Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Lead Nurturing Software
Lead nurturing software helpt marketing- en verkoopprofessionals om van prospects klanten te maken.
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Spotler CRM
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Functies
- Leadmeldingen
- Personalisatie
- Drip -campagnes
- A/B-tests
- Leadkwalificatie
- Campagnebeheer
Kopersgids voor Lead Nurturing Software
Inhoudsopgave
Wat is lead nurturing software?
Lead nurturing software is een subonderdeel van lead management software die veel vergelijkbare kenmerken en functionaliteiten heeft. Lead nurturing software is echter specifiek ontworpen om een relatie op te bouwen met de lead in elke fase van de sales funnel.
Met de software kunnen verkoop- en marketingprofessionals een reeks op triggers gebaseerde communicatiemodi opzetten via e-mail, sms, social media of belherinneringen tijdens het hele traject van de koper. De tool helpt hen ook bij het scoren en filteren van leads en geeft toegang tot de respons van een lead op de verkoop- en marketingcampagnes van de organisatie.
De voordelen van lead nurturing software
Lead nurturing software helpt je bij het monitoren van leads in het verkoopproces, het cultiveren van hun interesse in je merk en ervoor te zorgen dat er geen potentiële klant verloren gaat. Hier is een lijst van de voordelen die je kunt behalen met het gebruik van deze software:
- Leveren van een hoogwaardige merkbeleving: de oplossing zorgt ervoor dat elke lead een consistente, kwalitatief hoogstaande ervaring krijgt wanneer ze in contact komen met je bedrijf. Het helpt je bij het verbeteren van je merkopbouw en het ontwikkelen van een relatie met de leads, zodat wanneer zij klaar zijn om een aankoop te doen, je bedrijf een van hun topkeuzes is.
- Automatiseren van tijdrovende taken: lead nurturing software automatiseert taken zoals het versturen van follow-up marketing en sales e-mails, het maken van afspraken en het reageren op social media berichten. Dit elimineert tal van tijdrovende, terugkerende taken uit de dagelijkse activiteiten van je teams, waardoor kostbare tijd en middelen worden bespaard.
- Scoren en filteren van leads: de software maakt het je gemakkelijker om de voortgang van elke lead in het verkoopproces te volgen en te bewaken. Je kunt leads scoren op basis van verschillende parameters en vervolgens de leads filteren op basis van hun antwoorden. Dit helpt je bij het beheren van de enorme pool van leads en het richten op degenen die echt klant willen worden.
- Beoordelen van de effectiviteit van je campagnes: de oplossing biedt bruikbare inzichten in hoe jouw leads reageren op je marketing- en salescampagnes. Gebruik deze informatie om de effectiviteit van je campagnes te beoordelen, A/B-tests uit te voeren en je bereik te reorganiseren.
Algemene functies van lead nurturing software
- Campagnebeheer: het plannen en uitvoeren van een reeks campagnes om je leads te bereiken en elk communicatiekanaal te volgen om het succes van de campagne te testen.
- Leadsegmentatie: het indelen van leads in verschillende groepen op basis van de vooraf gedefinieerde kenmerken; ze kunnen automatisch van de ene groep naar de andere worden verplaatst als hun kenmerken veranderen.
- Drip-campagnes: het opstellen van e-mailcampagnes die zich richten op leads in elke fase van de sales funnel, en het automatisch verplaatsen van leads tussen de verschillende fasen op basis van hun antwoorden.
- Personalisatie: het aanpassen van je communicatie op basis van de kenmerken, voorkeuren en interacties van elke lead met het bedrijf; het automatisch opnemen van de persoonlijke gegevens van een lead, zoals de naam, in de communicatie.
- Lead engagement: het betrokken houden van leads met promotionele, doelgerichte content die via meerdere communicatiekanalen wordt geleverd.
Overwegingen bij de aankoop van lead nurturing software
- Denk goed na over alternatieve opties: hoewel sommige oplossingen gespecialiseerde lead nurturing bieden, helpen verschillende oplossingen voor sales force automation, marketing automation en CRM je om dezelfde doelen te bereiken. Voordat je een oplossing kiest, is het slim om elk alternatief te onderzoeken en te beslissen of je een core lead nurturing software wilt of dat je deze functionaliteit wilt toevoegen aan een van je bestaande systemen.
- Zorg ervoor dat de oplossing alle functies bevat die je wilt hebben: sommige oplossingen en plannen op een lager niveau bieden een beperkte functionaliteit. Zet om de juiste keuze voor je bedrijf te maken alle eisen onder elkaar en stem deze af op de functies in de verschillende plannen en oplossingen.
- Bekijk de bruikbaarheid en de interface: het jargon dat door sommige lead nurturing software wordt gebruikt kan ingewikkeld zijn voor kopers. Net als de gebruikersinterface. Kies voor de aankoop van een oplossing voor een proefperiode. Bekijk de bruikbaarheid en de interface van de oplossing om er zeker van te zijn dat je team zich kan aanpassen en geen problemen ondervindt.
- Kijk of er integratie van sociale media mogelijk is: hoewel de meeste lead nurturing oplossingen de integratie van social media platforms ondersteunen, zijn er enkele die alleen e-mailmogelijkheden bieden. Zorg er daarom voor dat een oplossing de integratie met je social media pagina's en voorkeursplatforms ondersteunt.
Belangrijke trends op het gebied van lead nurturing software
- Analyses om de lead nurturing te sturen: aanbieders van lead nurturing software zijn begonnen met het verkennen van meerdere toepassingen van analyses om de effectiviteit van hun bereik te meten. Dit helpt gebruikers om gedetailleerde inzichten te krijgen in de interactie van de doelgroep met het bedrijf en om de conversie te verbeteren. Aangezien analyses cruciaal blijven voor het lead management, wordt verwacht dat de analysetoepassingen van de leveranciers zich verder zullen ontwikkelen.
- AI om lead scoring te vergroten: sommige oplossingen bieden AI (Artificial Intelligence) om een op algoritmen gebaseerde aanpak te gebruiken bij het scoren van leads. Dit staat bekend als voorspellende lead scoring en helpt gebruikers te voorspellen wanneer een lead een aankoop gaat doen. Terwijl sommige lead scoring modellen afhankelijk zijn van de expertise van je verkoop- en marketingteams, doet de voorspellende lead scoring functionaliteit het onderzoek en de berekeningen automatisch.