Wij helpen bedrijven al 18 jaar
betere software te kiezen
DXP (Digital Experience Platform)
Een DXP (Digital Experience Platform) is een verzameling technologieën voor bedrijven die zich richten op het verbeteren van de ervaring van hun klanten. DXP's zijn open platforms die met de bestaande software van een organisatie integreren en alle afdelingen bestrijken. Ze worden vaak vergeleken met CSM's (klantenbeheersystemen), maar DXP's hebben meerdere functionaliteiten. Het platform wordt gebruikt om de gebruikerservaring te verbeteren bij het bezoeken van websites of mobiele apps. Het kan ook helpen bij het identificeren van factoren die leiden tot verminderde klantervaringen - zoals trage responstijden - zodat die kunnen worden verholpen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de DXP (Digital Experience Platform)
Klantervaring is van cruciaal belang voor het succes van een mkb-bedrijf en gaat verder dan winkel- en face-to-face-interacties. Digitale platforms die door mkb-bedrijven worden aangeboden, zoals websites en apps, worden steeds populairder en worden ook ingezet voor de klantenservice. Mensen die fantastische interacties in de winkel hebben, maar mindere ervaringen hebben met de digitale aanwezigheid van een bedrijf, zullen waarschijnlijk terugschrikken om deze digitale tools te gebruiken, die contra-intuïtief kunnen zijn voor mkb-bedrijven die hun digitale aanwezigheid willen uitbreiden. Na verloop van tijd kan dit leiden tot lagere inkomsten en slechte online beoordelingen, maar een DXP kan eventuele problemen identificeren voordat dit gebeurt.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)