Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software
Virtuele verkoop
Virtuele verkoop verwijst naar de processen en technologieën waarmee verkopers op afstand met klanten kunnen communiceren. Het kan zowel synchrone communicatie (communicatie die in realtime plaatsvindt, zoals een telefoongesprek) als asynchrone communicatie (communicatie die gedurende een bepaalde periode plaatsvindt, zoals een reeks e-mails) omvatten. Deze manieren van communiceren kunnen persoonlijke (face-to-face) verkoopgesprekken vervangen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Virtuele verkoop
Virtuele verkoop kan voordelig zijn voor mkb-bedrijven die, in tegenstelling tot grote bedrijven, mogelijk niet het budget hebben om naar potentiële klanten te reizen en persoonlijke gesprekken te voeren.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)