Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Marketingkanaal
Een marketingkanaal is een manier om bedrijven in contact te brengen met klanten door informatie over een product of service te verspreiden. Onder marketingkanalen verstaan we e-mail, sociale media, partnernetwerken, digitale advertenties en nog veel meer. Door een marktkanaal succesvol te benutten met een sterke boodschap over een product, kunnen merken hun klanten bereiken en de verkoop verhogen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Marketingkanaal
Communiceren via marketingkanalen is van vitaal belang voor alle bedrijven, zelfs de kleinste. Mkb’s moeten beslissen met welk kanaal, of combinatie van kanalen, zij hun klanten het beste kunnen bereiken om de voordelen van hun product of service te communiceren.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)