Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Ziekenhuissoftware

Ziekenhuissoftware automatiseert processen zoals facturering, afspraken, planning, naleving van regelgeving en financiële controle binnen ziekenhuizen. Deze toepassingen bieden integratie in de financiële, klinische en operationele onderdelen van een praktijk en stellen gebruikers in staat hun kantoorworkflow te optimaliseren en hun operationele kosten te verlagen. Zie ook: EPD-software, medisch lab software, praktijksoftware, medische facturatiesoftware, medische planningssoftware en medische spraakherkenningssoftware.

Nederland Lokale producten weergeven

38 resultaten

Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werkzaamheden dat organisaties in de gezondheidszorg in staat stelt informatie bij te houden, te beheren en te rapporteren door de samenwerking te verbeteren, wat zorgt voor veilige gegevens en een beter overzicht. Door de vertrouwde spreadsheetindeling stelt Smartsheet teams in staat om moeiteloos aan de slag te gaan en effectief samen te werken. Bovendien kun je persoonlijke gezondheidsgegevens (PHI) veilig delen, opslaan en bekijken terwijl je voldoet aan de wettelijke vereisten van HIPAA of deze zelfs overschrijdt. Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Platform voor het beheer van restaurantreserveringen dat gebruikers helpt bij het beheren van wachtlijsten, tafelboekingen, de bezoekgeschiedenis van gasten, rekeningen en meer.
Platform voor het beheer van restaurantreserveringen dat gebruikers helpt bij het beheren van wachtlijsten, tafelboekingen, de bezoekgeschiedenis van gasten, rekeningen en meer. Meer informatie over OpenTable

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Oplossing voor medische facturering en praktijkbeheer die helpt bij het beheren van claims, afspraken, check-ins van patiënten, rapportage en nog veel meer.
athenaOne helpt artsen om zorg van hoge kwaliteit te leveren door het moment van zorg te organiseren voor maximale klinische productiviteit, namens een arts administratieve en kwaliteitsdiensten uit te voeren om volledige betaling te waarborgen en alle bestellingen van artsen bij te houden om de cirkel van de uitslag en vervolgzorg te sluiten. Artsen profiteren van continue ingebedde toegang tot de best practices van het grootste klinische netwerk, de meest actuele en uitgebreide kwaliteitsregels en richtlijnen uit de sector. Meer informatie over athenaOne

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
10to8 is software voor afsprakenplanning die wordt vertrouwd door ziekenhuizen, klinieken, NHS Trusts en meer. Verbeter de patiëntenstroom met 10to8.
Geef patiënten de mogelijkheid om hun afspraken te plannen en te beheren met 10to8. Prognose van de vraag naar diensten voorkomt dat je klinieken overvol raken. Bied een veilige omgeving voor zowel patiënten als personeel en verhoog tegelijkertijd de productiviteit en efficiëntie. Verhoog de opkomst bij ziekenhuisafspraken: de geautomatiseerde en toegankelijke afspraakherinneringen van 10to8 verminderen no-shows met 90%. Verkrijg prestatie-inzichten met rapportages over no-shows, de vraag naar diensten en drukke tijden. Houd patiëntinformatie veilig met HIPAA-tools. Meer informatie over Sign In Scheduling

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
ReDoc aangedreven door xfit is cloudgebaseerde software voor documentatie, planning en praktijkbeheer in revalidatietherapiepraktijken.
ReDoc aangedreven door xfit is cloudgebaseerde software voor documentatie, planning en praktijkbeheer in revalidatietherapiepraktijken van elke omvang. ReDoc is een volledig geïntegreerde oplossing van Net Health en stimuleert PT-, OT- en SLP-workflow die de dagelijkse activiteiten van praktijken snel regelt, waardoor de naleving wordt gegarandeerd, de efficiëntie wordt verhoogd en de tools worden aangeboden om de omzet te verhogen. Naast software zijn er ook diensten beschikbaar voor facturering en incasso's, alsook consulting over workflowoptimalisatie. Meer informatie over Net Health

