Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Ziekenhuissoftware
Ziekenhuissoftware automatiseert processen zoals facturering, afspraken, planning, naleving van regelgeving en financiële controle binnen ziekenhuizen. Deze toepassingen bieden integratie in de financiële, klinische en operationele onderdelen van een praktijk en stellen gebruikers in staat hun kantoorworkflow te optimaliseren en hun operationele kosten te verlagen. Zie ook: EPD-software, medisch lab software, praktijksoftware, medische facturatiesoftware, medische planningssoftware en medische spraakherkenningssoftware. Meer informatie Minder informatie
37 resultaten
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Functies
- Naleving van HIPAA-richtlijnen
- Beheer van interne patiënten
- Beheer van externe patiënten
- Integratie in de administratie
- Beheer van claims
- Dossierbeheer
- Beddenbeheer
- Documentbeheer
- Afspraakplanning
- Voorraadbeheer
Kopersgids voor Ziekenhuissoftware
Inhoudsopgave
Wat is ziekenhuissoftware?
Ziekenhuissoftware biedt robuuste tools en functies die medische instellingen helpen om zowel financiële als administratieve taken op een gestroomlijnde manier te beheren met één systeem. Oplossing voor ziekenhuissoftware worden gebruikt voor zowel algemene als specialistische voorzieningen van elke omvang.
De voordelen van ziekenhuissoftware
Ziekenhuizen zijn sterk afhankelijk van IT-oplossingen om hun handmatige taken te automatiseren en een meer georganiseerde en productieve workflow op te zetten. Enkele van de belangrijkste voordelen van het gebruik van het ziekenhuissysteem zijn:
- Eenvoudig gegevensbeheer: ziekenhuizen genereren een grote hoeveelheid gegevens, waaronder personeelspresentielijsten, afsprakendossiers, patiëntendossiers, laboratoriumrapporten, recepten, rekeningen enz. Een ziekenhuissysteem kan helpen bij het opzetten van een centraal datasysteem waarbij elk type informatie op een gecategoriseerde manier wordt opgeslagen en met een paar muisklikken eenvoudig kan worden opgehaald.
- Beter financieel beheer: ziekenhuissoftware kan alle financiële transacties die in en uit de faciliteit stromen, coördineren. Faciliteiten kunnen gebruik maken van één enkele oplossing om patiënten te factureren, personeel te betalen, rekeningen te vereffenen met leveranciers en financiële rapporten te genereren.
- Self-service functionaliteit voor patiënten: een ziekenhuissysteem wordt geleverd met verschillende zelfbedieningstools waarmee patiënten bepaalde functies kunnen uitvoeren, zoals het contact opnemen met artsen, het uploaden van hun medische geschiedenis, het maken van afspraken en het betalen van rekeningen.
Algemene functies van ziekenhuissoftware
- Medische facturen: het beheren van facturen en betalingen.
- Beheer van patiëntendossiers: het documenteren en beheren van alle informatie met betrekking tot de medische voorgeschiedenis van een patiënt, verleende diensten, rekeningen, afspraken enz.
- Artsenbeheer: het registreren van de tijd van binnenkomst en vertrek van artsen en het bijhouden van hun informatie, expertise en afspraken.
- Afsprakenbeheer: het beheren van afspraken en weergeven van actuele boekingen en open slots op een kalender.
- Beheer van declaraties: het indienen en opvolgen van verzekeringsclaims.
- Polikliniekbeheer: het coördineren van medische zorg en diensten voor patiënten die buiten het ziekenhuis worden verzorgd.
Overwegingen bij de aankoop van een ziekenhuissysteem
- Medische specialismen: algemene ziekenhuissoftware omvat de meeste populaire medische specialismen, maar niet alle. Als je medische specialismen beoefent, maar niet allemaal. Er moet worden gewaarborgd dat de ziekenhuissoftware die wordt gekozen, is aangepast aan de specialismen die in dit ziekenhuis worden beoefend. Sommige leveranciers bieden specialisme-specifieke software die aangepaste sjablonen en rapportageformaten bevat voor dat specialisme.
- Training: een ziekenhuissysteem kan worden gebruikt door medewerkers van verschillende afdelingen, artsen, patiënten en hun familieleden. Het is zeer belangrijk dat de software gemakkelijk te gebruiken is en een korte leercurve heeft. De meeste leveranciers van ziekenhuissystemen bieden zowel onboarding-sessies voor beginners als uitgebreide online trainingsprogramma's aan. Raak vertrouwd met het type, de duur, de kosten en de wijze van training die door de leverancier wordt aangeboden voordat een aankoop wordt afgerond.
Belangrijke trends op het gebied van ziekenhuissoftware
- Blockchain in de gezondheidszorg: na een revolutie in de financiële sector zet de blockchain nu zijn voetafdruk in de zorgsector. Hoewel in een vroeg stadium, wordt verwacht dat de goedkeuring van de blockchain in de gezondheidszorgsector tegen 2026 meer dan 5,5 miljard dollar zal bedragen. Blockchain-technologie wordt in ziekenhuisbeheeroplossingen gebruikt om medische patiëntendossiers met een hoge integriteit te creëren die toegankelijk zijn via elke medische faciliteit die is aangesloten op een beveiligd netwerk. De gegevens worden elke keer dat een patiënt zijn arts bezoekt bijgewerkt, en de veranderingen worden in realtime weergegeven. Dit helpt artsen om snel vertrouwd te raken met de medische geschiedenis van een patiënt. Deze technologie kan ook worden gebruikt voor het verwerken van verzekeringsclaims en het opsporen van fraude (bijvoorbeeld het herhaaldelijk indienen van valse claims op verschillende locaties).
- Betere patiëntenzorg met geïntegreerde IoT-apparatuur: de adoptie van IoT-apparatuur neemt toe in de gezondheidszorg: steeds meer sensorische apparaten worden gebruikt voor het continu monitoren van de lichaamstemperatuur, de hartslag, de bloeddruk enz. Dit bespaart tijd voor het personeel dat deze gegevens eerder handmatig moest vastleggen. Uit onderzoek van Aruba Networks blijkt dat meer dan 60% van de organisaties in de gezondheidszorg wereldwijd IoT-apparaten in hun faciliteiten hebben geïntroduceerd.