiksvriendelijk platform. Meer informatie over EngageBay CRM

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Meer dan 80.000 e-commercewinkels gebruiken de alles-in-één e-mailmarketingtool van Omnisend voor een eenvoudige ontwikkeling van leads en moeiteloze toegang tot alle relevante klantgegevens.
Het complete platform voor marketing automation van Omnisend heeft alles om je online bedrijf op te schalen. Dit omvat een krachtige CRM-oplossing die je klantgegevens automatisch verzamelt, analyseert en gebruikt om zeer gepersonaliseerde campagnes te maken. Krijg volledig inzicht in elk klantentraject en gebruik speciale e-commerce-tools om leads te ontwikkelen en loyaliteit op te bouwen. Combineer e-mail, sms en push voor een pakkende ervaring. Integreert moeiteloos in één klik met Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Wix en meer. Meer informatie over Omnisend

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Krachtige, gebruiksvriendelijke software voor marketing automation die gekwalificeerde leads helpt genereren en marketinguitgaven vertaalt naar omzet.
Marketo is een toonaangevend platform voor marketing automation met een scala aan capaciteiten voor kleine en middelgrote bedrijven en grote ondernemingen in verschillende sectoren. Enkele veelvoorkomende functies omvatten e-mailmarketing, nurturing, SEO, bestemmingspagina's, beoordeling en analyse, terwijl andere edities geavanceerde functies bieden, zoals personalisatie van websites, mobiele betrokkenheid, sociale en web-retargeting. Doorsneeklanten omvatten zowel B2C- als B2B-merken van elke omvang. Meer informatie over Marketo Engage

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
GetResponse E-mailmarketing is gemaakt om je te helpen meer leads en meer omzet te krijgen met minder stress.
Maak direct verbinding met iedereen, overal en altijd. Bewezen e-mailmarketing van de experts die al meer dan 20 jaar door meer dan 350.000 bedrijven wordt vertrouwd, met een ongeëvenaarde leverbaarheid om je boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep te krijgen. Het maken van e-mails is gemakkelijker dan ooit met aanpasbare ontwerpen en een editor op basis van slepen en neerzetten die is gebouwd om het zware werk voor je te doen. Verzend op basis van reeksen, triggers en segmenten met gemakkelijk te verwerken gegevens om te optimaliseren op basis van wat voor jou het beste werkt. Meer informatie over GetResponse

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Nederland Lokaal product
Een eenvoudig te gebruiken CRM waarmee je slimmer kunt werken door je verkoopleads en klanten te beheren en bij te houden.
Really Simple Systems CRM helpt je om slimmer te werken, je sales leads en klanten te beheren en te volgen, zodat je verder kunt gaan met het groeien van je bedrijf. Deze AVG-compatibele CRM is ontworpen voor kleine en middelgrote organisaties en is eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Met verkoop, marketing en ingebouwde service en ondersteuning beschik je over al je gegevens op één plaats, waardoor teamsamenwerking, betere relaties en stijgende verkoopgroei mogelijk zijn. Meer informatie over Spotler CRM

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Geavanceerde e-mailmarketingtools voor medium en grote ondernemingen om krachtige persoonlijke verbindingen met hun klanten op te bouwen.
Campaigner is een krachtige oplossing voor e-mailmarketing automation waarmee middelgrote bedrijven en ondernemingen hogere ROI kunnen genereren, meer leads kunnen converteren en meer verkopen kunnen genereren. Met toonaangevende inboxleveringspercentages, geavanceerde personalisatie en realtime rapportage, is Campaigner de voorkeur van meer dan 100.000 bedrijven over de hele wereld. Meer informatie over Campaigner

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Gebruik je LinkedIn om leads voor je bedrijf te genereren? Automatiseer je LinkedIn-bereik vandaag nog met Dripify. https://dripify.io/
Dripify.io is een zeer geavanceerde tool voor LinkedIn-automatisering en het genereren van leads die het volgende mogelijk maakt: campagnes maken voor LinkedIn-prospectie door de gewenste geautomatiseerde LinkedIn-acties, vertragingen en voorwaarden te selecteren. Teamleden onboarden en samen LinkedIn-prospectie uitvoeren. Toegang krijgen tot geavanceerde analytics met cruciale statistieken, conversiepercentages en teamstatistieken. Snel en eenvoudig reageren op leads via je slimme inboxfunctie die beschikbaar is in Dripify. Leads exporteren naar CSV. En nog veel meer. Meer informatie over Dripify