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Verander gemiste oproepen in geboekte afspraken met gebruiksvriendelijke en gratis online planning.
Serviceproviders missen vaak oproepen van potentiële klanten en besteden uren aan het versturen van herinnerings- en follow-upmails naast het uitvoeren van activiteiten om hun bedrijf te helpen groeien. Deze online oplossing voor het plannen van afspraken is als een winkelwagentje voor services. Het platform verhelpt gemiste oproepen en no-show problemen door klanten hun eigen afspraken te laten beheren. Bedrijven kunnen een planner op hun website opnemen en e-mailmeldingen zo aanpassen dat ze automatisch worden verzonden. Meer informatie over TimeTap

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Caspio is een toonaangevend platform met weinig code voor het bouwen van toepassingen voor ziekenhuisbeheer zonder te hoeven programmeren.
Caspio is een toonaangevend platform met weinig code voor het bouwen van toepassingen voor ziekenhuisbeheer zonder te hoeven programmeren. Het alles-in-één platform is door Forrester Research benoemd als Leider en biedt alles wat je nodig hebt om bedrijfsactiviteiten en workflows digitaal te transformeren. Het omvat een geïntegreerde clouddatabase, een bouwer voor visuele applicaties, professionele beveiliging, naleving van regelgeving en een schaalbare wereldwijde infrastructuur. Ontdek waarom Caspio wereldwijd door meer dan 12.000 bedrijven wordt vertrouwd. Probeer het GRATIS uit. Meer informatie over Caspio

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
ZirMed en Navicure bieden end-to-end tools voor het beheer van de inkomstencyclus om betalersvergoedingen en patiëntenincasso's te verbeteren.
Waystar, de combinatie van ZirMed en Navicure, stelt organisaties in de gezondheidszorg in staat hun inkomstencyclus te optimaliseren met end-to-end, cloudgebaseerde RCM-oplossingen, inclusief ziekenhuis- en gezondheidszorgsystemen, artsengroepen, DME's, factureringsdiensten, klinieken, laboratoria en meer. Je krijgt goed aangeschreven technologie en cloudgebaseerde softwareoplossingen, gecombineerd met snelle, flexibele architectuur en bekroonde klantondersteuning. Naarmate de sector zich verder ontwikkelt, krijg je bovendien hulp om voorop te blijven lopen. Meer informatie over Waystar

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
TheWorxHub van Dude Solutions is een cloudgebaseerde oplossing voor onderhoudsbeheer die is ontworpen voor zowel de gezondheidszorg als seniorenhuisvesting.
TheWorxHub van Dude Solutions is een cloudgebaseerde, mobiele oplossing die je helpt bij het prioriteren, beheren en garanderen van de voltooiing van nalevingsgerelateerd onderhoud en meer. Met TheWorxHub kun je je verschillende bedrijfsactiviteiten efficiënter beheren, inclusief werkorders, bedrijfsmiddelen, nalevingstaken, preventief onderhoud, inventaris en huishoudelijke taken. Het bekroonde CMMS stelt meer dan 1600 organisaties in de gezondheidszorg en seniorenhuisvesting in staat om de naleving, communicatie en veiligheid te verbeteren, allemaal in één gebruiksvriendelijk systeem. Meer informatie over TheWorxHub

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Ontworpen om jou te helpen sneller te verkopen. Prioriteer leads en taken, beveel acties aan en help je team deze uit te voeren.
LeadSquared is een platform voor marketing automation en de uitvoering van de verkoop dat bedrijven helpt meer deals te sluiten en hun pijplijnen moeiteloos te beheren. Hier volgen slechts enkele van de voordelen die LeadSquared gebruikers hebben bereikt: minder verlies van leads; intelligente prioritering van leads; geautomatiseerde verkoop- en marketingprocessen; gedetailleerde verkoop- en marketinganalyse. Het kan ook worden geïntegreerd met verschillende zakelijke tools en heeft een eigen ontwikkelaarsplatform, waar gebruikers aangepaste bedrijfslogica kunnen creëren. Meer informatie over LeadSquared

