Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
MQL (Marketing-Qualified Lead)
Een MQL (Marketing-Qualified Lead) verwijst naar een potentiële sales lead die interesse heeft getoond in een product of service. Dergelijke leads moeten nog overgaan tot aankoop en hebben over het algemeen nog niet gesproken met een verkoopmedewerker. Omdat deze leads aanbiedingen hebben gedownload of eerder via sociale media, blogberichten of andere middelen contact hebben gehad met het marketingteam, is de kans groter dat ze een aankoop doen dan andere potentiële leads. Deze MQL's worden vervolgens doorgegeven aan het verkoopteam, zodat de lead kan worden omgezet in een klant.
Wat mkb-bedrijven moeten weten over de MQL (Marketing-Qualified Lead)
Ondanks dat het een MQL is, voert het verkoopteam meestal toch nog zijn eigen evaluaties van de lead uit, alvorens contact op te nemen. Vaak stelt een marketingteam een lijst met veel MQL's op en gaat het verkoopteam aan de slag om uit deze lijst de beste leads te selecteren om achteraan te gaan.
Gerelateerde termen
- MQL (Marketing-Qualified Lead)
- Accountplanning
- Marketingkanaal
- Kanaalpartner
- CSO (Chief Sales Officer)
- Digitale handel
- Kostenoptimalisatie
- SQL (Sales-Qualified Lead)
- E-business
- S&OP (Sales and Operations Planning) SOD (System Of Differentiation)
- AE (Account Executive)
- Verkoopanalyse
- Verkoopautomatisering
- Direct kanaal
- Commerce platform server
- CPGA (Cost Per Gross Add)
- ASP (Average Selling Price)
- Categoriebeheer
- Account-based marketing
- BRE (Business Rule Engines)