Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
CIM (Customer Information Management)
CIM (Customer Information Management) is de manier waarop bedrijven de klantgegevens beheren. CIM is een subset van het grotere concept gegevensbeheer, dat verschillende bewerkingen omvat, zoals het beveiligen van gegevens en het gebruiken van gegevens voor analyses en inzichten. Met CIM kunnen bedrijven zich beter met hun klanten verbinden en hen een gepersonaliseerde ervaring bieden.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CIM (Customer Information Management)
CIM is van cruciaal belang voor kleine bedrijven. Als je het juiste programma gebruikt om je CIM te verbeteren, dan krijg je meer inzicht in de aankooppatronen of het gedrag van de klant. Zo kun je je klanten nauwkeuriger wijzen op diensten waarin zij kunnen investeren en zo de klanttevredenheid en je inkomsten verhogen.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)