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Alles-in-één software voor LinkedIn waarmee gebruikers geautomatiseerde verkooptrechters op LinkedIn kunnen creëren en de verkoopprospectie kunnen verbeteren.
Wil je een verbindingsverzoek verzenden op LinkedIn, een bedankbericht versturen nadat het verzoek is geaccepteerd, vervolgens een verkoopbericht verzenden en doorgaan met vervolgacties? Dan is Octopus CRM de juiste tool voor jou. Het biedt de volgende mogelijkheden: - in bulk verzenden van verbindingsverzoeken; - massale berichtenverbindingen; - automatische goedkeuring van vaardigheden; - profielen automatisch bekijken; - een verkooptrechter op LinkedIn bouwen; - en de analysepagina bekijken die de dagelijkse prestaties van LinkedIn, conversiepercentages van campagnes en meer toont. Meer informatie over Octopus CRM

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Dankzij de cloudgebaseerde geïntegreerde werkruimte van Act-On kunnen CMO's en hun marketingorganisatie de klantervaring van begin tot eind begeleiden.
Act-On is een platform voor marketing automation dat innovatie levert waarmee marketeers het beste werk van hun carrière kunnen leveren. Act-On is de enige geïntegreerde werkruimte die tegemoet komt aan de behoeften van de klantervaring, van bewustwording en acquisitie tot retentie en loyaliteit. Met Act-On kunnen marketeers betere bedrijfsresultaten genereren en de CLV maximaliseren. Meer informatie over Act-On

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Digitale-marktinformatiebedrijf dat door 100.000 bedrijven wordt gebruikt voor wereldwijde strategische inzichten tussen apparaten.
SimilarWeb is een wereldwijd marktinformatiebedrijf voor verschillende apparaten dat door 100.000 bedrijven wereldwijd wordt gebruikt, waaronder Google, eBay, Nike en United Airlines, om hun digitale strategie te ontdekken, te bepalen en te implementeren. SimilarWeb heeft tot op heden $ 65 miljoen opgehaald en heeft momenteel meer dan 250 mensen in dienst in 8 wereldwijde kantoren. SimilarWeb werd in 2015 door Red Herring erkend als een van de top 100 snelst groeiende bedrijven in Europa, en werd door Wired Magazine gekozen als een van de 100 meest gewaardeerde start-ups. Meer informatie over Similarweb

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Ontworpen om jou te helpen sneller te verkopen. Prioriteer leads en taken, beveel acties aan en help je team deze uit te voeren.
LeadSquared is een platform voor marketing automation en de uitvoering van de verkoop dat bedrijven helpt meer deals te sluiten en hun pijplijnen moeiteloos te beheren. Hier volgen slechts enkele van de voordelen die LeadSquared gebruikers hebben bereikt: minder verlies van leads; intelligente prioritering van leads; geautomatiseerde verkoop- en marketingprocessen; gedetailleerde verkoop- en marketinganalyse. Het kan ook worden geïntegreerd met verschillende zakelijke tools en heeft een eigen ontwikkelaarsplatform, waar gebruikers aangepaste bedrijfslogica kunnen creëren. Meer informatie over LeadSquared

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Als je eenmaal een lead hebt binnengehaald, helpt Kartra je deze te beheren via het ingebouwde leadontwikkelsysteem.
Kartra, het alles-in-één bedrijfsplatform, helpt je je leads binnen te halen, te ontwikkelen en te beheren, om je online bedrijf te laten groeien. Omdat Kartra een alles-in-één platform is, registreert het elke stap die je leads zetten en stelt het een nauwkeurige tijdlijn samen met hun acties. Je kunt vervolgens aangepaste labels, automatiseringen en lijsten op je leads toepassen om ze beter in subgroepen te categoriseren en zelfs een score toewijzen op basis van hun acties. Meer informatie over Kartra

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Met ingebouwde functies voor bellen, sms'en, en e-mail in één platform, kan Close je helpen meer deals te sluiten. Probeer het gratis uit via de website.
Close is een platform voor verkoopproductiviteit dat is ontworpen om jou te helpen meer deals te sluiten. Met ingebouwde functies voor bellen, sms'en en e-mailen kan je team op één plek met prospects en klanten communiceren. Het is een alles-in-één platform dat je zelfstandig kunt gebruiken, zonder andere e-mailtools voor de verkoop of belproducten nodig te hebben. Close is cloudgebaseerd, betaalbaar, gemakkelijk te leren en wordt geleverd met duidelijke tariefmodellen, waardoor het ideaal is voor kleine en middelgrote bedrijven. Tariefplannen beginnen vanaf $ 65 per gebruiker per maand. Meer informatie over Close

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Platform voor account-based marketing waarmee B2B-marketeers ABM op grote schaal kunnen uitvoeren met geactiveerde verkoop, rapportage en gerichte outreach.
Behaal meer pijplijn- en omzetdoelen. Het account-gebaseerde platform van Terminus is je end-to-end commandocentrum om je op de juiste accounts te richten met dynamische gegevens, hen te betrekken bij uniforme multi-channel campagnes, verkopen te activeren door signalen van ruis te scheiden, en te rapporteren over de inkomsten die ertoe doen. Meer informatie over Terminus

