Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
IM (Instant Messaging)
IM (Instant Messaging) is een chattechnologie voor het online verzenden van realtime tekstberichten. Wanneer iemand een IM verzendt met een computer of mobiel apparaat, wordt de ontvanger gewaarschuwd. Een pop-upscherm toont het korte bericht, waarin de ontvanger wordt gevraagd meteen te reageren. Deze push-achtige communicatie kan functies bevatten zoals emoji's, bestandsoverdrachten en videochats. Een instant messenger kan een op zichzelf staande mobiele app, computersoftware of een onderdeel van sociale media zijn. In vergelijking met een openbare chatroom vindt IM plaats tussen twee mensen die elkaar kennen of die deel uitmaken van een contactenlijst.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de IM (Instant Messaging)
IM werd populair voor persoonlijke communicatie met AOL instant messenger. Sindsdien is IM uitgegroeid naar de werkplek. Kleine en middelgrote bedrijven kunnen IM gebruiken voor privéchats en het delen van bestanden. Het verbetert de communicatie, samenwerking en productiviteit.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)