CPGA (Cost Per Gross Add)
CPGA (Cost Per Gross Add) is een belangrijke bedrijfsratio die de kosten voor het verwerven van een nieuwe klant beschrijft. Een zo laag mogelijke CPGA is voor elk bedrijf belangrijk. In sommige gevallen kan een CPGA zelfs aantonen dat het werven van nieuwe klanten de moeite niet waard is. Zaken die in een CPGA meespelen zijn het salaris van het personeel, materiaal, verwerkingskosten en meer.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de CPGA (Cost Per Gross Add)
De CPGA is een bijzonder belangrijke statistiek voor kleine bedrijven, omdat ze meestal niet over de liquide middelen of voorraden beschikken die hun grotere concurrenten wel hebben, en zich dus geen hoge CPGA's kunnen veroorloven.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)