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Salesflare is een intelligent platform voor CRM en lead nurturing voor kleine en middelgrote B2B-bedrijven die meer verkopen met minder werk.
Salesflare is een intelligent platform voor CRM en het ontwikkelen van leads voor kleine en middelgrote B2B-bedrijven die meer willen verkopen met minder werk. Salesflare verstuurt geautomatiseerde e-mail druppelsequenties, zodat jij jouw leads op een persoonlijke manier en op schaal kunt koesteren. Het vult ook automatisch je adresboek in en houdt alle interacties bij met de mensen met wie je contact hebt. En het herinnert je er netjes aan met wie je contact moet opnemen. Jij hoeft alleen nog maar de e-mails te schrijven, de telefoontjes te plegen en koffie te drinken. Meer informatie over Salesflare

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Het helpt B2B-bedrijven om de bezoekers aan hun website te onthullen en deze om te zetten naar goede salesleads. Op de eerste plaats in de Google analyses Partner Gallery!
Wist je dat 98% van je websitebezoekers nooit hun contactgegevens achterlaten? Met Leadfeeder kun je zien welke bedrijven je website bezoeken, welke pagina's ze bezoeken en vanaf welke bronnen, en nieuwe leads beheren door ze naar je CRM en de juiste teamleden te sturen. Deze oplossing helpt je om leads te benaderen vanuit de juiste hoek en meer verkopen te sluiten. Het is geen toeval dat het programma in de Google analyses Partner Gallery op de eerste plaats staat! Meer informatie over Dealfront

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
MailUp is een eenvoudige en schaalbare oplossing voor het creëren, automatiseren en aanpassen van marketingcampagnes voor e-mail, sms, berichten en apps.
MailUp is een eenvoudige en schaalbare oplossing voor het creëren, automatiseren en aanpassen van marketingcampagnes voor e-mail, sms en berichtenapps. Het wordt vertrouwd door meer dan 10.000 klanten wereldwijd en biedt geavanceerde automatiseringsfuncties en uitstekende technologie voor je marketingstrategieën. Een complete oplossing voor multichannel marketingbehoeften: nieuwsbrieven, transactionele e-mails, abonnementsformulieren, bestemmingspagina's, promoties, sms, berichten-apps (Facebook Messenger en Telegram) en nog veel meer. Meer informatie over MailUp

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer
Verbeter je bedrijf door je mensen in staat te stellen informatie in het veld vast te leggen die je zal helpen om te groeien en waarmee je tijd kunt besparen.
De oplossing bestaat uit een mobiele app voor mensen in het veld en een dashboard voor leadbeheer (webgebaseerde CRM) dat toegankelijk is voor mensen die op kantoor zijn. Nu kun je de verkoop stimuleren en tijd besparen door de ogen en oren van iedereen om je heen maximaal in te zetten. Wingmate motiveert gebruikers om leads binnen enkele seconden vast te leggen (nieuw bedrijf, up-selling, servicegebreken, enz). Informatie komt warm binnen en wordt meteen georganiseerd, zodat je team binnen enkele seconden aan het werk kan. Uiteindelijk leidt dit tot meer inkomsten en een hechter team. Meer informatie over Wingmate

Functies

  • Leadmeldingen
  • Personalisatie
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leadkwalificatie
  • Campagnebeheer

Kopersgids voor Lead Nurturing Software

Wat is lead nurturing software?

Lead nurturing software is een subonderdeel van lead management software die veel vergelijkbare kenmerken en functionaliteiten heeft. Lead nurturing software is echter specifiek ontworpen om een relatie op te bouwen met de lead in elke fase van de sales funnel.

Met de software kunnen verkoop- en marketingprofessionals een reeks op triggers gebaseerde communicatiemodi opzetten via e-mail, sms, social media of belherinneringen tijdens het hele traject van de koper. De tool helpt hen ook bij het scoren en filteren van leads en geeft toegang tot de respons van een lead op de verkoop- en marketingcampagnes van de organisatie.

