Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Contactcentersysteem

Een contactcentersysteem is een op de computer gebaseerd systeem waarmee bedrijven een groot aantal telefoongesprekken kunnen afhandelen via gespecialiseerde antwoordstations en een mechanisme voor contactbeheer in realtime. Deze systemen worden vaak gebruikt door grote, middelgrote en kleine organisaties als onderdeel van hun proces voor klantenservice.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Contactcentersysteem

Mkb-bedrijven en zorgstelsels profiteren van het gebruik van contactcenters omdat ze de klantenservice verbeteren, wat het behoud van cliënten bevordert. De klanten krijgen meerdere mogelijkheden om met de juiste afdeling in contact te komen. Deze systemen leiden de oproepen om, zetten de beller in de wacht of bieden andere mogelijkheden, zoals terugbellen. Bedrijven verliezen minder bellers omdat er onmiddellijk contact wordt gemaakt in plaats van dat consumenten een in gesprektoon of onbeantwoorde beltoon te horen krijgen. Mkb-bedrijven kunnen hun arbeidskosten laag houden omdat ze niet zoveel dienstvertegenwoordigers nodig hebben, en toch hun klantrelaties verbeteren.

Gerelateerde termen