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Platform voor bedrijfsoplossingen dat zorgverleners helpt bij het beheren van patiëntendossiers, claims, inkomsten en meer.
Platform voor bedrijfsoplossingen dat zorgverleners helpt bij het beheren van patiëntendossiers, claims, inkomsten en meer. Meer informatie over Availity

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Biedt een toonaangevend platform voor kritieke communicatie en gegevens dat wordt vertrouwd om levens te helpen redden.
Het massanotificatiesysteem brengt het juiste bericht op het juiste moment naar de juiste gebruiker vanaf elk apparaat met internetverbinding. Stuur je bericht binnen enkele seconden van overal naar overal. Er zijn slechts drie klikken nodig om waarschuwingen te verzenden in alle communicatiemodi. Rave Alert voldoet aan de CAP-normen en stelt je in staat onmiddellijk waarschuwingen te verzenden via sms, e-mail en spraakberichten, en ze tegelijkertijd te verzenden naar IPAWS-OPEN, WebEOC en digitale displays. Dit zorgt ervoor dat jouw doelgroep je berichten zo snel mogelijk ontvangt. Meer informatie over Rave Alert

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Online softwareoplossing waarmee organisaties in de gezondheidszorg hun beleid en procedures kunnen beheren.

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Cloudgebaseerde SaaS: elektronische medische dossiers, praktijkbeheer, prestatiediensten voor de omzetcyclus, telegezondheid, patiëntenportaal, eRX
Volledig geïntegreerde, technologiegestuurde oplossingen voor de gezondheidszorg en managed services voor praktijken van elke omvang en de meeste specialiteiten. Inclusief elektronische medische dossiers, praktijkbeheer, elektronisch voorschrijven, interoperabiliteitsdiensten, persoonlijke medische dossiers, patiëntenportaal, telegezondheid, mobiel Azalea M-platform geïntegreerd met Apple HealthKit, evenals prestatiediensten voor de omzetcyclus. Meer informatie over Azalea Health

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Een op de cloud gebaseerd platform voor verkoop, marketing en klantenservice dat kleine bedrijven helpt om hoogwaardige relaties met klanten te onderhouden.
FreeAgent CRM is een op de cloud gebaseerd platform voor verkoop, marketing en klantenservice dat kleine bedrijven helpt om hoogwaardige relaties met klanten te onderhouden. Het systeem werkt automatisch met de e-mail van de gebruiker om leads te creëren en te classificeren, herinneringen op te volgen, aangepaste automatiseringen uit te voeren en alle interacties met klanten bij te houden. Meer informatie over FreeAgent CRM

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Oplossing voor het vastleggen van kosten voor mobiel en web die de omzet bijhoudt en prestaties zichtbaar maakt op alle organisatieniveaus.
Ingenious Med biedt een oplossing voor het vastleggen van opbrengsten en het analyseren van de prestaties van praktijken. Het helpt ziekenhuissystemen en artsenbeheerbedrijven de omzet te verhogen, kosten te verlagen, het organisatorische succes te meten en de samenwerking tussen zorgteams te verbeteren. De door artsen ontworpen toepassing is beschikbaar op mobiel en web en stroomlijnt werkstromen voor clinici terwijl het tevens realtime, bruikbare inzichten biedt op het niveau van de praktijk en de individuele zorgaanbieder. Meer informatie over Ingenious Med

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Trillian is een zakelijk en klinisch communicatieplatform dat wordt gebruikt door bedrijven en gezondheidszorgsystemen van elke omvang.
Trillian is een krachtig zakelijk en klinisch communicatieplatform dat wordt gebruikt door bedrijven en gezondheidszorgsystemen van elke omvang. Of je nu een bedrijf bent dat nog steeds afhankelijk is van sms'en of een zorgorganisatie die HIPAA-conforme beveiligde berichtenuitwisseling nodig heeft, de moderne en beveiligde zakelijke chatberichten van Trillian helpen de communicatie met werknemers te moderniseren zonder in te leveren op beveiliging of controle. Meer informatie over Trillian