De voordelen van lead nurturing software

Lead nurturing software helpt je bij het monitoren van leads in het verkoopproces, het cultiveren van hun interesse in je merk en ervoor te zorgen dat er geen potentiële klant verloren gaat. Hier is een lijst van de voordelen die je kunt behalen met het gebruik van deze software:

  • Leveren van een hoogwaardige merkbeleving: de oplossing zorgt ervoor dat elke lead een consistente, kwalitatief hoogstaande ervaring krijgt wanneer ze in contact komen met je bedrijf. Het helpt je bij het verbeteren van je merkopbouw en het ontwikkelen van een relatie met de leads, zodat wanneer zij klaar zijn om een aankoop te doen, je bedrijf een van hun topkeuzes is.
  • Automatiseren van tijdrovende taken: lead nurturing software automatiseert taken zoals het versturen van follow-up marketing en sales e-mails, het maken van afspraken en het reageren op social media berichten. Dit elimineert tal van tijdrovende, terugkerende taken uit de dagelijkse activiteiten van je teams, waardoor kostbare tijd en middelen worden bespaard.
  • Scoren en filteren van leads: de software maakt het je gemakkelijker om de voortgang van elke lead in het verkoopproces te volgen en te bewaken. Je kunt leads scoren op basis van verschillende parameters en vervolgens de leads filteren op basis van hun antwoorden. Dit helpt je bij het beheren van de enorme pool van leads en het richten op degenen die echt klant willen worden.
  • Beoordelen van de effectiviteit van je campagnes: de oplossing biedt bruikbare inzichten in hoe jouw leads reageren op je marketing- en salescampagnes. Gebruik deze informatie om de effectiviteit van je campagnes te beoordelen, A/B-tests uit te voeren en je bereik te reorganiseren.

Algemene functies van lead nurturing software

  • Campagnebeheer: het plannen en uitvoeren van een reeks campagnes om je leads te bereiken en elk communicatiekanaal te volgen om het succes van de campagne te testen.
  • Leadsegmentatie: het indelen van leads in verschillende groepen op basis van de vooraf gedefinieerde kenmerken; ze kunnen automatisch van de ene groep naar de andere worden verplaatst als hun kenmerken veranderen.
  • Drip-campagnes: het opstellen van e-mailcampagnes die zich richten op leads in elke fase van de sales funnel, en het automatisch verplaatsen van leads tussen de verschillende fasen op basis van hun antwoorden.
  • Personalisatie: het aanpassen van je communicatie op basis van de kenmerken, voorkeuren en interacties van elke lead met het bedrijf; het automatisch opnemen van de persoonlijke gegevens van een lead, zoals de naam, in de communicatie.
  • Lead engagement: het betrokken houden van leads met promotionele, doelgerichte content die via meerdere communicatiekanalen wordt geleverd.

Overwegingen bij de aankoop van lead nurturing software

  • Denk goed na over alternatieve opties: hoewel sommige oplossingen gespecialiseerde lead nurturing bieden, helpen verschillende oplossingen voor sales force automation, marketing automation en CRM je om dezelfde doelen te bereiken. Voordat je een oplossing kiest, is het slim om elk alternatief te onderzoeken en te beslissen of je een core lead nurturing software wilt of dat je deze functionaliteit wilt toevoegen aan een van je bestaande systemen.
  • Zorg ervoor dat de oplossing alle functies bevat die je wilt hebben: sommige oplossingen en plannen op een lager niveau bieden een beperkte functionaliteit. Zet om de juiste keuze voor je bedrijf te maken alle eisen onder elkaar en stem deze af op de functies in de verschillende plannen en oplossingen.
  • Bekijk de bruikbaarheid en de interface: het jargon dat door sommige lead nurturing software wordt gebruikt kan ingewikkeld zijn voor kopers. Net als de gebruikersinterface. Kies voor de aankoop van een oplossing voor een proefperiode. Bekijk de bruikbaarheid en de interface van de oplossing om er zeker van te zijn dat je team zich kan aanpassen en geen problemen ondervindt.
  • Kijk of er integratie van sociale media mogelijk is: hoewel de meeste lead nurturing oplossingen de integratie van social media platforms ondersteunen, zijn er enkele die alleen e-mailmogelijkheden bieden. Zorg er daarom voor dat een oplossing de integratie met je social media pagina's en voorkeursplatforms ondersteunt.
  • Analyses om de lead nurturing te sturen: aanbieders van lead nurturing software zijn begonnen met het verkennen van meerdere toepassingen van analyses om de effectiviteit van hun bereik te meten. Dit helpt gebruikers om gedetailleerde inzichten te krijgen in de interactie van de doelgroep met het bedrijf en om de conversie te verbeteren. Aangezien analyses cruciaal blijven voor het lead management, wordt verwacht dat de analysetoepassingen van de leveranciers zich verder zullen ontwikkelen.
  • AI om lead scoring te vergroten: sommige oplossingen bieden AI (Artificial Intelligence) om een op algoritmen gebaseerde aanpak te gebruiken bij het scoren van leads. Dit staat bekend als voorspellende lead scoring en helpt gebruikers te voorspellen wanneer een lead een aankoop gaat doen. Terwijl sommige lead scoring modellen afhankelijk zijn van de expertise van je verkoop- en marketingteams, doet de voorspellende lead scoring functionaliteit het onderzoek en de berekeningen automatisch.