ASP (Average Selling Price)
De ASP (Average Selling Price) is de "standaardprijs" - de prijs waartegen een bepaald product, een bepaalde klasse van goederen of een soort dienst gewoonlijk wordt verkocht. ASP wordt regelmatig gebruikt in de detailhandel en de technologiesector.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de ASP (Average Selling Price)
Mkb-bedrijven kunnen de vastgestelde ASP als maatstaf gebruiken bij het bepalen van de prijs voor hun product of dienst.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)