Zorginformatiesysteem
Zorginformatiesysteem verwijst naar de technologische toepassingen die zich primair richten op de administratie en het beheer van ziekenhuisoperaties. Het biedt zowel de mogelijkheid voor interne als externe communicatie tussen zorgverleners. Uitgebreide informatie met betrekking tot de gezondheidsgeschiedenis van patiënten, de schema's van artsen, enz. moet veilig worden opgeslagen, zodat juiste mensen deze kunnen raadplegen (indien nodig). Met behulp van een zorginformatiesysteem hebben zorgverleners toegang tot macrogegevens, zoals gezondheidstrends in de gemeenschap. Dit kan de zorgkwaliteit, de medische resultaten en de algehele kwaliteit van leven helpen verbeteren, terwijl medische fouten, sterfgevallen en kosten worden verminderd.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Zorginformatiesysteem
Met een goed samengesteld zorginformatiesysteem kunnen kleine en middelgrote zorgorganisaties belangrijke patiëntgerelateerde gegevens op efficiënte wijze verzamelen, opslaan, analyseren en optimaliseren.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)