Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
AIM (AOL Instant Messenger)
AIM (AOL Instant Messenger) was een van de eerste instant messaging diensten ter wereld. Hiermee konden personen elkaar onmiddellijk berichten sturen en via tekstberichten communiceren. Latere versies van de dienst werden uitgebreid, zodat personen bestanden, foto's en emoji's konden sturen. De dienst werd oorspronkelijk geleverd door AOL (America Online), maar werd later uitgebreid tot een gratis, op zichzelf staande dienst De dienst stopte in 2017.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de AIM (AOL Instant Messenger)
Kleine bedrijven hoeven niet te weten wat AIM is, want de dienst bestaat niet meer. Het aanvankelijke succes ervan heeft echter geholpen om de weg te bereiden voor toekomstige technologische vernieuwingen. AIM toonde aan dat instant messaging zeer succesvol kon zijn en dat er veel vraag naar was. In veel opzichten was het de voorloper van de instant messagingdiensten die bedrijven tegenwoordig gebruiken.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)