Kostenoptimalisatie
Kostenoptimalisatie is een methode om de kosten binnen een organisatie te verlagen en tegelijkertijd de bedrijfswaarde te verhogen. Deze techniek houdt in: - Verkrijgen van de beste prijs voor zakelijke aankopen. - Standaardiseren en vereenvoudigen van kostenberekeningstechnieken. - Automatiseren en digitaliseren van IT en bedrijfsactiviteiten voor kostenbesparingen in een organisatie. Denk bijvoorbeeld aan een fabrikant die materialen betrekt van een externe leverancier. De fabrikant zou kostenoptimaliseringsstrategieën kunnen toepassen om een betere deal voor die materialen te sluiten en deze besparingen aan de klanten door te geven.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de Kostenoptimalisatie
Mkb-bedrijven die hun kosten optimaliseren, kunnen hun uitgaven verminderen, hun winst verhogen, besparen op hun resources en hun bedrijf optimaal laten groeien.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)