Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Account-based marketing
Account-based marketing is een vorm van marketing. Hierbij werken verkoop- en marketingteams samen om zich op specifieke accounts te richten en nieuwe klanten binnen te halen. Het is een essentieel onderdeel van B2B-marketing (business-to-business). Dat komt omdat bedrijven het gebruiken om andere bedrijven te targeten met hun producten en diensten. Account-based marketing kan op alle momenten van een marketingcyclus plaatsvinden. Er kunnen bijvoorbeeld video's worden gebruikt om prospects aan te trekken die geïnteresseerd zouden kunnen zijn in een bepaald product. Of je kunt telefonisch met een bedrijf communiceren om van prospects bonafide klanten te maken.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Account-based marketing
Mkb-bedrijven gebruiken account-based marketing omdat daarmee soms de verkoop- en marketingcycli kunnen worden verkort. Deze bedrijven hebben niet het geld of de middelen om uitgebreide marketingactiviteiten in te zetten voor het genereren van leads, reclame en promotie.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)