Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Social CRM
Social CRM is een term die wordt gebruikt om het gebruik van socialemediakanalen te beschrijven om met klanten te communiceren en relaties op te bouwen. Dit kan het gebruik van services zoals Twitter, Facebook en LinkedIn omvatten om klantenondersteuning te bieden of feedback te verzamelen. Met social CRM kun je de behoeften van je klanten beter begrijpen en producten maken die aan hun verwachtingen voldoen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Social CRM
Mkb-bedrijven kunnen profiteren van het gebruik van social CRM, omdat ze hiermee persoonlijker met hun klanten in contact kunnen komen. Social CRM helpt hen ook bij te houden wat mensen online over hun bedrijf zeggen, zodat ze snel kunnen reageren als er een probleem is. Door social CRM te gebruiken, kunnen mkb-bedrijven een loyaal klantenbestand opbouwen dat hen helpt hun bedrijf te laten groeien. De gegevens die door social CRM worden verzameld, kunnen ook de marketinginspanningen verbeteren en de verkoop verhogen.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)