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Software voor kliniek- en ziekenhuisbeheer met alle functies van EMD, EPD en HMS. Beschikbaar in zowel cloud- als desktopversie.
SoftClinic is een EMD en HMS (hospital management system, ziekenhuisbeheersysteem) met alle vereiste functies om een praktijk of ziekenhuis soepel en probleemloos te laten verlopen. SoftClinic is de voorkeurskeuze geworden voor respectieve artsen, klinieken, ziekenhuizen en verpleeghuizen. Momenteel zijn er meer dan een miljoen patiënten geregistreerd op SoftClinic in meer dan 30 landen. Met verschillende geïntegreerde modules zoals apotheek, laboratorium, human resources en financiële boekhouding heeft het alles wat een arts nodig heeft. Meer informatie over SoftClinic GenX

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
PrimeRx apotheekbeheersysteem voor onafhankelijke detailhandelapotheken, eigenaren van meerdere winkels en ziekenhuizen, met aangepaste workflows.
PrimeRx apotheekbeheersysteem voor onafhankelijke of detailhandelapotheken, eigenaren van meerdere winkels en ziekenhuizen, met aangepaste workflows en een volledig geautomatiseerd vul-, facturerings- en communicatieproces. PrimeRx verbetert de algehele productiviteit van apotheken met tools om zowel de workflow als de intake van patiënten en leveranciers te vereenvoudigen, alsook claims te verwerken, medicijnen te labelen en uit te geven en de voorraad te beheren. PrimeRx is een totaaloplossing voor afgifte in apotheken. Meer informatie over PrimeRx

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
eVisit is software voor telegezondheidszorg die aanbieders in staat stelt om hun patiëntenstroom en inkomsten te verhogen door middel van online behandelingen.
eVisit is een softwareplatform waarmee zorgverleners in de telegezondheidszorg contact met patiënten kunnen onderhouden. De software stelt artsen in staat om op afstand contact te maken met hun patiënten en hen te behandelen, en het ondersteunt de vergoeding voor telegeneeskundebezoeken. eVisit transformeert het leveringsmodel voor de gezondheidszorg en verstoort de markt van $ 135 miljard voor eerstelijnszorg door artsen een tool te bieden waarmee ze patiëntenbezoeken kunnen terugwinnen van spoedeisende zorgfaciliteiten. Meer informatie over eVisit

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Volledig geïntegreerde software voor ziekenhuisbeheer met functies voor: afspraken, receptie, OPD, IPD, TPA, laboratorium en radiologie, apotheek enz.
Geïntegreerde HMS-software Stroomlijnt en integreert de activiteiten, processen en informatiestroom in ziekenhuizen. Doelstelling: een geïntegreerde oplossing voor het ziekenhuis te bieden, die: helpt bij een efficiënt beheer van het ziekenhuis; de patiëntenzorg verbetert; de werkefficiëntie verbetert; de fiscale controle verbetert; de kans op diefstal elimineert; de groei van het ziekenhuis mogelijk maakt. Functionaliteit: 1. meerdere gebruikers en gebruiksvriendelijk. 2. Online en offline. 3. Kristalheldere beheerinformatie. Meer informatie over HMS Pro+

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Met behulp van deze aanpasbare online app kunnen ziekenhuizen records van patiënten, opnamedatum en -tijd, kamers en medisch personeel opslaan en volgen.
Met behulp van deze aanpasbare online database kunnen medische instellingen gegevens van patiënten, opnamedatum en -tijd, kamers van patiënten, medisch personeel en betalingsmethoden opslaan en volgen. Het systeem is volledig aanpasbaar: je kunt je gegevens beheren zoals jij dat wilt en de toepassing op elk gewenst moment aanpassen om elk belangrijk detail in je workflow weer te geven. TeamDesk biedt onbeperkte dossiers, onbeperkte opslag, onbeperkte ondersteuning, stabiele tarieven en een gratis proefversie. Meer informatie over TeamDesk

