Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Klantgerichtheid
Klantgerichtheid is een bedrijfsaanpak die klanten op de eerste plaats zet. De aanpak richt zich op de omgeving, percepties, gedragingen en verwachtingen van klanten. Bedrijven die deze aanpak gebruiken, baseren de meeste, zo niet alle, van hun beslissingen op het verbeteren van de klantervaring, het ontwikkelen van klantentrouw en het vervullen van andere klantgerelateerde doelstellingen. Een voorbeeld van klantgerichtheid is het gebruik van analyse-instrumenten om trends en patronen in klantgegevens te bekijken, zodat een organisatie het gedrag van klanten kan leren kennen en betere producten, diensten en ervaringen kan aanbieden.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Klantgerichtheid
Een klantgericht mkb-bedrijf kan beter begrijpen wat zijn klanten beïnvloedt, motiveert en betrokken maakt. Door klanten het middelpunt van zijn activiteiten te maken, kan een bedrijf de waarde van klanten verhogen, opzeggingen verminderen en de inkomsten verhogen.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)