Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Categoriebeheer
Categoriebeheer is een praktijk die wordt gebruikt in de sectoren detailhandel, inkoop en productie, waarbij gerelateerde producten worden opgesplitst in specifieke groepen voor kostenbeheer en het meest strategische proces wordt gevormd voor leveranciersbeheer. Categoriebeheer stelt als onderdeel van inkoop zowel de detailhandelaar als de fabrikant in staat om de betrokken analyses te gebruiken om de wederzijdse waarde van de koper- en leveranciersrelatie volledig te begrijpen.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Categoriebeheer
Mkb’s in de detailhandel of de productiesector halen de meeste waarde uit het implementeren van categoriebeheer. Enkele van de meest voorkomende voordelen van categoriebeheer voor mkb’s zijn producten van betere kwaliteit, kostenbesparende voordelen en beter resourcemanagement. Het kan ook een concurrentievoordeel bieden daar waar het gaat om het begrijpen van markttrends en marktwaarden voor de bied- en veilingfasen van inkoop.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)