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Aanpasbaar, uitgebreid en geïntegreerd systeem voor ziekenhuisbeheer ontworpen om alle operationele activiteiten van een ziekenhuis te beheren.
eHospital Systems is een aanpasbaar, uitgebreid en geïntegreerd systeem voor ziekenhuisbeheer ontworpen om alle operationele activiteiten van een ziekenhuis te beheren. Het platform bevat poliklinisch en intramuraal, apotheek, laboratorium, radiologie, inventaris, e-claims, mobiele apps, tabletversies, online planning, beveiligde berichten, arts- en patiëntportals, boekhouding, HR/salarisadministratie, bloedbank, mortuarium, waarschuwingssysteem, dieet, feedback, laboratoriummachines en biometrische integratie, HL7/geïntegreerde PACS, en bedrijfsinformatie. Meer informatie over eHospital Systems

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
Een wereldwijd, innovatief, cloudgebaseerd beheersysteem voor klinische proeven dat een snellere toegang biedt tot realtime gegevens.
Het EDGE-programma is geïntegreerd in 80% van de NHS (National Health Service) in het VK en wordt ook wereldwijd gebruikt. EDGE biedt gebruikers een snellere toegang tot realtime gegevens en biedt volledig onderzoeksbeheer van begin tot eind. Het biedt samenwerkingsfuncties die de efficiëntie verhogen en het voor klinisch personeel mogelijk maken om meer tijd met patiënten door te brengen. Het platform biedt flexibele prijzen op basis van het soort en de grootte van je organisatie. E-mail het bedrijf voor meer informatie of om een gratis demo aan te vragen. Meer informatie over EDGE

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer
De enige alles-in-één softwareoplossing voor naleving in de gezondheidszorg die elk aspect van je nalevingsprogramma centraliseert.
Risicobeheer en naleving in de gezondheidszorg eenvoudig gemaakt. Compliance Manager is ontworpen door risicobeheerdeskundigen voor risicobeheerdeskundigen, en biedt een gebruiksvriendelijk platform voor incidentbeheer, risicobeoordeling en -beheer, auditing, training en realtime rapportage. Healthicity-technici en -artiesten dragen bij aan de uiterst intuïtieve en responsieve uitstraling van deze software. Bekijk een on-demand videodemo om het zelf te zien. Meer informatie over Healthicity Compliance Manager

Functies

  • Afspraakplanning
  • Beheer van claims
  • Beheer van interne patiënten
  • Beheer van externe patiënten
  • Beddenbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Naleving van HIPAA-richtlijnen
  • Dossierbeheer
  • Documentbeheer

Kopersgids voor Ziekenhuissoftware

Wat is ziekenhuissoftware?

Ziekenhuissoftware biedt robuuste tools en functies die medische instellingen helpen om zowel financiële als administratieve taken op een gestroomlijnde manier te beheren met één systeem. Oplossing voor ziekenhuissoftware worden gebruikt voor zowel algemene als specialistische voorzieningen van elke omvang.

De voordelen van ziekenhuissoftware

Ziekenhuizen zijn sterk afhankelijk van IT-oplossingen om hun handmatige taken te automatiseren en een meer georganiseerde en productieve workflow op te zetten. Enkele van de belangrijkste voordelen van het gebruik van het ziekenhuissysteem zijn:

  • Eenvoudig gegevensbeheer: ziekenhuizen genereren een grote hoeveelheid gegevens, waaronder personeelspresentielijsten, afsprakendossiers, patiëntendossiers, laboratoriumrapporten, recepten, rekeningen enz. Een ziekenhuissysteem kan helpen bij het opzetten van een centraal datasysteem waarbij elk type informatie op een gecategoriseerde manier wordt opgeslagen en met een paar muisklikken eenvoudig kan worden opgehaald.
  • Beter financieel beheer: ziekenhuissoftware kan alle financiële transacties die in en uit de faciliteit stromen, coördineren. Faciliteiten kunnen gebruik maken van één enkele oplossing om patiënten te factureren, personeel te betalen, rekeningen te vereffenen met leveranciers en financiële rapporten te genereren.
  • Self-service functionaliteit voor patiënten: een ziekenhuissysteem wordt geleverd met verschillende zelfbedieningstools waarmee patiënten bepaalde functies kunnen uitvoeren, zoals het contact opnemen met artsen, het uploaden van hun medische geschiedenis, het maken van afspraken en het betalen van rekeningen.

