Verkoopanalyse
Verkoopanalyse verwijst naar het gebruik van gegevens bij het bepalen van verkoopprestaties. Deze gegevens kunnen verschillende componenten bevatten, waaronder algemene verkoopgegevens, verkochte producten, inkooptrends en nog veel meer. Bij juist gebruik kan een verkoopanalyse veel inzicht geven in het verkoopproces. De analyse kan ook helpen bij het vaststellen van de algehele prestatie.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Verkoopanalyse
Er zijn meerdere platforms voor verkoopanalyses. Deze gegevens kunnen worden gebruikt door een bedrijven van welke omvang dan ook. Kleine ondernemingen moeten hun verkoopgegevens in de gaten houden om het algehele succes van een verkoopinspanning vast te kunnen stellen. Verkoopanalyses worden vaak geïntegreerd met allerlei andere programma's, waaronder websites en CRM's.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)