Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

SQL (Sales-Qualified Lead)

Verkoopgekwalificeerde leads (SQL) zijn de natuurlijke voortzetting van marketinggekwalificeerde leads (MQL) MQL verwijst naar een lead met een met een grote kans om te converteren naar een betalende klant op basis van verschillende soorten lead-informatie en marketinganalyses. Deze leads zijn grondig onderzocht en doorgelicht. Het betreft hier leads die hun e-mailadres hebben doorgegeven of zich hebben ingeschreven voor een product of service. Zodra wij deze leads hebben gescreend, worden zij geacht klaar te zijn om een SQL te worden. MQL's hoeven niet per definitie klanten te zijn. Het kunnen hier ook influencers betreffen die de mening van andere consumenten beïnvloeden om de verkoop te stimuleren. Een SQL verwijst naar een potentiële lead die de overstap heeft gemaakt naar zeer waarschijnlijke klant. Deze leads hebben reeds belangstelling getoond voor het bedrijfsaanbod en beschikken over de nodige financiële middelen om de volledige aankoop te doen.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de SQL (Sales-Qualified Lead)

Het identificeren van SQL's kan helpen bij het verbeteren van verkoopteams bij mkb’s. Ze kunnen zich met minimale inspanning concentreren op het converteren van de meest gekwalificeerde leads, aangezien de behoeften van de SQL's al zijn afgestemd op het bedrijfsaanbod. Als bedrijven hulp nodig hebben bij het beheren van hun verkooptrechter, kunnen ze een beroep doen op een tool om een SQL-database te beheren of de SQL-gegevens te visualiseren.

Gerelateerde termen