Algemene functies van ziekenhuissoftware

  • Medische facturen: het beheren van facturen en betalingen.
  • Beheer van patiëntendossiers: het documenteren en beheren van alle informatie met betrekking tot de medische voorgeschiedenis van een patiënt, verleende diensten, rekeningen, afspraken enz.
  • Artsenbeheer: het registreren van de tijd van binnenkomst en vertrek van artsen en het bijhouden van hun informatie, expertise en afspraken.
  • Afsprakenbeheer: het beheren van afspraken en weergeven van actuele boekingen en open slots op een kalender.
  • Beheer van declaraties: het indienen en opvolgen van verzekeringsclaims.
  • Polikliniekbeheer: het coördineren van medische zorg en diensten voor patiënten die buiten het ziekenhuis worden verzorgd.

Overwegingen bij de aankoop van een ziekenhuissysteem

  • Medische specialismen: algemene ziekenhuissoftware omvat de meeste populaire medische specialismen, maar niet alle. Als je medische specialismen beoefent, maar niet allemaal. Er moet worden gewaarborgd dat de ziekenhuissoftware die wordt gekozen, is aangepast aan de specialismen die in dit ziekenhuis worden beoefend. Sommige leveranciers bieden specialisme-specifieke software die aangepaste sjablonen en rapportageformaten bevat voor dat specialisme.
  • Training: een ziekenhuissysteem kan worden gebruikt door medewerkers van verschillende afdelingen, artsen, patiënten en hun familieleden. Het is zeer belangrijk dat de software gemakkelijk te gebruiken is en een korte leercurve heeft. De meeste leveranciers van ziekenhuissystemen bieden zowel onboarding-sessies voor beginners als uitgebreide online trainingsprogramma's aan. Raak vertrouwd met het type, de duur, de kosten en de wijze van training die door de leverancier wordt aangeboden voordat een aankoop wordt afgerond.
  • Blockchain in de gezondheidszorg: na een revolutie in de financiële sector zet de blockchain nu zijn voetafdruk in de zorgsector. Hoewel in een vroeg stadium, wordt verwacht dat de goedkeuring van de blockchain in de gezondheidszorgsector tegen 2026 meer dan 5,5 miljard dollar zal bedragen. Blockchain-technologie wordt in ziekenhuisbeheeroplossingen gebruikt om medische patiëntendossiers met een hoge integriteit te creëren die toegankelijk zijn via elke medische faciliteit die is aangesloten op een beveiligd netwerk. De gegevens worden elke keer dat een patiënt zijn arts bezoekt bijgewerkt, en de veranderingen worden in realtime weergegeven. Dit helpt artsen om snel vertrouwd te raken met de medische geschiedenis van een patiënt. Deze technologie kan ook worden gebruikt voor het verwerken van verzekeringsclaims en het opsporen van fraude (bijvoorbeeld het herhaaldelijk indienen van valse claims op verschillende locaties).
  • Betere patiëntenzorg met geïntegreerde IoT-apparatuur: de adoptie van IoT-apparatuur neemt toe in de gezondheidszorg: steeds meer sensorische apparaten worden gebruikt voor het continu monitoren van de lichaamstemperatuur, de hartslag, de bloeddruk enz. Dit bespaart tijd voor het personeel dat deze gegevens eerder handmatig moest vastleggen. Uit onderzoek van Aruba Networks blijkt dat meer dan 60% van de organisaties in de gezondheidszorg wereldwijd IoT-apparaten in hun faciliteiten hebben geïntroduceerd.