Social selling
Social selling gaat over sociale media. Het heeft met name invloed op de manier waarop sociale media worden gebruikt in het verkoop- en het proces van het genereren van leads. Bedrijven kunnen social selling gebruiken door geschikte socialemediacontent te creëren, wat meer klanten kan inspireren om producten te kopen. Social selling wordt doorgaans gebruikt door marketing- of verkoopafdelingen en er kan, afhankelijk van het type content en het aantal platforms, uitgebreide, bedrijfsbrede coördinatie voor nodig zijn. Social selling heeft meestal drie specifieke aspecten: prospects positief aanspreken, relaties opbouwen en prospects door een verkooptrechter bewegen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Social selling
Social selling kan zeer gunstig zijn voor kleine bedrijven. Er zijn veel soorten social selling waaraan bedrijven kunnen deelnemen. Kleine bedrijven kunnen bijvoorbeeld een-op-een relaties met klanten opbouwen. Hierdoor worden informatie-uitwisseling, betere communicatie en het beantwoorden van vragen mogelijk. Informatie over producten kan zo gemaakt worden dat het meer mensen inspireert tot aankopen.
Gerelateerde termen
- RM (Relationship Manager)
- Beste in zijn klasse
- CRM (Klantrelatiebeheer)
- Shared services of shared services center
- Contactcentrum
- CIF (Customer Information File)
- BDR (Business Development Representative)
- CRM (Customer Relationship Management)
- CX (Klantervaring)
- Best-of-breed
- CXM (Customer Experience Management)
- GTM (Go-to-Market)-strategie
- Chatbot
- Kanaalbeheer
- Bedrijfscommunicatie
- CEC (Customer Engagement Center)
- Klantanalyse
- Klantenservice en -ondersteuning
- E-CRM (Elektronisch klantrelatiebeheer)
- VoC (Voice of the Customer)