Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Kanaalpartner

Een kanaalpartner is een onderneming of persoon die het product of de service van een andere onderneming promoot of verkoopt via een bepaalde methode of verkoopkanaal. Kanaalpartners zijn gelieerde partijen, wederverkopers en leveranciers. Een bedrijf kiest kanaalpartners op basis van financiële doelstellingen, product- of servicetype, prijspunten en de grootte van de potentiële partner.

Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Kanaalpartner

Voor mkb-bedrijven kan het gebruik van kanaalpartners betekenen dat ze kunnen opschalen zonder hun marketing- of aanwervingskosten te moeten verhogen. Bovendien verhoogt het gebruik van het netwerk en de merkreputatie van een partner de geloofwaardigheid, wat kan leiden tot nieuwe prospects en klanten. Het bundelen van aanbiedingen – zoals geautomatiseerde marketingsoftware met een advertentieontwerp of copywritingpakket – is een andere manier waarop een mkb-bedrijf de concurrentie voor kan blijven.

Gerelateerde termen