Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Selfservice en klantsupport
Selfservice en klantsupport zijn door de klant geïnitieerde tools waarmee deze zichzelf kan helpen. Met deze toepassingen kunnen klanten hun eigen klantenondersteuning beheren, zonder dat ze met een echte persoon hoeven te communiceren. Deze programma's hebben tal van voordelen. Ze kunnen de klant tijd besparen, en ze kunnen ook de doeltreffendheid van het personeel van een bedrijf verhogen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Selfservice en klantsupport
Naarmate deze programma's goedkoper en betaalbaarder worden, bevinden kleine bedrijven zich vaak in een positie waarin ze van deze programma's gebruik kunnen maken. Dit moeten ze echter wel heel voorzichtig doen. Deze programma's kunnen zeer nuttig zijn voor de klanten - maar kunnen ook frustrerend zijn als ze niet de juiste antwoorden geven. Selfservice moet geoptimaliseerd worden voor de behoeften van de klant. Er moet ook een optie zijn die de klant in staat stelt met een echte persoon te spreken.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)